WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

10 błędów popełnianych przy pozycjonowaniu stron e-commerce

Pozycjonowanie stron www z zakresu e-commerce wymaga dużej uwagi i nakładów pracy. Jest to bardzo ważne, gdyż strony sprzedażowe mają na celu zaprezentowanie oferty firmy z jak najlepszej strony. Niestety cały czas pojawiają się błędy w pozycjonowaniu stron sprzedażowych, które znacznie wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce. Jakie to błędy i czy można im zaradzić? Oto nasze odpowiedzi na kwestie związane z pozycjonowaniem sprzedażowych stron www. #wiemyjak

bledy-pozycjonowania-stron-ecommerce

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie e-commerce. Jakie błędy popełniane są najczęściej i jak je naprawić?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony e-commerce wiąże się przede wszystkim z odpowiednim przedstawieniem produktu oraz dopasowaniem witryny do potrzeb klientów. Oto jakie błędy są popełniane najczęściej przy pozycjonowaniu tego typu stron:

1. Opis produktu – tutaj można popełnić kilka błędów. Jednym z najpowszechniejszych jest kopiowanie opisów z innych stron lub umieszczenie ich na stronie po niewielkich zmianach „kosmetycznych”. Kolejny błąd związany z opisem produktu to zbyt reklamowa treść lub opis zawierający jedynie dane techniczne. Dobry opis produktu powinien zawierać ok. 500 -1000 znaków (chyba, że specyfikacja towaru wymaga dłuższego opisu). W opisie powinny znaleźć się podstawowe informacje o produkcie, korzyści, jakie otrzyma klient, wybierając ten konkretny produkt (ale bez koloryzowania) oraz dane techniczne. Warto również zaprezentować produkt na zdjęciach lub grafikach. Tutaj też o ile to możliwe powinny być to unikalne zdjęcia.

2. Upychanie słów kluczowych w tekście – jest to problem związany z opisami produktów, ale i innymi tekstami na stronach – np. w opisie działalności sklepu czy sekcji dotyczącej zwrotów produktów i regulaminie, a także we wpisach na blogu firmowym. Upychanie słów kluczowych, to zabieg polegający na wprowadzeniu do tekstu bardzo dużej ilości słów kluczowych, nie zwracając uwagi na to by tekst był ciekawy i gramatyczny, Takie działanie obniża wartość merytoryczną tekstu i sprawia, że jest on mało atrakcyjny dla odbiorców. Sprawdź: Zysk przez wykluczenie czyli o wykluczających słowach kluczowych

3. Brak opisu grafik, zdjęć – w alternatywnych tytułach grafik warto wpisywać słowo kluczowe związane z produktem – najczęściej będzie to nazwa towaru, co ułatwi wyszukiwanie produktu poprzez wyszukiwarkę grafik. Umieszczanie zdjęć, obrazów przedstawiających produkty na sprzedaż nie jest innowacją, a osoby zajmujące się prowadzeniem sklepów internetowych wiedzą, że to podstawa. W końcu dobrej jakości zdjęcie może przekonać do zakupu, kliknięcia czy porównania produktu. Jednak jeśli uwzględnimy pozycjonowanie ecommerce, zadbanie o opisy grafik jest równie istotne.

4. Brak unikalnych opisów meta – tutaj też warto poświęcić chwilę, by przygotować oryginalny opis. Meta description to wciąż ważny element pozycjonowania strony, o ile nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony to może przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją witrynę.

5. Skomplikowane adresy URL – adres URL strony produktu powinien być prosty i intuicyjny. Jeśli Twój adres prowadzący do produktu to: www.nazwadomeny/Xyz5gdhry667fbyekskennejbd%%hs To odwiedzający stronę nie wie w jakiej jest aktualnie zakładce, a już z pewnością nie zapamięta adresu. Dużo lepiej wygląda adres www.nazwadomeny.pl/obuwie-meskie/nazwa-produktu/rozmiar.

6. Brak bloga firmowego – prowadzenie bloga firmowego ma na celu zatrzymanie klienta na dłużej, budować zaufanie do marki i przedstawiać korzystne dla klienta rozwiązania i recenzje produktów. Prowadzenie bloga firmowego to również część strategii pozycjonowania stron, pozwalającego zwiększyć widoczność strony pod wiele fraz kluczowych związanych z prowadzonym biznesem. Przeczytaj: Prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozycjonowanie!

7. Zbyt długie ładownie się strony spowodowane obciążeniem serwera – najczęściej wiąże się to ze zbyt dużym rozmiarem grafik umieszczanych na stronie. Warto zoptymalizować ich rozdzielczość, by rozmiar i waga były mniejsze, a co za tym idzie, serwer był mniej obciążony i strona ładowała się szybciej. Dodatkowo szybkość ładowania się strony ma duże znaczenie dla rankingu Google. Należy o tym pamiętać także w przypadku dostosowywania swojej strony do urządzeń mobilnych. Dobrze jest zatem sprawdzić, które elementy naszej strony należy poprawić, żeby nie spowalniały ładowania się strony.

8. Brak optymalizacji wyszukiwarki sklepowej – klienci odwiedzając sklep internetowy, często wykorzystują zintegrowane wyszukiwarki sklepowe. Brak takiej funkcji lub jej zła optymalizacja i umieszczenie w mało widocznym na stronie miejscu może zniechęcić klienta do zakupów. Wyszukiwarka produktów powinna być zoptymalizowana pod słowa kluczowe dla konkretnej grupy produktów dostępnych w sklepie. Warto też, aby miała opcję podpowiedzi produktów np. z miniaturowymi zdjęciami przedstawiającymi konkretną rzecz.

9. Brak przycisków społecznościowych – dzielenie się treścią na portalach społecznościowych to codzienność większości użytkowników internetu. Brak takich przycisków utrudnia działania w sieciach społecznościowych i zmniejsza szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców. W celu udostępniania treści na portalach społecznościowych wystarczy tylko zainstalować odpowiednią dla platformy sprzedażowej wtyczkę dodającą przyciski społecznościowe na stronie.

10. Brak możliwości komentowania i wystawienia oceny – wielu właścicieli sklepów internetowych obawia się komentarzy i ocen klientów. Jednak jest to bezpodstawne. Jeżeli klient widzi rzetelne komentarze i oceny produktów umieszczane przez inne osoby, chętniej będzie korzystał z takiej oferty. Wielu klientów przed zakupem sprawdza opinie innych osób i to właśnie nimi kierują się przy zakupie. Ocena powinna być możliwa zarówno jeśli chodzi o pojedyncze produkty, jak i obsługę oraz działanie sklepu. Jednak trzeba pamiętać o tym, by samodzielnie nie umieszczać na stronie komentarzy i to samych pochlebnych, gdyż może to odnieść skutek odwrotny od zamierzonego.
NAPISZ do NAS

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 28/06/2016 oraz aktualizacja: 18/04/2018

18/04/2018
Agata Strzębska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Maciek pisze:

    Nie zgodzę się jedynie z punktem 9. Moim zdaniem przyciski SM przeszkadzają w sprzedaży i zmniejszają konwersję, użytkownik udostępnia produkt, wchodzi na chwile na Facebooka i zapomina o tym co chciał kupić. Przyciski takie można umieścić np. na stronie potwierdzenia zamówienia, coś w stylu: „Właśnie kupiłeś fajny produkt – teraz się tym pochwal!”

  2. Marta pisze:

    W moim sklepie przyciski SM przyniosły właśnie pozytywny skutek, tak jak jest w artykule :) po odwiedzinach profilu na FB wiele osób dodaje dodatkowe rzeczy do koszyka, które właśnie tam zaobserwowali :)

  3. Jakub pisze:

    Kiedy prowadzi się sklep internetowy, takie rzeczy jak opisy produktów czy możliwość komentowania i oceny wydają się oczywistym elementem. Warto jednak zadbać o to żeby były przygotowane w odpowiedni sposób. Prowadzenie bloga i mediów społecznościowych wydaje się dobrym sposobem uzupełnienia działań promocyjnych, ale także jak widać może pomóc w pozycjonowaniu naszego sklepu.

  4. Piotr pisze:

    Warto również zastosować rich snippets w celu zwiększenia ctr

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to