Content marketing

Content marketing, inaczej marketing treści, to strategia polegająca na tworzeniu wartościowej treści (contentu) oraz jego promocji (marketingu) wśród zdefiniowanej grupy odbiorców w celu pozyskania potencjalnych klientów. Content (treść reklamowa) może przyjąć różną formę (tekstu, obrazu, infografiki, filmu itd.) w zależności od tego co promuje i komu będzie prezentowany. Dzięki przydatnym i atrakcyjnym treściom content marketing prowadzi do budowania relacji z potencjalnymi klientami i zdobywania ich zaufania już przed etapem zakupu.

co-to-jest-content-marketing-definicja

Ruch, widoczność, wizerunek eksperta, rozpoznawalność, zaufanie
– to zaledwie cząstka tego, co zapewni Ci content marketing!
ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak robić skuteczny content marketing, tworzyć treści, które ludzie pokochają i z chęcią podzielą się linkiem do nich!
Nasi doradcy skontaktują się z Tobą i dobiorą dla Twojej firmy najskuteczniejszą formę content marketingu.

Content marketing – co oferujemy?

prowadzenie-bloga-content-marketing

Prowadzenie
BLOGA

blog-promocja-content-marketing

BLOG +
promocja

prowadzenie-bloga-agencja-facebook

BLOG +
Facebook

e-mail-marketing

E-mail
marketing

influence-marketing

INFLUENCE
marketing

poradniki-w-content-marketingu

PORADNIKI

pisanie-tresci

Pisanie TEKSTÓW
na stronę

wywiady-w-content-marketingu

WYWIADY

recenzje-produktow

RECENZJE
produktów

content-marketing-opisy-produktow

OPISY
produktów

e-book

E-BOOKI

infografika

INFOGRAFIKI

artykuly-eksperckie

Artykuły
EKSPERCKIE

artykuly-sponsorowane

ARTYKUŁY
sponsorowane

conten marketing - efekty

 

Zapewne zastanawiasz się jak MU się udało?
To proste! Postawił na content marketing!

DECYDUJĄC SIĘ NA CONTENT MARKETING:

zwiększył widoczność swojej firmy w naturalnych wynikach wyszukiwania,

a także

trafił do świadomości całej rzeszy internautów,

w wyniku czego

zwiększył rozpoznawalność swojej marki w internecie,

a także

zyskał wizerunek eksperta,

dzięki czemu

zbudował zaufanie internautów wokół swojej marki,

co doprowadziło do

zwiększenia ruchu na stronie internetowej,

a finalnie

udało mu się wpływać na decyzje zakupowe internautów.

A stąd już krótka droga do sprzedaży!

 

Świetny content jest najlepszym narzędziem sprzedażowym na świecie.” – Marcus Sheridan, The Sales Lion

Sprawdź czy content marketing jest dla Ciebie?

Na początek odpowiedz na kilka krótkich pytań:

  • Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej?
  • Czy chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w naturalnych wynikach wyszukiwania?
  • Czy chcesz być postrzegany jako ekspert?
  • Czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w internecie?
  • Czy chcesz aby Twoi klienci Ci ufali?
  • Czy chcesz zyskać moc, dzięki której będziesz wpływać na decyzje zakupowe internautów?

Jeśli przynajmniej raz odpowiedziałeś TAK, content marketing jest dla Ciebie!

Co to jest content marketing i jak wspiera budowę marki?

Content marketig jest strategią marketingową opierającą się na atrakcyjnych, eksperckich treściach tworzonych z myślą o zdefiniowanej grupie docelowej, które następnie są dystrybuowane. Ze względu na coraz większy nacisk kładziony przez Google na promocję wartościowych materiałów w internecie (np. tekstów, grafik), content marketing jest podstawą zwiększania widoczności marki w najpopularniejszej wyszukiwarce. Nierozerwalnie łączy się również z pozycjonowaniem – prowadząc do naturalnego linkowania, pozytywnie wpływa na pozycje strony w wynikach wyszukiwania, bo Google kocha wartościowe, eksperckie treści!

Mówisz wyszukiwarka – myślisz Google
Mówisz pieluchy – myślisz Pampers
Mówisz bagażnik samochodowy – myślisz Thule
Mówisz…

Zapewne zastanawiasz się w jaki sposób Google, Pampers czy firmie Thule udało się zyskać status monopolisty, przynajmniej w umysłach większości ludzi na świecie. Przez lata budowali swoją markę wykorzystując między innymi content marketing.

Dołącz do nich i Ty

Skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy wiedzą jak przygotować i prowadzić kampanie marketingowe!

nie działamy na oślep
– najpierw
ANALIZUJEMY

z brzydkiego kaczątka ZROBIMY łabędzia

NIE POWTARZAMY SIĘ
jak bumerang

WIEMY jakiej narracji
oczekują odbiorcy

NASZE SŁOWA
jak pocałunek księcia

nigdy nie przestaniemy
– stale
OPTYMALIZUJEMY

Ile kosztuje content marketing?

Cena content marketingu zależy od wielu czynników, dlatego my nasze działania wyceniamy indywidualnie dla każdego klienta. Aby odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje kampania content marketingowa musimy poznać Twój biznes, branżę oraz dopasować konkretne usługi. Na koszt content marketingu przede wszystkim będzie miał wpływ rodzaj realizowanej usługi, czy będzie to prowadzenie bloga, tworzenie infografik, pisanie recenzji czy tekstów sponsorowanych itp. Nasi doradcy pomogą dobrać odpowiednią usługę, jej częstotliwość oraz opcjonalnie dodatkowe działania związane z promocją tworzonego contentu.

Jak MY robimy content marketing?

Strategia marketingowa treści to złożony proces składający się z wielu współgrających ze sobą podprocesów mających doprowadzić do osiągnięcia celu. Każdy z nich niesie za sobą mnóstwo korzyści dla Twojego biznesu. Wystarczy, że choć jeden element nie „zagra”, a cały pomysł… No właśnie, nie przyniesie spodziewanych efektów. Content marketing jest jak orkiestra – wystarczy niedyspozycja jednego muzyka, by odbiór całości nie był dokładnie taki, jak planowano. W zależności od wybranej formy działań (np. tworzenie poradników, pisanie teksów na stronę), poszczególne etapy mają różną szczegółowość, a czasami same stanowią pojedynczą usługę. Przyjrzyjmy się po kolei każdemu etapowi, byś mógł zrozumieć jak działamy.

1. Content marketing a budowa person – zdefiniowanie grupy docelowej i jej potrzeb

Celem działań jest tworzenie materiałów (e-booków, infografik, teksów itd.), które zainteresują Twoją grupę docelową. By tak się stało, niezbędne jest zdefiniowanie tej grupy, czyli stworzenie person. Pozwoli to nam, ale także Tobie, lepiej poznać swoich odbiorców. Dowiemy się, kto tak naprawdę jest odbiorcą Twoich produktów czy usług. Zauważ, że stworzone przez nas persony będziesz mógł wykorzystać w przyszłości przy swoim marketingu– zmieniając ofertę, tworząc nową stronę internetową etc.

2. Analiza konkurencji na potrzeby content marketingu

Zapewne nieraz podglądałeś konkurencję. Chciałeś zobaczyć jakiej jakości są ich usługi, czy oferowany przez nich produkt jest lepszy od Twojego. Nas również to interesuje. Chcemy znaleźć pola, na których Twój produkt jest lepszy od konkurencji. I rzecz jasna, wykorzystać to w content marketingu.

3. Wdrożenie content marketingu a analiza tego co już masz

Jak wspomnieliśmy wyżej, by realizacja strategii content marketingowej przyniosła oczekiwane efekty, musi być spójna. Nie możemy dopuścić do sytuacji, gdy treść na stronie, teksty które „puściłeś” w świat czy opublikowałeś na swoim blogu, nie były spójne z resztą działań. Dlatego przygotujemy dla Ciebie analizę treści, którą masz na swojej stronie. Poprawimy ją, by trafiała do zdefiniowanej wcześniej grupy docelowej. A także sprawdzimy, które z prowadzonych przez Ciebie działań, były skuteczne.

4. Audyt miejsc branżowych niezbędny w content marketingu

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre firmy reklamują się w TV, inni w internecie, a jeszcze inni np. w tradycyjnych gazetach? Odpowiedź jest bardzo prosta. Ich grupa docelowa skupia się wokół konkretnych miejsc. Nazwaliśmy je miejscami branżowymi, czyli takimi, które „ludzie z branży” odwiedzają i tymi, w których content marketing „znajdzie właściwego odbiorcę”.

5. Content marketing a monitoring marki

Jesteś w stanie wskazać nam wszystkie miejsca, w których pojawia się Twoja marka? Wiesz, gdzie w internecie mówią o Tobie i Twoich produktach? My wiemy jak to sprawdzić. Zrobimy to dla Ciebie, i dla nas, byś był dokładnie tam, gdzie powinieneś. Dzięki personom wiemy kim są Twoi klienci, a w tym etapie dowiemy się gdzie i o czym mówią. By dać im niemal pod nos dokładnie to, czego szukają.

6. Dobry content marketing potrzebuje kalendarza redakcyjnego

Przygotowując strategię działania swojej firmy, z pewnością stworzyłeś dokładny plan. W każdym punkcie wyszczególniłeś procesy, jakich ma dotyczyć. Dzięki nim, Twoi pracownicy dokładnie wiedzą, co muszą robić. Trzymają się obranego kalendarza. Podobnie jest w content marketingu. Kalendarz redakcyjny określa terminy i cele poszczególnych działań. A my będziemy go przestrzegać, by pomóc Ci osiągnąć rezultaty, na których Ci zależy.

7. Słowa kluczowe i tematyka tworzonych materiałów w content marketingu

Jak zapewne wiesz, wyszukiwarka Google niesie za sobą ogromny potencjał marketingowy. Usługa pozycjonowania (sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie stron) to realna szansa na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Wiesz również, że bez wytypowanych słów kluczowych (potrzebnych w procesie tworzenia tekstów), dzięki którym Twoją stronę odwiedzają zainteresowane osoby, może być trudno. Przygotowując strategię content marketingu, która w dużej części bazuje na tekstach, nie możemy zapominać o słowach kluczowych. Specjalnie dla Ciebie wybierzemy te słowa, które zapewnią Ci konwersję i właśnie pod nie zoptymalizujemy nasze działania.

8. Efektywny content marketing wymaga wyboru właściwych form przekazu

Content to nie tylko artykuły eksperckie. To również infografiki, newslettery, case study, poradniki, ebooki, zdjęcia i video, raporty, recenzje i wiele, wiele innych. Które wybrać? Najskuteczniejsze! Opierając się na analizie grupy docelowej Twojej firmy, dowiemy się, czego potrzebują Twoi odbiorcy. I to im damy!

9. Określenie optymalnych narzędzi i kanałów dystrybucji niezbędny w działaniach content marketingowych

Tworzenie contentu (tekstów, wywiadów, recenzji, infografik itd.) to dopiero początek. Przygotowując eksperckie materiały, infografiki czy raporty, trzymając je na dysku swojego komputera, istnieje niewielka szansa, że trafimy do osób zainteresowanych. Trzeba je „puścić” w sieć. Sęk w tym, by nie robić tego na oślep. Definiując grupę docelową Twojego biznesu, robiąc audyt miejsc docelowych, monitorując markę dowiemy się gdzie powinniśmy dystrybuować przygotowany materiał. I wybierzemy te optymalne, by osiągnąć założone cele marketingu.

10. Monitoring marki

Nie, nie przewidziało Ci się. Ponownie wspominamy o monitoringu Twojej marki. I moglibyśmy wspominać notorycznie, bo proces ten rozpoczyna się niemal w pierwszym punkcie tworzenia strategii content marketingu i trwa aż do samego końca. Jeśli myślałeś, że wystarczy raz wykonać monitoring swojej marki, jesteś w błędzie.

11. Mierzenie rezultatów w content marketingu

Zaplanować, wykonać, zapomnieć… Nie! Przy współpracy z działem Analityki Internetowej sprawdzimy, jakie efekty przyniosły realizowany dla Twojej firmy content marketing. Otrzymasz od nas kompleksowy raport przedstawiający wykonane działania z wyszczególnieniem osiągniętych celów. Korzystając z zaawansowanych narzędzi analitycznych poddamy chłodnej weryfikacji naszą pracę, byś mógł zobaczyć, co dla Ciebie zrobiliśmy.

12. Content marketing nie może się obyć bez pozyskiwania linków

Linki, linki… Zapewne już gdzieś to słyszałeś. Bingo, chodzi o pozycje w wyszukiwarce! Realizując strategię content marketingu jesteśmy obecni w wielu wartościowych miejscach w sieci. Nie zapominając o pozycjach Twojej strony internetowej, spróbujemy pozyskać z nich linki. Pozycje Twojej strony po naszych działaniach zauważalnie wzrosną.

13. Redystrybucja niezbędna w content marketingu

Kto powiedział, że artykuł, infografika czy raport mają tylko jedną linię życia? Niektóre materiały mają charakter uniwersalny. Nazywają się evergreen content i mogą żyć dłużej od nas. Ich termin ważności nigdy się nie kończy. Dlatego też wyciskamy z każdego pomysłu jak najwięcej! Przyświeca nam idea – weź jedną rzecz i zrób z niej jak najwięcej innych, równie wartościowych. W ten sposób poszerzamy grupę Twoich odbiorców krocząc do wyznaczonego celu.

„Czy wiesz, że…”

Strategia content marketingowa nigdy nie będzie zamknięta.
Content to nie tylko teksty.
Evergreen content będzie żył dłużej niż dinozaury.
Content marketing doskonale współgra z mediami społecznościowymi.
Z jednego artykułu możesz stworzyć kilka, a nawet kilkanaście innych treści.
Celem content marketingu jest zwiększanie rozpoznawalności i zaufanie Twojej marki.
Content marketing lubi SEO.

Content marketing a pozycjonowanie stron internetowych

Kiedy w 2011 roku algorytm Panda przemówił do SEOwców mówiąc „kochani, od dziś liczy się wysoka jakość contentu na witrynach internetowych” niektórzy pomyśleli „już po nas!”. Kiedy dwa lata później pojawił się Koliber, wieszczono śmierć pozycjonowania. I rzeczywiście, stare SEO, oparte na mieszarkach treści, straciło moc. Do głosu zaczął dochodzić content marketing, który, na dobrą sprawę, nie był niczym nowym. Został jedynie zdefiniowany. I doskonale uzupełnia się z SEO, wprowadzając teksty SEO i copywriting pod wyszukiwarkę na wyższy poziom jakości oraz pozyskując dodatkowe linki i zwiększając ruch i konwersję na Twojej stronie.

stale się rozwijamy WIEMY JAK

POZNAJ naszą ofertę na pozycjonowanie

Co łączy content marketing z pozycjonowaniem stron?

Jak wiesz, na proces pozycjonowania wpływa wiele czynników. Jego podstawą – poza linkami przychodzącymi – jest treść nasączona słowami kluczowymi opisującymi prowadzoną przez Ciebie firmę. Podobnie jest w działaniach content marketingowych. Trudno wyobrazić sobie je bez treści (choć oczywiście jest to możliwe).

Jakie teksty są ważne dla pozycjonowania?

Pytając SEOwców jakiej contentu potrzebują, bez wahania odpowiedzą unikalnego. Google ceni niepowieloną zawartość. Wręcz neguje inną. By wyłapać powielone teksty „puszcza” roboty, które strona po stronie, analizują content opublikowany na witrynach i tych kopiujących karze, odbierając szanse na wysokie pozycje. Również długość tekstu ma znaczenie. W tekstach o większej objętości łatwiej, a przez to naturalnie, zawrzemy słowa kluczowe. Łączy się to z trendem, iż internauci precyzują pytania szukając w sieci konkretnych rzeczy, unikając tym samym zapytań ogólnych. Jak pokazują badania przygotowane przez moz.com, teksty liczące 1800-3000 słów są 15 razy chętniej linkowane, niż złożone z mniej niż 600 słów.

A jakie treści ceni content marketing?

W strategii content marketingowej, gdzie wykorzystywanym narzędziem będą artykuły, oryginalność jest wręcz oczywista. Zarówno w przypadku tworzenia contentu autorskiego, jak i poruszającego powszechny temat, odtwórczy. W końcu treść ma zainteresować grupę docelową, wzbudzić zaufanie, zbudować wizerunek eksperta u odbiorcy. Treści, które tworzymy przy realizacji strategii content marketingowej muszą być różnorodne. Skupiamy się na potrzebach użytkowników, dostarczając im dokładnie to, czego poszukują. Niektórzy cenią materiały pisane, inni video czy infografiki. Zgodnie z danymi dostępnymi na portalu moz.com, podstrony zawierające video pozyskują 3 razy więcej odnośników niż go pozbawione. Nie da się przejść obojętnie obok takich informacji. Nie bez znaczenia jest również długość tekstu. Czytelnicy zdecydowanie chętniej czytają, ale również udostępniają w sieci, artykuły liczące więcej niż 3 tys. słów [Buzzsumo]. Zwróć uwagę, że przy realizacji strategi content marketingowej nie możesz pominąć słów kluczowych. Search content jest równie skuteczny jak social content, dlatego każdy copywriter, musi pamiętać o uwzględnieniu ich w tekstach. Głupotą byłaby ignorancja jednego z najważniejszych kanałów dystrybucji jakim jest wyszukiwanie organiczne.

Pozycje strony w Google i marketing treści idą w parze

Pozycjonowanie stron i content marketing mają wiele wspólnego. Roboty wyszukiwarki, pod dyktando których działają uczciwi pozycjonerzy, cenią treści, które są również wartościowe dla internautów. Taki zresztą jest cel Google – sprawić, by roboty oceniające witryny, zachowywały się jak użytkownicy.

#wiemyjak robić dobry content marketing

WYŚLIJ zapytanie

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to