Czym jest współczynnik konwersji i dlaczego warto go zwiększać?

Współczynnik konwersji to bardzo ważny wskaźnik dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sklep internetowy – znajomość jego definicji i wiedza o optymalizacji współczynnika konwersji to klucz do sukcesu w e-biznesie. Dowiedz się, jak poprawić konwersję w sklepie i przeczytaj poniższy artykuł.

współczynnik konwersji - zwiększenie

Współczynnik konwersji to pojęcie, które powinien znać każdy przedsiębiorca prowadzący biznes w internecie. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czym dokładnie jest współczynnik konwersji, warto najpierw wyjaśnić znaczenie konwersji. Ma ona miejsce w momencie, gdy dany użytkownik po kliknięciu w reklamę AdWords wykona pożądaną dla nas czynność (może to być wysłanie zapytania, zapisanie się na newsletter, czy dokonanie zakupu).

W zależności od rodzaju działalności akcje pożądane przez reklamodawcę mogą być różne. Współczynnik ten jest ważny i nie należy o nim zapominać promując stronę, w przypadku gdy wybieramy np. pozycjonowanie, równoczesne dbanie o użyteczność strony i zwiększanie współczynnika konwersji pozwoli osiągnąć sukces.

W poniższym artykule zdefiniujemy co to jest współczynnik konwersji, jakie ma znaczenie i dlaczego warto dbać o to, aby miał jak najwyższą wartość. Szczególne znaczenie ma to dla sklepów internetowych, gdzie przedsiębiorcom zależy na jak największej konwersji.

Współczynnik konwersji – definicja

Współczynnik konwersji (znany także jako wskaźnik konwersji) wyrażony jest w procentach i wskazuje na udział osób wykonujących pożądaną akcję. Wyraża zatem skuteczność danej strony oraz reklamy.

Współczynnik wylicza się dzieląc liczbę konwersji przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy kliknęli w reklamę tym samym przechodząc na stronę docelową. Przykładowo, jeśli 100 osób zostanie przekierowane na stronę (kliknie np. w link, baner), a jedna z tych osób wykona pożądaną czynność (np. wyśle zapytanie) wskaźnik konwersji będzie wynosił: 1/100 * 100% = 1%. Konwersje można śledzić, co dostarcza dużo wartościowej wiedzy odnośnie zachowania klienta po kliknięciu w reklamę i zobaczyć, które kampanie działają najskuteczniej.

Wyższy współczynnik konwersji oznacza większy sukces witryny oraz dowodzi skuteczności kampanii marketingowej. Zrozumienie definicji współczynnika konwersji jest kluczowe, aby rozpocząć działanie służące jego poprawie. Często dobra reklama nie wystarczy – tak naprawdę m.in. jakość strony i produktów mogą zadecydować, czy użytkownik zdecyduje się na zakup.

Dlaczego warto poprawić wskaźnik konwersji?

Niezwykle ważne jest poprawienie współczynnika konwersji i maksymalizacja szans na to, że dany gość strony internetowej zakupi produkt/usługę. Jeśli strona nie konwertuje, tzn. nie zamienia ruchu w to, czego byśmy sobie życzyli to nie generuje przychodów. Dlatego tak istotne jest zastanowienie się, co można zmienić na stronie www, aby ruch zamieniał się w konkretne działania wykonywane przez klientów. Korzyści płynących z optymalizacji współczynnika konwersji jest zatem wiele i określają tak naprawdę podstawowe cele biznesowe każdej firmy.

Aby poprawić współczynnik konwersji należy przede wszystkim skupić się na użyteczności swojej strony www, a także na dotarciu do właściwego klienta we właściwym czasie i miejscu. Internauci doceniają oszczędność czasu oraz prostotę, zatem uczynienie pożądanego działania (kupno produktu, wypełnienie formularza) łatwym i intuicyjnym jest już pierwszym krokiem ku pozytywnym zmianom. Dobrym pomysłem na zwiększenie szans konwersji jest również prezentowanie unikalnych opisów produktów, które będą wartościowe dla użytkowników.

Sposoby na poprawę współczynnika konwersji

W związku z tym, że wiemy już co to jest współczynnik konwersji oraz dlaczego warto go zwiększyć, zastanówmy się jak faktycznie można to zrobić. Jest na to wiele sposobów, których większość związana jest z zaspokajaniem wszelkich potrzeb klienta w sklepie internetowym.

Ważna jest również właściwa ocena potencjału danej strony internetowej i cel, który chce osiągnąć dany przedsiębiorca. Poniżej prezentujemy kilka przykładowych sposobów na to, by podnieść wskaźnik konwersji:

  • Zamieszczanie unikalnych i wyczerpujących informacji odnośnie produktów/usług,
  • Przeprowadzenie testów metodą A/B,
  • Oferowanie klientom kilku opcji płatności,
  • Analiza i ewentualne zmiany przycisków „Call to Action”,
  • Udostępnianie konkretnych i wiarygodnych informacji,
  • Analiza potrzeb, oczekiwań i preferencji klientów w celu dostosowania do nich strony,
  • Użycie precyzyjnych słów kluczowych,
  • Przejrzysta polityka zwrotu towarów i usług.

Bardzo istotne jest również zbieranie i śledzenie danych, a także drobiazgowe prześledzenie procesu zakupowego, aby przeanalizować potencjalne kwestie problematycznie. Czasem niewielkie, ale konkretne zmiany na stronie pozwalają na satysfakcjonujące zwiększenie współczynnika konwersji.

Co może skutkować obniżeniem współczynnika konwersji?

Przedsiębiorcom zależy przede wszystkim na zwiększeniu współczynnika konwersji. Często jednak, czy to przez niedopatrzenie czy przez brak odpowiedniej wiedzy, można popełnić błąd, który stanowi dla niego poważne zagrożenie. Najczęstsze błędy na stronach internetowych, obniżające wskaźnik konwersji to:

  • Nieprecyzyjne lub mylące nagłówki,
  • Niechlujność oraz nieczytelna zawartość,
  • Nieodpowiednie formularze, lub ich całkowity brak,
  • Zła jakość zdjęć oraz filmików na stronie,
  • Ukrywanie ważnych informacji (powinny rzucać się w oczy jako pierwsze),
  • Brak regularnych testów.

Stosując się do powyższych wskazówek oraz unikając błędów, zapewnimy sobie wysoki współczynnik konwersji na stronie internetowej i zwiększymy jej dochodowość.

Zajmiemy się kompleksowo Twoją widocznością w internecie, możemy wypromować Twoją stronę, a także znacząco ją ulepszyć.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

NAPISZ do nas

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 30/04/2015 oraz aktualizacja: 27/03/2017

28/03/2017
Jakub Wawrzynowicz

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Marcin R. pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł – krótki i konkretny. Najbardziej przemawia do mnie grafika ze sposobami na zwiększenie współczynnika konwersji :)

    Optymalizacja konwersji jest szalenie ważna dla wszystkich biznesów online. Warto jednak skupić się również na tym, dlaczego tak jest i dlaczego warto inwestować w optymalizację współczynnika konwersji.

    Pozdrawiam!

  2. Krystian pisze:

    Bardzo często błędy kryją się w koszyku zakupowym, gdzie prostota i intuicyjność to tak naprawdę podstawa. Łatwo „przekombinować” i zniechęcić klienta do kontynuowania zakupu. Co ciekawe, czasem drobne zmiany wystarczą, aby satysfakcjonująco podnieść współczynnik konwersji 😉

  3. Google Analytics i Google Search Console to podstawa podczas analizowania i pozycjonowania strony, więc na pewno ten wskaźnik można mieć tutaj pod kontrolą. Dobrze, że dowiedziałem się jeszcze, jak go zwiększać :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział