Poznaj Aktywny Model Rozliczeń usług SEO/ADS.

Reklamy Google Ads sposobem na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie

Zastanawiasz się, w jaki sposób generować większą sprzedaż w Twojej firmie? Chcesz rozwinąć swój biznes? Szukasz nowych klientów? Zainwestuj w marketing i wykorzystaj potencjał reklamy Google Ads! Kampanie skoncentrowane na reakcji bezpośredniej użytkowników są często wybierane przez reklamodawców. Zachęcają do działania, generują ruch na www i zwiększają sprzedaż. Dowiedz się jak pracować z Google Ads, by osiągać wysokie wskaźniki sprzedaży! #wiemyjak

Reklama Google Ads sposobem na zwiększenie sprzedaży

Reklamy Google Ads co to jest?

Google Ads to nic innego jak Google AdWords, które 24 lipca 2018 roku przeszło rebranding. Nie wprowadziło to zmian w dostępnych dotychczas rodzajach kampanii, nie miało negatywnego wpływu na skuteczność prowadzonych działań. Google Ads to narzędzie, a w zasadzie zbiór narzędzi, które pozwalają na reklamowanie się, tworzenie kampanii w wyszukiwarce Google oraz w innych atrakcyjnych miejscach w internecie. System Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych oraz graficznych w wyszukiwarce, reklam wideo w YouTube oraz reklam graficznych w sieci reklamowej Google. 

Dostosowanie reklamy Google Ads do odbiorców 

Skuteczna reklama jest odpowiedzią na potrzeby odbiorców, dlatego na samym początku zastanów się, kim są odbiorcy Twoich reklam (do kogo je kierujesz) oraz jakie są ich potrzeby. Następnie przeanalizuj, co możesz im zaoferować oraz w jaki sposób Twoja oferta wyróżnia się spośród konkurencji. Jeśli Twoje usługi lub asortyment jest zróżnicowany, utwórz oddzielne grupy reklam. Pamiętaj o ograniczeniach długości tekstu oraz dobierz odpowiednie słowa kluczowe.

Kolejnym ważnym elementem jest dostosowanie przekazu do odbiorców. Dostosowanie reklam polega na dopasowaniu treści reklamy do grupy odbiorców, która ma stać się Twoim klientem. Google Ads wyszedł naprzeciw temu problemowi i daje możliwość korzystania z modułów dostosowania reklam, które umożliwiają automatyczne dostosowywanie tekstu reklam w sieci wyszukiwania. Teksty reklamy są dopasowywane  na podstawie słów kluczowych. Doskonałym przykładem zastosowania modułów dostosowania reklam jest reklamowanie ograniczenia czasowego dostępności produktu oraz  ofert konkretnych produktów obowiązujących w różnych lokalizacjach. Myślę, że nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której przeglądałeś dany produkt, a następnie wyświetlały Ci się reklamy informujące o kończącej się za kilka dni sprzedaży tego lub podobnego produktu. Tak właśnie działa model dostosowania polegający na ograniczeniu czasowym.  

Kiedy stworzysz już tekst oraz grafiki i Twoja reklama jest gotowa, upewnij się, że całość jest poprawna językowo. Na bieżąco staraj się monitorować wyniki oraz optymalizować reklamy. 

Jak zadbać o jakość reklamy Google Ads?

Jakość reklamy pozwala sprawdzić, jakie wrażenia wzbudza w użytkownikach wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Lepsza jakość reklamy pozwala zwykle na większą skuteczność przekazu, np. lepsze pozycje reklam w wyszukiwarce oraz niższy koszt.

Jakość reklamy Google Ads jest uzależniona od kilku czynników: 

  • Trafności tekstu reklamy w kontekście wcześniejszych wyszukiwań użytkowników, 
  • Prawdopodobieństwa kliknięcia reklamy przez odbiorców,
  • Jakości wrażeń z korzystania ze strony docelowej (user experience), 

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego jakość reklamy jest ważna i jakie mogą być skutki zbyt niskiej jakości reklamy Ads? Przedstawiamy kilka najczęstszych konsekwencji złej jakości przekazu reklamowego.

1. Reklama nie wyświetla się w  wyszukiwarce 

Google dba o poziom jakości wyświetlanych reklam, aby Twoje komunikaty  mogły się wyświetlać, musisz zadbać o odpowiednią jakość. Poziom wyjściowy możesz sprawdzić za pomocą narzędzia diagnostyki słów kluczowych.

2. Reklama wyświetla się na stronie wyszukiwania, jednak na dalekich pozycjach, na które użytkownik nie zwraca uwagi

Ustalając ranking reklam, które pojawiają się w wyszukiwarce, Google kieruje się jakością, im wyższa jakość reklamy, tym większe prawdopodobieństwo wysokiej pozycji w wyszukiwaniach. 

3. Koszt kliknięcia reklamy jest wysoki

Google „nagradza” reklamy wysokiej jakości niższym kosztem kliknięcia reklamy. Jeśli Twoja reklama jest niskiej jakości, może się okazać, że rzeczywisty CPC jest zbliżony do maksymalnego CPC, mimo niewielkiej konkurencji dla wyszukiwanych haseł, które spowodowały wyświetlenie.

Porzucony koszyk i remarketing Google Ads

Jest kilka powodów, dla których potrzebujesz reklamy Google Ads. Szczególnie gdy prowadzisz sklep internetowy, na pewno problem porzuconego koszyka jest Ci dobrze znany. Aby klient miał okazję w ogóle zacząć robić zakupy w Twoim sklepie – musi do niego trafić. I tutaj warto pomyśleć o pozycjonowaniu, korzystając z Google Ads. Gdy reklama Google zadziała i klient odwiedzi sklep oraz wybierze konkretne produkty, często zdarza się, że ostatecznie ich nie kupuje. Powodów porzucenia koszyka może być naprawdę wiele – konsument może zwyczajnie się rozmyślić, nie ma czasu na zrealizowanie transakcji, pojawiły się problemy techniczne podczas zamówienia, albo dotarła do niego reklama konkurencji i skorzystał z promocji, jaką mu zaoferowano.

Jak możesz wykorzystać Google Ads, by zniwelować problem porzuconego koszyka? Zainwestuj w remarketing Ads. Warto jest przypomnieć klientowi porzucającemu koszyk o trwającej promocji na produkty, które niedawno planował kupić czy o stronie, którą kiedyś przeglądał. W Google Ads masz możliwość tworzenia list dostosowanych do Twoich celów reklamowych. Możesz stworzyć listę, skierowaną do osób, które umieściły produkt w koszyku, a następnie go porzuciły. Istnieje również możliwość wyświetlania reklam użytkownikom, którzy odwiedzili kiedyś Twoją witrynę, a aktualnie szukają jej w wyszukiwarce Google.

Opcje remarketingu Google Ads:

  • Standardowy – polega na wyświetlaniu reklamy Ads osobom, które już były na danej www. Reklamy wyświetlane są podczas przebywania użytkownika na innych stronach lub korzystania z konkretnych aplikacji,
  • Dynamiczny – jest to zaawansowana funkcja, uwzględniająca produkty albo usługi, które użytkownicy oglądali na Twojej www. Takie reklamy są tworzone automatycznie, w czasie rzeczywistym dopasowują się i analizują oglądane aktualnie produkty przez użytkownika,
  • Wideo – to wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej oglądały Twoje filmy lub śledziły Twój kanał na YouTube, komentowały lub oceniały Twoje wideo,
  • Listy remarketingowe w wyszukiwarce – pozwalają na reklamowanie się każdemu, kto odwiedził Twoją witrynę i wyszukuje o niej informacji w Google,
  • Kierowany na listę klientów – ta funkcja umożliwia załadowanie do Google Ads listy z danymi klientów i komunikowanie do nich poprzez reklamy w różnych usługach Google.

Efektywne reklamy Google? Zastosuj Google Shopping

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads jest Google Shopping. Usługa pozwala na prezentację:

  • Produktów, 
  • Ich zdjęć, 
  • Oraz cen,

Jest oparta o listy towarów, które chcesz reklamować, nie korzysta z zestawów słów kluczowych. Google umożliwia reklamodawcy zaprezentowanie produktu, wyróżnienie go w wyszukiwarce, co skutecznie zwiększa sprzedaż. Użytkownik, szukając konkretnego produktu, dostaje listę propozycji od różnych marek, z odrębnymi modelami oraz cenami. Klikając w produkt, przechodzi na konkretną podstronę z jego opisem, gdzie może poznać szczegóły i sfinalizować zakup. Google Shopping naprawdę wpływa pozytywnie na sprzedaż, potwierdzają to kampanie, które prowadzimy naszym klientom.

Zwiększenie sprzedaży w firmie

Reklama na smartfonie razem z Google Ads

System Google Ads umożliwia tworzenie reklam mobilnych. Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez firmę Tecmark przeciętny użytkownik telefonu, spogląda na niego kilkaset razy dziennie. Dotarcie z przekazem sprzedażowym poprzez smartfona, może być dużo skuteczniejsze niż przez komputer. To ze smartfonami klienci śpią, jedzą obiad, bawią się z dziećmi na placu zabaw i podróżują. W każdej z tych sytuacji możesz dotrzeć do nich ze swoją ofertą.

Z uwagi na obecne przyzwyczajenia konsumenta 3.0 przekazy reklamowe, które tworzysz, powinny być dedykowane przede wszystkim urządzeniom mobilnym. Google Ci to umożliwia. Reklamy tworzone z Google Ads mogą być wyświetlane w wyszukiwarkach, witrynach, na YouTube lub w różnych aplikacjach. Możliwe jest stosowanie reklam graficznych, tekstowych, wideo, reklam aplikacji oraz reklam typu „tylko połączenie” (mowa o połączeniach telefonicznych).

Moduły dostosowania reklamy Google i reklama elastyczna

W Google Ads istnieją „moduły dostosowani reklam”. Dopasowują one reklamy tekstowe do tego, czego szuka użytkownik. Dzięki tej usłudze Twoja kampania jest spersonalizowana, odpowiada na indywidualne potrzeby potencjalnego klienta, co za tym idzie, przekaz reklamowy jest bardziej skuteczny.

Moduły dostosowania reklam to:

  • Dostosowane komunikaty – precyzyjne dobieranie reklam do wyszukań użytkownika,
  • Skalowalność – jedna reklama może mieć setki odmian,
  • Raportowanie i automatyczne aktualizacje,

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży za pomocą reklamy Google Ads jest zastosowanie reklamy elastycznej. Jej główną cechą jest dostosowanie do niemal każdego wolnego miejsca. Google automatycznie zmienia rozmiar, wygląd i format Twojej reklamy, by dostosować ją do danej strony i jak najlepiej zaprezentować potencjalnym klientom. Jest często stosowana przez reklamodawców ze względu na dostosowanie do niemal każdej powierzchni. Stworzenie takiej kampanii jest stosunkowo proste, a właściwie przygotowane przekazy sprawiają, że stronę odwiedza użytkownik faktycznie nią zainteresowany.

Reklamy Google Ads – wykorzystaj targetowanie behawioralne

A gdyby tak dobierać potencjalnych klientów Twojej firmy na podstawie ich faktycznych działań w internecie? Dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktem to większa szansa na sprzedaż. Twoja reklama nie musi być widoczna dla wszystkich – ona powinna docierać do tych osób, które są zainteresowane Twoim produktem bądź usługą. W tej sytuacji Google proponuje targetowanie behawioralne. Odnosi się ono do kierowania reklamy Ads do użytkowników zgodnie z ich zainteresowaniami. Kluczowe znaczenie ma tutaj historia odwiedzanych stron. Na jej podstawie Google przypisuje klienta do danej kategorii. Co ciekawe taki użytkownik ma wpływ na kategorie, do których przypisał jego Google i ma możliwość edycji, a wszystko po to, by reklama Google Ads była bardziej trafna. W efekcie konsument otrzymuje informacje, które go faktycznie interesują, a Ty jako reklamodawca masz większą szansę na dotarcie do Twojej grupy docelowej.

Ilość informacji, która dziś dociera do Twojego potencjalnego klienta, jest zatrważająca. Konsument 3.0 ceni sobie oferty, które są dopasowane do jego potrzeb. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz personalizować. Google Ads posiada szereg narzędzi, funkcji, opcji, dzięki którym jest to możliwe.

Ile kosztuje reklama w Google? 

W kwestii inwestycji w reklamy Google Ads jest bardzo elastyczny. Budżet, jaki reklamodawca przeznaczy na reklamy Google, zależy od jego możliwości finansowych. Jednak należy pamiętać, że mocno ograniczony budżet może spowodować, że reklamy będą wyświetlane rzadko, a efekty kampanii mogą pozostać niezauważone. Oczywiście kampanie ogólnokrajowe będą znacznie bardziej kosztowne niż te kierowane na rynek lokalny — ze względu na wielkość obszaru, na którym są dystrybuowane.  Model płatności Pay-Per-Click (PPC, czyli płatność za kliknięcie) daje Ci kontrolę nad budżetem, jaki chcesz przeznaczyć, a także nad tym, gdzie i jak te środki mają zostać wydane. PPC jest najpopularniejszym sposobem rozliczania reklamy, jednak istnieje wiele modeli rozliczeń reklamy internetowej, a jego wybór zaleczy od ustalonego celu oraz typu zastosowanej reklamy. Pamiętaj, że jako reklamodawca masz możliwość zmiany budżetu w dowolnym momencie kampanii lub całkowitej rezygnacji z działań płatnych.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Ocena artykułu:
4.9/5 (10)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Dominik pisze:

    Bardzo przydany artykuł :) sam stosuje reklamy Google Ads, ale nigdy nie kontrolowałem ich jakości, na pewno to zrobię analizę jakości reklam i sprawdzę, na jakim są poziomie i co należy poprawić, żeby były bardziej efektywne.

  2. natalia_natix pisze:

    Ciekawy tekst, dużo można się z niego dowiedzieć. Fajnie mieć świadomość jak działają kampanie reklamowe Google, z którymi każdy z nas styka się na co dzień.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem