WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Dlaczego branża E-commerce powinna inwestować w SEO?

Branża e-commerce zwana inaczej handlem elektronicznym rośnie w tempie wykładniczym. Nic w tym dziwnego, ponieważ coraz więcej osób przekonuje się do dokonywania zakupów w sieci. Siedząc wygodnie w domu, można już nabyć praktycznie wszystko. Ostatnio popularne stało się zamawianie artykułów spożywczych lub gotowego jedzenia. Po co stać w sklepie i pchać ciężki wózek, skoro dzięki kilku kliknięciom w ciągu kilku godzin obsługa marketu może dostarczyć nam zamówione produkty wprost do domu? Rozrost e-commerce wymaga podejmowania zdecydowanych działań przez e-przedsiębiorców. Inwestowanie w działania SEO, czyli optymalizację i pozycjonowanie strony sklepu internetowego przekłada się na realizację celów biznesowych. Dlaczego tak jest i czy można obejść się bez wsparcia profesjonalnej agencji zajmującej się marketingiem internetowym?

E-commerce a SEO

Myślenie klienta, czyli jak ludzie poszukują rzeczy w internecie

Na początku należy prześledzić, w jaki sposób konsumenci dokonują decyzji zakupowych. Załóżmy, że pan Kowalski zamierza pojechać na narty. Do wyjazdu zaczął się przygotowywać kilka dni wcześniej. Nie ma więc czasu, aby zajść do sklepów stacjonarnych. Siada w fotelu przed komputerem i w wyszukiwarce wpisuje określoną frazę, np. sprzęt narciarski. Pojawiają się wyniki wyszukiwania. Kowalski sprawdza tylko kilka sklepów, które się wyświetliły. Prawdopodobnie nie przejdzie na drugą stronę wyników wyszukiwania. 10 sklepów mu w zupełności wystarczy.

Przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy, muszą inwestować w działania SEO ponieważ klienci nie mają czasu ani ochoty, aby dotrzeć do wszystkich podmiotów sprzedających dane produkty w sieci. Jeśli dany biznes nie będzie widoczny dla użytkowników, nie będą oni korzystali z jego usług. Brak widoczności witryny w internecie wpływa na wyniki finansowe działalności.

Dynamicznie zmieniająca się konkurencja

Nawet jeśli dany przedsiębiorca był pierwszym podmiotem oferującym określony rodzaj usług w internecie, nie może on rezygnować z podejmowania działań z zakresu pozycjonowania, jak i optymalizacji strony sklepu internetowego. Branża e-commerce wiąże się z relatywnie niskimi barierami wejścia (np. koszty założenia sklepu internetowego są niewielkie), więc każda przedsiębiorcza osoba może w niej zaistnieć. Nowi rywale będą szczególnie inwestowali w działania SEO, ponieważ widoczność w wynikach wyszukiwania dla nich będzie wiązała się z być albo nie być w branży.

Nowi konkurenci będą także wyznaczali nowe standardy w branży, do których inni przedsiębiorcy będą musieli się dostosować. Z tego względu co jakiś czas konieczne jest przeprowadzanie audytu SEO w celu monitorowania pozycji w wyszukiwarce, ruchu na stronie, słów kluczowych dzięki którym klienci trafiają na stronę danego e-sklepu. Systematycznie musi być także weryfikowany układ strony i jego zawartość. Szczególnie ważne będzie zadbanie o te elementy, które wypływają na optymalizację witryny, czyli tytuł (title), opis (description) oraz nagłówki poszczególnych sekcji .

Walka z serwisami aukcyjnymi

Podmioty działające w branży e-commerce nie walczą o udziały w internetowym rynku tylko między sobą. Ich największym rywalem są wielkie portale aukcyjne zrzeszające wielu kupujących i sprzedających. Ci internetowi giganci mają niesamowite fundusze, które inwestują także w pozycjonowanie swojej witryny. Poszukując dowolnego produktu poprzez wpisanie jego nazwy w internetową wyszukiwarkę, prawie w każdym przypadku na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania znajdzie się adres największego portalu aukcyjnego w Polsce – Allegro. Klient jest więc kierowany bezpośrednio na tą platformę. A e-sklepy muszą inwestować w SEO, ale również inne działania marketingu internetowego, które pozwolą zwiększyć obecność w internecie. (przeczytaj o naszej usłudze KOP) #wiemyjak

SEO to inwestycja na lata – wymaga cierpliwości

Przedsiębiorcy muszą akceptować fakt, żeby aby dobrze zoptymalizować i pozycjonować stronę potrzeba czasu. Widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce nie zdobywa się w miesiąc. Wszystko zależy od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, jego witryny, zastosowanych rozwiązań.

Dzisiaj SEO stanowi cześć kompleksowych działań marketingowych w internecie. Zaletą SEO jest to, że można je łączyć i wspierać innymi metodami, takimi jak content marketing, marketing szeptany, akcje marketingowe czy reklamy sponsorowane. Dobra agencja przede wszystkim przeanalizuje szczegółowo branżę i rodzaj działalności, aby dobrać najodpowiedniejsze metody promocji.

Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta, bo wiemy, że w przypadku różnych branż sprawdzą się inne rozwiązania. Poznaj naszą ofertę współpracy w formule KOP>>

07/12/2015
Klaudia Witek

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to