Katalogi stron SEO w służbie wysokim pozycjom

W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na pytanie co to właściwie jest katalog seo? Czym są katalogi stron internetowych już wiemy. W skrócie – to miejsca, które, jak nazwa wskazuje, katalogują witryny WWW dzieląc je w podobne tematycznie kategorie. W ten sposób „porządkują” zasoby Internetu, skupiają w grupy adresy traktujące np. o firmach budowlanych, sklepach komputerowych, kursach grafiki komputerowej i inne. Pozwalają odwiedzającym odnaleźć poszukiwane miejsce w sieci wraz z opisem pomocnym przy wyborze konkretnej pozycji. Zawierają oczywiście pozycję, która jest odnośnikiem prowadzącym do konkretnego adresu.

Z tej sytuacji – obecności linka – postanowili skorzystać pozycjonerzy dostrzegając w nich ogromny potencjał. Faktycznie, dodawanie adresów stron do coraz większej ilości katalogów przynosiła wymierne korzyści. Działo się tak do czasu. Aktualnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej – zamiast ilości, ceni się jakość. Przyjrzyjmy się zatem, czym właściwie jest katalog SEO i które wybierać by zadbać o wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie, a SEO katalog

Na proces pozycjonowania stron składa się kilka czynników. Jednym z najistotniejszych jest linkowanie. To jak dużo odnośników prowadzi do danej strony ma wpływ na jej postrzeganie przez Google. Jednak same linki to jedno, a ich wartość to drugie. Już dawno minęły czasy, gdy ilość oznaczała jakość, a co za tym idzie swoją moc straciły katalogi stron SEO.

Kilka lat temu wystarczyło wstawiać linki „gdzie popadnie” by odnotowywać wzrost pozycji w wyszukiwarce. Google nie potrafiło zweryfikować czy link był naturalny, czy czysto pozycjonerski. Na tym etapie katalogi stron SEO mnożyły się jak grzyby po deszczu rozpoczynając swój żywot jedynie po to, by stworzyć miejsce do umieszczenia w nich linku. Doprowadziło to do sytuacji, gdy do jednej strony prowadziło tysiące linków z różnych źródeł, często, powstałych zaledwie kilka dni wcześniej. Utrudniało to pracę wyszukiwarce, która opierając się na swoich algorytmach postrzegała takie strony jako wartościowe umieszczając je na wysokich pozycjach w SERP-ach. Aż nadszedł październik 2013 r. czyli aktualizacja Google Penguin 2.1, w wyniku której strony z dużą ilością linków z otwartych, uznanych za spamerskie katalogów SEO odnotowały wyraźne spadki pozycji.

Zmiany które zaszły pod koniec 2013 roku doprowadziły do sytuacji, gdy pozycjonerzy z większą dbałością zaczęli traktować linki prowadzone do stron, nad którymi pracowali. Jedynie nieliczni nadal korzystali z otwartych, niezaufanych SEO katalogów wciąż hołdując ilości. Nastał czas dywersyfikacji linków. Zaprzestano korzystania z jednego źródła, zaczęto zwracać uwagę na jakość miejsc, w których lądowały odnośniki, wybierano różne katalogi stron SEO, zazwyczaj moderowane i płatne, dające pewność otrzymania wartościowych linków.

Który katalog stron SEO wart jest uwagi?

W obliczu zmian, jakie zaszły w październiku 2013 r. katalogi stron www, jeszcze niedawno uznawane za pewne źródło pomocnych linków, zaczęto traktować z większym zastanowieniem. Jedynym wytłumaczeniem pozostawienia w nich odnośnika była chęć nałożenia na stronę kary. Pozycjonerzy zmuszeni zostali do weryfikacji katalogów i wybraniu jedynie tych, które uznać można za wartościowe. Który katalog SEO może nosić takie miano? W którym warto zostawić link? Poniżej dziewięć punktów, na które warto zwrócić uwagę decydując się na pozostawienie linku w katalogu:

katalogi stron seo

 

  1. Warto korzystać z katalogów, które nie są „świeżynkami” w myśl zasady im dłuższy okres życia, tym lepiej.
  2. Przed dodaniem wpisu warto sprawdzić parametry katalogu. Najważniejsze z nich to Page Rank oraz Trust Flow.
  3. Wysoki Page Rank nie może powodować pełnego zaufania do katalogu, należy zwrócić uwagę czy np. domena nie wydaje się podejrzana. Często dochodzi do sytuacji, gdy domena o PR 6 zostaje przechwycona i w krótkim okresie czasu traci wysokie parametry, gdyż postawiony na niej katalog okazuje się spamowym.
  4. Dobrą praktyką jest korzystanie z moderowanych katalogów. Konieczność zapłaty za czas poświęcony na analizę dodawanej strony (odrzucane są strony zapleczowe, blogi) jest sygnałem, iż ich właściciele chcą zapewnić swoim odbiorcom wysoką jakość. Nie można jednak konieczności zapłaty traktować jako synonimu wysokiej jakości, podobnie statusu „darmowy” jako znak niskiej jakości.
  5. Wysokiej jakości katalogi cechują się sporą ilością linków prowadzących z zaufanych źródeł.
  6. Niektóre duże portale, mające sporą moc, takie jak onet.pl czy wp.pl posiadają swoje katalogi – warto z nich korzystać.
  7. W trakcie dodawania wpisu należy zaniechać używania Anchorów Tekstowych (EMA) w tytułach i opisach, gdyż te często prowadzą do nałożenia kar na serwisy. Zadbane i wartościowe katalogi powoli odchodzą od linkowania tytułów (tym samym nie ma możliwości linkowania na EMA) i jedynym linkiem wychodzącym z wpisu pozostaje adres URL strony.
  8. Domyślny wygląd katalogu powinien spowodować zapalenie się lampki w głowie – może świadczyć o jego niskiej wartości
  9. Twórcy wartościowych katalogów wymuszają zamieszczenie unikalnego opisu strony, co skutkuje wyższymi ocenami przez Google.

Niemal oczywistym wydaje się, że użyteczne pod kątem SEO są jedynie zaindeksowane przez Google wpisy. Dlatego przed dodaniem adresu do SEO katalogu warto go sprawdzić pod tym kątem. W tym celu wystarczy porównać ilość obecnych w nim wpisów, ze stronami zwróconymi przez Google w wyniku zapytania site:adreskatalogu. W przypadku dużych różnic można wnioskować, iż ten nie jest wart uwagi.

Pomijając względy SEO – warto pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Dobrze jest dodawać adresy stron do katalogów tematycznych. To często darmowa i skuteczna reklama prowadzonej działalności.

 

Zgodnie z zasadami, że jakość jest ważniejsza niż ilość przygotowaliśmy ofertę na pozycjonowanie (SEO) stron w formule KOP = stabilne pozycje>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Dlatego dawniej było coś takiego, jak katalogi SEO z wysokim Page Rank. Aktualnie nie są już tak mierzone. Ale na szczęście są jeszcze pewne katalogi stron, które są wartościowe i warto tam pozostawić swój wpis. Ale, jak piszecie, unikalny i bogaty w odpowiednie słowa kluczowe :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem