W pracy nad kampaniami naszych klientów nadrzędną wartość stanowi innowacyjne podejście i otwarty umysł, dzięki którym nie boimy się testowania nowych rozwiązań. Droga do wysokich przychodów nie zawsze jest prosta i oczywista, a wymaga poszukiwań, doświadczenia oraz odpowiedniego dobrania narzędzi.
Przedstawiamy, jak dla naszego klienta kardiff.pl osiągnęliśmy ponad 1000% ROAS i finalny wzrost przychodów o 230% dzięki wykorzystaniu kampanii inteligentnej oraz DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce). #wiemyjak
O naszym kliencie…
Firma KARDIFF istnieje na rynku polskim od 2003 r. Jest producentem mat samochodowych do przewożenia zwierząt domowych oraz sprzętu sportowego/hobbystycznego. Oprócz nich w asortymencie można znaleźć również posłania Dry Bed, smycze oraz obroże, torebki na smakołyki czy luksusowe posłania dla pupili. Za najważniejszą wartość uznają dostarczanie nowoczesnych i funkcjonalnych produktów o najwyższej jakości, a zarazem bezpiecznych i przyjaznych dla czworonogów.
Początki współpracy
Współpracę z Kardiff nawiązaliśmy w październiku 2019 roku. Punktem wyjścia dla promocji serwisu był dość standardowy zestaw: kampania linków sponsorowanych połączona z remarketingiem. Wszystko zostało ustawione zgodnie ze sztuką – reklamy wyświetlały się właściwym użytkownikom na trafne słowa kluczowe, CTR utrzymywał się na poziomie 6%, a koszt kliknięcia udawało nam się stopniowo zbijać. Liczba pozyskiwanych kliknięć rosła, niestety nie znajdowało to odzwierciedlenia w przychodach. W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS na poziomie 399%, w kolejnym – 679%. I tego ostatniego przez długi czas nie udało nam się przebić.
Podsumowanie I kwartału współpracy i wprowadzenie nowych działań
Podsumowując pierwszy kwartał współpracy, wiedzieliśmy, że niezbędna jest optymalizacja całej kampanii. Dlatego w styczniu 2020 roku zostały wprowadzone następujące rozwiązania:
- zamiana kampanii remarketingowej na kampanię Google Shopping
- dodanie kampanii DSA
Działania te przyniosły pozytywne efekty: w lutym osiągnęliśmy łącznie 31,43% wzrostu przychodów z kampanii przy wzroście kosztów o 12,39%. Dodanie kampanii DSA natomiast przełożyło się na wzrost przychodów z kampanii w sieci wyszukiwania o 18,79% przy koszcie niższym o 5,43%.
W tym miejscu warto dodać, że na początku każdej współpracy z klientem ustalamy cele i zwracamy szczególną uwagę na to jak nasze działania realnie przekładają się na przychody klienta. Powyższe wyniki pokazują, że I kwartał współpracy był udany, ale to jeszcze nie oznaczało zrealizowania naszego głównego celu.
Dalsze wprowadzanie zmian
W marcu wprowadziliśmy zmiany w obrębie prowadzonych kampanii. Standardową kampanię produktową zamieniliśmy na kampanię inteligentną.
Zmodyfikowaliśmy również kampanię DSA (dynamiczne reklamy w wyszukiwarce), która wcześniej funkcjonowała niezależnie, natomiast od tego momentu została włączona do kampanii linków sponsorowanych, w formie osobnej grupy reklamowej.
W późniejszym okresie skupiliśmy się na optymalizacji kosztów kampanii. Została zmieniona strategia stawek, a w prowadzonych kampaniach dokładnie określiliśmy poziom ROAS. Dodatkowo wykonaliśmy korektę dystrybucji budżetu, przeznaczając dodatkowe środki na skalowanie DSA.
Pierwszy efekt? Po raz pierwszy od listopada udało nam się przekroczyć ROAS 500% – w kwietniu osiągnęliśmy wynik 559%, zwiększając przychody klienta o 36,66%. Przychody z kampanii linków sponsorowanych wzrosły o 41,45% przy tym samym koszcie (różnica na poziomie 2,59%).
Wyniki kampanii
Jeszcze lepiej było w maju i czerwcu. W pierwszym z miesięcy zanotowaliśmy wzrost przychodów o 47,15%, w tym:
- 32,69% wzrost przychodów z kampanii linków sponsorowanych
- 85,01% wzrost przychodów z kampanii Google Shopping.
Finalny ROAS osiągnął poziom 1023%.
Maj 2020
W czerwcu podnieśliśmy poziom przychodów o kolejne 22,75%, w tym:
- 35,34% wzrost przychodów z kampanii linków sponsorowanych
- 17,42% wzrost z kampanii produktowej.
ROAS wyniósł 1088%.
Porównanie czerwiec 2020 do maj 2020:
Podsumowanie
Ostatecznie, porównując pierwszy miesiąc działań (październik 2019) do ostatniego (czerwiec 2020), osiągnęliśmy wzrost przychodów aż o 230,88%, a ilości transakcji – o 217,78%. Kampanie w sieci wyszukiwania w porównaniu dla tych samych okresów osiągnęły wzrost przychodów o 188,07%.
Przedstawiając wyniki działań dla sklepów internetowych, warto również zwrócić uwagę na sezonowość produktów, która może być prostym wytłumaczeniem wzrostów przychodów. W przypadku naszego klienta upewniliśmy się, że żadnego z promowanych produktów nie można nazwać sezonowym. Według danych Google Trends badane frazy cieszyły się zainteresowaniem tak samo intensywnym podczas kampanii reklamowych, jak i w inne pory roku.
Podsumowując, droga do wysokich konwersji nie zawsze jest oczywista. Nie istnieje jeden, uniwersalny przepis na sukces dlatego do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. W przypadku Kardiff kluczowe okazało się testowanie rozmaitych rozwiązań oraz elastyczne podejście, które pozwoliło dopasować najlepszy zestaw działań Google Ads dla tego biznesu.
Ciekawe. Przydałoby się więcej szczegółów :)
No wynik bardzo dobry. Szkoda, że nie podajecie więcej szczegółów (Spoko, wiem dlaczego :P).
Sami raczkujemy jeśli chodzi o Google Ads. Na razie próbujemy samodzielnie działać, może kiedyś dojdzie konieczność pomocy specjalistów :)
Witam.
Ciekawy artykuł i interesujące statystyki. Gratulacje. Tak duży wzrost i naprawdę wielki sukces.
Pozdrawiam
A takie efekty reklamy google ads zapewniają wysokie zarobki, poza satysfakcją.