Nowe technologie a SEO – Client side rendering

Technologie wykorzystywane do tworzenia witryn WWW rozwijają się obecnie w niewyobrażalnym tempie. Nieustannie powstają nowatorskie rozwiązania. Jednym z takich rozwiązań jest technika tworzenia stron polegająca na „sklejaniu” układu strony, nie tak jak to zwykle bywa – na serwerze przed wysłaniem odpowiedzi, a w przeglądarce użytkownika za pomocą wbudowanego interpretera języka JavaScript.

Dlaczego warto korzystać z takiej technologii?

Niewątpliwe technologia ta posiada wiele zalet:

  • Wbrew temu co podpowiada intuicja, taka technologia jest bardzo szybka i nie powoduje dużego obciążenia przeglądarki internetowej.
  • Zmniejsza się obciążenie serwera. Może to przynieść bardzo duże korzyści – szczególnie na serwisach z dużym ruchem.
  • Pozwala na tworzenie w pełni dynamicznych witryn i aplikacji internetowych – czyli tzw. single page app.
  • Istnieją biblioteki oraz frameworki pozwalające na tworzenie nawet bardzo złożonych projektów w oparciu o tą technologię.

Jak taką stronę widzą roboty wyszukiwarek?

Do niedawna roboty wyszukiwarek jak np. Google, nie potrafiły w ogóle odczytywać zawartości takich witryn. Wynikało to z faktu, że interpretowały one samą odpowiedź serwera i nic więcej. Odpowiedź strony zbudowanej w taki sposób może wyglądać na przykład tak:

<!DOCTYPE html>
<html>
  <head></head>
  <body>
    <div id=”app”></div>
    <style type=”text/javascript” src=”/assets/bundle.js”>
  </body>
</html>

Według powyższego przykładu uruchamiany jest w przeglądarce plik „bundle.js” i to on uzupełnia zawartość w bloku #app.

Sytuacja uległa poprawie i obecnie roboty wyszukiwarek są w stanie, przynajmniej w pewnym stopniu, indeksować takie witryny.

Jak to wpływa na pozycjonowanie strony?

Przy zastosowaniu omawianej techniki może pojawić się obawa o to, jak wpłynie to na pozycjonowanie. Nasi specjaliści z działu SEO stworzyli case study, w którym opisują jak Client side rendering wpłynął na ruch i pozycje na stronie naszego klienta. Przeczytaj! #wiemyjak

Podsumowanie

Po przeczytaniu naszego case study dowiecie się, dlaczego musimy jeszcze poczekać na „lepsze czasy”, kiedy Googlebot będzie już umiał radzić sobie z takimi witrynami równie dobrze, co z tymi stworzonymi w klasyczny sposób.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem