Kampania AdWords krok po kroku, czyli zacznij reklamować się w Internecie

Pierwsza kampania AdWords to krok do zwiększenia rozpoznawalności swojej firmy. System AdWords daje wiele możliwości wyboru typu kampanii oraz metod kierowania, dlatego ten sposób reklamy jest coraz częściej wybierany przez przedsiębiorców. W tym artykule pokażemy podstawy na początku przygody z AdWords – zobacz, jak powstaje kampania AdWords krok po kroku.

kampania adwords krok po kroku

Kampania Google AdWords krok po kroku” to bardzo popularne zapytanie w wyszukiwarce internetowej Google. Wynika to z tego, że AdWords jest obecnie popularnym i często wykorzystywanym systemem reklamowym w Internecie. Dziesiątki tysięcy firm codziennie korzysta z zalet tej platformy i zwiększają swoją rozpoznawalność w sieci. Dzisiaj pokażemy Ci jak zacząć w AdWords krok po kroku, stworzyć pierwszą kampanię i zacząć reklamować produkty lub usługi w wyszukiwarce Google.

Stwórz konto AdWords

Podstawa, jeżeli chodzi o rozpoczęcie przygody z Google AdWords. Na samym początku musisz stworzyć swoje unikalne konto, za pośrednictwem którego będziesz mógł tworzyć kampanie reklamowe i emitować reklamy. Sprawa jest bardzo prosta, ponieważ jeżeli posiadasz konto gmail.com, możesz je swobodnie połączyć ze swoim kontem Google AdWords. Sam proces tworzenia nie powinien przynieść Ci żadnych trudności, ponieważ system w przejrzysty sposób prowadzi Cię przez całą rejestrację.

Pierwsza kampania AdWords krok po kroku – konfiguracja

Gdy Twoje konto w systemie AdWords będzie już aktywne, czas na stworzenie pierwszej kampanii reklamowej.

  • Nazwa – na samym początku musisz określić jej nazwę. Jest to informacja tylko dla Ciebie, więc możesz nazwać kampanię, jak tylko chcesz.
  • Typ kampanii – w tym miejscu musisz wybrać, jaki typ reklamy Cię interesuje. Typ kampanii powinien być zgodny z Twoimi celami biznesowymi.
  • Lokalizacja – nadszedł czas na precyzyjne określenie lokalizacji użytkowników, którzy mają otrzymywać Twoją reklamę. Możesz np.: emitować przekaz reklamowy na całą Polskę z wyłączeniem konkretnego województwa lub miasta. Im bardziej precyzyjna lokalizacja, tym większa szansa, że trafisz do grupy docelowej.
  • Budżet dzienny – pierwsza kampania AdWords to również ustalenie dziennego budżetu, który chcesz wydawać. Musisz samodzielnie podjąć decyzję, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na kampanię.
  • Harmonogram wyświetlania – zastanów się, o której godzinie użytkownicy z Twojej grupy docelowej korzystają z Internetu. Jeżeli według Ciebie 14:00 jest odpowiednią godziną, to ustal harmonogram wyświetlania reklamy w taki sposób, by nie była ona emitowana o 1 nocy. Unikniesz dzięki temu “przepalania pieniędzy”.

Stwórz grupę reklam

Jeżeli Twoja pierwsza kampania Google AdWords dotyczy sklepu wędkarskiego, który posiada różnego rodzaju haczyki i wędki od wielu producentów, koniecznie musisz podzielić swoją reklamę na kategorie. Dzięki temu łatwiej będzie Ci nią zarządzać, a także możliwe jest uzyskanie lepszej jakości kampanii, tworząc trafniejsze reklamy dla danych słów kluczowych. Stwórz więc reklamę oddzielnie na wędki dla dorosłych, wędki dla dzieci itp. Da Ci to niezwykłą precyzję w trafieniu do określonej grupy docelowej. Pamiętaj, że jeżeli coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. W AdWords bardzo ważne jest targetowanie.

Dobierz słowa kluczowe

Jest to bardzo ważny moment Twojej pierwszej kampanii Google AdWords, ponieważ to, jakie słowa kluczowe wybierzesz, będzie miało ogromny wpływ na powodzenie Twoich działań. Najprościej ustalić słowa kluczowe zgodnie ze swoimi pomysłami. Zastanów się, co mogą wpisywać do wyszukiwarki osoby szukające Twojego produktu. Gdy skończą Ci się pomysły, spróbuj skorzystać z narzędzia do podpowiadania słów kluczowych, dostarczonego przez Google. Pamiętaj, że każde słowo kluczowe to konkretny koszt, dlatego ważne jest, by były one dopasowane do treści reklamy i branży, jaką reklamujesz. Źle dobrane słowa to marnowanie budżetu, co z kolei przekłada się na skrócony czas trwania kampanii.

Czas na pierwszą reklamę

Tworząc kampanię krok po kroku, w końcu trafisz do sekcji, w której będziesz mógł stworzyć swoją pierwszą reklamę AdWords. W tym miejscu musisz wykazać się kreatywnością i lekkim sprytem. Tekst Twojej reklamy powinien być przede wszystkim chwytliwy. Nie bój się więc bezpośrednich zwrotów, czy elementów CTA (call to action). Staraj się przedstawić produkt lub usługę, którą reklamujesz językiem korzyści. Co to oznacza? Musisz odpowiadać na pytania, które może zadawać sobie Twój potencjalny klient. Zastanów się, czego oczekuje od produktu takiego jak Twój i opisz to w krótkim i atrakcyjnym tekście. Pamiętaj, aby starać się wyróżnić ofertę względem konkurencji, zadbaj o unikalny przekaz w myśl zasady USP (unikalna oferta sprzedażowa – unique sale proposal).

Ustal stawki

To już ostatni etap tworzenia kampanii Google AdWords “krok po kroku”. W tym miejscu musisz ustalić stawki, które chcesz płacić za konkretne słowa kluczowe, oraz wyświetlanie reklamy. System AdWords może też zrobić to za Ciebie, jeśli wybierzesz formę automatycznego ustalania stawek. Gdy już to zrobisz, musisz tylko wpłacić na swoje konto określony budżet. Brawo! Właśnie stworzyłeś swoją pierwszą kampanię Google AdWords. Pozostało Ci tylko czekać na wyniki i monitorować zachowania potencjalnych klientów.

Kampania AdWords krok po kroku – to zaledwie początek

Jak pewnie zdążyłeś już zauważyć, platforma Google AdWords jest bardzo rozbudowana i daje ogromne możliwości konfiguracji. W tym poradniku przedstawiliśmy Ci zaledwie podstawowe możliwości, dzięki którym możesz stworzyć prostą kampanię reklamową. Nie znaczy to oczywiście, że wiesz już wszystko. Pamiętaj, że AdWords to bardzo często praca metodą prób i błędów. Nigdy nie wiesz, jak zachowają się odbiorcy Twoich reklam, dlatego tak ważne jest analizowanie danych i decyzji zakupowych podejmowanych przez grupę docelową. Czasami zmiana jednego z pozoru nieważnego parametru, daje widoczne rezultaty. Nie bój się więc zmian i ryzykownych posunięć. Bywa, że tylko takie decyzje okazują się korzystne dla całej kampanii.

Jeżeli chcesz, aby pierwsza kampania AdWords Twoich produktów lub usług była skuteczna, najlepiej zgłoś się do doświadczonej agencji marketingu internetowego, która zajmie się Twoim budżetem i wykorzysta go w 100%, promując to, co masz do zaoferowania.

#wiemyjak prowadzić kampanie wideo

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

13/07/2017
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Ola pisze:

    Świetny artykuł, bardzo wartościowy. Ale jeśli dopiero zaczynamy przygodę z AdWords proponuję zacząć od niskich kwot, niż doładowywać kampanię za kilkaset złotych. Wiadomo nauka zawsze niesie za sobą jakieś koszta.

  2. zibik pisze:

    temat szeroki a artykuł powierzchowny, żeby niepowiedzieć lakoniczny, świeżak na jego podstawie nic nie zrobi, sorry tak to widzę

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział