Optymalizacja stron

Pierwszym obszarem, nad którym należy stale pracować jest optymalizacja.

SEO (Search Engine Optimization) jest to optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Optymalizacja to działania mające na celu przygotowanie witryny do pozycjonowania według wskazówek jakościowych Google dla Webmasterów.

Co widzi użytkownik a co Google?

optymalizacja

a) blokada robotów

Aby mieć pewność, że witryna jest dostępna dla robotów wyszukiwarek to należy zwrócić uwagę na:

1. sekcję meta robots

• Jeżeli w kodzie strony pojawi się komenda:

<meta name=”robots” content=”noindex,noffolow” />

wtedy strona nie będzie indeksowania (noindex) oraz linki nie będą śledzone (nofollow).

• Jeżeli w kodzie strony pojawi się komenda:

<meta name=”robots” content=”index,follow” />
lub
<meta name=”robots” content=”all” />

wtedy strona będzie indeksowana (index) i linki na niej będą śledzone (follow).

2. plik robots.txt

Plik robots.txt przekazuje robotom wyszukiwarek informację o tym jak mają poruszać się po stronie internetowej.

• Jeżeli:

User-agent: *

Disallow: /

wtedy blokujemy dostęp wszystkim robotom (*) do całego serwisu: /

• Jeżeli:

User-agent: *

Disallow:

wtedy udostępniamy witrynę wszystkim (*) robotom.

• Jeżeli:

User-agent: *

Disallow: /cgi-bin/

Disallow: /tmp/

Disallow: /~joe/

wtedy blokujemy dostęp wszystkim robotom (*), ale tylko do określonych powyżej katalogów.

• Jeżeli:

User-agent: Google

Disallow:

User-agent:*

Disallow: /

wtedy robot Google może zaindeksować wszystko, a inne roboty nic.

3. plik .htaccess

Jest to plik, który służy do konfiguracji serwera Apache. Wykorzystuje się go do wprowadzania zmian w działaniu serwera. Między innymi może posłużyć do zablokowania robotów i uniemożliwić im dostęp na witrynę.

b) technologia

Strona internetowa może zostać zbudowana na podstawie różnych technologii.
Niestety nie wszystkie sprzyjają pozycjonowaniu.

Wyróżniamy technologię Flash i Ajax.

1. Flash

Strony tworzone w technologii Flash oparte są na grafice komputerowej, dzięki której witryna często wyróżnia się w internecie. Robot wyszukiwarki indeksuje serwis zbudowany o tą technologię, jednak nie jest wówczas przyjazny pozycjonowaniu.

Jak sobie z tym poradzić?

W związku z powyższym zaleca się wstawianie contentu za pomocą zwykłego kodu HTML.

2. Ajax

Po pierwsze technologia Ajax oparta jest na języku Java Script, z którym Google sobie nie radzi.

Dla przykładu może porównać zwykły kod i Java Script.

• Zwykły kod:

<a href=”http://mojastrona.pl/”>


Dzięki podanej lokalizacji pliki, robotowi wyszukiwarki jest łatwiej zrozumieć kod.

• Java Script:

<a onclick=”openMyPage()”>


Brak podanej lokalizacji pliku, więc robot wyszukiwarki będzie miał problem ze zrozumieniem kodu.

Po drugie technologia Ajax ładuje nową stronę bez przeładowania adresu URL, co nie sprzyja SEO.
Pamiętajmy, że im więcej unikalnych adresów URL tym lepiej.

Jak sobie z tym poradzić?

Problem rozwiązać można zapoznając się ze specjalną dokumentacją opracowaną przez Google, w której dowiemy się jak tworzyć strony na Ajaxi’e by ich kod i struktura była zrozumiała dla robota.

Działania SEO

SEO przede wszystkim obejmuje pracę nad:

1. Użytecznością (web usability), która wiąże się z tworzeniem intuicyjnych serwisów pod użytkowników.

2. Strukturą witryny, w której najważniejszymi elementami są atrybuty <title> oraz nagłówki.

Znacznik <title> przekazuje informacje o zawartości danej strony. Powinien składać się maksymalnie z 65 znaków oraz zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

Nagłówki wyznaczają hierarchię na stronie internetowej. Wyróżniamy:

optymalizajca - nagłówki

3. Zawartością merytoryczną, czyli tworzeniem wartościowych, unikalnych treści i publikowanie ich na stronie www.

4. Optymalizacją kodu źródłowego związaną z poprawieniem błędów w kodzie, które wpływają na funkcjonowanie strony w internecie. Poprzez zoptymalizowanie kodu źródłowego zadbamy o poprawne zaindeksowanie witryny w wyszukiwarce.

5. Optymalizacją linków zewnętrznych oraz wewnętrznych, czyli zwrócenie uwagi na ich ilość, źródła linków zewnętrznych, stosowanego anchor text.

6. Optymalizacją elementów graficznych, w skład której wchodzi dopasowanie odpowiedniego formatu, opisanie grafiki poprzez atrybut <alt> oraz <title>.

Błędy optymalizacji

Najczęstsze błędy optymalizacji to:
• brak treści bądź jej kopiowanie,
• brak linkowań wewnętrznych i zewnętrznych,
• pominięcie atrybutów alt oraz tytułów do grafik, obrazów, zdjęć,
• nadmiar słów kluczowych = przeoptymalizowanie,
• błędnie skonstruowane atrybuty <title> i nagłówki,
• brak bądź nieprawidłowa nawigacja strony internetowej.

Kolejna część kursu:

Content marketing >>

 

Komentarze

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem