WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji o 152,99% dzięki analityce internetowej?

Jakie czynniki wpływają na skuteczność firmowej strony internetowej? Co sprawia, że oprócz ruchu generuje ona równomierne przychody? Na potrzeby naszego klienta cloveris.pl odpowiedzieliśmy na te pytania i zamieniliśmy je w efekty. Przeczytaj i dowiedz się więcej. #wiemyjak

case_study_cloveris_blog

Sklep internetowy Cloveris to firma oferująca wysokiej jakości meble ogrodowe. Priorytetem marki jest pomoc klientom w stworzeniu komfortowej przestrzeni, która będzie nie tylko cieszyć oko, ale także służyć przez lata dzięki dobrej jakości materiałom i wysokiej funkcjonalności.

Nasza współpraca z cloveris.pl rozpoczęła się ok. dwa lata temu, a od tego czasu przeprowadziliśmy szereg działań z zakresu analityki internetowej oraz UX, mających na celu poprawę oraz optymalizację współczynnika konwersji.

Pan Piotr Chmarzyński – właściciel cloveris.pl: Rozwijanie i skuteczność naszej strony internetowej ma dla nas duże znaczenie, bo to właśnie dzięki niej docieramy do naszych klientów. Dzięki dobrze przygotowanym i wprowadzonym zmianom mogliśmy zwiększyć jej efektywność, co w konsekwencji przełożyło się na wyniki sprzedażowe. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z EACTIVE i wspólnie wypracowanych rozwiązań.

cloveris_strona_screen_1

Źródło: cloveris.pl

Porównując okres działań od czerwca do lipca 2018 do tego samego okresu roku bieżącego, dzięki wprowadzonym zmianom:

ilość TRANSAKCJI wzrosła o 210,00%

wartość PRZYCHODÓW wzrosła o 217,32%

CEL: Optymalizacja współczynnika konwersji na stronie

W ramach naszej współpracy przeanalizowaliśmy stronę internetową klienta i wyciągnęliśmy następujące wnioski:

  • strona posiada niski współczynnik konwersji w okresie największego zainteresowania produktem;
  • koszyk nie generuje efektywnej liczby transakcji;
  • opisy i zdjęcia produktów nie dają możliwości swobodnego przeglądania

Dlaczego współczynnik konwersji jest tak ważny?

Współczynnik konwersji to nic innego jak procentowy wskaźnik wykonanych przez użytkownika akcji np: wysłanych zapytań czy dokonanych zakupów. Dzięki niemu łatwo jest zmierzyć i określić skuteczność strony, dlatego ważne jest by utrzymywać go na wysokim poziomie. Niski procent konwersji oznacza, że strona nie generuje opłacalnych przychodów.

Prowadzone działania:

Ustalenie dotychczasowych działań marketingowych firmy. Określenie grupy docelowej i celów realizowanych przez klientów na witrynie.

Wprowadzenie narzędzi analitycznych:

Na początek wprowadzone zostały narzędzia do analityki internetowej. Skonfigurowano Google Analytics oraz Google Tag Manager, a także zaimplementowano dodatkowy program analityczny Yandex Metrica, by skuteczniej monitorować zachowanie użytkowników na stronie i wyznaczyć dalsze działania.

Analiza konkurencji:

Po dokładnej analizie strony internetowej naszego klienta i przeprowadzeniu wstępnych działań, przyszedł czas na przyjrzenie się konkurencyjnym firmom. Był to niezwykle istotny etap, który pozwolił zdefiniować czym wyróżnia się konkurencja bezpośrednia oraz jakie działania UX i UI wprowadza na stronie sklepu internetowego i ścieżce klienta.

Analiza współczynnika konwersji:

Aby dookreślić dotychczasowy współczynnik konwersji, w oparciu o wcześniej zebrane dane, przeprowadzono ekspercką analizę UX poszczególnych elementów serwisu:

  • Strona główna  
  • Podstrony produktowe
  • Podstrony kategorii
  • Ścieżka zakupowa

Skupiliśmy się przede wszystkim na analizie źródeł ruchu oraz zachowań użytkowników, by móc w pełni dopasować stronę do potrzeb klienta.

Przygotowanie wytycznych:

Do sprecyzowania naszych działań utworzyliśmy specjalne raporty kwartalne, w których określiliśmy harmonogram działania. Podstawowymi wytycznymi, które się w nim znalazły były: usprawnienie ścieżki zakupowej klienta – zaplanowanie i przeprowadzenie testów A/B na koszyku wraz z hipotezą i celem badawczym oraz opracowanie rekomendacji na podstawie badań i analiz użyteczności strony.

Przebieg testów A/B:

Jednym z głównych zadań wyznaczonych na okres największego zainteresowania produktem naszego klienta było przeprowadzenie testów A/B na koszyku. Jest to metoda badawcza polegająca na porównaniu dwóch wersji strony internetowej (w przypadku naszego klienta, koszyka zakupowego) i monitorowaniu, która z nich lepiej spełnia wyznaczone zadania. Poprawne zastosowanie się do wyników testów pomaga w zwiększeniu zaangażowania klientów i zmniejszenia procentu porzuconych koszyków.

wersja_A

Źródło: cloveris.pl

wersja_B

Źródło: cloveris.pl

Zaproponowaliśmy zmiany, które polegały na powiększeniu przycisku “zamawiam” oraz podkreśleniu możliwości wykorzystania kuponu rabatowego. Miało to zwiększyć czytelność strony oraz skupić uwagę użytkownika na konkretnym buttonie. Po ich zastosowaniu zaobserwowaliśmy zmniejszenie ilości porzuconych koszyków, co wpłynęło na poprawę współczynnika konwersji przez zwiększenie liczby transakcji. Całość efektów przedstawiamy na poniższym screenie:

cloveris_wyniki
Źródło: Google Analytics

współczynnik KONWERSJI wzrósł o 152,99%

RUCH ORGANICZNY wzrósł o 63,04%

Dzięki zmianom wprowadzonym na stronie internetowej osiągnęliśmy główny cel, którym było zwiększenie współczynnika konwersji. Przełożyło się to na zwiększenie liczby transakcji, a razem z nią ilości przychodów. Tym samym zrealizowaliśmy wstępne założenia postawione na początku naszej współpracy z cloveris.pl.

Jeżeli chcesz rozwinąć swoją stronę i wzmocnić swój biznes – zapraszamy do kontaktu z nami!
ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

04/11/2019
Wojciech Bednarski, Karolina Sobotko

Ocena artykułu:
5/5, głosów: 5

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Bardzo ciekawy rezultat tego drobnego zabiegu:) Gratulacje!

  2. Mateusz pisze:

    Nic, tylko pogratulować. Z pewnością taki efekt najlepiej jest uzyskać w przypadku sklepu internetowego. W przypadku normalnej wizytówki firmowej również można podkręcić konwersję, jednak nie będzie to aż taki procent i z pewnością będzie to trudniej mierzalne. Mimo wszystko, gud dżob :)

  3. Piotr pisze:

    A jaki był okres testów?
    I czy tylko takie badania robiliście? Czyli czy sama zmiana dwóch elementów to sprawiła?
    I ostatnie pytanie, czy efekt się utrzymał?
    Bardzo ciekawy kejs :)

  4. Wojciech Bednarski EACTIVE pisze:

    @Piotr
    Wzrost współczynnika konwersji oraz wartości przychodów jest efektem długotrwałych prac na serwisie internetowym (między innymi testów A/B). Same testy trwały około miesiąca Na opisane wyniki miały wpływ również inne nasze działania takie jak między innymi ekspercka analiza UX. Tak, efekt utrzymał się.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to