Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Procesy zakupowe w internecie: nabywanie książek

Internet jest nie tylko istotnym źródłem wiedzy, ale i ogromną możliwością dla osób dokonujących zakupów, jak i dla samych internetowych sprzedawców. Tym razem IAB Polska zachęca do przyjrzenia się procesom zakupowym związanym z nabywaniem książek w internecie przez Polaków. W tym celu przeprowadzono badanie, w którym zwrócono uwagę na internet również jako szczególny kanał marketingowy dla branży wydawniczo-księgarskiej.

 

Internet jako źródło wiedzy

zrodla kategoriiZebrane dane pokazują, że ze wszystkich dostępnych źródeł internet stanowi główną bazę wiedzy o książkach (71%), w sieci natomiast osoby badane najwięcej wiedzy czerpią ze stron sklepów internetowych (47%). To ważna informacja dla e-sprzedawców – mają konkretne podstawy ku temu, by przyciągnąć do siebie jeszcze więcej klientów poprzez np. zamieszczenie na swoich stronach jeszcze większej ilości ciekawych i przydatnych informacji. Internet stanowi skarbnicę wiedzy i pod tym względem wyprzedza nawet takie źródła jak: rodzinę i znajomych (60%), czy prasę drukowaną (46%), a nawet telewizję (36%). Jeśli chodzi o źródła wiedzy w samym internecie, drugie miejsce pod względem popularności zajmują wyszukiwarki internetowe (45%), następnie opinie na forach, grupach dyskusyjnych (25%) i serwisy społecznościowe (23%). W tym porównaniu najgorzej wypadają opinie na blogach i porównywarki cen (po 11%).

Zakupy w internecie

Procesy zakupowe książek w internecie odbywają się niemal cały czas. Okazuje się, że 52% Polaków czytających książki kupuje je online, natomiast 59% nabywa je z różnych źródeł, jednak tylko i wyłącznie na postawie informacji znalezionych w sieci. Oba wskaźniki wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim, szczególnie dynamiczny wzrost widoczny jest w przypadku wskaźnika dotyczącego osób kupujących w internecie – jest to aż o 94% więcej niż w roku poprzednim. Klienci online to przede wszystkim mężczyźni – jest ich 55%.

Formy reklamy

Na pewno każdy reklamodawca chciałby poznać narzędzia reklamowe, dzięki którym dotrze do swoich potencjalnych klientów. W przypadku rynku księgarskiego najbardziej skuteczne okazują się reklamy w mailach (29%), znaczenie mają też reklamy graficzne na stronach www (23%), następnie wyskakujące okienka (19%), jak i również linki w treści artykułów (17%) i wyszukiwarkach (14%). Najniższe miejsce zajmują serwisy społecznościowe (12%) i reklamy w aplikacjach (7%). Raport pokazuje również, że pod względem wydatków na reklamę branża wydawniczo-księgarska zajmowała w 2013 roku 4 miejsce przy 8% udziale w internetowym torcie reklamowym.

reklamy w internecie dotyczące książek

Raport dostępny jest na stronie: http://iab.org.pl/aktualnosci/internet-kluczowy-w-procesie-zakupowym-ksiazek/

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak