Kiedy outsourcing marketingu się opłaca?

outsourcing marketingu

Coraz więcej firm decyduję się na korzystanie z usług związanych z outsourcingiem marketingu internetowego. Pozwala to na szybszy rozwój firmy i poszczególnym pracownikom daje możliwość skupienia się wyłącznie na zadaniach, które zostały im polecone, oraz w których się specjalizują. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo środków finansowych na zatrudnienie całego działu mającego promować firmę w internecie. Oszczędzone w ten sposób pieniądze można zainwestować w dalszy rozwój marki i firmy. Na czym polega outsourcing marketingu internetowego i w jaki sposób można wykorzystać poszczególne modele dla rozwoju własnej firmy? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z outsourcingiem marketingu internetowego. #wiemyjak

Czym jest outsourcing marketingu internetowego?

Outsourcing to skrót od angielskich słów outside resource using, co oznacza wykorzystywanie zewnętrznych zasobów związanych z różnego rodzaju usługami z zakresu działalności biznesowej firmy. Określone zadania zleca się zewnętrznej firmie, której pracownicy ustalają schemat działania oraz wdrażają te plany w życie. Z reguły firmą outsourcingowym zleca się wykonywanie specjalistycznych działań, które nie wpisują się w podstawowy profil działalności firmy. Najczęściej zleca się firmom zewnętrznym takie usługi jak:

  • prowadzenie kadr i księgowości;
  • obsługa prawna firmy;
  • obsługa z zakresu IT;
  • wszelkie działania z zakresu marketingu tradycyjnego i internetowego.

Outsourcing marketingu pozwala na efektywniejsze wykorzystanie wiedzy poszczególnych pracowników firmy i posiadanych przez nich umiejętności.

Jakie korzyści daje outsourcing marketingu internetowego?

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z outsourcingu marketingu internetowego, z uwagi na to, że daje on wiele wymiernych korzyści. Do najważniejszych zaliczyć należy przede wszystkim:

  • niższe koszty promocji firmy w sieci (często zatrudnienie firmy zewnętrznej jest tańsze niż zatrudnienie kilku specjalistów pracujących tylko dla Twojej firmy i zakup odpowiednich programów i narzędzi );
  • korzystanie z usług najlepszych specjalistów ( w jednej agencji marketingowej pracuje wielu ekspertów, specjalizujących się w różnych obszarach marketingu internetowego);
  • wykorzystanie innowacyjnych sposobów promocji firmy w sieci (specjaliści w agencjach są na bieżąco z trendami, ciągle testują różne rozwiązania);
  • możliwość koncentracji na głównym profilu działalności firmy ( możesz zająć się swoim biznesem, tym co robisz najlepiej, a promocją zajmą się marketingowcy);

Jakie są modele wykorzystywania outsourcingu marketingu internetowego?

Specjaliści wyróżniają trzy podstawowe modele firmy pod względem wykorzystywania outsourcingu marketingu:

  • wykorzystanie wewnętrznego zespołu fachowców – w takim przypadku nie korzysta się w ogóle z usług zewnętrznych. przygotowanie takiego zespołu jest pracochłonne oraz dość kosztowne. Dodatkowo osoba, która zatrudnia pracowników w wybranym dziale musi mieć przynajmniej minimalne pojęcie o marketingu internetowym, by zweryfikować wiedzę zatrudnianych przez siebie osób;
  • zatrudnienie w firmie pracowników do podstawowych działań marketingowych oraz współpraca z agencją zewnętrzną. W takim przypadku kampania opiera się na własnych pracownikach, a z agencją współpracuje się w określonym zakresie np. pozycjonowania strony www czy, marketingu szeptanego, bądź przygotowania tekstów reklamowych przez copywriterów (content marketing)
  • kompletny outsourcing marketingu, czyli kompleksowe usługi firmy zewnętrznej związane z promocją marki, zlecenie agencji wszystkich działań związanych z promocją firmy np. w internecie.

Outsourcing marketingu internetowego – jedna agencja czy wiele?

Wybierając usługodawcę, który będzie wykonywał działania związane z promocją Twojej firmy masz kilka możliwości do wyboru. Możesz wybrać jedną firmę – agencję marketingową, która kompleksowo zajmie się promocją firmy lub zdecydować się na usługi kilku firm lub freelancerów. Podejmując ostateczną decyzję musimy dokładnie przeanalizować, które z rozwiązań bardziej nam się opłaci i jakie konkretnie działania przewidujemy w celu wypromowania naszej firmy.

W niektórych przypadkach, gdy prowadzisz małą firmę, a internet nie jest Twoim głównym źródłem przychodów wystarczy jedynie wykorzystanie freelancerów od pozycjonowania czy reklam.

Jednak jeśli prowadzisz konkurencyjny biznes, chcesz istnieć w internecie to musisz postawić na spójną strategię, którą powinna wróżyć jedna agencja. W innym przypadku działania te nie będą spójne, co może tylko zaszkodzić.

Outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem stron www

Jeśli mówimy o outsourcingu marketingu internetowego to jednym z pierwszych działań jest pozycjonowanie stron www. Firmy, które chcą zaistnieć w internecie bardzo często stawiają na wszystkim świetnie znaną wyszukiwarkę Google. Jeśli mówimy o outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem strony to mamy na myśli: optymalizacje kodu oraz treści, budowanie bazy wartościowych linków, czy rozbudowę serwisu. Często w firmie nie ma osoby, która by się specjalizowała w tej dziedzinie i lepszym rozwiązaniem od zatrudniania kilku specjalistów jest właśnie skorzystanie z doświadczonej agencji.

Pozycjonowanie to pierwszy krok do zdobywania widoczności w internecie. Jednak nie jedyny. Warto poszukać firmy, która w swojej ofercie ma pozycjonowanie stron oraz inne narzędzia marketingowe jak: analityka internetowa, content marketing, marketing szeptany, akcje marketingowe czy reklamy Google.

Jeśli zastanawiasz się nad outsourcingiem działań marketingowych to dobrze trafiłeś. Zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą KOP>>

18/07/2016
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Rafał pisze:

    Outsourcing marketingu opłaca się praktycznie każdej średniej i większej firmie, oraz tym mniejszym, które samodzielnie sobie nie radzą z pozyskaniem nowych klientów. Korzyści są często nieocenione w porównaniu do kosztów. Oczywiście, gdy inwestuje się w sprawdzone agencje.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to