WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

SEO Analiza, czyli co mogło spowodować spadek pozycji w Google?

Spadek pozycji w Google – te słowa spędzają sen z powiek każdemu właścicielowi sklepu internetowego, bloga czy początkującego portalu internetowego. Jest to o tyle zła informacja, że zapowiada kolejne, bardziej intensywne działania, w celu wypromowania witryny na nowo. Oczywiście, najlepiej by tego rodzaju działania poprzedziła odpowiednia SEO analiza, dzięki której będzie można sprawdzić, co dokładnie spowodowało spadek pozycji w Google, a także jakie działania mogą poprawić ten wynik. #wiemyjak

Dlaczego następuje spadek pozycji w Google?

Nagły spadek pozycji w Google może wiązać się z różnymi przyczynami. Jednak wśród wielu źródeł takiego zachowania strony w wyszukiwarce można wymienić przede wszystkim takie jak:

  • wprowadzenia zmian w strukturach wewnętrznych linków (np. zmiany nazw kategorii na blogu czy w sklepie internetowym, zmiany nazw podstron) – takie działanie przeprowadzone przez niedoświadczone osoby może spowodować, że strony i podstrony, na które było zlecone pozycjonowanie nie będą widoczne dla wyszukiwarki. Może to też spowodować nie tylko spadek strony w wyszukiwarce, ale także przyczynić się do zaburzenia działania strony;
  • udostępnienie strony pod nową domeną – tutaj problem może wiązać się ze złym przekierowaniem w obrębie strony. W celu prawidłowego działania strony musi ona być przekierowana, można to zrobić przy pomocy przekierowania 301. Jeżeli to rozwiązanie nie zostanie zastosowane może się okazać, że pojawi się kilka stron o tej samej treści, co wyszukiwarka będzie traktowała jako duplicate content i może przez to spać pozycja w rankingu.
  • duplikowanie treści – wyżej wspominany duplicate content dotyczy nie tylko treści w obrębie jednej witryny, cały czas można spotkać się z kopiowaniem treści z innych stron. Powszechną praktyką jest kopiowanie opisów produktów w sklepach internetowych. Takie działanie naraża stronę nie tylko na spadek pozycji, ale i inne nieprzyjemności. O wiele lepiej jest zainwestować w dobrze przygotowane, również pod kątem seo opisy i treści na stronie, które wspomogą pozycjonowanie strony, ale także wpłyną na to, jak klienci odbierają stronę;
  • przeoptymalizowanie strony internetowej – o tym, że często pozycjonowanie jest zbyt intensywne i dochodzi do przeoptymalizowania strony pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów. Chodzi tutaj głównie o naszpikowanie tekstów zbyt dużą ilością słów kluczowych, co może być źle odebrane przez roboty wyszukiwarki. Takie działania są traktowane jako blak hat seo i niejednokrotnie wiążą się ze spadkiem pozycji, a nawet filtrami czy banem.

Seo analiza – dlaczego warto ją przeprowadzić?

Seo analiza do pierwsza czynność, którą należy przeprowadzić w czasie, kiedy okazuje się, że nasza strona bardzo szybko straciła wysoką pozycję w Google. Jak się okazuje, często zdarzają się spadki nawet o kilkaset pozycji w dół. Dobrze przeprowadzona seo analiza pozwoli w miarę szybko określić problem, a także da narzędzia do jego rozwiązania. Do podstawowych działań, które mają pomóc w uzyskaniu wysokiej pozycji strony, w zależności od problemu, należą przede wszystkim:

  • odpowiednie przekierowania – pozwalają na przekierowanie adresu strony i uniknięcie duplikowania się treści. Ustawienie przekierowania pozwala także osobom zainteresowanym stroną na jej szybkie odnalezienie, w razie, gdyby adres został zmieniony lub adresy poszczególnych podstron;
  • w przypadku, gdy do zmiany pozycji przyczyniły się zmiany w linkach wewnętrznych, warto spróbować przywrócić ich poprzednią strukturę, która pozwalała na wysoką pozycję w wyszukiwarce;
  • optymalizacja strony – teksty i grafiki umieszczone na stronie powinny być odpowiednio zoptymalizowane. To zadanie warto zlecić specjaliście, który przeprowadzi audyt strony i określi, co dokładnie wymaga zmian. Niekiedy wystarczy dopracowanie tekstów, innym razem konieczne okazać się może wprowadzenie gruntownych zmian nie tylko w treści, ale i w szacie graficznej całej witryny.

Co jeszcze sprawdzić gdy odnotowaliśmy spadek pozycji w Google?

Gdy zauważyłeś spadek pozycji w Google warto sprawdzić czy na stronę nie została nałożona kara przez Google (ban lub filtr). Zazwyczaj jest to spowodowane stosowaniem niedozwolonych technik pozycjonowanie. Ale być może ktoś z konkurencji postanowił postąpić nieetycznie i zaszkodził Twojej stronie.

Warto również sprawdzić czy nie miały miejsce żadne aktualizacje algorytmów Google. W trakcie wprowadzania zmian przez Google mogą mieć miejsce większe wahania pozycji, które po zakończeniu działania algorytmu i stwierdzeniu, że strona jest w porządku wrócą na swoje pozycje.

Jeśli nie chcesz samodzielnie martwić się spadkami pozycji, zleć to zadanie firmie, która wie jak profesjonalnie pozycjonować by nie narażać klientów na kary od Google.

Zapraszamy do zapoznania się

z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE

23/08/2016
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Michał Leszek pisze:

    Sądzę, że seo analizę warto przeprowadzać nie tylko gdy coś złego stało się z witryną, ale również wtedy gdy osiągamy szczególnie wysokie wyniki. Wtedy można zaobserwować co przyczyniło się do pozytywnych zmian i wzmocnić te działania.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to