Czym jest współczynnik konwersji i dlaczego warto go zwiększać?

Współczynnik konwersji to bardzo ważny wskaźnik dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy – znajomość jego definicji i wiedza o optymalizacji współczynnika konwersji to klucz do sukcesu w e-biznesie. Dowiedz się, jak poprawić konwersję w sklepie i przeczytaj poniższy artykuł.

współczynnik konwersji - zwiększenie

Współczynnik konwersji to pojęcie, które powinien znać każdy przedsiębiorca prowadzący biznes w internecie. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czym dokładnie jest współczynnik konwersji, warto najpierw wyjaśnić znaczenie konwersji. Ma ona miejsce w momencie, gdy dany użytkownik po kliknięciu w reklamę AdWords wykona pożądaną dla nas czynność (może to być wysłanie zapytania, zapisanie się na newsletter, czy dokonanie zakupu).

W zależności od rodzaju działalności akcje pożądane przez reklamodawcę mogą być różne. Współczynnik ten jest ważny i nie należy o nim zapominać promując stronę, w przypadku gdy wybieramy np. pozycjonowanie, równoczesne dbanie o użyteczność strony i zwiększanie współczynnika konwersji pozwoli osiągnąć sukces.

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

W poniższym artykule zdefiniujemy co to jest współczynnik konwersji, jakie ma znaczenie i dlaczego warto dbać o to, aby miał jak najwyższą wartość. Szczególne znaczenie ma to dla sklepów internetowych, gdzie przedsiębiorcom zależy na jak największej konwersji.

Współczynnik konwersji – definicja

Współczynnik konwersji (znany także jako wskaźnik konwersji) wyrażony jest w procentach i wskazuje na udział osób wykonujących pożądaną akcję. Wyraża zatem skuteczność danej strony oraz reklamy.

Współczynnik wylicza się dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy kliknęli w reklamę tym samym przechodząc na stronę docelową. Przykładowo, jeśli 100 osób zostanie przekierowane na stronę (kliknie np. w link, baner), a jedna z tych osób wykona pożądaną czynność (np. wyśle zapytanie) wskaźnik konwersji będzie wynosił: 1/100 * 100% = 1%. Konwersje można śledzić, co dostarcza dużo wartościowej wiedzy odnośnie zachowania klienta po kliknięciu w reklamę i zobaczyć, które kampanie działają najskuteczniej.

PRZECZYTAJ naszą ofertę na reklamy Google AdWords

Wyższy współczynnik konwersji oznacza większy sukces witryny oraz dowodzi skuteczności kampanii marketingowej. Zrozumienie definicji współczynnika konwersji jest kluczowe, aby rozpocząć działanie służące jego poprawie. Często dobra reklama nie wystarczy – tak naprawdę m.in. jakość strony i produktów mogą zadecydować, czy użytkownik zdecyduje się na zakup.

Dlaczego warto poprawić wskaźnik konwersji?

Niezwykle ważne jest poprawienie współczynnika konwersji i maksymalizacja szans na to, że dany gość strony internetowej zakupi produkt/usługę. Jeśli strona nie konwertuje, tzn. nie zamienia ruchu w to, czego byśmy sobie życzyli to nie generuje przychodów. Dlatego tak istotne jest zastanowienie się, co można zmienić na stronie www, aby ruch zamieniał się w konkretne działania wykonywane przez klientów. Korzyści płynących z optymalizacji współczynnika konwersji jest zatem wiele i określają tak naprawdę podstawowe cele biznesowe każdej firmy.

Aby poprawić współczynnik konwersji należy przede wszystkim skupić się na użyteczności swojej strony www, a także na dotarciu do właściwego klienta we właściwym czasie i miejscu. Internauci doceniają oszczędność czasu oraz prostotę, zatem uczynienie pożądanego działania (kupno produktu, wypełnienie formularza) łatwym i intuicyjnym jest już pierwszym krokiem ku pozytywnym zmianom. Dobrym pomysłem na zwiększenie szans konwersji jest również prezentowanie unikalnych opisów produktów, które będą wartościowe dla użytkowników.

Sposoby na poprawę współczynnika konwersji

W związku z tym, że wiemy już, co to jest współczynnik konwersji oraz dlaczego warto go zwiększyć, zastanówmy się, jak faktycznie można to zrobić. Jest na to wiele sposobów, których większość związana jest z zaspokajaniem wszelkich potrzeb klienta w sklepie internetowym. Zobacz: Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 396,7% dla klienta

Ważna jest również właściwa ocena potencjału danej strony internetowej i cel, który chce osiągnąć dany przedsiębiorca. Poniżej prezentujemy kilka przykładowych sposobów na to, by podnieść wskaźnik konwersji:

  • Zamieszczanie unikalnych i wyczerpujących informacji odnośnie produktów/usług,
  • Przeprowadzenie testów metodą A/B,
  • Oferowanie klientom kilku opcji płatności,
  • Analiza i ewentualne zmiany przycisków „Call to Action”,
  • Udostępnianie konkretnych i wiarygodnych informacji,
  • Analiza potrzeb, oczekiwań i preferencji klientów w celu dostosowania do nich strony,
  • Użycie precyzyjnych słów kluczowych,
  • Przejrzysta polityka zwrotu towarów i usług.

Bardzo istotne jest również zbieranie i śledzenie danych, a także drobiazgowe prześledzenie procesu zakupowego, aby przeanalizować potencjalne kwestie problematycznie. Czasem niewielkie, ale konkretne zmiany na stronie pozwalają na satysfakcjonujące zwiększenie współczynnika konwersji.

Co może skutkować obniżeniem współczynnika konwersji?

Przedsiębiorcom zależy przede wszystkim na zwiększeniu współczynnika konwersji. Często jednak, czy to przez niedopatrzenie czy przez brak odpowiedniej wiedzy, można popełnić błąd, który stanowi dla niego poważne zagrożenie. Najczęstsze błędy na stronach internetowych, obniżające wskaźnik konwersji to:

  • Nieprecyzyjne lub mylące nagłówki,
  • Niechlujność oraz nieczytelna zawartość,
  • Nieodpowiednie formularze, lub ich całkowity brak,
  • Zła jakość zdjęć oraz filmików na stronie,
  • Ukrywanie ważnych informacji (powinny rzucać się w oczy jako pierwsze),
  • Brak regularnych testów.

Stosując się do powyższych wskazówek oraz unikając błędów, zapewnimy sobie wysoki współczynnik konwersji na stronie internetowej i zwiększymy jej dochodowość.

Zajmiemy się kompleksowo Twoją widocznością w internecie, możemy wypromować Twoją stronę, a także znacząco ją ulepszyć.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marcin R. pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł – krótki i konkretny. Najbardziej przemawia do mnie grafika ze sposobami na zwiększenie współczynnika konwersji :)

    Optymalizacja konwersji jest szalenie ważna dla wszystkich biznesów online. Warto jednak skupić się również na tym, dlaczego tak jest i dlaczego warto inwestować w optymalizację współczynnika konwersji.

    Pozdrawiam!

  2. Krystian pisze:

    Bardzo często błędy kryją się w koszyku zakupowym, gdzie prostota i intuicyjność to tak naprawdę podstawa. Łatwo „przekombinować” i zniechęcić klienta do kontynuowania zakupu. Co ciekawe, czasem drobne zmiany wystarczą, aby satysfakcjonująco podnieść współczynnik konwersji ;)

  3. Google Analytics i Google Search Console to podstawa podczas analizowania i pozycjonowania strony, więc na pewno ten wskaźnik można mieć tutaj pod kontrolą. Dobrze, że dowiedziałem się jeszcze, jak go zwiększać :)

  4. Krzysiek pisze:

    Krótko i na temat, czyli jak najbardziej soczyście. Takie wpisy lubię! Btw. na górze jest inna data aktualizacji wpisu niż pod artykułem :)

  5. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    @Krzysiek
    Dzięki za komentarz :) data poprawiona ;)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem