Procesy zakupowe w internecie: nabywanie książek

Internet jest nie tylko istotnym źródłem wiedzy, ale i ogromną możliwością dla osób dokonujących zakupów, jak i dla samych internetowych sprzedawców. Tym razem IAB Polska zachęca do przyjrzenia się procesom zakupowym związanym z nabywaniem książek w internecie przez Polaków. W tym celu przeprowadzono badanie, w którym zwrócono uwagę na internet również jako szczególny kanał marketingowy dla branży wydawniczo-księgarskiej.

 

Internet jako źródło wiedzy

zrodla kategoriiZebrane dane pokazują, że ze wszystkich dostępnych źródeł internet stanowi główną bazę wiedzy o książkach (71%), w sieci natomiast osoby badane najwięcej wiedzy czerpią ze stron sklepów internetowych (47%). To ważna informacja dla e-sprzedawców – mają konkretne podstawy ku temu, by przyciągnąć do siebie jeszcze więcej klientów poprzez np. zamieszczenie na swoich stronach jeszcze większej ilości ciekawych i przydatnych informacji. Internet stanowi skarbnicę wiedzy i pod tym względem wyprzedza nawet takie źródła jak: rodzinę i znajomych (60%), czy prasę drukowaną (46%), a nawet telewizję (36%). Jeśli chodzi o źródła wiedzy w samym internecie, drugie miejsce pod względem popularności zajmują wyszukiwarki internetowe (45%), następnie opinie na forach, grupach dyskusyjnych (25%) i serwisy społecznościowe (23%). W tym porównaniu najgorzej wypadają opinie na blogach i porównywarki cen (po 11%).

Zakupy w internecie

Procesy zakupowe książek w internecie odbywają się niemal cały czas. Okazuje się, że 52% Polaków czytających książki kupuje je online, natomiast 59% nabywa je z różnych źródeł, jednak tylko i wyłącznie na postawie informacji znalezionych w sieci. Oba wskaźniki wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim, szczególnie dynamiczny wzrost widoczny jest w przypadku wskaźnika dotyczącego osób kupujących w internecie – jest to aż o 94% więcej niż w roku poprzednim. Klienci online to przede wszystkim mężczyźni – jest ich 55%.

Formy reklamy

Na pewno każdy reklamodawca chciałby poznać narzędzia reklamowe, dzięki którym dotrze do swoich potencjalnych klientów. W przypadku rynku księgarskiego najbardziej skuteczne okazują się reklamy w mailach (29%), znaczenie mają też reklamy graficzne na stronach www (23%), następnie wyskakujące okienka (19%), jak i również linki w treści artykułów (17%) i wyszukiwarkach (14%). Najniższe miejsce zajmują serwisy społecznościowe (12%) i reklamy w aplikacjach (7%). Raport pokazuje również, że pod względem wydatków na reklamę branża wydawniczo-księgarska zajmowała w 2013 roku 4 miejsce przy 8% udziale w internetowym torcie reklamowym.

reklamy w internecie dotyczące książek

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem