WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Dlaczego online sklep potrzebuje bloga? 4 porady jak dotrzeć do klienta i wpłynąć na pozycjonowanie

W dzisiejszym artykule przedstawiamy garść porad skierowanych do właścicieli sklepów internetowych, które odpowiedzą na pytanie, jak dotrzeć do klienta online i zwiększyć widoczność serwisu w internecie. W branży e-commerce istnieje obecnie ogromna konkurencja, dlatego warto zainwestować w skuteczne działania marketingowe, aby zwrócić uwagę użytkowników na Twoją markę. Jednym z dostępnych narzędzi marketingowych z pewnością jest blog firmowy. Dowiedz się, w jaki sposób blog pomoże Ci dotrzeć do klienta! #wiemyjak

korzysci-prowadzenia-bloga-dla-sklepu-online

Zwiększenie widoczności serwisu w internecie

Jednym w głównych powodów, dla którego specjaliści SEO polecają zakładanie blogów firmowych, jest zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarce Google. Jeżeli Twój online sklep nie ma zbyt rozbudowanej oferty, a cały serwis składa się zaledwie z kilku podstron, to blog firmowy z pewnością Ci się przyda. Założony na domenie sklepu internetowego, będzie wzmacniać jego pozycję i rozbudowywać widoczność na frazy związane z daną branżą, zwłaszcza frazy typu long tail, na których łatwiej się wybić, ponieważ pośród nich istnieje mniejsza konkurencja. Stąd prosty wniosek, że blog firmowy może korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie stron internetowych. Większość właścicieli sklepów internetowych bazuje wyłącznie na opisach produktów, jakie posiadają w swojej ofercie. Często jednak zdarza się, że opisy produktowe nie są treściami oryginalnymi, a także ciężko się w nich wykazać odpowiednią dozą kreatywności. Wpisy na blogu z kolei mogą służyć za rozszerzenie oferty, np. w formie recenzji produktów, czy porad dotyczących różnorodnego ich wykorzystania.

Budowanie grupy odbiorców

Publikowanie oryginalnych i interesujących treści na firmowym blogu może sprawić, że zyskasz nowych odbiorców, którzy będą regularnie odwiedzać Twoją stronę internetową. Szczególnie istotne w tym przypadku jest tworzenie wartościowych wpisów o charakterze poradnikowym, które zaspokoją ciekawość użytkowników. Autor wpisów na blogu firmowym  powinien występować w roli eksperta z danej branży. Taki zabieg pozwala na budowanie autorytetu i zwiększanie świadomości odbiorców dotyczącej Twojej marki. Pozyskując nowe informacje z bloga firmowego, potencjalni klienci będą mieć większe zaufanie do Twojego sklepu internetowego, a co za tym idzie, chętniej dokonają na nim zakupu oferowanych produktów. Pamiętaj, że każdy dobry tekst opublikowany w sieci ma szansę na uzyskanie statusu wiralowego. Oznacza to, że może zostać podlinkowany na popularnej facebookowej stronie, rozbudzić dyskusję, a nawet kontrowersje. Sprawdza się to w przypadku tematów popularnych i aktualnych, jak np. wynik wyborów, czy nowa fryzura światowej gwiazdy. Sprawdź: Jak efektywnie wykorzystać content marketing w sklepie online?

Narzędzie content marketingowe

Content marketing to narzędzie coraz chętniej wykorzystywane i wspierające pozycjonowanie stron. Chociaż bezpośrednio nie przekłada się na sprzedaż, jest w stanie zachęcić użytkowników do zakupu w wybranym sklepie internetowym, czy skorzystania z usług na danym serwisie. Działania content marketingowe wymagają jednak trochę pracy – między innymi zaangażowania w publikowanie treści co najmniej raz w tygodniu. Regularność publikacji sprawi, że czytelnicy będą oczekiwać nowej treści. Z pewnością sympatię użytkowników zyskasz również, jeśli artykuły na Twoim blogu firmowym nie będą miały zbyt wiele wspólnego z treściami sponsorowanymi, czy reklamami. Cechą bloga jest jego neutralność, zatem linkowanie produktów ze sklepu internetowego, czy nawiązywanie do Twojej oferty powinno być naturalne. Użytkownicy bardzo nie lubią, gdy specjaliści od marketingu narzucają im swoje zdanie.

Spójna komunikacja w social mediach

Cieszący się sławą online sklep powinien mieć swoją stronę na facebooku, profil na instagramie, czy pintereście. Komunikacja z klientami jest najbardziej istotna, jeżeli chodzi o powiększające się zyski ze sprzedaży. Dlatego też tworzenie wpisów na bloga firmowego może stanowić dodatki element, który uspójni całą komunikację między brandem a konsumentami. Artykuł z bloga firmowego świetnie sprawdzi się jako kolejny news na facebookowym feedzie, To również nowa platforma do komunikacji z użytkownikami, na której mogą oni poznać lepiej Twoją branżę i stać się “fanami” Twoich produktów, a także wielbicielami regularnej twórczości na blogu. Poza tym obcując z Twoją marką na wielu platformach, konsumenci mogą coraz bardziej jej zaufać i w efekcie wybrać produkt z Twojej oferty, a nie ze sklepu należącego do konkurencji. Przeczytaj: Strategia social media, która pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż

Zostań ekspertem na dłużej

Oczywiście istnieje znacznie więcej zalet prowadzenia firmowego bloga. Jednak dla współczesnych właścicieli z branży e-commerce najważniejsze jest dobre wypozycjonowanie własnej strony internetowej i zdobycie klienta, który poza tym, że zrobi zakupy, to jeszcze na ową stronę powróci. Mamy nadzieję, że kilka z naszych porad usprawni pozyskiwanie konsumentów i przełoży się na widoczne zyski. Pamiętaj, że blog firmowy to miejsce, w którym możesz wykazać się znajomością branży i zyskać miano eksperta. Ten tytuł jest godny zachowania!
NAPISZ do NAS

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

23/04/2018
Karolina Klimczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Blog zwiększa ilość odwiedzin sklepu, najlepiej jeśli jest w artykule link do produktu

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to