SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Konwersja w sklepie internetowym – jak ją zwiększyć?

Wysoka konwersja w sklepie internetowym to cel wielu przedsiębiorców. Konwersję określa się jako pożądane działanie, które wykonuje użytkownik – przykładowo może to być zapis do newslettera, dokonanie zakupu, czy dodanie produktu do koszyka. Jednak jak zwiększać konwersję w sklepie internetowym? Dlaczego konwersja sprzedaży bywa niezadowalająca?  Przeczytaj artykuł i poznaj, jakie zmiany możesz wprowadzić na stronie, aby konwersja sklepu internetowego poszybowała        w górę. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną Analitykę Internetową i UX
POZNAJ OFERTĘ Optymalizacji konwersji!

Konwersja w sklepie internetowym - zamień użytkownika w klienta

Konwersja sprzedaży w sklepie internetowym

Konwersja sprzedaży to moment, w którym osoba odwiedzająca stronę Twojego sklepu internetowego dokonuje zakupu. Istotą zwiększenia konwersji w sklepie internetowym jest przekształcenie potencjalnych klientów w nowych klientów. Należy jednak pamiętać, że generowanie dużego ruchu na stronie to dopiero połowa sukcesu. Zatem jak zwiększać konwersje w sklepie internetowym? Należy analizować działanie strony, usprawnić jej funkcjonowanie oraz dopasować wygląd do potrzeb użytkowników. 

Jak obliczyć wskaźnik konwersji sprzedaży? 

Konwersja sprzedaży w sklepie internetowym to liczba osób, która dokonała zakupu w Twoim sklepie, spośród wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili twój sklep (wynik wyrażony w proc.)

Konwersja sprzedaży wzór

Wskaźnik konwersji sprzedaży w sklepie internetowym powinien być najważniejszą wartością dla właścicieli sklepów dlaczego? Sprzedaż do podstawowy cel każdego biznesu. Natomiast konwersja sprzedaży (jej wielkość) to podsumowanie skuteczności wszystkich działań marketingowych, których sensem jest zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Inwestujesz w pozycjonowanie  dla e-commerce, prowadzisz kampanie remarketingowe lub  Google Ads? Konwersja w sklepie internetowym sprawdzi, czy skutecznie. 

Konwersja sklepu internetowego – podstawa to analityka

Analityka sklepu internetowego to pierwszy krok, jeśli Twoim celem jest zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Do dyspozycji jest wiele narzędzi dających niezwykle szczegółowy wgląd w ruch sieciowy oraz aktywność klientów na stronie, (w tym popularny Google Analytics 4). Mimo to wielu właścicieli sklepów internetowych  nie wykorzystuje analityki internetowej w wystarczającym stopniu oraz nie zastanawia się nad funkcjonalnością swojej strony. Wielu z nich nie śledzi nawet tak ważnych czynników, jak konwersja sprzedaży oraz statystyki zakupów. Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest możliwe, jednak najpierw należy przeanalizować i zoptymalizować swoją stronę internetową, uwzględniając potrzeby klientów.

Jak zwiększać konwersje w sklepie internetowym? Badaj poniższe wartości.

1. Średni czas trwania sesji na stronie. 

Średni czas trwania wizyty na Twojej stronie to informacja, jak długo użytkownicy przeglądali stronę. Oczywiście sesja, która zakończyła się konwersją sprzedaży, nie musi być długa. Jednak, gdy średni czas wizyty na stronie to kilka sekund, najprawdopodobniej zawodzi strona. W takim przypadku  należy wykonać analizę strony i sprawdzić m.in. czas ładowania się strony, poprawa tego parametru pozwoli na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym.

2. Kliknięcia na stronie. 

Śledzenie kliknięć na stronie sklepu jest szczególnie ważne, jeśli Twoim celem jest zwiększona konwersja sprzedaży. Kliknięcia witryny w prosty sposób obrazuje mapa cieplna, dzięki której poznasz miejsca przyciągające najbardziej uwagę osób odwiedzających stronę (i czy są to elementy na stronie odpowiedzialne za sprzedaż). Na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym mogą wpływać niewielkie zmiany, takie jak zmiana miejsca CTA.   

3. Współczynnik odrzuceń. 

Współczynnik odrzuceń pozwala sprawdzić, czy użytkownicy przechodzą do kolejnych stron w Twojej witrynie. Jest to wartość użytkowników, którzy pojawili się w Twoim sklepie, ale nie przeszli do kolejnej strony np. wybranej zakładki czy kategorii produktów. Konwersja w sklepie internetowym może być ściśle powiązana z budową strony oraz współczynnikiem odrzuceń. Jeśli w Twoim sklepie brakuje, zakładek z kategoriami produktów, odnalezienie odpowiedniego produktu bywa kłopotliwe, przez co użytkownicy rezygnują z poszukiwań i opuszczają stronę, a współczynnik odrzuceń wzrasta. 

Konwersję w sklepie internetowym można zwiększyć

Każdy właściciel sklepu internetowego marzy o zwiększeniu sprzedaży, często nie zdając sobie sprawy, jak duży wpływ na przyciągnięcie klienta ma strona internetowa wysokiej jakości. Istnieje wiele metod, które wpłyną na zwiększenie konwersji  w sklepie internetowym. Wykonując odpowiednie analizy i dysponując wiedzą dotyczącą metod zwiększania współczynnika konwersji, można rozpocząć zmiany, które pomogą pozyskiwać klientów i przynosić zyski. Wiesz już, Czym jest współczynnik konwersji?.

Niewystarczająca wiedza może przynieść więcej szkód niż korzyści, więc czasem warto zatrudnić specjalistę, który oceni potencjał danej strony internetowej i wprowadzi pomocne zmiany. Na początku jednak można zastanowić się nad użytecznością i funkcjonalnością strony sklepu internetowego, aby dowiedzieć się, co warto zmienić, aby zwiększyć konwersję e-commerce. Nie zapominaj o dobrym pierwszym wrażeniu – sprawdź więc, czy strona główna sklepu internetowego jest atrakcyjna i przejrzysta? Czy użytkownicy mogą bez problemu określić, co sprzedajesz? Warto pamiętać również o wyróżnieniu atrakcyjnych produktów i przedstawieniu aktualnych promocji.

Cel konwersji w sklepie internetowym

Bardzo istotne jest również ustaleniu celu konwersji. W przypadku gdy najważniejsze jest, aby klient zakupił dany produkt, a widać, że zainteresowanie istnieje, jednak nie kończy się zakupem, należy dokładnie prześledzić koszyk, ścieżkę zakupową klienta oraz nawigację na stronie. Użytkownik szybko opuści stronę, gdy utrudnione jest odnalezienie pożądanych produktów. Postaw się na jego miejscu i zobacz, czy układ elementów na stronie jest intuicyjny. Dodatkowo proces zakupowy na stronie musi być szybki i prosty, a przycisk „dodaj do koszyka” umieszczony w widocznym miejscu. Te zmiany z pewnością sprawią, że konwersja w sklepie internetowym wzrośnie. Warto również zastanowić się nad umieszczeniem przycisków wzywających do działania w innych miejscach na stronie. Konieczność rejestracji również skutecznie odstrasza użytkowników od dokonywania zakupów.

Wyższa konwersja sprzedaży dzięki zdjęciom i video?

Należy pamiętać, że produkt, który sprzedajesz, powinien być przedstawiony w odpowiedni i atrakcyjny sposób. Klient, trafiając do e-sklepu, musi widzieć, co kupuje.

Konwersja w sklepie internetowym zależy zatem w dużej mierze od dobrej jakości obrazów oraz zdjęć przedstawiających konkretne produkty. W tym konkretnym przypadku obowiązuje zasada „im więcej, tym lepiej” – zdjęcia wykonane pod różnym kątem, a także możliwość ich powiększania skutecznie przykują oko klientów.

Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się również filmiki wideo, na których możesz przedstawić: 

  • sposób użycia danego produktu, jego zastosowania,
  • budowę urządzenia, 
  • lub wskazać jego najważniejsze cechy i zalety. 

Jeśli jeszcze nie korzystasz z reklamy wideo, wypróbuj ją dla części swojego asortymentu i sam się przekonaj czy widzisz różnicę. Długość oraz treść tego typu formatu powinna być uzależniona od rodzaju produktu. Zamiast zarzucać klientów niepotrzebnymi informacjami, lepiej podkreślić zalety oraz funkcjonalność danego towaru.

konwersja w sklepie interntowym

Dobry tekst to podstawa

Wyższa konwersja sklepu internetowego dotyczy witryn, które dbają o treści na swoich stronach. Opis produktów ma znaczenie. Jego zadaniem jest zapewnienie kupującym wystarczająco dużo informacji, by sami mogli przekonać się, że dany produkt jest właśnie dla nich. Najlepsze są pełne, konkretne i merytoryczne opisy, nieprzesadne pochwały.

Dobrze, jeśli teksty są dostępne zarówno w formie pełnej, jak i skróconej. Krótsza powinna uchwycić sedno: dla kogo jest dany produkt oraz dlaczego jest właściwy. Dłuższa wersja musi zawierać wszystkie potrzebne informacje. Jeśli w Twoim sklepie internetowym sprzedajesz produkty innych firm, nie przepisuj po prostu informacji ze strony producenta. Dodaj coś od siebie, choćby rekomendację informującą klienta, dlaczego polecasz mu właśnie ten produkt. Jeśli nadal zastanawiasz się jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, poniżej przedstawiamy kilka sposobów. 

Droga wysyłka i jedna metoda płatności – zabójcy konwersji e-commerce

Tania wysyłka jest jednym z ważniejszych kryterium podczas dokonywania zakupów online i często skłania klientów do kupna. Z kolei konieczność uiszczenia wysokiej opłaty za dostarczenie produktu bywa głównym powodem niezadowolenia klientów – wielu z nich porzuca koszyk, dowiadując się o dodatkowych kosztach dostawy. Jeśli jednak nie możemy pozwolić sobie na pokrycie kosztów wysyłki, może warto spróbować wprowadzić to rozwiązanie w wybrane dni – informacja o tym koniecznie musi znaleźć się na naszej stronie. Istotne jest również zagwarantowanie klientom wielu możliwych metod płatności i umieszczenie ikon rozwiązań płatniczych w widocznym miejscu.

Bezpieczeństwo strony

Aby konwersja sprzedaży w sklepie internetowym (czyli sprzedaż) mogła mieć miejsce, kupujący musi mieć pewność, że dokonuje zakupu na bezpiecznej stronie. Gwarancją bezpieczeństwa witryny jest certyfikat SSL. Chroni on poufne dane, takie jak: numer karty kredytowej, dane osobowe lub hasła, których Twoi klienci używają podczas korzystania ze strony. 

Sprawny kontakt

Adres, dane kontaktowe, a nawet opcja czatu to świetny sposób na podniesienie współczynnika konwersji naszego sklepu internetowego. Ważne jest to zwłaszcza w przypadku małych, mniej znanych sklepów.

Konwersja w sklepie internetowym – podsumowanie

Konwersja sklepu internetowego to wykonanie przez użytkownika określonej czynności, która jest ważna dla właściciela sklepu i rozwoju jego biznesu (np. zapisanie się do newslettera). Najważniejszą konwersją, jest konwersja sprzedaży, do której powinny prowadzić wszystkie pozostałe działania w witrynie sklepu. Optymalizacja konwersji sklepu internetowego to zadanie niełatwe, ale z punktu widzenia handlowców, niezwykle ważne. Monitorując ruch na naszej stronie oraz działania klientów można skuteczniej dopasować usługi internetowe do ich potrzeb. Skuteczna implementacja powyższych metod (a także wielu innych, o których nie wspomnieliśmy) sprawi, że konwersja sklepu internetowego się zwiększy. Wzrosną nie tylko zysk Twojego sklepu, ale również zadowolenie konsumentów.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

Ocena artykułu:
4.9/5 (10)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Natalia pisze:

    Sprawne działanie sklepu, bezpieczeństwo oraz dobrej jakości zdjęcia i szczegółowy opis to podstawa, dodatkowo na plus są komentarze kupujących i rzeczywiste zdjęcia (to one tak naprawdę decydują o zakupie).

  2. Kacper pisze:

    Decyzje zakupowe to głównej mierze przyzwyczajenia – jesli korzystamy z danego sklepu internetowego, który oferuje tak naprawdę, wszytko czego potrzebujemy, zostaniemy przy tym wyborze.

  3. Gość pisze:

    O metodach wysyłki i płatności chyba mówi się za mało. Jest wiele dalej sklepów, które akceptują jedynie tradycyjny przelew bankowych. Sam osobiście od razu z takich uciekam. To nie 2010 rok w końcu. W sklepie internetowym powinny być co najmniej 3 metody płatności: płatność elektroniczna składająca się z błyskawicznych przelewów, blika, płatności kartą debetową, płatność przy odbiorze oraz tradycyjny przelew bankowy. Warto również dołożyć czwartą metodę PayPal. W Polce jest mało używaną alternatywą ale jeżeli sprzedajemy za granicę to PayPal jest wręcz wymagany. W przypadku metod wysyłki to powinny być co najmniej 3 metody: odbiór w punkcie (tu najlepiej paczkomaty), kurier oraz odbiór osobisty.

  4. Paulina pisze:

    Świetny blog tak samo jak świetna agencja! Miałem okazję korzystać z Waszych usług i jestem bardzo usatysfakcjonowana. Oby tak dalej!

  5. Robert pisze:

    Takiego wytłumaczenia pojęcia konwersji oczekiwałem.
    Dlatego często zaglądam na Waszego bloga :)

  6. Alicja pisze:

    Bardzo fajny wpis. Świetnie wytłumaczone pojęcie konwersji. Warto też wspomnieć, że nie tylko sklepy internetowe mogą konwertować. Czekam na kolejne takie wpisy i porady na temat marketingu! Pozdrawiam serdecznie.

  7. Tomasz pisze:

    Dla polepszenie konwersji ważna jest również szybkość działania strony. Dlatego warto zainwestować w dobry serwer. Pozdrawiam

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem