Jak odzyskać klienta, który opuścił stronę? Poznaj 4 możliwości

odzyskiwanie klienta

Którego klienta wybierzesz: tego, który zna Twój sklep, niejednokrotnie robił w nim zakupy, czy zupełnie nowego? Choćby ze względów ekonomicznych, ten pierwszy może być sporo cenniejszy. A gdyby tak nie musieć wybierać? Ideał, prawda? Mieć ciastko i zjeść ciastko. Okazuje się, że można.

Nie będzie łatwo i szybko, ale skutecznie. Pokażę Ci, jak dotrzeć do klienta, który opuścił Twój sklep. Przedstawię kilka wybranych metod, dzięki którym Twój dotychczasowy klient wróci i zrobi kolejne zakupy. A przy okazji poznasz metody, które też dadzą Ci szansę na pozyskanie nowego. Do dzieła! #wiemyjak

Remarketing, czyli zacznijmy od podstaw

Jak zapewne czytałeś na naszym blogu, popularnym sposobem dotarcia do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, jest remarketing AdWords. Funkcjonalność ta pozwala wyświetlać komunikat reklamowy osobom, które z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu bądź dokonały go, jednak mogłyby zrobić to jeszcze raz.

Z klasycznego remarketingu Google możesz skorzystać prowadząc stronę internetową firmy usługowej, produkcyjnej, sklep stacjonarny bądź internetowy. Forma ta wymagać będzie od Ciebie przygotowania reklamy, którą wyświetlisz konkretnej grupie osób. Jeśli jedynie prowadzisz sklep internetowy, warto rozważyć remarketing dynamiczny. W tym przypadku reklamy dobierane są automatycznie, w czasie rzeczywistym. System Google analizuje odwiedzających sklep online i, w oparciu o oglądane produkty, wyświetla reklamę.

Remarketing przy użyciu reklam na Facebooku

Remarketing to nie tylko Google. W tej kwestii dużo do zaoferowania ma inny potentat e-rynku – Facebook. Korzystając z Facebook Ads, tworząc niestandardową grupę odbiorców witryny, przypomnisz się osobom, które wcześniej były na Twojej stronie internetowej.

Remarketing z wykorzystaniem reklam na Facebooku działa bardzo prosto. Po Twojej stronie leży jedynie instalacja snippetu kodu na stronie. W ten sposób osoby, które gościły na Twojej stronie, przeglądając Facebooka, zobaczą przygotowaną dla nich reklamę.

Nieśmiertelny mailing z ROI na poziomie 3800%

Zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się: czy w dzisiejszych czasach ktoś jeszcze korzysta z maila? Są przecież media społecznościowe – Facebook, Instagram, Snapchat, ewentualnie SMS-y. Okazuje się, że poczta elektroniczna nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. 77% konsumentów oświadcza, że preferuje marketing właśnie mailowy. Ponadto, ROI z e-mail marketingu, wg badań DMA National Client E-mail Report 2015, wynosi aż 3800%! Czy w obliczu tych danych, pytanie z początku akapitu, nie wydaje Ci się absurdalne?

Zbieraj zatem adresy e-mail swoich klientów i wysyłaj im (oczywiście po otrzymaniu zgody) spersonalizowane wiadomości drogą mailową. Przygotuj specjalną ofertę dla najwierniejszych klientów, pozwól im poczuć się wyjątkowymi. Wtedy na pewno wrócą.

Opowiadaj historię, czyli o sile Content Marketingu

Podczas przygotowań do wyjazdu na wakacje, wizja pakowania do bagażu ciężkiej lustrzanki z arsenałem równie ciężkich obiektywów, spędzała mi sen z powiek. Postanowiłem kupić lekki aparat, tak zwany „kompakt”. Rzecz jasna przez Internet. I gdyby nie dobrze zrobiony Content Marketing na stronie sklepu, pewnie nie kupiłbym szerokokątnego adaptera do aparatu, dzięki któremu mogłem objąć na zdjęciach dużo szerszą perspektywę.

A informację o adapterze, o którego istnieniu nie miałem pojęcia, otrzymałem zaraz po zakupie aparatu. W tym przypadku mamy do czynienia z automatyzacją marketingu wzbogaconą o dobrej jakości content. To tylko przykład, ale możesz wyobrazić sobie jak wiele dobrego dla Twojego sklepu może zrobić właściwie przygotowany Content Marketing.

Nie tylko do „starego” klienta

Metody, które Ci przedstawiłem, skupiają się przede wszystkim na kliencie, którego już znasz. Odwiedził Twoją stronę internetową, przeglądał ofertę, skontaktował się, dokonał zakupu bądź złożył zapytanie. Upraszczając, zostawił cząstkę siebie, dzięki której możesz do niego dotrzeć, lecz finalnie opuścił stronę. Wykorzystaj to, bo utrzymanie klienta może być tańsze i daje większą szansę na sukces niż pozyskanie nowego.

PS. Co do nowych klientów – zauważ, że Content Marketing, mailing czy reklamy na Facebooku działają również na nich i odpowiednio dobrane metody pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż. Fajnie, prawda? Mieć ciastko i zjeść ciastko.

Dobierzemy dla Ciebie odpowiednie metody promocji i zwiększymy Twoją widoczność w internecie. Sprawdź, jakie korzyści uzyskasz z pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem