Efektywna komunikacja na YouTube – które branże robią to najlepiej?

W najnowszym badaniu Chimney Poland przeanalizowano różne branże pod kątem aktywności na YouTube. Które z nich komunikują się najefektywniej? Od których można już zacząć się uczyć? Przedstawiamy ranking.

Komunikowanie są za pomocą video staje się coraz bardziej wartościowe i znane marki niejednokrotnie wykorzystują ten sposób przy budowaniu swojego wizerunku. Video rozchodzi się po sieci wyjątkowo szybko, przyciąga też uwagę. To właśnie za jego sprawą największe marki zaznaczają swoją obecność. Firma Chimney Poland postanowiła sprawdzić, kto radzi sobie najlepiej za pośrednictwem kanałów na YouTube – przeanalizowano aktywność 500 firm na polskim rynku, dzieląc je na 20 branż (m.in.: Finanse i Ubezpieczenia, Skarb Państwa, Motoryzacja, Przemysł Spożywczy) w których funkcjonują. Efektywność w tym przypadku rozumiana jest jako całkowita liczba wyświetleń video w przeciągu ostatnich 12 miesięcy podzielona przez liczbę wszystkich video zamieszczonego na danym kanale.

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem, gromadzącym miliony użytkowników, którzy niemal codziennie z niego korzystają. Jak ten fakt wykorzystują badane firmy? Okazuje się, że spośród 500 firm jedynie 260 posiada kanał na YouTube, jednak nie wszystkie korzystają z danych możliwości. Jedynie 213 z nich zamieściło video na swoim kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najefektywniej natomiast komunikują się branże takie jak: handel, FMCG i finanse. Szczególnie wyróżnia się tu branża finansowa, gdyż spośród 48 firm obecnych w rankingu, 35 posiada kanał na YouTube i komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Warto również zwrócić uwagę na branżę handlową, ze względu na jej zasięg – wyodrębniono tu aż 57 firm. Najgorzej w zestawieniu wypadają natomiast branże przemysłu ciężkiego, chemicznego oraz rolniczego.

Ranking Branżowy w bardzo przejrzysty i wyraźny sposób pokazuje, które branże są świadome potrzeby korzystania z narzędzia jakim jest YouTube. Te firmy, które mocno kładą nacisk na taką komunikacje są również bardziej widoczne na innych portalach social mediowych – często występuje to w korelacji pomiędzy aktywnością w zakresie komunikacji wideo a aktywną obecnością na Faceboku, Instagramie czy Twitterze. Niestety, nie zawsze działa to tak samo w drugą stronę – jest wiele firm, które posiadają i aktywnie prowadzą profil na FB, ale jeżeli spojrzymy na kanał YouTube, mocno się zawiedziemy. – komentuje Mateusz Iżyk, szef departamentu Digital Broadcast z Chimney Poland.

 Informacje dotyczące badania dostępne są na stronie: http://www.chimneygroup.com/youtop100/poland/industry/

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem