Pozyskiwanie klientów przy pomocy content marketingu

Wszelkie akcje marketingowe zmierzają w kierunku content marketingu. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim content marketing jest nakierowany na klienta i jego potrzeby i oczekiwania względem przekazywanych mu informacji. Również algorytmy wyszukiwarek zmieniane są pod tym kątem. Treść umieszczana na stronie powinna być zatem ciekawa, ale i przydatna dla użytkownika. Czy ciekawe treści to też sposób na pozyskiwanie klientów? #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Pozyskiwanie klientów i content marketing

Czym jest content marketing?

Content marketing, to tak zwany marketing treści, dzięki któremu możliwe jest budowanie świadomości marki wśród klientów. Działania w ramach marketingu treści mają również na celu zaangażowanie potencjalnych klientów, zaciekawienie ich produktem, a także wywołanie potrzeby posiadania konkretnej rzeczy u klienta. Content marketing powinien być również wspierany przez pozycjonowanie stron. Działania SEO mogą znacznie ułatwić rozpowszechnienie przygotowanej przez nas treści. Sprawdźmy jak pozyskiwać klientów przy pomocy ciekawego przekazu. Przeczytaj nasz artykuł: Content marketing – co to jest i jakie oferuje korzyści?

Jak pozyskiwać klientów z wykorzystaniem content marketingu?

Teraz, kiedy już wiemy czym jest content marketing warto się zastanowić, jak pozyskiwać klientów i zwiększyć sprzedaż przy jego pomocy? O czym warto pamiętać przy działaniach content marketingu?

  • układ strony powinien być przejrzysty, czytelny i mieć nowoczesny, najlepiej minimalistyczny wygląd. Wszelkie najważniejsze informacje powinny być odpowiednio wyeksponowane i łatwe do odnalezienia. Warto też zwrócić uwagę, aby wygląd strony był dostosowany do docelowej grupy odbiorców. Dlaczego jest to tak ważne? Już pierwsze sekundy, a nawet setne sekundy decydują o tym, czy potencjalny klient pozostanie dłużej na Twojej stronie – dlatego należy zadbać o pierwsze wrażenie. Jeżeli na stronie wykorzystujesz zdjęcia produktowe, to warto, aby były one autorskie, przedstawiały produkt takim, jaki jest, bez zbytniego „upiększania” przy pomocy odpowiednich programów;
  • tworzenie wysokiej jakości treści na stronie. Warto założyć blog firmowy, na którym będą umieszczane treści atrakcyjne dla Twoich potencjalnych klientów. Przykładowo, jeżeli w ofercie sklepu znajduje się obuwie lub odzież, blog może poruszać tematy związane z doborem obuwia do okazji czy stroju, albo informować o najnowszych trendach modowych. Mogą to być artykuły w formie poradnikowej lub ciekawostek. Istotne jest to, aby zawierały rzetelne informacje i miały przystępną dla czytelnika formę;
  • przygotowanie ciekawych kampanii reklamowych. Tutaj warto zastanowić się, jakie są potrzeby odbiorców produktów – czego oczekują i w czym może pomóc promowany produkt. Przykładowo w przypadku kosmetyków może to być kampania promująca naturalne piękno, która pozwoli przekonać kobiety, że nie tylko modelki mogą korzystać z takich produktów. Z kolei w przypadku sprzętu AGD może to być akcja pokazująca, jak bardzo ułatwi on życie osobom lubiącym gotować i prowadzić zdrowy tryb życia;
  • nawiązanie kontaktu z odbiorcami treści w sieciach społecznościowych. Obecnie wiele działań marketingu przenosi się do sieci społecznościowych. To właśnie tam najłatwiej wykorzystać kampanie wirusowe. Trzeba jednak pamiętać, że muszą one przyciągać uwagę i zachęcać do dalszego udostępniania.

Przygotowanie wszystkich powyższych elementów warto powierzyć specjalistom z zakresu marketingu. Przygotują oni odpowiednią dla konkretnej firmy strategię podzieloną na etapy i będą ją sukcesywnie wprowadzać w życie. Sprawdź: Interaktywny content – co to znaczy?

Pozyskiwanie klientów – cztery podstawowe etapy content marketingu

Dla marketingu treści istotne znaczenie ma tak zwany cykl życia treści, czyli kompleksowe działanie związane z content marketingiem. Cztery podstawowe etapy życia treści to:

  • kreacja – moment określania celu oraz tworzenia treści;
  • sweeding – publikowanie przygotowanych treści na stronie firmowej lub na współpracującym ze stroną portalem;
  • zasięg – jest to moment, w którym specjaliści rozpoczynają działania mające na celu rozpowszechnienie treści i dotarcie do jak największej grupy odbiorców;
  • konwersja – sprawdzanie efektów jakie odniosła przygotowana kampania. W zależności od postawionego na początku celu sprawdza się czy: wzrosła sprzedaż w sklepie, zwiększyła się ilość osób odwiedzających stronę lub zwiększyła się liczba odbiorców na portalach społecznościowych.

Jak content marketing pomaga zwiększyć sprzedaż?

Pozyskiwanie klientów za pomocą content marketingu to pierwszy etap, kolejny to wzrost sprzedaży. Analizy zachowań klientów robiących zakupy w sieci wykazują, że content marketing znacząco wpływa na wyniki sprzedażowe. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, że:

  • klienci otrzymujący dobrze opracowane newslettery wydają nawet o 80% więcej na zakupy w konkretnym sklepie;
  • przygotowanie treści w technice lead nurturisingu, czyli wspomniane treści pomagające klientowi rozwiązać jego problem czy pomóc w wyborze konkretnego produktu (odpowiadające na jego potrzeby) pomaga zwiększyć sprzedaż nawet o 50%. Ważne, aby takie treści nie były jednorazowym komunikatem, ale serią artykułów; ( źródło The Annuitas Group)
  • leady przygotowywane w tej technice pozwalają na osiągnięcie o 20% wyższych możliwości sprzedaży, aniżeli w przypadku tradycyjnych metod. (źródło DemandGen Report)

Przy tworzeniu content marketingu należy pamiętać o zasadach Google. Algorytmy wyszukiwarki stale są udoskonalane i zwracają uwagę na jakość treści. Jeżeli chcemy, żeby klienci sami nas znaleźli musimy mieć świadomość jakie czynniki o tym decydują. Pozyskiwanie klientów jest procesem, dlatego żeby jak najskuteczniej do nich dotrzeć warto wykorzystać możliwości content marketingu.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 18/04/2016 oraz aktualizacja: 09/10/2018

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr pisze:

    Wszyscy podkreślają zalety marketingu ale myślę, że kluczem do sukcesu jest dobre zaplanowanie treści pod swoich odbiorców. W ten sposób wszystkie narzędzia do analizy treści, monitoringu marki są pomocne w dostarczaniu wartościowego contentu.

  2. Gość pisze:

    Również uważam, że warto pamiętać o jakości tekstów, jakości samej witryny, oraz o wymogach algorytmów Google, jednak na pierwszym miejscu powinna być jakość tworzona pod potrzeby Klientów, którzy kupują w danym sklepie: wyjaśnienia, poradniki, porównywanie produktów, aby dać Klientowi na tacy produkt, którego szuka, a tak naprawdę nie jest zdecydowany. Warto tworzyć wartościowe treści, jeżeli ktoś wie o czym mówi i nie są to zwykłe zapychacze słów kluczowych w artykułach. Naturalność, naturalność, naturalność.

  3. Dariusz Jurek pisze:

    Dwa lata temu napisałem 5 artów o specjalizacji w SEO w jednej z branż dla fraz których nikt nie szukał.. Ostatnio wpadł mi klient i mówi.. czytałem Pana artykuł, bo szukaliśmy kogoś kto się znam stricte na tej branży ;-)