3 działania marketingowe, które warto łączyć!

Marketing internetowy daje możliwość korzystania z wielu rozwiązań. Działania marketingowe prowadzone kompleksowo pozwalają zwiększyć widoczność firmy w sieci, dlatego warto łączyć kilka z nich i przygotować całościową kampanię. Wcześniej pisaliśmy o tym, że warto łączyć takie działania marketingowe jak SEO i PPC (reklamy Google). Dzisiaj przedstawimy połączenie SEO, content marketingu oraz social mediów. Sprawdzimy jakie korzyści daje nam połączenie tych trzech działań marketingowych? #wiemyjak

działania marketingowe firmy

Podstawowe działania marketingowe – SEO, SEO i jeszcze raz SEO

Działania marketingowe firmy, która chce zwiększyć swoją widoczność w internecie bardzo często rozpoczynają się od SEO. Dobrze przeprowadzona optymalizacja stronylink building mogą przynieść zadowalające efekty. Jednak nie są to efekty natychmiastowe. Specjaliści od SEO swoją pracą umożliwiają zwiększenie widoczności firmy w sieci. Odpowiednio prowadzone działania skutkują tym, że strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod coraz większą liczbę fraz, dzięki czemu informacja o niej dociera do większej ilości potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest odpowiednie dobranie słów kluczowych, czyli takich po których Twoi potencjalni klienci mogą szukać Twojego produktu lub usługi w internecie. SEO jest bardzo ważną częścią strategii marketingu dla firmy, która chce istnieć w internecie, a pozycjonowanie swojej strony www traktuje poważnie. Samo SEO to jednak jeszcze nie kompleksowa strategia marketingowa.

Wartościowy przekaz czyli content marketing

Obecnie w ślad za działaniami SEO idzie content marketing, czyli marketing treści. Nawet jeśli ktoś dzięki SEO odnajdzie Cię w wyszukiwarce to wciąż musisz zainteresować osobę, która znajdzie się na Twojej witrynie. Użytkownicy internetu coraz częściej zwracają uwagę na to, jak prezentowana jest treść na stronie, czy wiadomości są wiarygodne i ciekawe, a także czy układ strony jest dopasowany do ich potrzeb. Działania marketingowe firmy związane z content marketingiem mają na celu przede wszystkim stworzenie jasnychprzejrzystych treści, które będą odpowiedzą na potrzeby potencjalnych klientów. Jeśli odbiorca trafi na Twój artykuł, przeczyta go i znajdzie w nim wszystko czego potrzebował to jest duża szansa, że przejdzie na kolejne podstrony, a kiedyś powróci na Twoją stronę by dokonać zakupu lub skorzystać z usługi.

Działania marketingowe firmy w social media

Nikogo nie trzeba przekonywać, że obecnie social media mają ogromną moc. Portale społecznościowe dają firmom wiele możliwości. Jedną z najciekawszych jest marketing wirusowy. Dobrze przygotowana kampania wirusowa daje szybkie efekty, a jej koszty są stosunkowo niskie w porównaniu do osiąganych rezultatów. Firmowe profile na portalach społecznościowych pozwalają również na wchodzenie w interakcje z odbiorcami produktów lub usług firmy, co zwiększa jej wiarygodność oraz pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku marki. O działaniach w social mediach i kampaniach wirusowych pisaliśmy więcej w poprzednich wpisach.

Co daje łączenie działań marketingowych?

O tym jak wykorzystywać poszczególne działania marketingowe dla promocji firmy pisaliśmy już niejednokrotnie. Teraz przedstawimy, dlaczego warto je połączyć ze sobą, by uzyskać jeszcze lepsze efekty w krótszym czasie.

Działania marketingowe warto łączyć, gdyż:

  • Strona jest widoczna w wielu miejscach – SEO pomaga Ci zaistnieć w wynikach wyszukiwania, wartościowa treść może być udostępnia przez inne portale branżowe, dzięki czemu zyskasz wartościowe linki prowadzące do stron. A dodatkowo prowadząc portale społecznościowe jesteś widoczny wśród setek a nawet tysięcy fanów, którzy właśnie w social media szukają wszelkich informacji.
  • Docierasz do większej grupy potencjalnych klientów – Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, jesteś obecny w social mediach i możesz wybrać docelową grupę odbiorców, a dzięki marketingowi wirusowemu reklama Twojej firmy dociera do jeszcze większej ilości osób, co wiąże się ze zwiększeniem zysków, większą ilością subskrybentów lub odwiedzin na stronie (w zależności od tego na jakie cele ukierunkowana jest kampania).
  • Szybciej budujesz świadomość marki wśród klientów – dzięki interakcjom na portalach społecznościowych oraz wysokiej jakości treści na stronie szybciej budujesz świadomość marki. Jest to bardzo ważne, szczególne w branżach o dużej konkurencji. Klienci szybciej zapamiętują markę i produkt, chętniej powracając na stronę.

Oczywiście to nie koniec możliwości. Dla każdej firmy należy wybrać indywidualny zestaw metod i działań marketingowych. Każdy biznes jest inny, różnią się grupy odbiorców, intensywność konkurencji oraz budżety jakim dysponują firmy. Zgłaszając się do firmy specjalizującej się w marketingu internetowym przedstaw jej swoje cele, aby specjaliści pomogli wybrać Ci metody, które najlepiej sprawdzą się przy Twoim biznesie.

Działania marketingowe – jak zmierzyć ich efektywność?

Nieodłącznym procesem przy planowaniu i prowadzeniu działań marketingowych firmy jest sprawdzanie ich efektywności. W końcu jeżeli chcemy, żeby nasz wysiłek nie poszedł na marne, a obiecywane korzyści stały się realne, warto poświęcić swój czas również na wyciąganie wniosków i ciągłe ulepszanie strategii. Efektywność działań marketingowych można zmierzyć na kilka sposobów, a wszystko zależy również od rodzaju tych działań czy specyfiki firmy. Jednym ze sposobów jest przyjrzenie się kosztom przeznaczonych na daną kampanię reklamową. Porównanie wydatków na działania marketingowe firmy w danym okresie z analogicznym okresem w ubiegłym roku pozwoli zobaczyć jakie cele zostały zrealizowane: np. czy i o ile zwiększyła się sprzedaż, czy liczbę pozyskanych leadów. Jeżeli nasze działania marketingowe prowadzimy online, warto skorzystać również z dostępnych narzędzi. Dane uzyskane dzięki Google Analytics pozwolą nam ocenić m.in. ile osób odwiedziło naszą stronę, co niewątpliwie ma znaczenie w sprawdzaniu efektywności działań. Wszyscy, którzy działają w social media, wiedzą, że powiązane z nimi narzędzia pozwalają na śledzenie skuteczności kampanii marketingowych niemal w czasie rzeczywistym. Zatem zadbanie o nasze działania marketingowe zarówno na etapie planowania i realizacji, jak i już po ich zakończeniu niewątpliwie dostarczy wielu cennych informacji i pozwoli określić, które z nich się sprawdziły, a które nie.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 30/05/2016 oraz aktualizacja: 16/08/2018

16/08/2018
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Patryk pisze:

    Narzędzia marketingowe można łączyć, ważne jest to żeby to wszystko miało ręce i nogi. Ja wprowadziłem w 2017 roku marketing smsowy. Szczerze powiedziawszy nareszcie udało mi się znaleźć odpowiednie działanie, które najlepiej trafia do grupy docelowej. Oprócz tego jest to bardzo proste: ja współpracuję z platformą playsms.pl, która obsługuje takie narzędzia.

  2. Wojtek pisze:

    W przypadku łączenia działań marketingowych ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań i zdecydowanie, które treści i przy użyciu jakich kanałów powinny być udostępniane. Zgadzam się również, że mierzenie efektywności ma kluczowe znaczenie dla planowania i prowadzenia działań marketingowych.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to