Dobra strategia SEM – 8 najważniejszych elementów

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań reklamowych w wyszukiwarce? Ich efekt zależy od wielu czynników, jednak niewątpliwie ważne jest przygotowanie właściwej strategii reklamowej, która przełoży się na satysfakcjonujące wyniki działań. Strategia SEM to krok ku lepszym reklamom, które trafią do właściwych odbiorców, a co najważniejsze – zainteresują ich. Poznaj 8 elementów, którym warto się przyjrzeć przy tworzeniu strategii reklamowej dla Twojego biznesu.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM

strategia sem - elementy o których warto pamiętać

Czym właściwe jest SEM?

Zacznijmy od wyjaśnienia tytułowego pojęcia – SEM to kompleksowe działania promujące firmę w wyszukiwarce, które dotyczą zarówno kampanii linków sponsorowanych, jak i optymalizacji strony i jej pozycjonowania. Marketing w wyszukiwarkach idealnie jest ujęty w takim równaniu: SEM = SEO + PPC (gdzie SEO, czyli Search Engine Optimization odnosi się do pozycjonowania strony, a PPC, czyli Pay Per Click to płatne reklamy w wyszukiwarce).

Zapewne każdy przedsiębiorca marzy, aby strona jego firmy wyświetlała się na górze wyszukiwarki Google po wpisaniu kluczowych fraz. Wspomniane działania mogą się do tego przyczynić, jednak to właśnie odpowiednia strategia reklamowa może sprowadzić je na dobre tory. Warto podkreślić, że pozycjonowanie przyczynia się do widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, natomiast linki sponsorowane AdWords to kampanie reklamujące firmę w płatnych wynikach. W tym artykule skupimy się właśnie na rozwinięciu tematu strategii SEM pod kątem kampanii AdWords, a co za tym idzie – przedstawieniu najważniejszych punktów takiej strategii, aby zobrazować na co warto zwrócić uwagę przy rozpoczęciu takich działań. Zacznijmy!

Strategia SEM i PPC – pierwsze kroki

Reklamy w wyszukiwarce otwierają drzwi do znacznej widoczności – odpowiednio przygotowana reklama zaraz po uruchomieniu kampanii pojawia się w na górze wyników wyszukiwania, a to tego jest bardzo elastyczna. Można ustalić, jaki budżet przeznaczysz na kampanię, a także kiedy i komu reklama będzie się wyświetlać. W tym momencie warto zastanowić się, jaka powinna być strategia reklamowa i co warto przeanalizować najpierw. Na początku zastanów się przede wszystkim:

  • jaki jest cel Twoich działań. Strategia SEM powinna niewątpliwie być przygotowywania pod tym kątem. Co chciałbyś osiągnąć dzięki reklamom? Czy chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? A może chcesz kreować pozytywny wizerunek w sieci? Zastanów się, który z tych wariantów jest lepszy, bo np. przy rozpoczęciu współpracy z agencją, to pytanie jest jednym z kluczowych, które powinno być Ci zadane. Warto pamiętać, że w przypadku kampanii AdWords, poza reklamom w wyszukiwarce dostępne są również np. kampanie w sieci reklamowej, które lepiej sprawdzają się w przypadku celów wizerunkowych.
  • Jaka jest Twoja grupa docelowa. Znajomość grupy docelowej to klucz do przeprowadzania skutecznych kampanii. W końcu trzeba wiedzieć, do kogo najlepiej kierować przekaz, aby spotkał się on z zainteresowaniem, prawda? ;) Zastanów się zatem, do kogo chcesz dotrzeć – w jakim wieku są te osoby, z jakich urządzeń korzystają, jakie mają zainteresowania, kiedy warto im wyświetlać reklamy, a także w jakiej lokalizacji. Strategia reklamowa bez ustalenia odbiorców zapewne nie przyniesie żadnych efektów.
  • Jakie produkty chcesz reklamować? I co wyróżnia Twój sklep? Dobór produktów ma duże znaczenie – gdy posiadasz sklep internetowy zastanów się na jakich produktach najbardziej Ci zależy, a także jakie mają one korzyści dla potencjalnego klienta i czym możesz się wyróżnić. Zastanów się, dlaczego to właśnie u Ciebie warto dokonać zakupu i dlaczego Twoja oferta jest unikalna.

Strategia reklamowa i kolejne kroki

Następnie bardzo ważny jest ostateczny wybór kampanii, słów kluczowych i ustalenie stawek. Jeśli wiesz już na czym Ci zależy, gdzie warto się reklamować aby dotrzeć do odbiorców musisz wybrać rodzaj kampanii. Reklama w wyszukiwarce, a może sieć reklamowa? Google oferuje również możliwość reklamowania się na YouTubie, czy w Gmailu. Strategia reklamowa to również odpowiednie rozłożenie budżetu przeznaczonego na działania reklamowe.

W AdWords dostępnych jest kilka rodzajów ustalania stawek w zależności od rodzajów kampanii. Co ważne, budżet jest elastyczny gdyż to Ty możesz decydować ile przeznaczysz na kampanię i monitorować wyniki. Odpowiednia strategia SEM pozwoli na uzyskanie odpowiednich rezultatów – warto zatem zastanowić się jak faktycznie rozłożyć budżet i jaką kwotę przeznaczyć na te działania. Pamiętaj, że możesz je monitorować i na bieżąco optymalizować.

Warto wspomnieć jeszcze o jednym, strategicznym elemencie związanym z kampanią AdWords, czyli jakości strony docelowej. Załóżmy, że przygotowałeś naprawdę dobrą kampanię AdWords i obrałeś strategię, która faktycznie sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu. Przynajmniej na poziomie reklamy. Wszystko może się jednak zmienić za sprawą strony docelowej, na którą kierujesz swoich potencjalnych klientów – jeżeli będzie słaba jakościowo, spadnie zarówno w ich oczach, jak i ogólnej ocenie Twojej reklamy. Jej spójność ze stroną docelową ma zatem ogromne znaczenie jeżeli chcesz osiągnąć sukces.

Czy strategia SEM się sprawdza? Monitoruj wyniki

Sprawdzanie skuteczności kampanii pozwala na jej bieżącą optymalizację. Dlatego nigdy nie zapominaj, żeby monitorować, czy Twoja strategia się sprawdza. Na szczęście w AdWords zrobisz to bez większego problemu, jednak w zależności od założonych celów powinny interesować Cię inne dane. Możesz monitorować zwrot z inwestycji, świadomość marki, natężenie ruchu w witrynie, czy sprzedaż i konwersje. Masz pełny dostęp do raportów, zatem świat do analizy i statystyk stoi dla Ciebie otworem. To pozwoli Ci wprowadzać zmiany w kampaniach, jak zauważysz niską skuteczność :)

Podsumowanie, czyli 8 najważniejszych elementów

Podsumowując, w przygotowaniu strategii SEM warto wziąć pod uwagę następujące elementy:

  • Cel Twoich działań,
  • Grupę docelową,
  • Wybór produktów, które chciałbyś reklamować,
  • Wybór właściwej kampanii,
  • Słowa kluczowe,
  • Budżet,
  • Jakość strony docelowej,
  • Sposób monitorowania wyników.

Szukasz agencji, która przygotuje właściwą strategię SEM dla Twojego biznesu? Dobrze trafiłeś – od lat realizujemy skuteczne kampanie w internecie.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google AdWords!

Publikacja wpisu: 11/08/2014 oraz aktualizacja: 10/01/2017

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem


Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Dominik pisze:

    Dobry artykuł, wielkie dzięki za podsumowanie, zawsze to człowiek jest w stanie się od kogoś czegoś nowego nauczyć :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem