Na górze czy na dole? Sprawdź, od czego zależy pozycja reklam w AdWords

Pozycja reklam w Ads nie jest przypadkowa, a jej wyświetlanie zależne jest od kilku czynników. Warto je poznać – dowiedz się, jak poprawić pozycję reklamy i poznaj podstawowe pojęcia związane z tym zagadnieniem. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

ranking reklamy - na co się składa

Na górze, na dole, albo… wcale. To w tych miejscach może być wyświetlana reklama w Ads. Loteria? Nic podobnego. Wszystko opiera się na kilku istotnych dla Google czynnikach. Z niniejszego tekstu dowiesz się, od czego tak naprawdę zależy pozycja Twojej reklamy, a tym samym czym uwarunkowane są jej kliknięcia.

Skąd bierze się określona pozycja reklamy w AdWords?

Pozycja reklamy to jeden z ważniejszych parametrów pozwalających zweryfikować skuteczność reklamy. Jak wspomnieliśmy wcześniej, reklama może wyświetlać się na górze lub na dole wyników wyszukiwania. Reklamodawcom zależy oczywiście, by ich reklamy wyświetlały się jak najwyżej – lepiej widoczna reklama to większa szansa na kliknięcie. Cały sekret tkwi w rankingu reklamy. To ten parametr decyduje o tym, czy nasza reklama zostanie w ogóle wyświetlona, a jeśli tak, to na jakiej znajdzie się pozycji. Ranking reklamy w AdWords obliczany jest na podstawie trzech danych:

  • stawki za kliknięcie,
  • Wyniku Jakości – tu: przewidywanego współczynnika klikalności, trafności reklamy oraz jakości strony docelowej,
  • przewidywanego wpływu rozszerzeń i innych formatów reklamy.

Każdy z czynników jest ważny w takim samym stopniu, dlatego warto troszczyć się o nie jednakowo. Dla przykładu, w przypadku tych samych stawek w konkurencyjnych względem siebie reklamach oraz jednocześnie adekwatnej jakości reklam, pod uwagę brany będzie trzeci element. Wtedy wygra reklama o przypuszczalnie większym wpływie rozszerzeń.

Jak przebiega określanie rankingu reklam w AdWords?

To jednak nie koniec ciekawostek z zakresu rankingu reklam w AdWords. Żeby móc dokładniej opisać jego działanie, będziemy musieli wprowadzić kolejne pojęcie, jakim jest aukcja reklam. Czym jest oraz za co odpowiada taka aukcja? Otóż ze względu na fakt stale zmieniającej się konkurencji, zmieniają się również pozycje walczących o miejsca reklam. Za każdym razem, kiedy zachodzi możliwość wyświetlenia reklamy, dochodzi do specjalnej aukcji, podczas której ustalany jest Ranking każdej z reklam.

Mówiąc jeszcze prościej i dokładniej, wygląda to następująco: na samym początku użytkownik wyszukuje interesujące go hasło, następnie dochodzi do pewnej selekcji reklam – Google, odpowiednio filtrując reklamy, ,,podrzuca” użytkownikowi te, które najbardziej pasują do danego wyszukiwania. Najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika reklamy zostają kolejno uporządkowane we właściwej kolejności, a następnie są mu wyświetlane. Reklama, która podczas aukcji uzyskała najwyższy Ranking, zostanie wyświetlona jako pierwsza.

Średnia pozycja reklam w AdWords

Bardzo ważnym parametrem, pozwalającym porównać nasze wyniki w zakresie osiąganych pozycji w odniesieniu do konkurencji, jest średnia pozycja reklam w AdWords. To wartość, która pozwala określić, na jakich pozycjach najczęściej wyświetlana jest nasza reklama. Analizując nasze kampanie, możemy również dojść do jeszcze dokładniejszych wniosków. Dzięki możliwości segmentacji danych, mamy szansę sprawdzić, jak często nasze reklamy wyświetlane były w poszczególnych miejscach na stronie z wyszukiwaniami – na górze, czy na dole.

Jak poprawić pozycję reklamy w AdWords?

Zasada jest prosta: im lepsza reklama, tym lepszy jest jej ranking. Jeśli nasza reklama wyświetla się na mało zadowalających pozycjach, to znak, że trzeba w niej coś poprawić. Naszą reklamę, a jednocześnie jej pozycję, polepszyć możemy na kilka sposobów:

  • podnosząc stawkę – wysoka stawka nie gwarantuje doskonałych pozycji, ale może mieć znaczenie dla konkurencyjności naszej reklamy,
  • poprawiając jakość reklam – tu warto zadbać między innymi o atrakcyjny, skorelowany ze stroną docelową tekst reklamowy,
  • zwiększając trafność reklam – reklamy powinny odpowiadać wyszukiwaniom użytkowników (szczególną uwagę zwrócić należy na słowa kluczowe),
  • pracując nad jakością strony docelowej – warto zadbać o przejrzystość, trafność oraz wygodę nawigacji (zarówno w przypadku komputerów, jak i urządzeń mobilnych).

Dlaczego warto dbać o wysoką jakość reklam?

Jak wiemy, wysoka jakość reklam odpowiada za lepsze ich pozycje, a właściwie w ogóle samo ich wyświetlenie. Wysoka jakościowo reklama skutkuje też obniżeniem CPC (Cost Per Click). Stawka za kliknięcia dobre jakościowo reklamy może być automatycznie niższa. Oznacza to, że reklama posiadająca dobre komponenty jakościowe ma większe szanse na wyświetlenie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – nawet przy niskiej stawce.

Dość dużą korzyścią płynącą z faktu posiadania dobrych jakościowo reklam są też lepsze możliwości – Ranking reklamy może decydować o tym, czy pojawi się ona z rozszerzeniami (np. lokalizacji czy połączeń) oraz innymi formatami (na przykład w postaci linków do podstron).

Bez wątpienia warto na bieżąco kontrolować, analizować oraz udoskonalać parametry dostępne na naszym koncie AdWords. Regularne aktualizacje z pewnością przyczynią się do zwiększenia naszej konkurencyjności, a tym samym lepszej widoczności naszych reklam.

Przygotujemy dla Ciebie wysokiej jakości reklamę, która będzie generowała zyski. Zaufaj agencji, która otrzymała status Partnera Google Premium i skontaktuj się z nami.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Twój biznes zasługuje na skuteczny marketing! W SEO & Ads realizujemy cele. Zostaw dane, podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 30/08/2015aktualizacja 16/10/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Marcin pisze:

      Dzięki za pomocny artykuł.

    2. FanAdwords pisze:

      Da się powalczyć o pozycję reklam, dużo teraz w tym siedzę , czytam blogi , magazyny, szczególnie odnośnie jakości i trafności reklam, ostatnio Damian Sałkowski pisał w online marketing właśnie o tym ile można zyskać na poprawieniu jakości reklam, ale też ogólnie o pozycjonowaniu reklam itp. I zgadzam się z ostatnią linijką artykułu, że przede wszystkim aktywność i zaangażowanie ma wpływ;)

    3. Konrad pisze:

      Dobrze wyjaśnione. Czyli jest o co powalczyć jeśli chodzi o pozycję reklam :) myślałem nie nie będę miał na to wpływu.

    4. agnieszka pisze:

      Bardzo jasno wyjaśniliście to, co Googlowi się nie udało:) czytałam artykuł Google na ten temat, ale wasz jest wiele bardziej zrozumiały! Dziękuję, teraz będę wiedziała już na co zwracać uwagę przy tworzeniu kampanii.

    5. Waldek pisze:

      Zawsze mnie to zastanawiało od czego zależą te pozycje reklam adwords. W końcu mniej więcej wiem o co chodzi, ale dla początkujących wcale to nie jest to takie łatwe. W każdym razie wychodzi na to, że podstawa to jakość :)

    6. Rafał Śliwiok pisze:

      Dobry artykuł dla początkujących, w następnym przyda się opisać: Jak budować markę firmy korzystając z reklamy Adwords, jak maksymalnie obniżyć koszty reklamy sponsorowanej bez utraty jej topowych pozycji :)