Content marketing

Elementy content marketingu

Aby stworzyć dobry content należy wziąć pod uwagę poniższe elementy:

Optymalizacja. Wszystkie publikowane treści muszą zostać zoptymalizowane.

Jakość. Należy zwrócić uwagę na jakość treści. Przykładowo bardziej wartościowy będzie jeden, unikalny artykuł niż kilka tzw. precli.

Różnorodność. Aby content był atrakcyjny zaleca się wykorzystywanie różnego rodzaju treści, mogą być to artykuły na bloga, ale też infografiki i filmy.

Aktualność. Ważne jest by dbać o aktualność publikowanych treści, dlatego warto śledzić wydarzenia z branży.

Z jednej strony wyróżniamy teksty pisane samodzielnie, przez dziennikarzy, copywriterów a z drugiej grafiki i materiały wideo.

Rodzaje treści

– teksty publikowane na blogach, tworzenie tekstów eksperckich, prowadzenie poradników;
– grafiki, np. infografiki;
– wideo, np. publikacja na portalu youtube.com.

Charakterystyka treści:

conten marketing - rodzaje

Tworzenie content marketingu

Jeśli chcemy tworzyć treści to zacznijmy od wypracowania odpowiedniej strategii.
W tym celu należy podjąć następujące kroki:

1. Planowanie i wyznaczanie celu

Należy sprecyzować grupę docelową, wybrać techniki content marketingu oraz narzędzia, które posłużą do publikacji stworzonych treści.

2. Przygotowanie i analiza

Podczas analizy trzeba zbadać:
trudność frazy, przy pomocy narzędzi do analizy słów kluczowych. Uzyskamy informację ile osób szuka danej frazy.
popularność frazy wśród konkurencji za pomocą narzędzi do analizy słów kluczowych oraz poprzez wyszukiwanie z operatorem intitle: ”fotograf”

3. Wykonanie

Cechy dobrego artykułu
a) Aby mieć pewność, że artykuł jest rzetelnie przygotowany należy:
– odpowiedzieć na parę pytań:
• dlaczego, po co piszesz,
• do kogo,
• co chcesz powiedzieć,
• jaki jest cel.
– stworzyć listę słów kluczowych.

b) Struktura i treść
Bardzo ważne jest by artykuł był przyjazny dla oka, jasny i zrozumiały dla odbiorcy.

Najlepsza struktura treści składa się z trzech elementów:
1. title – najważniejszy element.
2. lead – krótki wstęp, powinien zachęcać i zaciekawiać czytelnika,
3. treść – musi być odpowiednio sformatowana.

Stosuj:
– podział na akapity,
– gdy trzeba:
numerowanie podpunktów, listy, różne warianty czcionek.
Długość tekstu powinno się dostosować od tematyki, rodzaju treści.

Jak napisać dobry artykuł?
– pisz od ogółu do szczegółu,
– stosuj zaimki osobowe: ja, ty, my, wy, oni,
– pisz prostymi i krótkimi zdaniami,
– używaj czasu teraźniejszego,
– strona czynna jest lepsza niż bierna,
– używaj twierdzeń pozytywnych a nie negatywnych,
– unikaj fachowej terminologii,
– pisz o korzyściach.

Pamiętaj!
Najlepsza długość artykułu to od 2000 do 6000 znaków.

c) Optymalizacja

Treść musi być odpowiednio zoptymalizowana.
– w znaczniku <title> umieść frazę kluczową,
– używaj podtytułów H2 i H3,
– nie stosuj jednowyrazowych nagłówków,
– używaj fraz kluczowych w odmianach,
– używaj pogrubień, pochyleń,
– stosuj linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
– opisuj grafikę przez atrybuty <alt> i <title>.

4. Doskonalenie

W każdej frazie musimy szukać potencjału. Wykonuje się to po przez rozbudowanie jednej frazy na wiele innych.

Doskonalenie contentu

Jakie treści ceni Google?
Google lubi treści, które są:
– unikalne,
– poprawne językowo,
– użyteczne,
– ciekawe.
Przeciwieństwem są treści:
– kradzione,
– kopiowane.

Udostępnianie treści
Do udostępniania treści można wyróżnić dwa kanały:
a) online – są to przede wszystkim media społecznościowe, np.:
– G+,
– Facebook,
– Twitter,
– Pinterest,
– Youtube.
Oprócz portali społecznościowych, o sieci online zaliczamy działania obejmujące:
– mailingi,
– obecność na forach branżowych,
– tworzenie bazy kontaktów (dziennikarzy, redaktorów).
b) offline – przykładowo jest to organizowanie bądź uczestnictwo w branżowych wydarzeniach:
– konferencjach,
– targach.
– szkoleniach.

Kolejna część kursu:

Link building >>

Komentarze

TAK

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem