WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Nie trać 53% kupujących! Jak zamienić użytkownika smartfona w klienta?

użytkownik smartfona

Zakupy mobilne zyskują coraz większą popularność. Brak czasu, wygoda, większy wybór – lista korzyści wydaje się nie mieć końca. Z roku na rok rośnie liczba Polaków przekonujących się do zakupów w sieci. A równoległe rozwija się kolejny trend, czyli smartfonizacja (tak chodzi o to zjawisko, gdy jadąc tramwajem rozglądasz się i widzisz, że co druga osoba wpatruje się w telefon).

Twoim zadaniem jest przekonać użytkownika smartfona, że warto zrobić zakupy u Ciebie! Dlaczego musisz i jak to zrobić? O tym za chwilę.

Czy wiesz, że…

Zacznijmy od pierwszego pytania, czyli dlaczego musisz zawalczyć o użytkowników smartfonów. Można pisać na ten temat długie rozprawki, ale chyba najlepiej zobrazują to fakty:

– na świecie jest ponad 1,75 miliarda smartfonów
– w 2019 roku wartość globalnego rynku mCommerce może osiągnąć 467 mld dolarów
– 75% internautów w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych
– 37% Polaków deklaruje, że robi zakupy online
– 13 % Polaków kupuje wyłącznie na urządzeniach mobilnych

Według raportu z 2016 roku wśród polskich internautów kupujących w sieci:

53% kupuje mobilnie
80% wykorzystuje laptop lub komputer (2015 rok – 87%)
43% wykorzystuje smartfon (2015 rok – 23%)
29% wykorzystuje tablet (2015 rok – 16%)

Warto zaznaczyć, że te liczby rosną z roku na rok. Jeśli nie będziesz gotowy zawalczyć o użytkowników mobilnych, możesz stracić wielu klientów.

Czas poznać obawy potencjalnych klientów

Powyższe dane przekonały Cię do tego, że warto zawalczyć o użytkowników mobilnych? Czas poznać ich obawy i trudności jakie napotykają. To pozwoli Ci przygotować najlepsze rozwiązania.

Oto najczęściej wymieniane powody rezygnacji z zakupów mobilnych:

  • nieczytelna strona internetowa
  • zbyt skomplikowany proces zakupowy
  • konieczność podawania dużej ilości danych
  • obawa o prywatność i bezpieczeństwo
  • potrzeba fizycznego obejrzenia produktu
  • potrzeba zdobycia dodatkowych informacji
  • zbyt wolne łącze internetowe
  • inne czynniki zewnętrzne

Zacznij działać – zdobądź użytkowników mobilnych!

Wiesz już jak dużą grupę stawią użytkownicy mobilni. Znasz ich obawy i powody, dlaczego nie decydują się na zakupy online. Czas stawić im czoła i zawalczyć o 53% kupujących w sieci. #wiemyjak

1. Zainwestuj w stronę mobilną
Czy chciałbyś wejść do sklepu, w którym nie możesz przecisnąć się między półkami, a ceny zapisane są taką czcionką, że bez lupy nie możesz ich rozczytać? Tak czuje się użytkownik smartfona na nieodpowiednio przygotowanej witrynie. Podstawą jest stworzenie strony dostosowanej do mniejszych ekranów. Masz 3 możliwości: strona mobilna, strona responsywna lub aplikacja mobilna. Przy ich tworzeniu musisz pamiętać, by dobrać odpowiedni rozmiar przycisków, elementów tekstowych i graficznych. Pamiętaj, aby nie zaśmiecać witryny niepotrzebnymi danymi. Strona mobilna powinna szybko się otwierać, nawet przy wolniejszym łączu internetowym. Jeśli sam nie potrafisz wykonać takiej strony, zleć zadanie specjalistom.

2. Poprowadź swojego klienta
Użytkownicy smartfonów narzekają na długi i skomplikowany proces zakupowy. Twoim zadaniem jest jego uproszczenie. Jak to zrobić? Przeanalizuj jak zachowują się klienci. Sprawdź, w którym momentach się gubią lub wychodzą ze strony. Nie stać Cię na kosztowne badania? Poproś znajomych by spróbowali zakupić coś u Ciebie, niech powiedzą co sprawiło im to trudności. Usuń niepotrzebne kroki, a dowiedz się gdzie powinieneś umieścić dodatkowe informacje. Możesz robić to metodą prób i błędów. Jeśli nie masz na to czasu, znajdź specjalistę ds. analityki internetowej, który będzie wiedział jak Ci pomóc.

3. Zapytaj o podstawowe dane
Często zdarza się tak, że podczas procesu zakupowego sprzedawca prosi o podanie bardzo dużej ilości informacji, a rejestracja jest przymusowa. Na mniejszym urządzeniu jeszcze trudniej wypełnia się formularze. Zapytaj klienta o podstawowe dane, potrzebne do realizacji zamówienia, pozwól na zakup bez konieczności rejestracji. Oczywiście, wciąż daj mu możliwość wypełnienia formularza rejestracyjnego, zaprezentuj korzyści jakie uzyska (np. monitoring wysyłki, rabaty). Jednak ostateczną decyzję zostaw klientowi.

4. Zadbaj o poczucie bezpieczeństwa i prywatności
Jeśli prosisz klienta o podanie danych poinformuj go w jakim celu są Ci potrzebne. Przedstaw jasne zasady. Gdy klient podał Ci dane wyłącznie w celu wysyłki, uszanuj to – zadowolony klient wraca. Zastosuj bezpieczne szyfrowanie danych ssl, zapewniające większe bezpieczeństwo przy procesie płatniczym. Przygotuj regulamin, w którym wyjaśnisz wszystkie wątpliwości.

5. Zobrazuj przedmiot klientowi
Potrzeba fizycznego obejrzenia produktu może wydawać się nie do obejścia. Faktycznie nie możemy jeszcze dotknąć produktu przez ekran smartfona. Możesz natomiast spróbować przybliżyć go klientowi na tyle na ile jest to możliwe. Wykonaj dobrej jakości zdjęcia, sfotografuj produkt ze wszystkich stron. Dokładnie opisz jego właściwości, wymiary, rodzaj tworzywa. Sfilmuj produkt i pokaż jak z niego skorzystać. Pamiętaj, aby materiały było odpowiednio zoptymalizowane i nie spowolniały strony.

6. Dostarcz niezbędne informacje
Chęć zdobycia dodatkowych informacji o produkcie jest tym większa im więcej musimy zapłacić. Potencjalny klient przed zakupem często przeprowadza szczegółowy research. Jak możesz mu w tym pomóc? Prowadząc bloga, na którym odpowiesz na wszystkie pytania, opiszesz dokładnie produkt, opublikujesz dodatkowe zdjęcia i materiały video. Warto zaprezentować opinie innych o Twoim produkcie. Pamiętaj, że Twój blog również musi być dostosowany do urządzeń mobilnych.

7. Przypomnij się
Może być tak, że powyższe 6 punktów już zostało zrealizowanych, a klient nie dokonał zakupu. Zdecydować mogły okoliczności, na które nie masz wpływu np. zbyt wolne łącze internetowe czy inne czynniki zewnętrzne (np. zadzwonił telefon). Rozproszenie często powoduje, że klient odkłada zakupy. Co możesz zrobić? Skorzystać z możliwości remarketingu umożliwiającego ponowne zaprezentowanie produktu osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę.

Powyższa lista zawiera kilka działań, które warto wdrożyć, aby zatrzymać użytkowników mobilnych. Oczywiście, aby walczyć o klienta najpierw musisz do niego dotrzeć. Przebić się przez tłumy konkurencji i zdobyć widoczność w internecie. Możesz zrobić to samemu lub zaufać specjalistom, którzy wiedzą jak to zrobić.

Źródła:
www.emarketer.com
www.ecommercepolska.pl

06/06/2016
Klaudia Witek

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to