Teksty reklamowe w Google AdWords mają za zadanie zwrócenie uwagi klienta i zachęcenie go do kliknięcia właśnie w Twoją reklamę. Oznacza to, że treści muszą być na tyle atrakcyjne, aby faktycznie zainteresować odbiorcę – na co należy zatem zwrócić uwagę przy ich tworzeniu? Jak pisać teksty reklamowe? Dowiedz się z poniższego artykułu!
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads
Reklama za pośrednictwem systemu Google AdWords jest coraz częściej wykorzystywana przez reklamodawców. Jest to skuteczna metoda promocji pozwalająca na dotarcia do potencjalnego klienta. Google zmieniło rynek marketingu internetowego o 180° i konsekwentnie rozszerza swoje wpływy. AdWords to jednak system, który przynosi rezultaty tylko wtedy, gdy tworzone w nim kampanie, są umiejętnie zarządzane. Jak więc pisać skuteczne teksty reklamowe w systemie AdWords i sprawić, że klienci nie będą mogli oprzeć się Twojemu przekazowi promocyjnemu?
Teksty reklamowe muszą pokazywać korzyść i wpływać na decyzje
Oglądając reklamy w telewizji, oczekujesz, że producent przekaże Ci jasno i konkretnie korzyści, jakie osiągniesz z zakupu jego produktu. Wbrew pozorom w marketingu internetowym jest podobnie. Treści, które pojawiają się w Twojej reklamie muszą przede wszystkim odpowiadać na podstawowe pytanie “dlaczego mam to kupić?”. Ważne jest więc, by chwalić się tym, co wyróżnia Cię spośród konkurencji. Może to być unikalny produkt, bezpłatna dostawa, bogata oferta lub niezwykła funkcjonalność, której nie ma nikt inny. Zastanów się nad tym i znajdź kilka wyróżników. Pokaż klientowi, że Twój produkt jest mu potrzebny.
Pomagaj w podjęciu decyzji
Wyszukiwarka Google wpływa na decyzje zakupowe użytkowników – często to właśnie w niej szukają oni zachęty. Teksty reklamowe muszą więc dawać impuls do zakupu. Ważne, by znalazły się w nich informacje o przecenach, promocjach i wydarzeniach. Dobrym zabiegiem marketingowym jest stworzenie oferty ograniczonej czasowo. Taki komunikat bardzo dobrze działa na użytkowników i zazwyczaj przyspiesza proces decyzyjny.
Zachęć do aktywności i spełnij obietnice
Teksty reklamowe AdWords mają przede wszystkim pomóc w sprzedaży. Powinny wzywać do działania, które jest Ci aktualnie potrzebne. Najlepszym sposobem jest umieszczanie CTA (call to action). Są to perswazyjne “zwroty klucze”, które wzywają do konkretnego zachowania. Dobrze, gdy używane są zwroty kup, zadzwoń, zarejestruj się już teraz, zadaj nam pytanie itp. Obserwuj reklamy w wyszukiwarce i sprawdź, jak wiele CTA w nich występuje.
Ważne jest również, aby po kliknięciu CTA użytkownik został przekierowany na właściwą stronę docelową. W końcu jeśli Twoje teksty reklamowe AdWords dają do zrozumienia, że klikając w reklamę, użytkownik zostanie przekierowany na konkretną stronę z konkretnymi produktami, to tak musi się stać. Sprawdź więc przed opublikowaniem reklamy, czy obietnica, którą w niej składasz, ma pokrycie w dalszej części procesu sprzedażowego. Pamiętaj, że klienci nie znoszą poczucia, że ktoś nie traktuje ich poważnie. Dlatego właśnie bardzo ważna jest konsekwencja oraz zgodność reklamy AdWords ze stroną docelową.
Teksty reklamowe muszą zawierać frazy kluczowe
Słowa kluczowe są swoistego rodzaju drogowskazami dla użytkowników. Reklama w Google AdWords i słowa kluczowe są ze sobą ściśle związane – dlatego właśnie teksty reklamowe powinny zawierać takie frazy. Dobrze, gdy znajdują się one w nagłówkach. Zastanów się, co wpisują do wyszukiwarki Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić słowa kluczowe, pod którymi będzie wyświetlać się reklama AdWords.
Powstrzymaj się z umieszczaniem nazwy firmy w nagłówku
Pamiętaj, że potencjalni użytkownicy nie zawsze szukają produktu akurat Twojej firmy. Ich wyszukiwania dużo częściej przybierają formę “młotek do domu” niż “Castorama/Ikea młotek do przybijania gwoździ”. Unikaj więc rozpoczynania nagłówków od nazwy Twojego brandu. Skup się na słowie kluczowym, które zostało wybrane. To właśnie ono powinno znaleźć się na samym przodzie. Tak dużo łatwiej dotrzesz do potencjalnego klienta.
Nie powtarzaj się i nie twórz tekstów reklamowych z błędami
Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której tekst (a raczej zawarte w nim informacje) powtarzają się. Jeżeli sprzedajesz komputer, który wyświetla obraz w jakości HD, to wystarczy, że wspomnisz o tym tylko raz. Dlaczego? Otóż jeżeli klient przeczyta Twoją reklamę, w której w kółko będzie ta sama informacja, pomyśli sobie, że nie bardzo wiesz, jakie są inne zalety produktu albo, że ich po prostu nie ma. Teksty reklamowe muszą być unikalne i perswazyjne. W innym wypadku zaginą w gąszczu konkurencji.
Bez wątpienia teksty reklamowe muszą być bezwzględnie poprawne pod kątem językowym.
Nie ma w nich miejsca na jakiekolwiek błędy lub literówki. To po prostu wygląda niepoważnie. Co ma pomyśleć o Tobie potencjalny klient, gdy widzi, że Twoja reklama to zły sen polonisty? Warto więc sprawdzać wszystkie treści lub po prostu zlecić ich napisanie profesjonaliście. Każda szanująca się agencja marketingu internetowego posiada swojego specjalistę reklam Google oraz copywritera, którzy pomogą Ci zredagować skuteczne teksty. Będziesz mieć wtedy pewność, że Twój przekaz jest w pełni zrozumiały i co najważniejsze bezbłędny.
Eksperymentuj z tekstami reklamowymi
Pisanie tekstów reklamowych nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Ważne jest to, by szybko reagować na zachodzące zmiany i modyfikować teksty. Niektóre zwroty mogą być skuteczniejsze niż inne. Wiele zależy od grupy docelowej oraz sprzedawanego produktu. Dobre reklamy tekstowe w Google AdWords powstają metodą prób i błędów. Ważne jednak jest to, by błędy umieć przekuwać w sukces. Profesjonalna agencja marketingu internetowego z całą pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak wielkie stoją przed Tobą możliwości i przestań pływać po płytkich wodach biznesu. Dobrze napisane teksty reklamowe mogą być przepustką do sprzedażowego sukcesu!