WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Kampania AdWords krok po kroku, czyli zacznij reklamować się w Internecie

Kampanie linków sponsorowanych Google AdWords (Ads) są obecnie jedną z najbardziej popularnych form reklamy w Internecie. Widząc skuteczność internetowych działań marketingowych, teraz każdy chce lepiej poznać tajniki przeprowadzania kampanii AdWords. W dzisiejszym artykule pokażemy Ci jak zacząć w AdWords krok po kroku, stworzyć pierwszą kampanię i zacząć reklamować produkty lub usługi w wyszukiwarce Google.

Kampania AdWords krok po kroku

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google AdWords

Kampania AdWords krok po kroku

Krok 1: Stwórz konto AdWords (Ads)

Podstawa, jeżeli chodzi o rozpoczęcie przygody z Google AdWords. Na samym początku musisz stworzyć swoje unikalne konto, za pośrednictwem którego będziesz mógł tworzyć kampanie reklamowe i emitować reklamy. Sprawa jest bardzo prosta, ponieważ jeżeli posiadasz konto gmail.com, możesz je swobodnie połączyć ze swoim kontem Google AdWords. Sam proces tworzenia nie powinien przynieść Ci żadnych trudności, ponieważ system w przejrzysty sposób prowadzi Cię przez całą rejestrację. Zobacz instrukcję tworzenia konta Google Ads.

Krok 2: Konfiguracja

Gdy Twoje konto w systemie AdWords będzie już aktywne, czas na stworzenie pierwszej kampanii reklamowej. Sprawdź, jak stworzyć skuteczną reklamę w Internecie.

  • Nazwa – na samym początku musisz określić jej nazwę. Jest to informacja tylko dla Ciebie, więc możesz nazwać kampanię, jak tylko chcesz.
  • Cel w nowej wersji Google Ads określenie celu jest bardzo ważne! Po ustaleniu celu (zwiększenie sprzedaży lub ruchu w witrynie) system podpowie Ci odpowiednie funkcje i ustawienia, które pomogą Ci osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
  • Typ kampanii w tym miejscu wybierz typ swojej kampanii. Wybór typu kampanii, którą zdecydujesz się utworzyć, powinien być oparty na Twoich celach biznesowych. Więcej o typach kampanii dowiesz się w supporcie Google.
  • Sieci reklamowe w oparciu o wybrany typ kampanii zdecyduj, w jakim miejscu w Internecie (w jakich witrynach) będzie wyświetlana Twoja reklama.
  • Urządzeniakampanie AdWords mogą być kierowane na wszystkie typy urządzeń – komputery, tablety i telefony komórkowe. Swoje reklamy możesz dostosowywać później pod kątem różnych urządzeń.
  • Lokalizacja – nadszedł czas na precyzyjne określenie lokalizacji użytkowników, którzy mają otrzymywać Twoją reklamę. Możesz np.: emitować przekaz reklamowy na całą Polskę z wyłączeniem konkretnego województwa lub miasta. Im bardziej precyzyjna lokalizacja, tym większa szansa, że trafisz do grupy docelowej.
  • Budżet dziennypierwsza kampania AdWords to również ustalenie dziennego budżetu, który chcesz przeznaczyć na swoje reklamy. Na początku zastosuj taką kwotę, która będzie dla Ciebie do przyjęcia po rozliczeniu kosztów miesięcznej kampanii. Wysokość budżetu zależy całkowicie od Ciebie i możesz ją w każdej chwili zmienić.
  • Harmonogram wyświetlania – postaraj się trafić ze swoją reklamą w odpowiedni moment, gdy użytkownicy z Twojej grupy docelowej korzystają z Internetu, szukają produktów i usług oraz istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafią na Twoją stronę i skorzystają z Twojej oferty. Przeanalizuj zachowania swoich potencjalnych klientów i dostosuj wyświetlenia swojej kampanii.

Krok 3: Stwórz grupę reklam

Uporządkuj swoją kampanię i twórz osobne grupy reklam dla odpowiednich słów kluczowych. Grupy reklam obejmują konkretne produkty lub usługi, dla których możesz stworzyć osobny tekst reklamy.

Budowanie reklam dla różnych kategorii, które występują w Twojej witrynie, może okazać się bardzo pomocne. Specjalne teksty reklamowe dla każdej grupy sprawią, że reklamy te będą także lepiej dopasowane do konkretnych odbiorców, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają.

I na przykład: prowadząc kampanię aparatów fotograficznych stwórz osobne grupy reklam w swojej kampanii AdWords dla różnych rodzajów aparatów z Twojej oferty. Każda grupa reklam, np. osobna dla lustrzanek, osobna dla aparatów cyfrowych itd., powinna zawierać swoje własne zestawy słów kluczowych. Dzięki temu zabiegowi o wiele łatwiej będzie Ci zarządzać swoim kontem, a także Twoje kampanie AdWords będą jeszcze lepszej jakości. Przekonaj się, że celność ma znaczenie, czyli jak targetować AdWords

Krok 4: Dobierz słowa kluczowe

Jest to bardzo ważny moment podczas tworzenia pierwszej kampanii AdWords, ponieważ to, jakie słowa kluczowe wybierzesz, będzie miało ogromny wpływ na powodzenie Twoich działań. Wykonaj keyword research i wybierz słowa, po których użytkownicy znajdą produkty lub usługi, które oferujesz! Pamiętaj, by słowa kluczowe były jak najlepiej dopasowane do charakteru Twojej działalności lub dokładnie opisywały Twoje produkty. Skorzystaj z narzędzi do podpowiadania słów kluczowych, np. Planera słów kluczowych z Google lub z innych darmowych rozwiązań, takich jak: Ubersuggest albo Semstorm. Pamiętaj, że każde słowo kluczowe to konkretny koszt! Źle dobrane słowa to marnowanie budżetu, co z kolei przekłada się na skrócony czas trwania kampanii.

Krok 5: Czas na pierwszą reklamę

Tworząc kampanię krok po kroku, w końcu trafisz do sekcji, w której będziesz mógł stworzyć swoją pierwszą reklamę AdWords. Na tym etapie ustalisz tytuł, treść i frazy do swojej reklamy. Wybierz również rodzaj reklamy – np. tekstowa. O tym, jakie typy mają kampanie AdWords, możesz przeczytać w naszym artykule: Typy reklam Adwords, czyli jakie możliwości reklamowe oferuje Google. Ważny jest też wyświetlany adres i adres końcowy URL. Zwróć szczególną uwagę na tytuł, bo to właśnie on przyciąga uwagę klientów. Tekst Twojej reklamy powinien być przede wszystkim chwytliwy. Nie bój się więc bezpośrednich zwrotów, czy elementów CTA (call to action). Staraj się przedstawić produkt lub usługę, którą reklamujesz językiem korzyści. Co to oznacza? Musisz odpowiadać na pytania, które może zadawać sobie Twój potencjalny klient. Zastanów się, czego oczekuje od produktu takiego jak Twój i opisz to w krótkim i atrakcyjnym tekście. Pamiętaj, aby starać się wyróżnić ofertę względem konkurencji, zadbaj o unikalny przekaz w myśl zasady USP (unikalna oferta sprzedażowa – unique sale proposal).

Jeżeli swoje kampanie AdWords kierujesz również na urządzenia mobilne, pomyśl też o rozszerzeniach! Dzięki rozszerzeniom kontaktu klient w łatwiejszy sposób będzie mógł się z Tobą skontaktować lub zadać pytanie. Rozszerzenia do podstron, np. do oferowanych usług, promocji lub cennika wzbogacą wygląd Twojej reklamy, sprawią, że stanie się bardziej profesjonalna i wygodniejsza w odbiorze dla klienta.

Krok 6: Ustal stawki

To już ostatni etap tworzenia kampanii Google AdWords krok po kroku. Tutaj musisz ustalić stawki, które chcesz płacić za konkretne słowa kluczowe oraz wyświetlanie reklamy. System AdWords może też zrobić to za Ciebie, jeśli wybierzesz formę Automatycznego ustalania stawek. Gdy już to zrobisz, musisz tylko wpłacić na swoje konto określony budżet. Brawo! Właśnie stworzyłeś swoją pierwszą kampanię Google AdWords. Pozostało Ci tylko czekać na wyniki i monitorować zachowania potencjalnych klientów.

kampania adwords krok po kroku

Kampania AdWords krok po kroku – to zaledwie początek

Jak pewnie zdążyłeś już zauważyć, platforma Google AdWords jest bardzo rozbudowana i daje ogromne możliwości konfiguracji. W tym poradniku przedstawiliśmy Ci zaledwie podstawowe możliwości, dzięki którym możesz stworzyć prostą kampanię reklamową. Nie znaczy to oczywiście, że wiesz już wszystko. Pamiętaj, że AdWords to bardzo często praca metodą prób i błędów. Nigdy nie wiesz, jak zachowają się odbiorcy Twoich reklam, dlatego tak ważne jest analizowanie danych i decyzji zakupowych podejmowanych przez grupę docelową. Czasami zmiana jednego z pozoru nieważnego parametru, daje widoczne rezultaty. Nie bój się więc zmian i ryzykownych posunięć. Bywa, że tylko takie decyzje okazują się korzystne dla całej kampanii.

Jeżeli chcesz, aby pierwsza kampania AdWords Twoich produktów lub usług była skuteczna, najlepiej zgłoś się do doświadczonej agencji marketingu internetowego, która zajmie się Twoim budżetem i wykorzysta go w 100%, promując to, co masz do zaoferowania.
NAPISZ do NAS

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Artykuł zaktualizowany

11/09/2019
Jagoda Dynowska, Agata Szczepan

Ocena artykułu:
4.8/5, głosów: 144

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Ola pisze:

    Świetny artykuł, bardzo wartościowy. Ale jeśli dopiero zaczynamy przygodę z AdWords proponuję zacząć od niskich kwot, niż doładowywać kampanię za kilkaset złotych. Wiadomo nauka zawsze niesie za sobą jakieś koszta.

  2. zibik pisze:

    temat szeroki a artykuł powierzchowny, żeby niepowiedzieć lakoniczny, świeżak na jego podstawie nic nie zrobi, sorry tak to widzę

  3. Damian pisze:

    Artykuł przeczytany, teraz czas na pierwsze testy AdWords oczywiście z niskim budżetem :) Dzięki!

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to