x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Słowa kluczowe: ogólne czy precyzyjne?

Słowa kluczowe to inaczej pojedyncze słowo bądź fraza, którą użytkownik wpisuje w wyszukiwarce, aby znaleźć interesujące go informacje, m.in. produkty i usługi. Wyszukiwarka na podstawie wpisanego zapytania, wyświetla najtrafniejsze wyniki udzielające wiadomości nt. wpisanego słowa kluczowego. Dlatego też bardzo ważne jest odpowiednie wyselekcjonowanie fraz do kampanii AdWords.

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy pizzerię na Bemowie i chcemy promować swój biznes w wyszukiwarce Google. Jakie słowa kluczowe będą dla nas najlepsze? Użycie zbyt ogólnych fraz, takich jak: „pizza” czy „jedzenie”, okazuje się nietrafnym pomysłem z kilku powodów – najważniejszym jest ich niska trafność. Gdy ktoś wpisuje słowo „pizza”, może mieć na myśli np. przepis, historię pizzy, zdjęcia itd. Statystyki Google pokazują tysiące powodów wyszukiwania ogólnych fraz i bardzo rzadko motywacja użytkowników w takim przypadku wiąże się z chęcią dokonania zakupu. Zamówienie pizzy w naszym lokalu, przez osobę szukającą przepisu lub innych informacji, jest bardzo mało prawdopodobne. Zatem jak dobrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe powinny jak najlepiej opisywać nasze usługi, tak by trafić do użytkowników faktycznie zainteresowanych zamówieniem jedzenia w naszej pizzerii. Z pewnością ważną informacją dla potencjalnego klienta jest lokalizacja, cena, być może czas i koszt dostawy jeśli zajmujemy się również dowozem pod drzwi klienta. W naszym przypadku dobrym rozwiązaniem będą słowa kluczowe: „pizzeria bemowo”, „pizzeria z dostawą bemowo”, „tania pizzeria bemowo”, „pizza na telefon bemowo” itp. Użycie takich fraz pozwala zmniejszyć budżet kampanii, ponieważ wyświetlamy reklamy potencjalnym klientom – realnie zainteresowanym naszymi usługami. Co najważniejsze, precyzyjniejsze słowa kluczowe generują konwersje dużo skuteczniej niż słowa ogólne, co przekłada się na większy zwrot z inwestycji w kampanię, na którym nam najbardziej zależy.

Jeżeli prowadzimy biznes oparty na usługach/produktach, to zdecydowanie warto postawić na precyzyjne słowa kluczowe. Są one dużo skuteczniejsze i nasze reklamy trafiają do potencjalnych klientów zamiast do przypadkowych osób niezainteresowanych ofertą.

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – Wiemy jak

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz