Nowe technologie a SEO – Client side rendering

Technologie wykorzystywane do tworzenia witryn WWW rozwijają się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Nieustannie powstają nowatorskie rozwiązania. Jednym z takich rozwiązań jest technika tworzenia stron polegająca na „sklejaniu” układu strony, nie tak jak to zwykle bywa – na serwerze przed wysłaniem odpowiedzi, a w przeglądarce użytkownika za pomocą wbudowanego interpretera języka JavaScript.

Dlaczego warto korzystać z takiej technologii?

Niewątpliwe technologia ta posiada wiele zalet:

  • Wbrew temu co podpowiada intuicja, taka technologia jest bardzo szybka i nie powoduje dużego obciążenia przeglądarki internetowej.
  • Zmniejsza się obciążenie serwera. Może to przynieść bardzo duże korzyści – szczególnie na serwisach z dużym ruchem.
  • Pozwala na tworzenie w pełni dynamicznych witryn i aplikacji internetowych – czyli tzw. single page app.
  • Istnieją biblioteki oraz frameworki pozwalające na tworzenie nawet bardzo złożonych projektów w oparciu o tą technologię.

Jak taką stronę widzą roboty wyszukiwarek?

Do niedawna roboty wyszukiwarek jak np. Google, nie potrafiły w ogóle odczytywać zawartości takich witryn. Wynikało to z faktu, że interpretowały one samą odpowiedź serwera i nic więcej. Odpowiedź strony zbudowanej w taki sposób może wyglądać na przykład tak:

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head></head>
  <body>
    <div id=”app”></div>
    <style type=”text/javascript” src=”/assets/bundle.js”>
  </body>
</html>

Według powyższego przykładu uruchamiany jest w przeglądarce plik „bundle.js” i to on uzupełnia zawartość w bloku #app.

Sytuacja uległa poprawie i obecnie roboty wyszukiwarek są w stanie, przynajmniej w pewnym stopniu, indeksować takie witryny.

Jak to wpływa na pozycjonowanie strony?

Przy zastosowaniu omawianej techniki może pojawić się obawa o to, jak wpłynie to na pozycjonowanie. Nasi specjaliści z działu SEO stworzyli case study, w którym opisują jak Client side rendering wpłynął na ruch i pozycje na stronie naszego klienta. Przeczytaj! #wiemyjak

Podsumowanie

Po przeczytaniu naszego case study dowiecie się, dlaczego musimy jeszcze poczekać na „lepsze czasy”, kiedy Googlebot będzie już umiał radzić sobie z takimi witrynami równie dobrze, co z tymi stworzonymi w klasyczny sposób.

13/07/2016
Dominik Klementowski

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to