Jak robić dobre SEO? Najlepsze praktyki wśród zasad optymalizacji!

W dzisiejszej rzeczywistości zdaje się być oczywistym, że zakładając przedsiębiorstwo, dla jego rozpoznawalności, musisz także zadbać o zbudowanie solidnej strony internetowej. Zadanie z pozoru proste, biorąc pod uwagę ilość platform oferujących łatwe procedury tworzenia domeny, poczynając od wyglądu, na technikaliach kończąc.

Jednak aby strona internetowa osiągnęła rozpoznawalność i znalazła się na górze listy wyszukiwań, niezbędnym będzie zadbanie o funkcjonowanie dobrego SEO. Zasad optymalizacji jest wiele. O tym, na które powinno się zwrócić szczególną uwagę oraz jakie wynikną z tego korzyści, przeczytacie w naszym nowym artykule. #wiemyjak

dobre SEO - zasady optymalizacji strony
Wspieraj swoją stronę dobrym SEO – grafika

Zadbaj o jakość swojego SEO

Szukając porad dotyczących tego, jak robić dobre SEO, natkniesz się na ogrom artykułów, porad i opinii ekspertów. Stale poszerzając swoją wiedzę i przeglądając oferty agencji SEO, musisz mieć świadomość, jak istotne są:

  • dokładna analiza Twojej strony, przed podjęciem działań optymalizacyjnych,
  • regularny audyt, w celu sprawdzenia, które decyzje okazują się przynosić profity, a które są nieskuteczne lub nawet szkodliwe,
  • cierpliwość, ponieważ jeśli chcemy praktykować dobre SEO, musimy liczyć się z tym, że efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach,
  • dbanie o działania on-site, w celu jak najskuteczniejszej optymalizacji strony i wspieranie ich działaniami off-site, które wspólnie będą obfitować m.in. we wzrost konwersji.

Dzięki tej wiedzy wybierzesz team, który nie złapie Cię na bajki o osiągnięciu celów w ciągu kilku dni, za to będzie w stanie przedstawić dopracowany plan działania zbudowany wokół zasad optymalizacji i idealnie dostosowany do Twoich oczekiwań oraz do potrzeb Twojej strony.

Większy ruch na stronie, czyli skuteczne zasady optymalizacji

Jednymi z najważniejszych elementów, na które musisz zwrócić uwagę, projektując swoją stronę, są dane strukturalne. Ułatwiają one wyszukiwarce zrozumieć, o czym są tworzone przez Ciebie treści. Zadbaj o to, aby na Twojej domenie pojawiła się informacja, czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo, a każda osobna usługa czy produkt także miały wyczerpujący opis swoich najistotniejszych cech. Im bardziej widoczny jesteś już na pierwszej stronie wyników, tym większa szansa, że wzrośnie ilość osób, które z chęcią odwiedzą Twoją stronę.

Tworząc treści, do których chcesz dodać przyciągającą oko grafikę, nie zapomnij o jej optymalizacji. Powinna ona mieć opis alternatywny, dzięki któremu roboty Google zidentyfikują ją z konkretnym tematem, a w przypadku niezaładowania się obrazu po otwarciu strony, klient zobaczy, czego ona dotyczyła. Ważne, żeby dobrać odpowiedni rozmiar i format grafiki, dzięki czemu wyświetli się w szybki i prawidłowy sposób. Zoptymalizowana grafika jest łatwa do wyszukania przez użytkownika w Google Grafika, co zwiększa szansę na wzrost ruchu na stronie.

Czego potrzebuje dobre SEO?
Zasady dobrego SEO

Wzrost konwersji – korzyść skutecznej optymalizacji

Jeden z najważniejszych celów, które pomoże Ci osiągnąć dbałość o dobre SEO, jest wzrost konwersji. Dlaczego to taka istotna sprawa? Dlatego że wzrost konwersji ma wpływ nie tylko na potencjalną podwyżkę w korzyściach finansowych, ale przede wszystkim dba o Twoją rozpoznawalność na rynku. Jeśli użytkownik wyszukiwarki poza najechania kursorem na Twój link, wejdzie w niego, a następnie spędzi na stronie kilka minut, daje Ci to sygnał, że tworzysz wartościowy content i odpowiednio zarządzasz strukturą oraz wyglądem serwisu. Jest to możliwe właśnie dzięki praktykowaniu skutecznych zasad optymalizacji.

Zasada optymalizacji dla treści – jak dbasz o content?

To jakie treści będziesz wprowadzał na swoją stronę internetową, będzie odzwierciedleniem Twojego profesjonalizmu i zaangażowania. Pamiętaj, że więcej, wcale nie oznacza lepiej. Pewnie znane jest Ci pojęcie “słów kluczowych”. Chociaż nie można zaprzeczyć temu, jak ważną rolę odgrywają w pięciu się na szczyt wyszukiwarki Google, używanie ich w nadmiarze może mieć fatalne konsekwencje. Należy dopilnować, aby ich dobór i umiejscowienie były przemyślane. Powinno się tworzyć content stawiający na dobre SEO, a to oznacza dbanie o doświadczenia klienta, który czytając nasze teksty, znajdzie odpowiedź na zadane przez niego pytanie.

Jeśli posiadasz sklep internetowy, na którym sprzedajesz np. ten sam model torebki, ale w 5 różnych kolorach, uważaj na duplicate content. Możesz się przed nim uchronić, np. pisząc oryginalny opis dla każdego produktu (nie kopiuj treści ze strony producenta!) na indywidualnych podstronach lub stworzyć kartę gdzie znajdzie się jeden opis, a klient będzie miał opcję wyboru koloru w jej obrębie.

Google Ads a dobre SEO, które działanie jest bardziej potrzebne?

Tak naprawdę najlepszą strategią jest połączenie tych dwóch działań. :)

Dzięki Google Ads mamy szansę stworzyć ciekawą i przyciągającą uwagę reklamę. Jest to również szansa na szybkie przetestowanie różnych wersji przekazu, a co za tym idzie wyróżnienie najlepszych słów kluczowych i najskuteczniejszej szaty graficznej, działającej na uwagę klienta.

Natomiast dobre SEO będzie pomagać naszej stronie zajmować coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce. To dość powszechna opinia (i często zgodna z prawdą), że pierwsze wyniki, jakie pokażą się naszym oczom, powinny najlepiej odpowiadać naszym potrzebom i dać odpowiedź na zadane pytanie.

Zastosowanie obydwu metod da nam zarówno szybką rozpoznawalność (dzięki Google Ads), a z czasem także opinię profesjonalnej marki (dzięki dobremu SEO).

Dobre SEO wymaga czasu

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, stosując się do zasad optymalizacji, nie jest procesem przynoszącym efekty po paru dniach, ani nawet tygodniach. Trafiając do profesjonalnej firmy zajmującej się SEO, najpewniej usłyszysz, że na widoczne rezultaty poczekasz od kilku do kilkunastu miesięcy. Ale nie zniechęcaj się! Dużo zależy od tego, w jakiej branży się obracasz, czy na jakie słowa kluczowe powinna być pozycjonowana Twoja strona. Choć na dotarcie do celu trzeba trochę cierpliwości, praktykując dobre SEO wytrwale i długoterminowo, zapewniasz swojej stronie najwyższą jakość usługi i wzrost jej rozpoznawalności oraz widoczności.

Dobre SEO istnieje na mobile

Już w 2018 roku Google oficjalnie potwierdził, że w pierwszej kolejności będzie indeksować strony w wersji mobilnej. Oznacza to, że dzisiaj, aby znaleźć się wysoko w wynikach, musimy zadbać o to, jak nasza strona wyświetla się użytkownikom korzystającym z takich urządzeń jak smartfony czy tablety. Z każdym rokiem rośnie ilość osób, które wybierają mobile zamiast tradycyjnego desktopu, więc jeśli chcemy być istotnym źródłem informacji albo oferty produktowej i nie zniknąć z radaru, koniecznością jest upewnienie się, że nasza wersja mobilna działa na najwyższych obrotach. Również niezależnie od tego, z jakiego urządzenia ogląda nas potencjalny klient, ważne, aby strona ładowała się szybko i zawierała interesujące dla niego treści. W ten sposób minimalizujemy współczynnik odrzuceń i zwiększamy ilość czasu, który spędzą na naszej domenie.

Co zyskujesz dzięki dobremu SEO?

Wzrost widoczności w Google to oczywiście pierwsza korzyść, ale też pożądany efekt działań dobrego SEO. Obecność na czele wyników wyszukiwania to również wzrost rozpoznawalności marki, a także zaprezentowanie się szerokiemu gronu odbiorców jako specjalista w swojej dziedzinie.

Dobre SEO powinno prowadzić do dalekosiężnego i długotrwałego utrzymania się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Ale wprowadzenie skutecznych zasad optymalizacji będzie miało również przełożenie na inne aspekty. Korzyści wynikające z SEO to m.in.:

  • wzrost liczby potencjalnych klientów,
  • wzrost konwersji na stronie,
  • wzrost sprzedaży,
  • wzrost przychodów finansowych.

To tylko niektóre z wielu pozytywnych rezultatów, jakie można osiągnąć, stosując się do zasad optymalizacji SEO. Warto poświęcić czas na dopracowanie tego mechanizmu, a to wiąże się z doborem odpowiednio wyszkolonego zespołu, który będzie dbać o Twoją stronę internetową i jej pozycję – nie tylko w sieci, ale i na rynku biznesowym.

Ocena artykułu:
4.8/5 (6)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marcin pisze:

    Wiele firm które tworzą strony www mogłoby się zapoznać z tym artem..dzięki temu praca seowca byłaby zdecydowanie łatwiejsza.

  2. Kris pisze:

    Hej.

    Bardzo ciekawy artykul. Mysle, ze jednym z najwazniejszych czynnikow podczas pozycjonowania jest wg mnie linkowanie wewnetrzne miedzy podstronami i miedzy kategoriami, w taki sposob aby przekazywac tzw „juice” podstronom, na ktorych najbardziej nam zalezy.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem