Jak promować stronę internetową?

Już niejednokrotnie na blogu próbowaliśmy przekonać Was, jak ważna jest treść umieszczana na stronie internetowej. Dzisiaj opiszemy Jak wypromować stronę internetową i jakie kanały dystrybucji treści będą najlepsze.

Jak promować stronę internetową

We wpisie Content is King dokładnie omawiamy temat wysokiej jakości treści internetowych. Jednak o jednym jeszcze warto powiedzieć – o tym, że równie ważna jest odpowiednia promocja przygotowywanych treści, bo bez niej informacja nie dotrze do odbiorców, czyli klientów lub subskrybentów. Dlatego, jeżeli mówimy, że content is king, to musimy również powiedzieć, że distribution is queen. #wiemyjak

stale się rozwijamy WIEMY JAK

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Dlaczego promowanie treści jest ważne?

Treści umieszczane na stronach internetowych są bardzo ważne, dlatego cały czas podkreślamy, że muszą być merytoryczne oraz przyjazne dla odbiorcy. Jednak czasem zdarza się tak, że nawet najbardziej wartościowe strony mają niską liczbę odwiedzin, a te które nie przedstawiają wysokiej wartości stają się bardzo szybko popularne. Dlaczego tak się dzieje? To właśnie promocja pozwala wybić się treści na tle konkurencji. Dobrze prowadzona dystrybucja treści pozwala na docieranie to nowych odbiorców. Dlatego tak ważne jest łączenie marketingu treści z jego promocją w sieci. W dalszej części podpowiemy jak promować stronę internetową, a dokładniej jak wypromować content.

Jak promować stronę internetową w wynikach wyszukiwania?

Jak i pozycjonowanie stron, tak i dystrybucja treści wymaga odpowiedniej optymalizacji. Teksty umieszczane na stronie powinny być przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale i wyszukiwarek, zawierać dobrze dobrane słowa kluczowe, dzięki którym o wiele łatwiej można odnaleźć tekst w sieci. Jeżeli to możliwe słowa kluczowe powinny być umieszczone również w nagłówku oraz tytule tekstu. Warto też pamiętaćopisach meta dla każdego wpisu na stronie, gdyż będzie on pokazywał w wyszukiwarce skrócony opis zawartości wpisu, który pomoże wypromować stronę internetową wśród użytkowników wyszukiwarki.

Jak wypromować stronę internetową z social media?

Obecnie social media stają się bardzo ważne w dystrybucji treści. Można wykorzystać je na wiele sposobów. Większość z nich oferuje darmowe oraz płatne narzędzia do promocji umieszczanych na stronach treści. Media społecznościowe są często wykorzystywane do marketingu wirusowego, jednak trzeba tutaj bardzo uważać, ze względu na to, że nieumiejętnie przygotowana kampania może wymknąć się spod kontroli. Przed umieszczaniem treści warto też się dokładnie zapoznać z regulaminem danego serwisu, szczególnie jeśli chodzi o organizacje wydarzeń, promocji oraz konkursów na konkretnym portalu. Do najpopularniejszych obecnie serwisów społecznościowych należą:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • Pinterest;
  • GooglePlus;
  • Twitter;
  • Linkedin;
  • GoldenLine.

Ostatnie dwa portale to sieci społecznościowe skupiające wokoło siebie osoby szukające pracy i pracodawców, gdzie na forach można wymieniać się swoim doświadczeniem oraz szukać inspiracji dla własnych, dalszych działań związanych z promocją firmy.

Ciekawym i coraz popularniejszym rozwiązaniem jest prowadzenie własnego kanału na YouTube.

Jak jeszcze można promować treści?

Wiesz już jak promować stronę internetową dzięki optymalizacji i social media. Jednak powyższe działania to dopiero podstawa, jeżeli chodzi o promocję strony w sieci. Warto też wykorzystać inne narzędzia i możliwości, które daje nam internet.

Do jednych z ciekawszych działań zaliczyć należy różnego rodzaju wpisy gościnne (bezpłatne i sponsorowane) na innych blogach czy stronach. Wpisy tego typu można przygotować na portale branżowe, a także wymiennie z blogerami, którzy zajmują się podobną tematyką.

Jeśli zastanawiasz się jak wypromować stronę internetową lub konkretne wpisy to warto także przeglądać strony o podobnej tematyce i komentować umieszczane tam wpisy. Podobne działania można przeprowadzić na portalach społecznościowych – można komentować jako „strona”, co pozwoli osobom również komentującym czy reagującym na dany post dotarcie do Twoich treści.

Do publikowania na serwisach społecznościowych warto wykorzystać odpowiednie wtyczki. Wiele platform oferuje automatyczne publikowanie treści na serwisach społecznościowych – wszystkich, na których jest założone konto dla strony. Oszczędza to znacznie czas i również pozwala na efektywniejsze promowanie strony.

Dobra promocja strony i konkretnych artykułów zajmuje sporo czasu, jednak przynosi widoczne efekty. Podstawowym sprzymierzeńcem w działaniach promocyjnych są portale społecznościowe, ale i narzędzia udostępniane przez wyszukiwarki. Warto więc poświęcić kilka chwil na umieszczenie wpisu w mediach społecznościowych, komentowani i reagowanie na inne treści, by ułatwić wybicie się swojej strony na tle konkurencji.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 27/06/2016 oraz aktualizacja: 17/07/2017

Data dodania: 17/07/2017   Autor: Dawid Wójcik

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Michal pisze:

    Dokładnie. Moim skromnym zdaniem na samym promowaniu strony/bloga powinniśmy spędzać tyle samo czasu co na tworzeniu nowych treści.

    Jeśli chodzi o samą automatyzację, to polecam nie tyle wtyczkę, a osobną aplikację – IFTTT, która pomoże w dystrybucji wpisów na inne kanały. Bardzo mocne funkcjonalności.

  2. Kasia pisze:

    Do dystrybucji można również wykorzystać Google AdWords w wyszukiwarce czy reklamy Display w sieci reklamowej Google. To druga opcja jest wręcz konieczna gdy zamieszczamy publikację na portalu tematycznym umożliwiającym wyświetlanie reklam Google w sieci partnerskiej. Jeśli nie zamieścimy tam reklamy my, to zrobi to nasza konkurencja :)

  3. Konrad pisze:

    Wszystkie wypisane wskazówki są oczywiście przydatne jeśli ktoś zastanawia się jak wypromować stronę internetową, ale dodałbym jeszcze przede wszystkim regularność działań.

  4. Mateusz pisze:

    Fajny artykuł. Zgadzam się także z moimi przedmówcami. Pisanie wartościowego kontentu to jedna sprawa. Trzeba to jednak robić regularnie i poświęcać naprawdę dużą uwagę na jego promowanie.

  5. Adrian pisze:

    Też zgadzam się z poprzednikami , skromnym zdaniem miło się czytało ten artykuł .Dopiero od niedawna ciekawi mnie ta tematyka, zacząłem studia i w pozycjonowaniu orientuje się mniej więcej w social mediach , bo miałem dostęp do magazynu social media manager bodajże, było sporo przykładów własnie z social media dla firm, coś innego w tym kierunku jesteście w stanie polecić użytkownicy?

  6. Gość pisze:

    Sądzę, że warto się wciąż pochylić nad marketingiem e-mail. SEO to nie wszystko, de facto to mail daje poczucie silniejszej relacji z klientem, newsletter pozwala na poczucie, że traktujemy klienta podmiotowo, a nie przedmiotowo. Korzystam z emu mail i jest to moim zdaniem sposób prosty i tani.

  7. Justyna pisze:

    Facebook; Instagram; Pinterest; GooglePlus;Twitter- czy jeszcze gdzieś warto promować oprócz tych znanych?

  8. Iga EACTIVE pisze:

    Pani Justyno, wybór mediów społecznościowych, na których chcemy promować swoją stronę internetową jest zależny od grupy, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Dobrze, jeżeli media społecznościowe są spójne ze specyfiką firmy. Tak jak pisaliśmy wyżej, warto również ocenić możliwości, jakie oferują poszczególne media społecznościowe i rozważyć jak można je wykorzystać w przypadku własnej firmy.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to