Influencer marketing – w czym tkwi jego siła?

Pozycjonowanie / SEO

Przypomnij sobie sytuację, w której musiałeś dokonać wyboru, na przykład jaki model telefonu kupić, jaką wybrać dietę czy gdzie pojechać na wakacje. Większość z nas poszukuje takich informacji w internecie. Informacji zarówno o dostępnych możliwościach jak i wskazówek jaką decyzję powinniśmy ostatecznie podjąć. Prawdopodobnie zdarzyło Ci się w takiej sytuacji przeczytać rekomendacje o planowanym zakupie na blogu czy też obejrzeć recenzję na przykład na YouTube.

influencer marketing korzyści

Pewnie nie byłeś świadomy, że właśnie zostałeś poddany influencer marketingowi. Czym dokładnie jest influencer marketing oraz jaki ma wpływ na pozycjonowanie stron www? W tym artykule przybliżamy najważniejsze kwestie dotyczące influencer marketing. #wiemyjak

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing to działania nastawione na komunikację z osobami będącymi swego rodzaju autorytetami dla określonych grup konsumentów i mogących wpłynąć na ich decyzje zakupowe. W pierwszej chwili, jako takie osoby wskazywani są celebryci, jednak nie zawsze tak jest, gdyż osoba, która może wpłynąć na decyzję zakupową powinna być autorytetem, a nie tylko osobą znaną. Jako osobę mogącą mieć wpływ na decyzję zakupową można też wskazać kogoś kto publikuje na portalach lub blogach dobre recenzje produktów, artykuły tematyczne czy też specjalistę z danej dziedziny. Na potrzeby tego rodzaju marketingu osoby mające wpływ na konsumentów nazywa się influencerami (z angielskiego influence to wpływ).

Według badania Wpływ blogerów i wideoblogerów na intenautów, opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów w 2015 roku, 72% stałych odbiorców wskazało, że blogi i vlogi są dla nich źródłem informacji zakupowej, ważniejszym niż opinie znajomych czy rodziny. Z tego samego badania wynika, że blogerzy i vlogerzy nie tylko istotnie wpływają na informacje o produkcie i zainteresowanie nim, ale również na decyzje zakupowe internautów. 53% stałych odbiorców zadeklarowało, że kupili produkt pod wpływem blogerów lub vlogerów.

Dlaczego warto zainwestować w influencer marketing?

Dzięki rozwojowi mediów społecznościowych znacząco zmieniła się komunikacja, zarówno międzyludzka jak i na linii marka-konsument. Dawniej jedynie mass media miały możliwość dotarcia do setek tysięcy ludzi jednocześnie. Dzisiaj poprzez media społecznościowe może to zrobić każdy z nas – zarówno internauci w celach prywatnych jak i marki w komunikacji z konsumentami.
Spowodowało to zmniejszenie popularności tradycyjnych mediów, które charakteryzowały się jednokierunkowym przekazem i brakiem relacji z konsumentem na rzecz komunikacji wielowymiarowej, w której podstawą jest więź z klientem i liczenie się z jego zdaniem. Konsumenci chcą wiedzieć kto stoi po drugiej stronie przekazów reklamowych, chcą wchodzić w interakcje, aktywnie odbierać jak i tworzyć tego typu treści. Nie chcą już biernie uczestniczyć w odbiorze reklam, jak to miało miejsce w przypadku mass mediów. I tu właśnie jest miejsce influencer marketingu, który zapewni te potrzeby.

Ze względu na znaczące zmiany w sposobie i kanałach komunikacji, dotychczasowe tradycyjne przekazy marketingowe mają niewielkie szanse przebicia. Jest za to influencer, którego można nazwać łącznikiem między konsumentami a marką. Influencer jest dla odbiorcy kimś pokroju znajomego, użytkownikiem podobnym do niego, który specjalizuje się w danej dziedzinie interesującej odbiorcę. Z dużo większą efektywnością niż komunikaty marek, za którymi stoi nadawca widmo, nawiąże on więź emocjonalną z konsumentem i wzbudzi jego zaufanie. Influencer marketing doskonale wpisuje się w skłonności Polaków do opierania się na sprawdzonych źródłach, takich jak rodzina czy znajomi. Bazuje na naturalnych relacjach i rekomendacjach, dlatego osoby te są dla nas bardziej wiarygodne niż marki. Jak wykazało badanie Wpływ blogerów i wideoblogerów na intenautów, 1/4 internautów traktuje blogi i vlogi jako zaufane źródło informacji. Stali odbiorcy ufają im bardziej niż na przykład profilom społecznościowym marek.

Jaki wpływ na działania seo ma influencer marketing?

Współpraca z influencerami to nie tylko zalety takie jak wzrost świadomości marki i promocja produktów. Influencerzy istotnie wpływają także na działania SEO i pozycjonowanie.

  • Influencerzy są pomocni w budowaniu mocnego profilu linków

Jak już niejednokrotnie pisaliśmy na blogu – profil linków to jeden z niezbędnych elementów podczas pozycjonowania strony, mający ogromny wpływ na ranking w wyszukiwarce. Współpraca z influencerami to doskonała szansa na pozyskanie naturalnych linków prowadzących do naszej witryny, a w efekcie poprawy pozycji strony. Influencerzy w większości posiadają własne strony internetowe lub mają dostęp do innych zaufanych portali,na których w ramach współpracy z Twoją firmą między innymi tworzą wartościowy content i linkują do Twojej witryny.

  • Influencerzy zapewniają ciekawe i unikalne treści

Zawartość strony to również jeden z najbardziej istotnych czynników rankingowych w wyszukwarce, ze względu na to, że algorytmy Google lepiej radzą sobie z tekstem niż z obrazem czy video. Tworzenie użytecznych dla odbiorców treści oraz ich dystrybucja w internecie to podstawowe działania, które są niezbędne, aby walczyć o dobrą pozycję w wyszukiwarce. Do zadań influcencerów należy pomoc w tworzeniu treści na stronę jak i treści sponsorowanych w Twoim imieniu.

  • Influencerzy zwiekszają zasięg i zaangażowanie

Zaangażowana społeczność i duży ruch to największe wyzwania marketingu internetowego i tutaj influencer marketing zdecydowanie wygrywa z wszystkimi innymi formami marketingowymi. Influencerzy to osoby mające wokól siebie zaangażowaną społeczność i udostępniając jej lub angażując w tworzenie treści dotyczących Twojej firmy, skutecznie wpływają na Twoją widoczność w internecie. To z kolei utrzyma zaufanie także dotychczasowych zwolenników marki, a z czasem spowoduje reakcję łańcuchową i naturalny marketing szeptany wokół Twojej firmy. Im wyższe zaangażowanie, tym większy ruch na stronie, co jest istotne dla wyszukiwarki przy rankingowaniu.

Dodatkowo należy pamiętać, że często influencer wspomina o promowanej marce nie tylko w wyznaczonym poście, a także rozmawia poza siecią, ze swoimi znajomymi informując o danej marce, co zwiększa zasięg jego działania. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że aby współpraca z influencerem układała się pomyślnie i dawała oczekiwane efekty, osoba do współpracy musi być odpowiednio dobrana – być w branży związanej z działalnością promowanej firmy.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

Data dodania: 31/01/2017   Autor: Dawid Wójcik

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Tomasz pisze:

    W każdym budżecie powinno się pojawić miejsce na kampanię influencerską. To świetne rozwiązanie. Tylko jak namówić znanego blogera na współpracę? Nie każda nowa firma posiada wystarczający budżet na takie działanie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to