Agencja SEO – po czym poznać właściwą?

Pozycjonowanie / SEO

Czym charakteryzuje się dobra agencja SEO

Zależy Ci na promocji firmy w internecie, ale nie czujesz się mocny w tym temacie? Zastanawiasz się jakie podjąć działania, by Twoja firma była widoczna w internecie? Odpowiedzieć na te pytania pomoże Ci agencja SEO, która dopasuje najlepszą metodę promocji Twojej firmy w sieci i zadba o stałą widoczność biznesu w sieci! Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pod konkretne frazy to marzenie większości firm świadczących usługi w internecie. Niestety, w związku z niemałą konkurencją, nie jest to proste zadanie. Która firma pozycjonująca będzie dobrym wyborem? Poniżej podpowiadamy jak wybrać dobrą agencję SEO, na co zwrócić uwagę i czym się kierować, by efekt jej pracy przyniósł wymierne korzyści.

Dobra agencja SEO stawia na jakość

Odwiedzając jakikolwiek portal z usługami bez trudu znajdziemy ogłoszenia firm oraz osób, które z chęcią zajmą się wzniesieniem zadanej strony na najwyższe miejsca w SERP-ach. Jeśli rzeczywiście byłoby tak, że każdy mógłby zapewnić wysokie pozycje w wyszukiwarce, jedynym kryterium wyboru byłaby cena. Jednak sprawa nie jest tak prosta. Jeśli zależy Ci na indywidualnie dobranej strategii dla Twojej firmy i widocznej obecności w wyszukiwarce, powinieneś absolutnie porzucić myśli o skorzystaniu z najtańszych ofert, a postawić na sprawdzoną agencje SEO, która zajmie się skomplikowanym procesem pozycjonowania w pełnym wymiarze. Profesjonalna agencja przygotuje ofertę z uwzględnieniem specyficznych potrzeb wynikających z Twojej branży oraz dobierze najodpowiedniejsze kanały komunikacji z których korzystają Twoi klienci.

Jeśli zatem oczekujesz zaawansowanej strategii pozycjonowania, celujesz w ciągłą sprzedaż, nie interesują Cię szybkie skoki na wysokie pozycje i jeszcze szybsze spadki, często kończące się karą od Google – poznaj pięć wyraźnych sygnałów, które powinny zapalić czerwoną lampkę z ostrzeżeniem, iż agencja SEO, której dotyczą, niekoniecznie będzie dobrym wyborem.

1. Agencja SEO myśli jedynie o linkach

Jednym ze elementów strategii pozycjonowania stronjest zadbanie o jak największą ilość linków prowadzących do niej. Niektóre agencje SEO poprzednie zdanie traktują jako synonim wysokich pozycji, zapominając przy tym o jakości tychże linków. W związku z tym swoje działania opierają o spamerskie strony, istne hurtownie linków, które po wniesieniu niewielkich opłat lub całkowicie za darmo, pozwalają na wrzucenie setek czy tysięcy odnośników. Uwaga, tego typu działania nie tylko są bezwartościowe, ale mogą również grozić karą od Google! A każda dobra firma pozycjonująca zdaje sobie z tego sprawę.

 

2. Firma tworzy „precle”

Era presell-pages już dawno minęła. Copywriterzy nastawieni na pisanie bezwartościowych tekstów, byleby nasączonych słowami kluczowymi, w większości przypadków stracili zatrudnienie bądź zmienili sposób pracy. Dziś już nikt nie pisze tekstów pod wyszukiwarkę, najważniejsi są potencjalni klienci, których należy uwieść przy pomocy kilku tysięcy znaków.

Google nie tylko nie akceptuje duplikowanego contentu, ale zwraca również uwagę na jakość tekstów. Te powinny być w pełni naturalne, poprawne językowo, muszą trafić do internauty. Dziś liczą się strony o niskim współczynniku odrzuceń, zawierające wciągające historie, frapujące opisy, pod względem tekstowym stanowiące wartość samą w sobie. Treści nie mają już tylko „karmić” wyszukiwarki, lecz użytkownika, zachęcać go do lektury i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami sieci.

W naszej firmie nie ma mowy o niskiej jakości tekstów. Czuwają nad tym profesonalni copywriterzy z działu content marketingu jak i copywriterzy zdalni. Poznaj zespół content marketingu!

3. Firma pozycjonująca gwarantuje szybkie efekty

Jeśli trafisz na agencję SEO, która zagwarantuje Ci szybkie efekty procesu pozycjonowania, z marszu powinieneś ją odrzucić. Żadna firma (nie licząc Google) nie jest w stanie wznieść nic nie znaczących stron w internecie w tydzień czy nawet miesiąc na podium w SERP-ach na konkurencyjne frazy, chyba, że stosuje techniki black hat surowo karane przez giganta z Mountain View. Działania SEO wymagają czasu, zaufania dla firmy pozycjonującej, długotrwałej współpracy, gdyż chcąc sprzedawać, liczyć się na rynku internetowym niezbędne są stabilne, nienaruszalne wysokie pozycje, które osiąga się miesiącami, a nawet latami.

 

4. Agencja SEO debiutuje na rynku

Jeśli zapytasz jak wybrać firmę pozycjonującą, jedna z poprawnych odpowiedzi brzmi – znaleźć taką, która ma długą historię. Owszem, stwierdzenie to jest krzywdzące dla młodych, debiutujących na rynku agencji SEO, jednak jedynie poprzez stałą obsługę różnej wielkości firm można zdobyć doświadczenie i poznać rynek, by finalnie móc oferować profesjonalne usługi na najwyższym poziomie. Jeśli do długiego stażu dodamy referencje otrzymane od zadowolonych klientów, otrzymujemy zestaw dwóch cech, które pozytywnie wpływają na wiarygodność agencji SEO.

 

 

5. Firma oferuje pakiety pozycjonujące

Jeśli trafisz na agencję SEO, która oferuje dokładnie taki sam zestaw usług dla malutkich, dopiero co debiutujących na rynku firm, jak dla tzw. gigantów, wiedz, że coś jest nie tak. Każda strona jest inna, ma inną grupę docelową, różni się celami i potrzebami. Względem właśnie tych punktów powinny być dopasowane działania SEO. Dobra firma pozycjonująca przed rozpoczęciem prac dokona dokładnej analizy strony, zbada konkurencje, zrozumie cele, zaznajomi się z profilem świadczonych usług, słowem – wykona pełnoprawny audyt SEO. Dopiero na jego podstawie zaproponuje działania, które pozwolą wznieść wybrane frazy na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 08/04/2015   Autor: Michał Kamiński

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Tomasz B. pisze:

    Bardzo ważny jest punkt 1, agencja seo powinna skupić się na zdobywaniu wartościowych linków. A nie dużej ilość spamerskich, które nie generują ruchu i mogą zaszkodzic stronie.

  2. Piotr Wójcik pisze:

    ja bym jeszcze dodał, że dobra agencja seo nieustannie mierzy wyniki- pozycję, ruch i konwersję. I wprowadza zmiany, kiedy działania nie przynoszą efektów.

  3. Kamil pisze:

    Skuteczne pozycjonowanie objawia się też w dłuższej perspektywie wzrostem zysków, tego już dokładnie agencja SEO nie może mierzyć, ale mogą mierzyć właściciele firm.

  4. Tomek pisze:

    Wszystko sprowadza się do publikacji artykułów sponsorowanych. Później na zapleczu. W między czasie trochę contentu i poprawek on-site. Żeby była jakosc; to drogie portale, specjalistyczne teksty, wykupione zdjęcia. Osobiscie dodałbym punkt 6: Żadna agencja nie może zagwarantować pierwszego miejsca, nawet pierwszej strony. Za dużo jest chętnych, za mało wyników na pojedynczej stronie. Skoro wszyscy obiecuja top-y, to przecież sami sobie zaprzeczaja. Klienci tego niestety nie rozumieja. Nie da się kupić pierwszego miejsca, chyba, że w adwordsach. Ale kto zapłaciłby firmie, która nie obieca mu czołówki?

  5. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Tomek, dzięki za komentarz! Zdecydowanie zgadzam się z dodanym przez Ciebie punktem. Tej kwestii poświęciliśmy na blogu oddzielny artykuł: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/czy-pozycjoner-moze-zagwarantowac-top-10-w-google/ :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to