Słowa kluczowe: ogólne czy precyzyjne?

Słowa kluczowe to inaczej pojedyncze słowo bądź fraza, którą użytkownik wpisuje w wyszukiwarce, aby znaleźć interesujące go informacje, m.in. produkty i usługi. Wyszukiwarka na podstawie wpisanego zapytania, wyświetla najtrafniejsze wyniki udzielające wiadomości nt. wpisanego słowa kluczowego. Dlatego też bardzo ważne jest odpowiednie wyselekcjonowanie fraz do kampanii Google AdWords.

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy pizzerię na Bemowie i chcemy promować swój biznes w wyszukiwarce Google. Jakie słowa kluczowe będą dla nas najlepsze? Użycie zbyt ogólnych fraz, takich jak: „pizza” czy „jedzenie”, okazuje się nietrafnym pomysłem z kilku powodów – najważniejszym jest ich niska trafność. Gdy ktoś wpisuje słowo „pizza”, może mieć na myśli np. przepis, historię pizzy, zdjęcia itd. Statystyki Google pokazują tysiące powodów wyszukiwania ogólnych fraz i bardzo rzadko motywacja użytkowników w takim przypadku wiąże się z chęcią dokonania zakupu. Zamówienie pizzy w naszym lokalu, przez osobę szukającą przepisu lub innych informacji, jest bardzo mało prawdopodobne. Zatem jak dobrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe powinny jak najlepiej opisywać nasze usługi, tak by trafić do użytkowników faktycznie zainteresowanych zamówieniem jedzenia w naszej pizzerii. Z pewnością ważną informacją dla potencjalnego klienta jest lokalizacja, cena, być może czas i koszt dostawy jeśli zajmujemy się również dowozem pod drzwi klienta. W naszym przypadku dobrym rozwiązaniem będą słowa kluczowe: „pizzeria bemowo”, „pizzeria z dostawą bemowo”, „tania pizzeria bemowo”, „pizza na telefon bemowo” itp. Użycie takich fraz pozwala zmniejszyć budżet kampanii, ponieważ wyświetlamy reklamy potencjalnym klientom – realnie zainteresowanym naszymi usługami. Co najważniejsze, precyzyjniejsze słowa kluczowe generują konwersje dużo skuteczniej niż słowa ogólne, co przekłada się na większy zwrot z inwestycji w kampanię, na którym nam najbardziej zależy.

Jeżeli prowadzimy biznes oparty na usługach/produktach, to zdecydowanie warto postawić na precyzyjne słowa kluczowe. Są one dużo skuteczniejsze i nasze reklamy trafiają do potencjalnych klientów zamiast do przypadkowych osób niezainteresowanych ofertą.

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – Wiemy jak

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem