Czym się różni on page seo od off page seo?

Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową pragnie, aby była ona jak najlepiej dopasowana do wymogów wyszukiwarki Google. Dlaczego jest to takie ważne i co zrobić, aby osiągnąć sukces? Niezwykle istotna jest dobrze ustalona strategia na pozycjonowanie stron. Można to zrobić samemu, ale o wiele lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalisty od SEO (z angielskiego search engine optimization, czyli optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki). Dzięki skorzystaniu z usług profesjonalisty mamy gwarancję, że zostanie przygotowana dokładna strategia SEO, która uwzględni zarówno działania on page, jak i off page. #wiemyjak

dzialania-seo-on-page-i-off-page

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Search engine optimization nie takie straszne jak brzmi

Search engine optimization to specjalistycznie brzmiąca angielska nazwa, większości bardzo dobrze znany jest natomiast jej skrót czyli SEO lub w wersji spolszczonej optymalizacja strony internetowej. Optymalizacja oczywiście pod wymagania wyszukiwarek internetowych, a w Polsce głównie pod wytyczne Google. Search engine optimization możemy podzielić na dwa rodzaje działań czyli tak zwane on page seo oraz off page seo. O których więcej w dalszej części wpisu.

Kiedy warto zdecydować się na search engine optimization dla strony i co ono nam daje?

Search engine optimization (SEO) powinno zostać przeprowadzone już w momencie tworzenia strony – wówczas jest to najłatwiejsze. Jednak wszelkie zmiany mające na celu poprawienie jej pozycji mogą być wprowadzone w każdej chwili. Musisz jednak pamiętać, że do pozycjonowania i optymalizacji strony należy używać technik zgodnych z algorytmami Google. W innym przypadku nasze działania lub prace osoby przez nas zatrudnionej mogą przynieść więcej szkody niż pożytku – doprowadzić do obniżenia pozycji, a nawet otrzymania kary od Google. Sprawdź: Niebezpieczne vs bezpieczne techniki SEO – które wybrać?

Dobrze przeprowadzona optymalizacja strony pozwala na odniesienie konkretnych korzyści. Dzięki niej zyskujemy przede wszystkim zwiększony ruch na stronie i większą rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów, a to z kolei bezpośrednio wiąże się ze zwiększeniem dochodów firmy. Pamiętaj o tym, że wiele osób, które szukają w czasie swoich internetowych zakupów jakiegoś przedmiotu, nie zaczyna szukać bezpośrednio na stronie konkretnego sklepu, a wchodzi w wyniki wyszukiwania – i to właśnie tutaj okazuje się jak ważna jest optymalizacja – im wyżej jest Twoja strona, tym większe szanse, że klient trafi właśnie do Ciebie.

Co bardzo ważne trzeba cały czas pilnować, aby strona była ciągle aktualna, gdyż w sieci co chwilę pojawiają się nowe strony, które mogą zepchnąć naszą na niższą, gorszą pozycję. Dbanie o aktualność treści to sygnał dla robotów Google, że strona jest kontrolowana i prowadzona w odpowiedni sposób, a dla użytkowników gwarancja uzyskania prawdziwych informacji.

On page seo czy off page seo?

Już niejednokrotnie wspominaliśmy na blogu, że przy pozycjonowaniu bardzo ważne jest to, aby na stronie umieszczana była wartościowa treść – content is a king, jak często można usłyszeć. To właśnie wszelkie działania mające na celu umieszczenie wartościowej treści na stronie i kontrolę tego co się na niej dzieje nazywa się on page seo. Wszystko to co dzieje się poza stroną to off page seo. Przeczytaj: Content is king – jak przygotować interesujące treści

Obecnie wiele osób przy tworzeniu strategii największy nacisk kładzie właśnie na on page seo, czyli przygotowanie wartościowych tekstów na stronę, ale i stworzenie przejrzystej struktury, badanie słów kluczowych i ich odpowiednie rozmieszczenie na stronie. Nad działaniami on page seo mamy całkowitą kontrolę, zmieniamy je na własnej stronie internetowej. To cała struktura strony. Praca nad czynnikami na stronie pozwala na jej lepsze odczytanie przez roboty. Pamiętajmy, że zadbanie o te czynniki pozwala na dobre zaindeksowanie naszej strony, zrozumienie o czym jest strona, łatwe poruszanie się po strukturze i treści witryny, co w konsekwencji przekłada się na określoną pozycję w wyszukiwarce.

Nie możemy jednak zapominać o działaniach off page seo, gdyż one są filarem wspierającym działania mających na celu optymalizację strony – stanowią niejako połączenia budujące markę witryny. Pierwszym czynnikiem, który należy uwzględnić w off page seo to pozyskanie odpowiednich linków. Nie można zapomnieć, że liczy się i ilość i jakość, a budowanie linków do naszej witryny powinno być dobrze przemyślanym procesem. Gdzie tworzyć takie połączenia? Głównym ich źródłem może być firmowy blog, na którym umieszczane są wartościowe artykuły. Oczywiście nieocenionym sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu połączeń i linków są media społecznościowe. Dobrym rozwiązaniem są również notatki prasowe i artykuły sponsorowane.

Chcąc umieszczać posty na forach czy komentarze na blogach warto wybierać specjalistyczne portale o wysokiej wartości merytorycznej, związanej z naszą branżą. Umieszczanie linków tam gdzie popadnie mija się z celem.

Przy działaniach off-page seo należy uwzględniać również czynniki, które zapewnią wsparcie naszej marce. Takie rzeczy jak dobry produkt czy usługa, dbanie o obsługę klienta, a także o wizerunek firmy poprzez monitorowanie recenzji, opinii, mediów społecznościowych czy dobre relacje ze środowiskiem branżowym to wydawałoby się podstawy biznesu. Ale mogą się również okazać silnym wsparciem dla działań off page seo.

Kiedy biznes zaczyna funkcjonować też w sieci, zadbanie o pozycjonowanie może przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Do sprawy należy podejść kompleksowo. Algorytmy wyszukiwania i czynniki rankingowe co prawda ulegają zmianom, ale nie można zapominać, że ich uwzględnianie i kontrolowanie zapewnia stronie dobry wynik w rankingu. Dodatkowo wypracowanie trafności i wiarygodności witryny to również klucz do sukcesu. Aby zatem osiągnąć ten sukces, którym jest widoczność w wyszukiwarce Google należy zatem połączyć on page seo oraz off page seo.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 09/07/2015 oraz aktualizacja: 19/03/2018

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr pisze:

    Zgadzam się, że należy zadbać zarówno o on page jak i off page seo. Jednak, żeby działania te były skuteczne, w pierwszej kolejności powinno skupić się na strukturze strony i tym co na niej umieszczamy, a potem na działaniach zewnętrznych.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem