Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Zaangażowanie odbiorców najważniejszym celem w social media marketingu

Marketerzy prowadzący działania marketingowe w social media muszą stale poszerzać swoją wiedzę, ze względu na wciąż pojawiające się innowacje w tym zakresie. Jeśli chcą kierować się efektywną strategią i być na bieżąco z nowościami, muszą inwestować w swoje umiejętności. Jak sami przyznają celem tej inwestycji nie jest tylko jak mogłoby się wydawać zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów, ale przede wszystkim zaangażowanie odbiorców.

Powyższych danych dostarczyło badanie przeprowadzone w październiku 2015 roku przez Ascend2. Zostało w nim zapytanych 294 marketerów o najważniejsze cele w strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Prawie 2/3 respondentów odpowiedziało, że kluczowe jest dla nich zwiększenie zaangażowania odbiorców. Badane osoby wymieniały także jako istotne: zwiększenie świadomości ich marki, pozyskiwanie leadów, ruch na stronie internetowej oraz przychód ze sprzedaży.

social media1

Osiągnięcie sukcesu w social media wymaga odpowiedniego rodzaju treści. 82 % ankietowanych marketerów wskazało video jako najskuteczniejsze narzędzie w efektywnym realizowaniu strategii w social media, a następie infografiki i wpisy na blogach. #wiemyjak

Nie oznacza to, że stworzenie video czy infografiki zapewni nam od razu sukces. Respondenci wskazywali często na niezdolność do obliczenia ROI jako jedną z wiodących przyczyn ich niepowodzeń w tym zakresie. Inni zaś podawali takie powody jak brak umiejętności i zasobów, niewyciąganie wniosków z działań i brak skutecznej strategii.

social media2

Szacuje się, że w tym roku 88,2% amerykańskich firm wykorzysta portale społecznościowe w celach marketingowych, a w 2017 roku liczba ta wzrośnie do 89,4%.

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Antonis pisze:

    Social media jest przede wszystkim bezpośrednim kanałem komunikacyjnym. Marki skracają dystans między sobą a swoimi klientami. Nie dziwię się, że tutaj nastawiony jest nacisk na zaangażowanie użytkowników, bo ta platform najlepiej się do tego nadaje.

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak