Fakty i mity o pozycjonowaniu stron

Marketing internetowy z roku na rok stał się jedną z najpopularniejszych form reklamy. Firmy coraz częściej chcą skupić się na promocji w internecie, jednak nie mają odpowiedniej wiedzy i czasu by samodzielnie prowadzić działania. W związku z tym zwracają się do agencji SEO.

Jednym z najsilniejszych narzędzi e-marketingu jest pozycjonowanie stron www, o którym krąży wiele mitów. Skutkiem tego, właściciele firm często mają błędne informacje na temat pozycjonowania. Niektóre mity zostały obalane, ale na ich miejsce pojawiały się nowe. Są też takie, które od wielu lat stale „żyją” wśród użytkowników. Skupimy się na kilku tezach, rozróżnimy i wskażemy co jest faktem a co mitem.

 

Mity o pozycjonowaniu:

1. SEO = pozycjonowanie

Do tej pory wiele osób mylnie uznaje, że SEO jest synonimem pozycjonowania. Otóż SEO to skrót od Search Engine Optimization – optymalizacja pod katem wyszukiwarek. Pozycjonowanie w internecie natomiast dotyczy wszelkich działań, które mają podnieść popularność a jednocześnie pozycję strony w wynikach wyszukiwania zwanych SERP-ami. Optymalizacja strony jest więc pierwszym krokiem w stronę poprawy widoczności strony w wyszukiwarce, kolejnym jest marketing treści (content marketing) oraz zdobywanie linków zwrotnych do strony docelowej (link building).

 

Pozycjonowanie (SEO) w internecie - fakty i mity

2. Pozycję w Google można zagwarantować

Nikt nie może zagwarantować pozycji w Google! Gwarancja oznaczałaby, że specjaliści ds. pozycjonowania mogą przewidzieć na jaką pozycję wybije się dana strona. Nie wszystkie zdarzenia w wyszukiwarce są pod kontrolą agencji, dlatego nie wszystko co się dzieje z witryną zależy od działań pozycjonerów.

3. Czas wypozycjonowania strony jest znany

Nie można określić dokładnego czasu kiedy strona www zacznie pojawiać się np. w TOP3. Agencja SEO może ewentualnie oszacować ile czasu zajmie wybicie strony do góry, wykluczając wszystkie czynniki zewnętrzne. Informacja ta nie będzie jednak w żadnym przypadku kompletna.

4. Pozycja w wyszukiwarce jest stała

Nieprawdą jest, że wysoka pozycja którą udało się osiągnąć nie będzie ulegać zmianom. Każdy powinien zdać sobie sprawę z możliwości zaistnienia (mniejszych lub większych) spadków, niekoniecznie spowodowanych działaniami firmy pozycjonującej.

5. Pozycje można kupić od Google

W organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), żadna firma nie może kupić wysokich pozycji. Jeśli chcemy mieć 100% pewność, że witryna „od zaraz” będzie wyświetlać się na pierwszej stronie, wtedy inwestujemy w linki sponsorowane.

6. Grafika strony jest najważniejsza

Oczywiście grafika umieszczona na stronie jest ważna. Obrazki, zdjęcia mają największą wartość gdy należą do właściciela witryny i są opisane przez atrybut alt. Grafika jednak nie stanowi tego najważniejszego elementu. Robot Google przede wszystkim indeksuje treść umieszczaną na stronie głównej i wszystkich podstronach, która potem jest przetwarzana przez algorytm wyszukiwarki Google.

7. Kampania linków sponsorowanych wpływa na pozycjonowanie (SEO)

Wykupienie kampanii linków sponsorowanych (Google Adwords) nie powoduje, że strona będzie wyżej w wynikach organicznych wyszukiwania (SERP). Kampania AdWords może jedynie wspierać wypozycjonowaną stronę, powiększając łączną liczbę odwiedzin.

8. Gdy strona będzie na wysokich pozycjach, można zaprzestać jej pozycjonowania

Powyższe stwierdzenie jest nieprawdziwe, ponieważ nad stroną trzeba stale pracować, gdyż konkurencja, która jest niżej ze swoją stroną nie próżnuje. Zaprzestając jakichkolwiek działań, które mają na celu pozycjonowanie stron w internecie, ryzykujesz spadek w wynikach na ważne słowa kluczowe.

 

Fakty o pozycjonowaniu:

1. Optymalizacja strony (SEO) jest konieczna

Optymalizacja strony internetowej jest podstawową czynnością, którą należy wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania. Zadaniem agencji SEO jest prawidłowe zoptymalizowanie witryny. Oczywiście da się wypozycjonować stronę bez jakiejkolwiek optymalizacji pod dane słowa kluczowe, jednakże zwiększa to prawdopodobieństwo że strona nie będzie zbyt długo w TOP3 lub z czasem zostanie na nią nałożony filtr w postaci niższych pozycji.

2. Unikalne teksty na stronie mają dużą wagę dla pozycjonowania

Jest to fakt, który wciąż wiele firm pomija. Unikalne teksty niosą ze sobą dużą wartość dodatnią dla strony, względem stron bez takiej treści, dlatego tak ważne jest dostarczanie użytkownikom ciekawych informacji! Jeśli nie mamy czasu na samodzielną twórczość to możemy rozpocząć współpracę z copywriterem.

3. Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników

Bardzo ważne jest by zdać sobie sprawę co wpływa na cenę pozycjonowania stron. Ze względu na parę istotnych czynników jak chociażby konkurencyjność frazy (ilość stron, które pozycjonują się pod danym hasłem), jakość strony docelowej itp. cennik powinien być ustalany indywidualnie dla każdej firmy.

4. Agencje SEO nie znają algorytmu Google

Algorytm Google nie jest powszechnie znany. Google w celu zabezpieczania swojego algorytmu stosuje rożnego typu zabezpieczenia, jak chociażby klauzury o poufności, przez co tylko ograniczona ilość pracowników Google ma pełny dostęp do algorytmu wyszukiwarki. Agencje SEO tylko poprzez wewnętrzne testy są w stanie określić, które działania poprawiają widoczność strony, a które nie.

5. Szybkość wczytywania strony ma znaczenie

Już w 2010 roku zostało potwierdzone przez Google, że szybkość wczytywania strony ma wpływ na jej pozycje. Oczywiście mowa o przypadkach w których strona wczytuje się niezwykle wolno, trwa to kilka sekund przez co rośnie współczynnik odrzuceń (bounce rate). W takich ekstremalnych sytuacjach wyszukiwarka obniża pozycję strony, by internauci mieli dostęp do treści na stronach, które ładują się nieporównywalnie szybciej.

6. Pozycjonowanie (SEO) stron wymaga pracy specjalistów

I tak i nie. Oczywiście stronę można wypozycjonować samodzielnie, jednakże czas poświęcony na to lepiej spożytkować na prowadzenie własnego biznesu. W celu rzetelnego przeprowadzenia pozycjonowania w internecie, potrzebna jest ekspercka wiedza i doświadczenie, które można zdobyć pracując tylko ze znaczną ilością stron. Specjaliści SEO muszą znać m.in. mechanizmy działania wyszukiwarki oraz jakie działania są niewskazane i mogą doprowadzić do nałożenia kary na stronę.

7. Katalogowanie wpływa na pozycjonowanie (SEO) strony

Dobrze przeprowadzone katalogowanie stron (z zadbanych katalogów) poprawia pozycję strony. Nieumiejętne przeprowadzone katalogowanie może tę pozycję obniżyć lub przyczynić się do nałożenia na stronę filtra czy w ekstremalnych sytuacjach bana w wyszukiwarce.

8. W Polsce nie pozycjonuje się w innych wyszukiwarkach niż Google

Największą popularnością i największą liczbą użytkowników w Polsce cieszy się Google (od roku 2009 popularność utrzymuje się na tym samym poziomie, w granicach 96-98 %). Ze względu na monopol Google w Polsce, można pozwolić sobie na pozycjonowanie (SEO) strony tylko w tej wyszukiwarce. Zalecamy jednak monitorowanie sytuacji, gdyż z czasem Google może stracić swój udział na rynku wyszukiwarek w Polsce.

Po przeczytaniu wszystkich punktów, niektóre kwestie na pewno wydają się teraz oczywiste. Jeśli chcesz wiedzieć więcej zapoznaj się z naszą ofertą na pozycjonowanie (SEO) w internecie.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem