WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Reklama na LinkedIn – dowiedz się jak skutecznie promować swoją firmę

Reklama na LinkedIn ma ogromny potencjał. Na portalu jest zarejestrowanych ponad 600 milionów użytkowników z całego świata. Dla porównania Polska ma prawie 38 milionów mieszkańców. Społeczność LinkedIn to aż 13 razy więcej, ta liczba robi wrażenie! Warto wykorzystać tak wielką bazę kontaktów i komunikować do nich. #wiemyjak

  • Dowiedz się jak reklamować swoją markę na LinkedIn.
  • Przekonaj się czy taka promocja jest opłacalna.
  • Zobacz w jaki sposób zadbać o profil firmowy.

Reklama LinkedIn

Reklama na LinkedIn – poznaj jej możliwości

LinkedIn służy nie tylko do szukania pracy i umieszczenia swojego CV. Nie jest to również ani drugi Facebook, ani Instagram, ani Twitter. Chociaż chyba najbliżej mu do Twittera właśnie. LinkedIn to już nie tylko miejsce spotkań rekruterów z pracownikami. To serwis, który specjalizuje się w kontaktach biznesowych. I coraz częściej użytkownicy tak go traktują.

Właśnie ze względu na grupę docelową, popularne stają się kampanie przeprowadzane na LinkedIn. Portal ma do wyboru różne cele i formaty reklam. Wśród formatów na LinkedIn można znaleźć m.in.:

  • reklamę tekstową – wyświetlaną w prawej kolumnie bądź u góry strony na LinkedIn,
  • reklamę z pojedynczym zdjęciem – wyświetlaną w kanale informacji,
  • karuzelę reklam graficznych – 2 lub więcej zdjęć wyświetlanych w kanale informacji,
  • reklamę wideo – wyświetlaną w kanale informacji,
  • reklamę dla pozyskania obserwujących – korzystając z informacji profilowych na LinkedIn jest możliwość stworzenia spersonalizowanych reklam,
  • reklamę oferty pracy – która pomaga promować oferty pracy na LinkedIn,
  • reklamę w wiadomości – taką, która zostaje dostarczona do skrzynki odbiorczej użytkowników LinkedIn.

Dla reklamodawcy najważniejsze jest to – kto posiada konto na LinkedIn, kto się udziela w dyskusjach, komentuje posty, a wreszcie sam je tworzy. Ważne jest ile czasu użytkownicy spędzają na LinkedIn. Jak często odwiedzają portal. O jakich porach dnia i tygodnia tutaj bywają. Zgodnie z danymi z panelu reklamowego LinkedIn (stan na luty 2019 r.) na portalu jest 2 400 000 Polaków. I do nich możemy komunikować. Według badań Gemius Polska 51% użytkowników LinkedIn to mężczyźni, 49% kobiety. Dominująca grupa wiekowa na LinkedIn to 25-44 lata. To osób właśnie w takim wieku jest na portalu najwięcej. Co trzeci użytkownik serwisu to mieszkaniec dużego miasta, 45% osób ma wykształcenie wyższe, 10% niepełne wyższe. Niejedna firma może tutaj odnaleźć właśnie swojego potencjalnego klienta. Poniższe dane pokazują jak duży potencjał ma LinkedIn.

Kim są użytkownicy LinkedIn?

Branże, które najlepiej reklamować na LinkedIn

Reklama na LinkedIn jest najskuteczniejsza wtedy, gdy trafia do właściwej grupy docelowej. Do jakich branż najlepiej ją kierować? Do tych, których przedstawiciele są na portalu! Poniżej dane z panelu reklamowego LinkedIn.

Branże na LinkedIn

To nie jest cała lista branż dostępnych na LinkedIn. A wśród powyższych branż w panelu można jeszcze wyszczególnić mniejsze i komunikować do precyzyjnie określonej grupy. Dodatkowo panel służący do tworzenia reklam umożliwia targetowanie odbiorców komunikatu reklamowego po danych demograficznych, stanowiskach, kierunkach studiów czy zainteresowaniach. Działa on podobnie do Facebooka, jednak LinkedIn to zupełnie inna grupa docelowa.

Reklama na LinkedIn? Jak zadbać o profil firmowy?

Aby zachęcić kontrahentów do współpracy warto zadbać o profil firmowy na LinkedIn. Działa on jak wizytówka. Ważne jest to, aby potencjalny klient znalazł na profilu niezbędne informacje. LinkedIn udostępnia szereg narzędzi, które ułatwiają firmom precyzyjne przedstawienie swojego biznesu.

Budowanie kultury firmy na LinkedIn umożliwia również LinkedIn Talent Solutions. Pozwala on na zbudowanie bardziej rozszerzonej zakładki firmowej. Dzięki Talent Solutions można przedstawić historię firmy za pomocą zdjęć czy wideo, zamieścić treści tworzone przez pracowników, referencje czy inne komunikaty. LinkedIn Talent Solution to nie tylko strona kariery, to szereg produktów, umożliwiających budowanie wizerunku pracodawcy. Usługa jest płatna.

Aby zaprezentować firmę na LinkedIn nie trzeba koniecznie korzystać z Talent Solutions, owszem daje on wiele możliwości, jednak i bez niego można za pomocą LinkedIn zdobywać nowe kontakty i umacniać brand. Przede wszystkim należy zadbać o uzupełnienie profilu, następnie o publikowane treści, odpowiadanie na komentarze innych użytkowników, polecanie postów. Należy być aktywnym. Dodawać jakościowe treści, dopracowane grafiki, pracować wideo. W końcu wideo na LinkedIn buduje największe zasięgi.

Poznaj koszty reklamy na LinkedIn

Mówi się, że reklama na LinkedIn jest droższa w porównaniu z reklamą na Facebooku. Nie warto jednak tych dwóch kanałów komunikacji z klientem w ten sposób porównywać. Na LinkedIn mamy dostęp do klienta biznesowego. Jest on inaczej targetowany – głównie po stanowisku, branży. Facebook jest mniej formalny. Inne produkty można sprzedawać przez LinkedIn, a jeszcze inne przez Facebooka. Są branże, które zapłaciłyby krocie na reklamę na LinkedIn, a nie przyniosłaby ona pozytywnych skutków, są takie które przy niewielkim wydatku zyskają kluczowych klientów. Kampanie na LinkedIn nie muszą być drogie, jeśli są odpowiednio zoptymalizowane, np. taka kampania InMail to tylko 10 centów za wysłanego maila (za faktury na LinkedIn płacimy w $, € lub £). Kluczowe jest oszacowanie czy LinkedIn jest odpowiednim kanałem komunikacji z daną grupą docelową – tutaj warto zaangażować specjalistę, który będzie w stanie po analizie branży i klientów docelowych z pełną odpowiedzialnością zdecydować czy LinkedIn to właściwy kanał, a jeśli tak to w jaki sposób go wykorzystać, które rozwiązania zastosować i z jakimi kosztami to się wiąże. Specjaliści od reklamy potrafią optymalizować koszty oraz właściwie dobierać kanały komunikacji z klientem – tak aby maksymalizować zyski. Kampanii na LinkedIn nie można sobie zaplanować raczej samodzielnie. Panel reklamowy jest skomplikowany, a źle zoptymalizowana reklama może przynieść straty materialne. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Reklama na LinkedIn – dlaczego warto?

O reklamie na LinkedIn często się nie mówi. Jest to jeden z najnowszych sposobów dotarcia do klienta. Jeszcze niewielu specjalistów potrafi przeprowadzać kampanie na LinkedIn, dobierać formaty reklam i optymalizować koszty. Dla osób, które zainwestują teraz w reklamę na LinkedIn plusem jest brak popularności tego medium. Może to oznaczać, że konkurencja jeszcze nie wpadła na ten pomysł, nie komunikuje w ten sposób do klientów i kampania przyniesie lepsze rezultaty.

LinkedIn umożliwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości stosunkowo niewielkim kosztem. Z naszych doświadczeń wynika, że około 85% osób je czyta. To bardzo dużo. Wiadomości nie są odbierane jako zwykły spam reklamowy, a personalny kontakt z drugą osobą. Które medium umożliwia osiągnięcie takich wyników i działanie na taką skalę?

Osoby z branży B2B wiedzą, że taki klient nie jest łatwy. LinkedIn wydaje się jest idealnym narzędziem do komunikacji z nim. Portal kojarzy się z profesjonalistami i jest ich pełen. Właśnie tutaj można ich znaleźć. Właśnie tutaj można się z nimi komunikować. Jak B2B to LinkedIn!

LinkedIn to nie tylko kampanie płatne i zdobywanie w ten sposób klientów. LinkedIn pomaga budować wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy, wspiera procesy rekrutacyjne, daje duże możliwości pracownikom działów HR, jest jednym z głównych narzędzi ich pracy.

Portal to dobre miejsce na nawiązanie kontaktów biznesowych, pozyskanie klientów, nowych pracowników oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy jako partnera biznesowego oraz potencjalnego pracodawcy.

Wykorzystaj potencjał LinkedIn

LinkedIn to najpopularniejszy portal dla profesjonalistów. Jest idealnym narzędziem do promocji dla wybranych branż. W kampaniach, które prowadzimy współczynnik otwarć maili sięga aż 85%. Właściwie stargetowana kampania z odpowiednio sformuowanymi komunikatami ma naprawdę szansę na powodzenie. LinkedIn umożliwia wysyłanie spersonalizowanych maili do użytkowników portalu. I to nie jedyna opcja, którą daje. Warto zainteresować się portalem, zasięgnąć wiedzy od specjalistów czy dana branża znajdzie na nim swoich odbiorców i wykorzystać potencjał LinkedIn.

20/02/2019
Natalia Wolak

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 46

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Kinga pisze:

    Reklama na LinkedIn to spore wyzwanie. Zastanawiam się nad tym właśnie. Może powinnam jednak zaryzykować. Ktoś z Was reklamował się? Jaka opcja pasowała by do branży szkoleniowej?

  2. Natalia Wolak EACTIVE pisze:

    Branża szkoleniowa i LinkedIn to bardzo dobry wybór! Na początek spróbowałabym z wiadomością InMail. Ona może przynieść fajny efekt.

  3. Miłosz pisze:

    Przekonują mnie te dane. LinkedIn faktycznie jeszcze może namieszać jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów, więc warto wykorzystać jego potencjał. To, że jest tak ściśle związany z pracą i „poważnymi” tematami może wyjść tylko na plus. Budujemy na nim swój wizerunek i pracujemy na swoje zaufanie. Podejrzewam, że możliwości reklamy zarówno na tym portalu będą się rozwijać, dlatego lepiej zacząć już teraz testować różne rozwiązania. Fajny artykuł :)

  4. Anna pisze:

    Ciekawie napisany artykuł. Dużo pomocnych wiadomości, które pozwalają na zrozumienie tego jak promować swoją firmę na tym portalu.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to