Pozycjonowanie w Google, czyli jak wypozycjonować bloga

Odkąd prowadzenie bloga stało się modną i popularną aktywnością, blogerzy prześcigają się w tworzeniu angażujących treści i zdobyciu jak największej liczby odbiorców. Duża część z nich poszła także o krok dalej – aby zwiększyć widoczność swojego bloga w sieci i przyciągnąć więcej czytelników, wykorzystują bardziej techniczne metody, między innymi pozycjonowanie bloga. #wiemyjak

jak-wypozycjonowac-bloga-porady

Internetowe dzienniki pozwalają dzielić się swoimi przeżyciami, rodzinnymi przepisami na domowe ciasta czy umożliwiają udzielanie porad związanych z dziedziną, która bliska jest sercu danego blogera. Jednak obecnie osobom prowadzącym blogi nie chodzi tylko o samo dzielenie się swoimi myślami z innymi. Blogerzy chcą zarabiać na treści, jaką tworzą. Zarabianie jest możliwe, jeśli dany bloger zbierze i utrzyma odpowiednio duże grono internautów, czytających prezentowaną zawartość. Zebranie „fanów” bloga jest możliwe, jeśli się go umiejętnie wypozycjonuje. Pozycjonowanie (SEO) bloga nie jest trudne, jeśli opanuje się kilka podstawowych zasad.
Przeczytaj także: Jak zarabiać na reklamach na blogu?

Jak wypozycjonować bloga?

Pozycjonowanie google bloga można określić mianem pewnego zbioru działań, które podejmuje się po to, by dany blog pozycjonował się, czyli pojawiał się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Sami pewnie zauważyliście, że szukając czegoś w wyszukiwarce, klikacie najczęściej na wyniki z pierwszej, ewentualnie z drugiej strony wyników wyszukiwania, jakie pokazuje Google. Pozycjonowanie (SEO) bloga umożliwia pozyskanie bardzo wielu nowych i potencjalnie lojalnych czytelników. A oni z kolei generują liczbę unikalnych wejść na stronę, która z kolei interesuje najbardziej reklamodawców. Aby zarabiać poważne pieniądze na blogu, trzeba sprawić, aby stał się on popularny.
Przeczytaj także: Jak zoptymalizować bloga pod kątem SEO?

Pozycjonowanie (SEO) bloga tak naprawdę opiera się na wypozycjonowaniu każdego posta, który został na tym blogu zamieszczony. Zdobywając popularność dla jednego wpisu przyczyniamy się także do wzrostu popularności naszej strony. Blogerzy mogący się pochwalić bardzo dużą liczbą unikalnych wejść na stronę, stosują 9 poniższych wskazówek, pomagających wypozycjonować dany wpis na blogu:

  •  zawsze wyodrębniaj słowo kluczowe bądź kilka słów kluczowych, które będą stanowiły esencję danego postu. Słowo kluczowe pomoże ci w wypozycjonowaniu bloga,
  • użyj słowa kluczowego w tytule wpisu. Internauci najczęściej trafiają na dany artykuł właśnie za pośrednictwem słowa kluczowego, które zawarte jest w tytule posta,
  • pamiętaj także, aby tytuł nie był zbyt długi – maksymalnie 70 znaków,
  • w opisie posta także zawrzyj słowo kluczowe. Ono także przyczyni się do pozycjonowania bloga,
  • słowo kluczowe powinno zostać także umieszczone w przynajmniej jednym z podtytułów twojego posta,
  • jeśli umieszczasz zdjęcie, opatrz je tytułem, który także będzie zawierał wybrane przez ciebie słowo kluczowe,
  • tekst wpisu nie powinien zawierać mniej niż 300 słów,
  • słowo kluczowe musi przewinąć się z 2 – 3 razy przez treść całego posta,
  • do każdego nowego wpisu można podlinkować poprzedni wpis, dzięki czemu być może osoba czytająca dany post, wejdzie w nasz poprzedni post i tym samym zwiększy liczbę odsłon naszego bloga.

Już teraz wiesz, jak pozycjonować bloga. Niektórzy specjaliści od SEO zwracają uwagę, że pozycjonowanie stron i blog to dwa wyrażenia, których tak naprawdę nie powinno się łączyć. Ich zdaniem pozycjonowanie (SEO) odnosi się wyłącznie do wpisów. A wypozycjonowane posty w konsekwencji przyczyniają się do pozycjonowania bloga.

Pozycjonowanie (SEO) bloga w Google

Pozycjonowanie (SEO) bloga w Google polega na niczym innym, jak na korzystaniu z dostępnych narzędzi, które oferuje firma Google oraz niektóre platformy blogowe, na przykład WordPress. Co należy zrobić? Na pewno zainstalować wtyczki SEO.

Artur Smolicki, specjalista zajmujący się marketingiem internetowym, radzi, aby przede wszystkim korzystać z WordPressa, jeśli posiada się bloga. Wbrew pozorom posiadanie własnej domeny oraz serwera jest podstawą, jeśli myśli się na poważnie o czerpaniu dochodów z działalności blogerskiej. Następnie konieczne jest zainstalowanie wtyczek SEO, które przeprowadzą samodzielnie cały proces optymalizacji. Wtyczka zadba nie tylko o to, jak Google będzie widział dany blog, ale poradzi sobie także z odpowiednią optymalizacją poszczególnych wpisów. Po skonfigurowaniu wtyczek od razu zauważysz korzystną poprawę w liczbie odwiedzić na twoim blogu. Postaraj się także o odpowiednie widgety.

Przy pozycjonowaniu bloga w Google warto korzystać z narzędzi, takich jak Google Analytics oraz Google Search Console. Narzędzia pozwalają na analizowanie ruchu na prowadzonej witrynie internetowej, w tym na naszym blogu. Instalacja zarówno Google Analytics, jak i Google Webmaster Tools jest niezwykle prosta i wymaga od użytkownika postępowania wyłącznie z załączoną instrukcją. To drugie narzędzie umożliwia podglądanie słów kluczowych, za pośrednictwem których internauci trafili na prowadzony przez nas blog. Zidentyfikowanie słów, które stają się istotne dla czytelników, sprawia, że bloger rozpoznaje, jakich treści i o jakiej tematyce poszukują internauci. A ta wiedza może stać się przyczyną tworzenia tekstów, które będą chętnie odwiedzane przez internetowych czytelników. Na tym właśnie polega pozycjonowanie (SEO) bloga.

To nie jest pozycjonowanie (SEO) bloga!

Eksperci od pozycjonowania starają się także wyodrębnić praktyki, które z pewnością nie służą pozycjonowaniu bloga. Należy do nich na przykład double content, polegająca na powielaniu takiej samej treści w różnych miejscach w sieci. Google nie toleruje plagiatów, więc strony na których znajdują się „skopiowane” treści nie zyskają przychylności. Google nie będzie wiedziało, który wpis jest oryginalny i może okazać się, że twój blog i twój pierwotny post zostaną ukarane i znajdą się niżej w pozycjach wyszukiwania. Jeśli więc zauważysz, że ktoś wykorzystuje twoją treść bez twojej zgody, zainterweniuj o jej usunięcie. W sieci można spotkać się z usługą sprzedaży linków, które prowadzą do bloga, lecz takie metody nie działają, gdyż linki pochodzą z niskiej jakości stron.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Fajny wpis. Mysle, ze dobrej jakosci content to podstawa i wtedy warto stosowac dodatkowe metody.
    Pozdrawiam

  2. Gość pisze:

    Bardzo merytorycznie pociągnełeś temat, wszystko ładnie opisane

  3. Gość pisze:

    Świetny wpis, mogę teraz sama spróbować z swoją stroną.

  4. Justyna pisze:

    Dziękuję za informacje. Trzeba też pamiętać, że pozycjonowanie zajmuje trochę czasu i nic nie zadzieje się od razu :)

  5. Gość pisze:

    Przy optymalizacji bloga bardzo ważna jest analiza contentu. Polecam narzędzie Surfer SEO i Google Search Console jako uzupełnienie.

  6. Gość pisze:

    Unikalna treść to podstawa. Ja ponadto, że mam unikalną treść, poruszam tematy inne niż konkurencja, stąd mam wysokie pozycje

  7. Marcin Gaworski EACTIVE pisze:

    Zależy od parametrów domeny, która ukradła artykuł. Gdyby zrobiła to wikipedia, prawdopodobnie wyprzedziłaby Cię Twoim własnym tekstem (choć nie mam pewności, czy algorytmy w tym zakresie się nie polepszyły i biorą pod uwagę więcej czynników pozwalających zdefiniować autora), jeśli masz nową stronę bez szczególnej „mocy”.

    Algorytmy Google dotyczące wykrywania duplikatów zapewne są na wyższym poziomie niż były kiedyś, jednak obawiam się, że depozycjonowanie obecnie również (przynajmniej w jakiejś części) jest możliwe, zatem osobiście zgłaszałbym każdy przypadek zauważonej kradzieży treści.

    Być może warto ustawić Google Alerts, aby informował o zauważonych w indeksie podobnych aspektach.

  8. Gość pisze:

    A co w przypadku kiedy mój wpis blogowy jest oryginalny a ktoś go skopiuje? Czy mój blog także będzie miał niższą pozycję.

  9. Gość pisze:

    Świetny wpis. Zawsze lubię poszerzyć swoją wiedzę w zakresie SEO :) Pozdrawiam!

  10. Gość pisze:

    Fajny artykuł. Wspomniał bym, że warto w Google Search Console przejrzeć frazy kluczowe które szukają internauci i na ten temat pisać artykuły.

  11. Gość pisze:

    Wymogi wyszukiwarki Google stale się zwiększają w zakresie treści na blogu. 300 słów? To już znacznie za mało. Tego typu treści można dać na strony zaplecze. Wydaje się, że aby zgarnąć jak najwięcej ruchu z long tail, należy tworzyć artykuły o objętości co najmniej 600 słów. Tego typu treści wraz z linkowaniem wewnętrznym znacznie polepszają pozycjonowanie witryny.

  12. Kamil pisze:

    Content is king! Z mojego doświadczenia wiem, że lepiej pisać rozlegle i kompletnie wyczerpać zagadnienie, niż „nawalać” krótkimi wpisami z prędkością karabinu maszynowego ;-)
    Dzięki za wyjaśnienie kilku wątpliwości @seo i nakierowanie mnie na search console. Miałem tam kilka błędów, którymi się już zająłem.

  13. Sławomir pisze:

    Ja sam się męczyłem nad tym i ledwo po pół roku wiem co i jak z seo

  14. Magdalena pisze:

    Myślę, że dużą rolę odgrywają tutaj wartościowe, ciekawe treści. Bez nich użytkownicy nie będą zainteresowani wizytą na blogu. :) Bardzo ciekawy wpis, na pewno pomoże on wielu osobom w rozpoczęciu przygody z prowadzeniem własnego bloga.

  15. Małgorzata pisze:

    W punkt! Prosto, zwięźle i na temat, którego właśnie szukałam :) Dzięki i zabieram się do pracy :)

  16. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    Zdobywanie linków z innych witryn do konkretnych postów jest również skutecznym działaniem, które pomoże w pozycjonowaniu bloga. Dobrze jest jednak przemyśleć, które posty na blogu są warte takiego linkowania. Czynnikami, które powinno brać się pod uwagę w tej sytuacji to jakość treści, dobra optymalizacja posta oraz popularność słowa kluczowego umieszczonego w poście (duża liczba wyszukań danego słowa wskazuje na zainteresowanie danym tematem i warto wtedy pomyśleć o linkowaniu postów).

  17. Gość pisze:

    Słyszałem o tym, że należy pozycjonowac posty, ale czy należy je też podlinkowywać osobno z innych witryn?

  18. Bartosz pisze:

    Zastosowałem się do kilku porad i jedne mój wpis powędrował na pierwszą stronę w google.

  19. Agnieszka Owczarzak pisze:

    Tłumaczenie blogerom, że dobry content to podstawa, to jak tłumaczenie sprzedawcy, że nie sprzeda słabego towaru. Po prostu. Słaby content się nie sprzeda, bo nikt nie będzie chciał go czytać. A teraz pytanie, jak napisać dobry content? Uniwersalnych odpowiedzi brak. Trzeba sprawdzić, czego chcą klienci i im to dać.

  20. Marteczka pisze:

    Ciekawe spostrzeżenia- zgodzę się z treścią: słowa kluczowe, interesujące treści i dobre wtyczki są ważne. Intryguje mnie inna rzecz. Czy i jak zoptymalizować grafiki? Obrazki także wpływają na pozycję, prawda? Podobnie wpływa fakt posiadania favikony (przynajmniej tak mnie uczono).

  21. Gość pisze:

    Jeżeli chodzi o pozycjonowanie bloga, to przede wszystkim ważne są 3 aspekty. Mianowicie wyczerpujący temat i poradnikowy content udostępniany regularnie. Do tego optymalizacja techniczna każdego wpisu. Trzecią nogą jest dystrybucja treści, czyli link building – linki prowadzące do artykułów blogowych w tematycznych wątkach.

  22. Arkadiusz pisze:

    Cenne rady dotyczące pozycjonowania, warto przeczytać cały artykuł :)

  23. Sławomir Kuśnierczak pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Krótko, treściwie i na temat :) Więcej takich artykułów poproszę :) Pozdrawiam.

  24. Julita Kamińska pisze:

    Do optymalizacja podstawowych elementów na blogu warto dodać adresy URL wpisów – po pierwsze powinny być przyjazne, a po drugie również należy umieścić w nich frazy (oczywiście z umiarem). I jeszcze jedna ważna rada dla blogerów – zbierajcie dane użytkowników poruszających się po stronie i analizujcie swoje działania pod kątem pozycjonowania. W ten sposób łatwo można wyłapać co przynosi lepsze a co gorsze efekty, nad czym warto jeszcze popracować itd.

  25. Mrs. K pisze:

    Bardzo przydatne!

  26. Miska pisze:

    Ciekawy artykuł. A co z pozyskiwaniem linków?

  27. Piotr Witos pisze:

    Przydatny artykuł. Można by było jeszcze rozwinąć o informacje dotyczące pozycjonowania off-site, z chęcią poznałbym jakieś przydatne sposoby, oczywiście „białe” :)

  28. Bugno pisze:

    Fajny artykuł. Co do wskazówek optymalizacyjnych we wpisie warto skorzystać z wtyczek do SEO, które z automatu nam wszystko sprawdzą. Ułatwia to życie ;)

  29. Joanna pisze:

    Tekst fajny, ale jak dla mnie zbyt ogólny.

  30. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Artek, myślę że działania opisane w artykule jak i wymienione przez Ciebie social media doskonale się uzupełniają i warto zastosować obydwa.

  31. Artek pisze:

    W taki sposób to bloga raczej się nie wypromuje ;).
    O wiele łatwiej jest zrobić to przez Social Media i liczyć na naturalne linkowanie, niż pozycjonować się w Google.

  32. Mateusz Łangowski pisze:

    Dziękuje za pomoc Panie Jakubie! Na pewno skorzystam ze wskazówek.

  33. Bartek pisze:

    Bardzo przydatne informacje, których wdrożenie na blogu na pewno przyniesie pozytywne efekty jeśli chodzi o widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Dużo w artykule napisano o umieszczaniu słów kluczowych w tekście, tytule czy opisie artykułu, ale jak wybrać te słowa kluczowe? Tworząc tytuł artykułu i decydując się na jego „pozycjonowanie” warto odpowiednio dobrać słowa kluczowe zwracając uwagę na ich popularność czy konkurencyjność. O tym jak to zrobić można przeczytać w naszym nowym artykule: http://blog.memtor.pl/efektywne-slowa-kluczowe/

  34. Dawid pisze:

    Apropo Google Analytics to bardzo fajne narzędzie – można sprawdzić z jakich miast/urządzeń/przeglądarek jest ruch. Nie warto zwlekać z implementacją na naszej witrynie.

  35. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Klaudio, w swoim pierwszym komentarzu wyszła Pani z założenia, że preclami da się wypozycjonować stronę, co było błędne – dlatego wytłumaczyłam na czym polega precel a na czym skuteczne pozycjonowanie. Proszę na spokojnie jeszcze raz prześledzić naszą konwersację. My nie zajmujemy się preclami i nie chcemy rozpowszechniać złych praktyk pozycjonowania na naszym blogu. Mogę jedynie napisać, że zazwyczaj napisane precle trafiały/trafiają na strony przeznaczone do tego celu – i jest to wiedza powszechnie dostępna w internecie. Jeśli natomiast chce Pani dowiedzieć się co dokładnie krok po kroku dzieje się z preclem, którego wysyła Pani do zleceniodawcy to należy to pytanie skierować do niego. Pozdrawiam.

  36. Klaudia pisze:

    I to nadal się robi z tego co widze. Jestem copywriterem po godzinach i codziennie przyjmuje zlecenia na paczki precli kiedy nie wpada „lepsze” zlecenie. Wbrew pozorom dostaje zlecenia nie tylko na precle opisujące produkt ale także strony i blogi. Dlatego interesuje mnie co się dzieje z moim preclem kiedy zleceniodawca go dostanie. W jaki sposób mój precel trafia w eter/jak to się robi i tak dalej.
    Interesuje mnie tylko ta kwestia, a nie jakie są lepsze sposoby niż precle.

  37. Klaudia pisze:

    Ale ja nie pytam o cel. Pytam o to jak to się robi/robiło.
    Naprawdę moje pytanie jest tak skomplikowane, że nie umie Pani udzielić na nie odpowiedzi?

  38. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Klaudio,a w jakim celu według Pani ktoś miałby „puszczać w eter” precla? W poprzednim komentarzu wspomniałam, że precle nie są obecnie dobrym pomysłem na wygenerowanie ruchu na stronę i podałam właściwe sposoby na promocję artykułu. Napisałam wcześniej, że odchodzi się od precli, nie od tekstów seo:) Proszę pamiętać, że teksty seo nie są tożsame z preclami. Dawniej tak było, jednak teraz teksty nawet jeśli są optymalizowane pod seo, powinny być wysokiej jakości z wartościową treścią, czego nie można powiedzieć o preclach. Pozdrawiam:)

  39. Klaudia pisze:

    Nadal nie odpowiedziała mi Pani na pytanie co się dzieje z preclem po napisaniu go :D
    Proszę mnie źle nie zrozumieć – nie prowadzę żadnego bloga i nie szukam prostych trików na szybkie wypromowanie strony, bo najzwyczajniej w świecie jej nie mam. Wiem też, że to głownie treść wpływa na ruch. Chodzi mi o teksty seo – jakim cudem generują (generowały, skoro uważa Pani, że już się od nich odchodzi) ruch. Po napisaniu plecla (lub po otrzymaniu paczki precli od copywritera) co dalej. Jak trafiają one w eter? Gdzie się je umieszcza (bo przecież nie pod artykułem właściwym, który chcemy wypozycjonować)?
    Pozdrawiam!

  40. Justta pisze:

    Artykuł bardzo pomocny przy pozycjonowaniu swoich stron, bardzo dziękuję i czekam na kolejne porady SEO..

  41. Gość pisze:

    Warto zadbać nad słowami kluczowymi ale nie można też przesadzić. Jeden sposób który zawsze się sprawdza jeżeli chodzi o blogi: Pisz na tematy które są popularne, nigdy nie kopiuj i staraj się aby tekst był wartościowy a Google może dać ci prezent w postaci linku w TOP. Dzięki za dobry artykuł.

  42. Jotka89 pisze:

    Świetny post. Chętnie skorzystam z Twoich rad odnośnie linkowania.

  43. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Klaudio, nie jestem pewna czy w ten sam sposób definiujemy pojęcie „precle”. Precle w moim rozumieniu to krótkie teksty bez większej wartości merytorycznej, opisujące jakąś usługę i zawierające link odnoszący do strony oferującej opisywaną usługę czy produkt. Dawniej był to bardzo popularny sposób pozycjonowania. Odkąd pojawiły się algorytmy Google Panda i Pingwin stojące na straży jakości stron,dla których jednymi z najważniejszych czynników rankingujących są: wartościowa treść i wysokiej jakości linki, odchodzi się już od precli ze względu na to, że zawierają one treść niskiej jakości i nie są premiowane w żaden sposób przez Google.
    Tak jak napisaliśmy w tekście, bloga można wypozycjonować poprzez pozycjonowanie każdego wpisu. Jeśli tekst będzie napisany i zoptymalizowany zgodnie ze wskazówkami SEO, będzie generował ruch i wpłynie na popularność bloga. Można pomyśleć również o dodatkowej promocji tekstów, na przykład poprzez społecznościówki. Korzystanie z presell pages obecnie nie wesprze pozycjonowania skutecznie tak jak wymienione w tekście sposoby.

  44. Klaudia pisze:

    Interesuje mnie jak przebiega sprawa z preclami. Nie interesuje mnie kwestia treści – bo jest to akurat oczywiste, że nieciekawa treść nie jest w stanie zapewnić bogowi popularności. Jednak chodzi o teksty seo – co dalej. Mamy napisane kilka precli odnośnie danego wpisu blogowego. I co z nimi zrobić? Gdzie je umieścić i w jaki sposób wspomagają pozycjonowanie strony?

  45. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Pani Klaudio, jednym z najważniejszych czynników Google wpływających na ranking strony jest wartościowa treść, w związku z tym pisanie precli nie przyniesie efektu w pozycjonowaniu bloga. Przede wszystkim interesująca dla użytkowników treść na blogu i stosowanie wymienionych we wpisie wskazówek zwiększy widoczność danego wpisu, a dzięki temu również całego bloga. Jeśli ma Pani jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem:) Pozdrawiam!

  46. Mirek Kozlowski pisze:

    Istotne jest pisanie w odpowiedniej strukturze – czyli nagłówki, tematycznie i logicznie rozdzielajace treści. Wtyczki SEO nie załatwiają sprawy, tylko wspomagają proces optymalizacji…

  47. Klaudia pisze:

    Przeczytałam to i za cholere dalej nie wiem jak wypozycjonować bloga…;v

    Liczyłam na informacje dotyczące na przykład precli które sami możemy sobie napisać – co z nimi dalej zrobić?

  48. Gość pisze:

    Może uda mi się wypozycjonować bloga. W końcu treść mam sporą, ciekawą i do tego unikalną. Podlinkuje jeszcze jedynie dawniejsze wpisy. Pozdrawiam.

  49. Gość pisze:

    Dobrego, solidnie prowadzonego bloga trzeba pozycjonować jedynie na początku, bo później wszystko robią sami czytelnicy. Artykuł krótki ale w sumie nie było co się nad tym rozpisywać.

  50. Agnieszka pisze:

    Bardzo przydatny wpis! Powinno się właśnie uświadamiać ludzi, że powinni pisać wartościowe teksty. Dodałabym jeszcze jeden punkt: odpowiadanie na komentarze – dyskusje są ciekawe i zachęcają ludzi do brania w nich udziału – interakcja z czytelnikami daje im poczucie więzi i chętniej wracają.

  51. Milena pisze:

    Z tym wytypowaniem słów kluczowych będzie coraz trudniej, biorąc pod uwagę, że największe bezpłatne do tej pory narzędzie (planer słów kluczowych) jest dostępne tylko dla użytkowników z płatną kampanią adwords. Bez tego pozycjonowanie bloga będzie znacznie trudniejsze.

  52. Gość pisze:

    Podstawa to dobry content marketing :)

  53. Gość pisze:

    Bardzo dobry artykuł na pewno przyda się dla osób które prowadzą własnego bloga i wyciągną kilka wniosków.

  54. Lilly pisze:

    Ciekawy i rzeczowy tekst dotyczący tematu. Na pewno skorzystam.

  55. Sławek pisze:

    Bardzo prosta ściąga dla osób zaczynających swoją zabawę z optymalizacją i pozycjonowaniem. Wygląda naprawdę przydatnie :). Szczególnie w wypadku prowadzenia własnego bloga jesteśmy w stanie poradzić sobie z SEO sami.

  56. Przemek Kryszczyn pisze:

    Ciekawe tematy oraz nowości, teraz kto szybciej opisze dany temat ten szybciej zyska dobry ruch :)

  57. Sebastian pisze:

    Trzeba zawsze pamiętać o dobrym contencie, by czytelnik nie uciekał po 5 sekundach ze strony no i oczywiście pamiętać o odpowiednich tagach i opisach podstron :) Warto też zwrócić uwagę na adresy podstron – lepiej nie zagnieżdżać ich dalej niż do 2-3 poziomu.

  58. Michał pisze:

    Przydatny wpis, szczególnie jak dana osoba chce mieć blog na wysokich pozycjach w przeglądarce. Przynajmniej wiadomo co i jak zrobić aby otrzymać satysfakcjonujący rezultat. Jednak pozycjonowanie bloga to praktycznie to samo co każdej innej strony :)

  59. Adam pisze:

    Tego właśnie szukałem. Bardzo dobry poradnik.

  60. Ania pisze:

    Ciekawe propozycje. Zgadzam się, że dobrze jest podpisywać obrazek.
    Obecnie coraz więcej osób korzysta z zatrudnienia specjalistów SEO, także w przypadku pozycjonowania bloga. Wiadomo, że takie działanie może skutecznie podnieść pozycję naszej strony.
    Znam wiele osób, które właśnie w taki sposób prowadzą swoje blogi by były one od razu skutecznie pozycjonowane – taka świadomość pomaga na w zwiększeniu ich popularności.

  61. Wera pisze:

    Bardzo fajny blog. Rewelacja! Zapraszamy do nas https://informatykwarszawa.com/ :)

  62. Tomek pisze:

    ciekawy artykuł, ale szkoda, że brakuje jakiegoś konkretnego przykładu, który by pokazał w praktyce, jak to można zrobić.

  63. Adam pisze:

    Ciekawy artykuł dla osób/firm chcących rozpocząć prowadzenie własnego bloga. Oby więcej takich treści!

  64. Marcin pisze:

    W zasadzie to pozycjonowanie bloga opiera się na podobnych zasadach co zwykłe pozycjonowanie strony sprzedażowej. Tutaj jednak poznając poszukiwane przez internautów treści, możemy to uwzględnić przy tworzeniu nowych treści, tak aby byli jeszcze bardziej zadowoleni z tego co im serwujemy. Do tego rzecz jasna warto postarać się o jakieś wartościowe linki i aktywny udział w życiu na innych blogach branżowych. Pozycje z czasem same przychodzą. To tak z mojej strony i pewnego doświadczenia.

  65. Asia pisze:

    pomocne, dzięki

  66. Marek pisze:

    moim zdaniem dobrym sposobem na pozycjonowanie bloga jest wtyczka commentluv dostępna na WordPressa . Dzięki temu po dodaniu wpisu dodatkowo wyświetlany jest link do naszego ostatniego artykułu co poprawia indeksowanie oraz zdobywa mocne linki i posiadamy podlinkowane wszystkie wpisy :)

  67. Dagmara pisze:

    Świetny wpis! Dzięki!

  68. Iza Nowak pisze:

    jak wypozycjonować bloga? trza pisać na ciekawe tematy.

    Dla wielu osób ciekawe. patrzec na trendy google na przyklad.
    więcej obrazkówi i mniej textu:)