Jaką moc mogą mieć opisy produktów? 5 rad, jak tworzyć skuteczne opisy

przygotowywanie-opisow-produktow

Użytkownik wchodząc na stronę sklepu internetowego zwraca uwagę na wiele elementów – między innymi jej wygląd, łatwość znalezienia interesujących go produktów, czy nawet szybkość ładowania strony. Pierwsze sekundy mogą zadecydować o tym, czy zostanie na niej dłużej, czy szybko ucieknie. W dalszym etapie zakupowym dochodzą kolejne kwestie – przykładowo sposób prezentacji produktu, w tym w dużej mierze jego opis i cena, a także wszelkie elementy związane z koszykiem zakupowym. #wiemyjak

Czy proces zakupowy jest na tyle intuicyjny i łatwy, że nasz klient z zadowoleniem kupi wybrany produkt?  Czy jednak zniechęcimy go długimi formularzami, dodatkowymi kosztami dostawy? Czy opisy produktów „sprzedają”?

Diabeł tkwi w szczegółach i…. dobrze przygotowanej stronie i koszyku, biorąc pod uwagę potrzeby i preferencje użytkowników. Wcześniej pisaliśmy o powszechnych powodach porzucania koszyka zakupowego – zapoznaj się z artykułem, aby ułatwić Twoim klientom finalizację zamówienia.

Częstym problemem skreślającym produkty w sklepie już na samym początku są niewłaściwe opisy – możesz narazić się tym zarówno Google, jak i samym użytkownikom. Jak zatem powinien wyglądać opis, który sprzeda? Przedstawiamy kilka wybranych zasad.

Doceń unikalność treści i polub się z Google

Myślisz, że skopiowane treści, nawet jeśli opisują produkt nie pomijając najmniejszych szczegółów i pochodzą ze sprawdzonego źródła są dobre i ciekawe dla potencjalnego klienta? Musimy Cię rozczarować – nie ma nic gorszego niż skopiowany tekst opisu produktu. Duplikatów nie lubi Google, więc będzie to działanie niewłaściwe pod kątem SEO; oryginalność jest ceniona również przez użytkowników. Nic nie zastąpi opisów unikalnych, stworzonych z myślą o potencjalnych klientach, które będą miały za zadanie zachęcenie go do zakupu. Opisy mogą ściągnąć również spory ruch z wyszukiwarki, ale tylko gdy zostaną dobrze zoptymalizowane i przygotowane pod kątem SEO. Oczywiście przy dużej ilości asortymentu opisanie każdego graniczy z cudem, w takiej sytuacji można jednak postawić na produkty cieszące się większym zainteresowaniem.

Poprawność ma znaczenie

Tekst musi być poprawny, to nie ulega wątpliwości. Poprawność odnosi się również do właściwej komunikacji z potencjalnym klientem, prostocie (unikania używania niezrozumiałych zwrotów), a także… nie przesadzania z wyolbrzymianiem zalet produktu. Zbytnie uwypuklanie zalet to ścieżka do osiągnięcia efektu odwrotnego do zamierzonego. Tekst powinien być merytoryczny, przedstawiający podstawowe zalety produktu, wyjaśniający wszelkie wątpliwości i nieco podsycony sprzedażowo. Wszystko jednak ma swoją granicę i w tym przypadku również warto indywidualnie znaleźć złoty środek w pisaniu, aby nie przesadzić, a stworzyć ciekawy, entuzjastyczny i zachęcający opis.

Język korzyści i opinie

Klient musi dostrzec zalety i korzyści z posiadania Twojego produktu. W końcu chce go kupić, aby ułatwić sobie życie, sprawić sobie przyjemność, czy… no właśnie – powodów może być masa. Warto dostrzec, co da Twoim klientom kupno oferowanego przez Ciebie produktu i to uwypuklić. Oczywiście liczy się też szczerość – nikt nie wierzy, że Twój produkt jest „najlepszy na świecie.” Ludzie chętnie też się sugerują opiniami innych, dlatego, o ile to możliwe dodaj pozytywne cytaty od osób, które są zadowolone z produktów.

Poprawki wizualne

Sam tekst to jedno, a jego wygląd to drugie. Warto zadbać o szatę wizualną tekstu, odpowiednio wyróżnione nagłówki i używanie wypunktowań, co pozwala na lepszy i czytelniejszy odbiór tego, co chcesz przekazać. Zdjęcia produktów powinny być dobrej jakości i odpowiednio przedstawiać produkt. Wzbudzaj zainteresowanie i pamiętaj, że estetyka jest bardzo istotna i pozwoli na pozytywny odbiór Twojego opisu.

A na koniec…

Gdy już decyzja zakupu została praktycznie podjęta przez klienta, warto zachęcić go do działania poprzez odpowiednie przygotowanie przycisków Call to Action. Więcej informacji o tworzenie przycisków CTA znajdziesz w tym miejscu.

Jeżeli chcesz, abyśmy poprawili jakość Twojej strony i zwiększyli jej widoczność, zapoznaj się z naszą specjalną ofertą KOP pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Czy pisząc teksty powinniśmy również brać pod uwagę słowa kluczowe?, np tekst jest o pozycjonowaniu to do treści wkładamy frazę „pozycjonowanie” odmienioną przez wszystkie możliwe przypadki ?

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem