10 błędów popełnianych przy pozycjonowaniu stron e-commerce

Pozycjonowanie stron www z zakresu e-commerce wymaga dużej uwagi i nakładów pracy. Jest to bardzo ważne, gdyż strony sprzedażowe mają na celu zaprezentowanie oferty firmy z jak najlepszej strony. Niestety cały czas pojawiają się błędy w pozycjonowaniu stron sprzedażowych, które znacznie wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce. Jakie to błędy i czy można im zaradzić? Oto nasze odpowiedzi na kwestie związane z pozycjonowaniem sprzedażowych stron www.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

bledy-pozycjonowania-stron-ecommerce

Pozycjonowanie e-commerce. Jakie błędy popełniane są najczęściej i jak je naprawić?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony e-commerce wiąże się przede wszystkim z odpowiednim przedstawieniem produktu oraz dopasowaniem witryny do potrzeb klientów. Oto jakie błędy są popełniane najczęściej przy pozycjonowaniu tego typu stron:

1. Opis produktu – tutaj można popełnić kilka błędów. Jednym z najpowszechniejszych jest kopiowanie opisów z innych stron lub umieszczenie ich na stronie po niewielkich zmianach „kosmetycznych”. Kolejny błąd związany z opisem produktu to zbyt reklamowa treść lub opis zawierający jedynie dane techniczne. Dobry opis produktu powinien zawierać ok. 500 -1000 znaków (chyba, że specyfikacja towaru wymaga dłuższego opisu). W opisie powinny znaleźć się podstawowe informacje o produkcie, korzyści, jakie otrzyma klient, wybierając ten konkretny produkt (ale bez koloryzowania) oraz dane techniczne. Warto również zaprezentować produkt na zdjęciach lub grafikach. Tutaj też o ile to możliwe powinny być to unikalne zdjęcia.

2. Upychanie słów kluczowych w tekście – jest to problem związany z opisami produktów, ale i innymi tekstami na stronach – np. w opisie działalności sklepu czy sekcji dotyczącej zwrotów produktów i regulaminie, a także we wpisach na blogu firmowym. Upychanie słów kluczowych, to zabieg polegający na wprowadzeniu do tekstu bardzo dużej ilości słów kluczowych, nie zwracając uwagi na to by tekst był ciekawy i gramatyczny, Takie działanie obniża wartość merytoryczną tekstu i sprawia, że jest on mało atrakcyjny dla odbiorców. Sprawdź: Zysk przez wykluczenie czyli o wykluczających słowach kluczowych

3. Brak opisu grafik, zdjęć – w alternatywnych tytułach grafik warto wpisywać słowo kluczowe związane z produktem – najczęściej będzie to nazwa towaru, co ułatwi wyszukiwanie produktu poprzez wyszukiwarkę grafik. Umieszczanie zdjęć, obrazów przedstawiających produkty na sprzedaż nie jest innowacją, a osoby zajmujące się prowadzeniem sklepów internetowych wiedzą, że to podstawa. W końcu dobrej jakości zdjęcie może przekonać do zakupu, kliknięcia czy porównania produktu. Jednak jeśli uwzględnimy pozycjonowanie ecommerce, zadbanie o opisy grafik jest równie istotne.

4. Brak unikalnych opisów meta – tutaj też warto poświęcić chwilę, by przygotować oryginalny opis. Meta description to wciąż ważny element pozycjonowania strony, o ile nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony to może przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją witrynę.

5. Skomplikowane adresy URL – adres URL strony produktu powinien być prosty i intuicyjny. Jeśli Twój adres prowadzący do produktu to: www.nazwadomeny/Xyz5gdhry667fbyekskennejbd%%hs To odwiedzający stronę nie wie w jakiej jest aktualnie zakładce, a już z pewnością nie zapamięta adresu. Dużo lepiej wygląda adres www.nazwadomeny.pl/obuwie-meskie/nazwa-produktu/rozmiar.

6. Brak bloga firmowego – prowadzenie bloga firmowego ma na celu zatrzymanie klienta na dłużej, budować zaufanie do marki i przedstawiać korzystne dla klienta rozwiązania i recenzje produktów. Prowadzenie bloga firmowego to również część strategii pozycjonowania stron, pozwalającego zwiększyć widoczność strony pod wiele fraz kluczowych związanych z prowadzonym biznesem. Przeczytaj: Prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozycjonowanie!

7. Zbyt długie ładownie się strony spowodowane obciążeniem serwera – najczęściej wiąże się to ze zbyt dużym rozmiarem grafik umieszczanych na stronie. Warto zoptymalizować ich rozdzielczość, by rozmiar i waga były mniejsze, a co za tym idzie, serwer był mniej obciążony i strona ładowała się szybciej. Dodatkowo szybkość ładowania się strony ma duże znaczenie dla rankingu Google. Należy o tym pamiętać także w przypadku dostosowywania swojej strony do urządzeń mobilnych. Dobrze jest zatem sprawdzić, które elementy naszej strony należy poprawić, żeby nie spowalniały ładowania się strony.

8. Brak optymalizacji wyszukiwarki sklepowej – klienci odwiedzając sklep internetowy, często wykorzystują zintegrowane wyszukiwarki sklepowe. Brak takiej funkcji lub jej zła optymalizacja i umieszczenie w mało widocznym na stronie miejscu może zniechęcić klienta do zakupów. Wyszukiwarka produktów powinna być zoptymalizowana pod słowa kluczowe dla konkretnej grupy produktów dostępnych w sklepie. Warto też, aby miała opcję podpowiedzi produktów np. z miniaturowymi zdjęciami przedstawiającymi konkretną rzecz.

9. Brak przycisków społecznościowych – dzielenie się treścią na portalach społecznościowych to codzienność większości użytkowników internetu. Brak takich przycisków utrudnia działania w sieciach społecznościowych i zmniejsza szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców. W celu udostępniania treści na portalach społecznościowych wystarczy tylko zainstalować odpowiednią dla platformy sprzedażowej wtyczkę dodającą przyciski społecznościowe na stronie.

10. Brak możliwości komentowania i wystawienia oceny – wielu właścicieli sklepów internetowych obawia się komentarzy i ocen klientów. Jednak jest to bezpodstawne. Jeżeli klient widzi rzetelne komentarze i oceny produktów umieszczane przez inne osoby, chętniej będzie korzystał z takiej oferty. Wielu klientów przed zakupem sprawdza opinie innych osób i to właśnie nimi kierują się przy zakupie. Ocena powinna być możliwa zarówno jeśli chodzi o pojedyncze produkty, jak i obsługę oraz działanie sklepu. Jednak trzeba pamiętać o tym, by samodzielnie nie umieszczać na stronie komentarzy i to samych pochlebnych, gdyż może to odnieść skutek odwrotny od zamierzonego.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 28/06/2016 oraz aktualizacja: 18/04/2018

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Łukasz pisze:

    Agata, przydatny artykuł – rzeczywiście przedstawia najczęstsze błędy w ecommerce. Sądzę, że najwiekszym problemem jest właśnie brak unikalnych opisów, niestety często są to opisy producenta, znajdujące się na setkach sklepów.

  2. Piotr pisze:

    Minęły 3 lata od czasu aktualizacji wpisu i wszystko nadal aktualne :)

  3. Tymoteusz pisze:

    Zgadzam się z Wami, że przycisk social media może pomóc przy pozycjonowaniu. Teraz media społecznościowe, to największe media do sprzedaży, więc i tam warto pokazywać swoje produkty :)

  4. Greg pisze:

    Tak jak p. Piotr powiedział, warto także stosować RichSnippets, bardzo pozytywny efekt przynoszą :) Jeśli chodzi o Social Media, uważam, że również ma więcej zalet niż wad. Sami stosowaliśmy różne rozwiązania u jednego z naszych Klientów, oficjalne pluginy SM, własne, udostępnianie produktów, wszystko w późniejszej analizie przynosiło pozytywny efekt. Kwestia tylko zoptymalizowania tych dodatków, aby nie zaśmiecić strony.

  5. Piotr pisze:

    Warto również zastosować rich snippets w celu zwiększenia ctr

  6. Jakub pisze:

    Kiedy prowadzi się sklep internetowy, takie rzeczy jak opisy produktów czy możliwość komentowania i oceny wydają się oczywistym elementem. Warto jednak zadbać o to żeby były przygotowane w odpowiedni sposób. Prowadzenie bloga i mediów społecznościowych wydaje się dobrym sposobem uzupełnienia działań promocyjnych, ale także jak widać może pomóc w pozycjonowaniu naszego sklepu.

  7. Marta pisze:

    W moim sklepie przyciski SM przyniosły właśnie pozytywny skutek, tak jak jest w artykule :) po odwiedzinach profilu na FB wiele osób dodaje dodatkowe rzeczy do koszyka, które właśnie tam zaobserwowali :)

  8. Maciek pisze:

    Nie zgodzę się jedynie z punktem 9. Moim zdaniem przyciski SM przeszkadzają w sprzedaży i zmniejszają konwersję, użytkownik udostępnia produkt, wchodzi na chwile na Facebooka i zapomina o tym co chciał kupić. Przyciski takie można umieścić np. na stronie potwierdzenia zamówienia, coś w stylu: „Właśnie kupiłeś fajny produkt – teraz się tym pochwal!”

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem