Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji dla babydeco.eu o 267,5% w ramach projektu optymalizacji konwersji?

Dla naszego klienta babydeco.eu zespół projektowy złożony ze specjalistów analityki internetowej oraz UX przeprowadził testy strony produktowej. Dzięki szczegółowej analizie zaproponowali zmiany, mające na celu zwiększenie ilości dodanych do koszyka produktów. Działania doprowadziły do wzrostu współczynnika konwersji o 267,5%. Przeczytaj nasz case i dowiedz się, jakie dokładnie zmiany zostały wprowadzone. #wiemyjak

Firma: babydeco.eu – sklep internetowy sprzedający akcesoria dziecięce
Cel: Optymalizacja konwersji
Efekt: Wzrost współczynnika konwersji o 267,5%
Usługa: Projekt optymalizacji konwersji

eactive-babydeco-case-study

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Prace nad zwiększeniem ilości dodanych do koszyka produktów

babyDECO to firma zajmująca się sprzedażą mebli, pościeli, akcesoriów i zabawek dziecięcych. W swojej ofercie starają się łączyć dobry design produktów z ich wysoką jakością. W ramach współpracy nasi analitycy internetowi przeprowadzili analizę strony produktowej klienta. Zebrane dane pozwoliły określić, które elementy wymagają poprawek.
strona-babydeco.eu
Chcąc przetestować nową wersję strony, nasi specjaliści przeprowadzili testy A/B. Metoda ta polega na porównaniu ze sobą dwóch wersji analizowanego przypadku, aby dowiedzieć się, która z nich jest bardziej skuteczna. Poprzez tę metodę można testować praktycznie wszystko. W opisywanym przez nas przypadku chodziło o przeanalizowanie, która wersja strony produktowej zachęci użytkowników do dokonania zakupów.
Jak działają testy A/B?

Wprowadzenie testów A/B

Nasi specjaliści zaproponowali alternatywną stronę dla konkretnego produktu, łóżeczka dziecięcego. Po uruchomieniu testów A/B, części użytkowników wyświetlała się oryginalna wersja strony, a drugiej części – wersja zmodyfikowana.

Zmiany wprowadzone na stronie miały na celu podniesienie ilości transakcji. Konwersją była ilość produktów dodanych do koszyka.

Testy A/B pokazały, że:

WSPÓŁCZYNNIK KONWERSJI wzrósł o 267,5%

(współczynnik konwersji dla strony oryginalnej wynosił 4% a dla strony zmienionej 14,7%)

Oryginalna wersja strony

strona-babydeco-oryginalna
Nowa wersja strony

strona-babydeco-nowa-wersja

Wprowadzone zmiany

  • Dodanie przycisku umożliwiającego obliczenie raty – sklep oferował możliwość zakupu na raty, jednak użytkownik nie dysponował tą informacją w momencie oglądania konkretnego produktu. Dodanie przycisku zwiększyło świadomość konsumenta o możliwościach zakupu, a także mogło znacznie ułatwić podjęcie decyzji o nabyciu produktu.
  • Zmiana logo producenta – w przypadku logo producenta zostały dokonane dwie zmiany. Pierwsza polegała na zmniejszeniu logo, żeby nie odwracało uwagi użytkownika od najważniejszego elementu na stronie – produktu. Druga zmiana polegała na usunięciu linka do strony producenta. Dobrą praktyką jest stworzenie osobnej zakładki z linkami do stron producentów. Dzięki temu dłużej zatrzyma się użytkownika na stronie produktu, a nie przekieruje na zewnątrz, zmniejszając tym samym szanse na zakup.
  • Pokazanie graficznie wymiarów łóżeczka – bardzo ważna przy podejmowaniu decyzji o zakupie mebli jest ocena, czy zmieszczą się one w naszych mieszkaniach. Dzięki graficznemu zilustrowaniu wymiarów łóżeczka, użytkownicy mogą szybko ocenić czy są w stanie wstawić je do swojego pokoju i czy spełnia określone przez nich normy.
  • Dodanie powiązanych produktów – zakupy nie muszą się kończyć na jednym produkcie, zwłaszcza jeżeli użytkowanie jednego produktu wymaga drugiego. W tym przypadku dodano propozycje materacy, które pasują do oglądanego łóżeczka i które również można zakupić w sklepie babydeco.eu. W ten sposób użytkownik widzi materace z różnych przedziałów cenowych i nie musi opuszczać strony produktowej, żeby dokonać zamówienia.
  • Pokazanie dostępnych wersji kolorystycznych – produkt jest dostępny w kilku wersjach kolorystycznych, ale nie były one pokazane na zdjęciach, tylko wymienione w opisie. Dzięki dodaniu zdjęć użytkownik od razu może określić, która wersja odpowiada mu najbardziej
  • Korekta opisu produktu – opis produktu został wzbogacony o informacje na temat materiałów użytych do produkcji łóżka, jego elementów konstrukcyjnych oraz o funkcjonalności i udogodnieniach dla dziecka i rodziców.

Analiza wyników

wyniki-z-google-optimize
Testy wykazały, że wersja strony produktowej, proponowana przez naszych specjalistów, jest znacznie lepsza od oryginalnej. Narzędzie Google Optimize pozwala zmierzyć konwersję, czyli zrealizowanie celu ustawionego w Google Analytics. Celem działań było zwiększenie ilości dodanych do koszyka produktów. Jak można zauważyć, współczynnik konwersji dla nowej strony okazał się dużo lepszy i wyniósł 14,7%. Współczynnik konwersji wzrósł zatem o 267,5%. Dodatkowo, dzięki testom firma zyskała cenne informacje, co sprawdza się na stronie produktowej, które przydadzą się również do wprowadzania zmian na stronach innych oferowanych przez nich produktów.

#wiemyjak zwiększyć konwersję w e-commerce

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Bardzo dobre wyniki. Ale wystarczy spojrzeć na opis produktu – zmiana świetna! Suchy tekst w ogóle nie przemawia do klienta. Zdjęcia robią robotę ;)
    Good job! ;)

  2. Paweł pisze:

    Pytanie, czy jeszcze będziecie wdrażać jakieś zmiany? Niektórych nawet nie trzeba testować, a wiadomo, że zwiększą konwersję.

  3. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    Panie Pawle,

    działania jakie prowadzimy dla naszych klientów nie ograniczają się do pojedynczych czynności. Przy tworzeniu casów wybieramy te, które są najbardziej aktualne lub naszym zdaniem ciekawe. Możliwe więc, że w przyszłości ponownie opiszemy działania, jakie przeprowadzimy dla tego klienta :)

  4. Grzesiek pisze:

    Rewelacyjne efekty prac. Gołym okiem widać, że strona zyskała na wartości. Tekst połączony z grafiką o wiele bardziej przemawia do klientów. Pozdrawiam!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem