Interaktywny content co to znaczy i kiedy tworzenie contentu wspiera SEO?

Wśród ilości treści, jaka jest codziennie publikowana w internecie, taka która zaangażuje jest niezwykle cenna zarówno dla odbiorców, jak i dla marketerów. Pierwsi z nich dostają ciekawe, niecodzienne, spersonalizowane treści. Drudzy mają możliwość udoskonalenia swoich strategii marketingowych. Interaktywny content może być również czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron www, wsparciem działań seo, co w konsekwencji przekłada się na funkcjonowanie biznesu. Jak już wielokrotnie pisaliśmy na naszym blogu, dbanie o jakość treści to podstawa. Jak zatem wykorzystać power of content marketing, interaktywny content co to znaczy i jak efektywnie go tworzyć? #wiemyjak

korzysci-tworzenia-interaktywnego-contentu

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Co to znaczy interaktywny content?

Interaktywny content to treść, która ma na celu zaangażowanie użytkownika do podjęcia określonych działań. Tworzenie interaktywnych treści może okazać się dobrym sposobem na edukację, rozrywkę, ale przede wszystkim na zaangażowanie odbiorców. Należy jednak pamiętać, że interaktywny content musi być przede wszystkim wartościowy dla użytkownika. Dzięki temu możliwe jest nawiązanie dialogu między nim a firmą, a także rozpowszechnienie stworzonych przez nas treści wśród szerszego grona odbiorców.

Przykłady interaktywnego contentu:

  • Kalkulatory – powszechnie stosowane są przy stronach zajmujących się finansami czy handlem elektronicznym, są dobrym rozwiązaniem dla wyceny oferowanych produktów czy usług, oszacowania i porównania kosztów różnych funkcji produktów.
  • Quizy to również doskonały sposób na wejście w interakcję z potencjalnym klientem. Dzięki nim możesz dostosować usługę pod osobiste preferencje klienta. Tworząc niestandardowy test możesz pomóc ludziom zrozumieć ich sytuację lub stworzyć spersonalizowane rekomendacje. Quizy, sondaże czy ankiety dają wiedzę o poglądach publiczności na konkretny temat, którą można później wykorzystać do doskonalenia swoich produktów czy usług.
  • Infografiki gwarantują przedstawienie treści w ciekawy i niestandardowy sposób, co przyciągnie uwagę odbiorców. Dzięki infografikom możesz ukazać wielokrotnie wykorzystane tematy w nowy i ekscytujący sposób. Dodatkowo wykorzystanie narzędzi do uczynienia infografiki bardziej dynamiczną, czy stworzenie atrakcyjnej wizualizacji pomoże w ukazaniu danych w sposób łatwiejszy do zrozumienia i interpretacji.
  • Wielowymiarowe zdjęcia i filmy – przykładem tego typu interaktywnego contentu jest ukazanie towarów czy usług w 360 stopniach, co może pomóc w ich wypróbowaniu jeszcze przed zakupem. Dzięki temu użytkownik podejmując decyzję o zakupie może dokładnie zapoznać się z oferowanym produktem, nie wychodząc z domu.
  • Czaty na żywo, testy diagnostyczne, narzędzia do rozwiązywania problemów – czyli narzędzia pozwalające na ulepszenie obsługi klienta online, zwiększenia zdolności marki do reagowania na zapytania i problemy klientów oraz skrócenia ich czasu oczekiwania na wsparcie techniczne.
  • Interaktywne linie czasowe, mapy ciepła – są ciekawym sposobem na zobrazowanie wydarzeń z życia danej firmy, a przez to jeszcze bardziej przybliżyć sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa klientom.

Powyższe formy mogą być publikowane jako osobne elementy, mające zapewnić użytkownikowi konkretne doświadczenie, ale również jako część większej całości. Tworzenie contentu na zasadzie łączenia wielu elementów zwiększa atrakcyjność treści. Należy jednak pamiętać, że przede wszystkim muszą być one czytelne i zrozumiałe dla użytkownika. Przeczytaj: Infografiki, jak nadać słowom formę graficzną?

Czy tworzenie interaktywnego contentu się sprawdza?

Treści interaktywne są sposobem na rozmowę z odbiorcami. Wnoszą dynamikę i moc perswazji poprzez kanały takie jak blog, e-mail, płatna reklama lub wszędzie tam, gdzie można znaleźć odbiorców.

Kiedy wzbudzi się zainteresowanie użytkowników, którzy będą chcieli sprawdzić się, konkurować, porównywać, dzielić się opinią czy po prostu dobrze się bawić, łatwiej będzie spersonalizować treści. Pamiętajmy, że personalizacja jest atrakcyjna, a przez wszystkie interaktywne treści użytkownik może uzyskać unikalny wynik w zależności od tego jakiej odpowiedzi udzieli.

Dobrze przygotowane interaktywne treści mogą być odpowiedzią na tzw. “ból klienta”, na pytania klientów lub źródłem do pozyskania nowych klientów.

Dlaczego interaktywny content jest ważny dla SEO?

  • Zapewnia odróżnienie od konkurencji. Tworzenie contentu, który jest ciekawy i którego Twoi odbiorcy nie mogą znaleźć gdzie indziej zdecydowanie działa na plus. Zadbanie o dostarczenie czegoś unikalnego jest dobrym sposobem na zaangażowanie odbiorców i w konsekwencji zwiększenie szans na zainteresowanie internautów tym, co ma do powiedzenia Twoja firma.
  • Poprawia user experience. Jeżeli chcemy zadbać o wzrost popularności witryny, user experience ma znaczenie. Zapewnienie doświadczenia użytkownikom wspiera seo i angażuje Twoich odbiorców. Dzięki interaktywnym treściom masz możliwość przekazania wielu informacji o Twojej firmie, jednocześnie tworząc nowe doświadczenie dla jej odbiorców, w którym mogą uczestniczyć aktywnie, przyswajając podane przez Ciebie informacje. Pamiętajmy, że dbanie o poprawę user experience pomaga na polepszenie widoczności w wynikach wyszukiwarki.
  • Pozwala zatrzymać użytkownika na stronie oraz dostarcza użytkownikom unikalnych treści. Odbiorcy angażują się w udostępnione treści, a dzięki tworzeniu interaktywnego contentu jesteś w stanie wydłużyć ich czas przebywania na stronie. Dzięki temu przyczyniasz się również do poprawy pozycji swojej strony w Google.
  • Buduje wizerunek marki. Im bardziej atrakcyjne treści dla użytkowników tym więcej ich zaangażowania i zainteresowania publikowanymi materiałami. W ten sposób interaktywny content pośrednio przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności marki i szukania udostępnianych przez nią treści.
  • Wspomaga działania off page seo. Dzięki interaktywnym treściom możesz zadbać o linki prowadzące do Twojej witryny. Działania off page seo są potrzebnym czynnikiem do poprawy wyniku w rankingu, wspomagają działania, mające na celu optymalizację strony oraz wspierają naszą markę. Interaktywne treści mogą okazać się pomocne w budowaniu połączeń między naszą witryną a zewnętrznymi blogami, forami internetowymi czy mediami społecznościowymi, a także wszędzie tam gdzie można udostępnić nasze treści.
  • Sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Dbanie o dobre funkcjonowanie strony na urządzeniach mobilnych jest podstawą dla wszystkich, którzy śledzą najnowsze ustalenia od Google. Jeżeli interaktywne treści będą przyjazne urządzeniom mobilnym pozwoli to na uzyskanie dobrej pozycji w Google.
  • Dostarcza wiedzy o zachowaniach użytkowników. W zależności od rodzaju interaktywnego contentu na jaki się zdecydujesz możesz zebrać informacje o zachowaniach Twoich użytkowników. Dbanie o jakość strony, jej aktualizowanie jest niezwykle istotne w pracy nad pozycjonowaniem. Dzięki tworzeniu interaktywnego contentu i zdobytej dzięki temu wiedzy możesz spełnić zarówno oczekiwania użytkowników, jak i wyszukiwarki :) Sprawdź: Jak promować stronę internetową?

O czym należy pamiętać, tworząc interaktywny content?

Przy tworzeniu contentu dobrze jest zadbać o to, żeby był on wkomponowany w strategię marketingową firmy. Może się okazać, że wykorzystanie interaktywnego contentu w zaproszeniach na eventy firmowe zwiększy liczbę zainteresowanych wydarzeniem i wzmocni działania promocyjne. Treści interaktywne dobrze się udostępnia, dzięki czemu dociera się do większej liczby użytkowników. W przypadku prowadzenia bloga mogą być ciekawym urozmaiceniem zwykle publikowanych treści. A jeżeli wysyłamy maile, sprawią że odróżnią się one od tych wysyłanych przez naszą konkurencję.

Poprzez tworzenie interaktywnego contentu dobrze jest najpierw uwzględnić potrzeby użytkowników i skupić się na rozwiązaniu ich problemów, a dopiero potem przyjąć, że jest to strategia marketingowa.

Pamiętajmy również o określeniu naszej grupy docelowej. Kim są nasi odbiorcy? Odpowiedź na to pytanie może nam pomóc w odpowiednim dopasowaniu treści. W przypadku bardziej profesjonalnej publiczności być może lepiej sprawdzi się infografika, a jeżeli chcemy dotrzeć do większej liczby przypadkowych odbiorców lepszym rozwiązaniem będzie quiz czy zabawna animacja.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Daria pisze:

    Content w przypadku działań SEO jest bardzo ważny i to na nim się bardzo wiele opiera. Istnieją formaty content marketingowe, które szczególnie warto używać, gdyż są najefektywniejsze. Drugi temat to przewaga formatów wizualnych do tekstowych, więc lepiej używać wizualne.

  2. Krzysztof pisze:

    Uważam, że dzisiaj szczególnie warto zadbać o user experience. W końcu nawet jeżeli użytkownik trafi na naszą stronę nie gwarantuje to, że skłonimy go do zrealizowania jej celu. Myślę, że interaktywny content jest faktycznie krokiem do poprawy UX.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem