Jakie są największe zalety reklamy internetowej oraz reklam Google Ads?

Reklama internetowa przyciąga przedsiębiorców i nie ma w tym nic dziwnego – obecnie promocja w sieci to podstawa, jeśli firmie zależy na zwiększeniu rozpoznawalności i sprzedaży. Poznaj główne zalety reklamy w internecie i dowiedz się, dlaczego warto w nią zainwestować. Przedstawiamy również  zalety reklamy Google Ads. Google proponuje reklamodawcom ciekawe rozwiązania, które mogą znacznie pomóc w promowaniu firmy. #wiemyjak

Zalety reklamy w Internecie

Poznaj 5 głównych zalet reklamy internetowej

Jeżeli chodzi o atuty działań w Internecie, to można by pisać o nich wielostronicowe artykuły. Co więcej, możliwości reklamowe w internecie są szerokie, a marketing internetowy to różnorodne formy promocji, poczynając od Google Ads, po social media, content marketing, mailing, czy pozycjonowanie stron www. Postaraliśmy się wybrać najważniejsze zalety reklamy online, które sprawiają, że przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają z tego typu promocji.

Zaleta 1: Reklama internetowa — zachęca do działania i jest różnorodna

Dzisiejsza reklama internetowa to nie tylko wyświetlanie na monitorze użytkownika reklamy graficzne z treściami promocyjnymi. Tworzenie kampanii internetowej to także szereg narzędzi, które zachęcają Twojego odbiorcę do konkretnych działań oraz pogłębiają Waszą komunikację. To niebywałe, jak Internet potrafi zbliżyć przedsiębiorcę z jego potencjalnymi klientami. Dzięki odpowiednio dobranym metodom promocji możesz stworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki. Dodatkowo możesz korzystać z wielu możliwości dotarcia do użytkownika, w zależności od Twoich potrzeb i celów – masz do wyboru różnorodne metody i kanały promocji.

Zaleta 2: Reklama online nie ma granic

Reklama internetowa ma to do siebie, że nie podlega  granicom:

  • geograficznym,
  • czasowym,

Firma z Polski może bez większego problemu reklamować się w Nowej Zelandii. Wystarczy tylko odpowiednio dobrany przekaz marketingowy oraz działania dostosowane do określonej grupy docelowej. Minęły już czasy, gdy działania na globalną skalę były bardzo trudne i mogli je uskuteczniać tylko najwięksi gracze. Kolejne zalety reklamy w internecie to brak ograniczenia czasowego. Nie ma znaczenia czy wejdziesz na daną stronę internetową w nocy, czy rano lub, w jakiej strefie czasowej się znajdujesz — przekaz reklamowy jest aktywny cały czas. 

Zaleta 3: Dociera do odpowiednich osób  

Zalety reklamy internetowej to przede wszystkim fakt, że przy odpowiednim targetowaniu możesz dotrzeć do określonej grupy odbiorców. To Ty decydujesz, do kogo skierowany jest Twój przekaz reklamowy i jakimi metodami chcesz promować firmę. Portale takie jak Facebook pozwalają na bardzo dokładne określenie grupy docelowej i przygotowanie reklamy specjalnie dopasowanej do jej potrzeb. Podobnie jest z reklamami Google Ads, które mogą być targetowane pod kątem konkretnych osób, miejsc, czy tematów. Taka precyzja w działaniach była do niedawna tylko marzeniem przedsiębiorców.

Zaleta 4: Reklama w Internecie — jest elastyczna!

Raz nadany komunikat, w każdej chwili może ulec zmianie — to kolejny atut reklamy w internecie. Jeżeli podczas kampanii, Twoja oferta się zmieniła, nie ma najmniejszego problemu – w przypadku reklam Google Ads zawsze możesz zmodyfikować treść reklamy oraz uaktualnić metody promocji.

Zaleta 5: Zalety reklamy w Internecie — stosunkowo  niska cena 

Jeżeli chodzi o zalety reklamy internetowej, to nie można pominąć jej kosztów. Są one o wiele niższe niż w przypadku telewizji czy radia. Dzięki temu Internet tak szybko podbił serca użytkowników. Dostajesz o wiele więcej możliwości w o wiele niższej cenie. To oczywiste, że w takim przypadku ludzie wybierają reklamę w sieci. Bardzo korzystne popularne modele rozliczeń reklamy internetowej przypisuje się przykładowo reklamom Google Ads, czy reklamom w social media. 

Przykładowe zalety reklamy internetowej

No dobrze, a jakie są zalety Google Ads?

Jeżeli zastanawiamy się, jakie są zalety reklamy w Internecie, to nie można nie wspomnieć o systemie reklamowym udostępnionym przez firmę Google. Za pośrednictwem reklamy Google Ads możliwe jest tworzenie różnorodnych reklam sklepu internetowego oraz przeprowadzanie działań reklamowych na szeroką skalę. Istnieje pięć podstawowych rodzajów reklam Ads, które są najpopularniejsze i przynoszą najlepsze rezultaty. Są to:

1. Linki sponsorowane

Google Ads pozwala na tworzenie reklam w formie tekstowej, zawierających link prowadzący do Twojej strony internetowej. Tego typu reklama może wyświetlać się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania lub na dole strony z rezultatami. Główne zalety reklamy, z wykorzystaniem linków sponsorowanych, to umiejscowienie reklamy w miejscach, które charakteryzują się największą klikalnością, czyli na górze wyszukiwarki Google oraz elastyczność w jej opłacaniu. Zmienne takie jak: 

  • twój budżet przeznaczony na kampanię
  • czas trwania działań reklamowych
  • grupa docelowa (jej wiek, wykształcenie, zainteresowania)
  • lokalizacja odbiorców reklamy

mogą być bardzo precyzyjnie określone, w zależności o tego, czego konkretnie potrzebujesz i jakich efektów się spodziewasz.

2. Remarketing, czyli jak odzyskać klienta 

Remarketing to sposób na odzyskanie klientów. Jeżeli użytkownik był na stronie Twojego sklepu internetowego i mimo to nie wykonał określonej czynności (np. zakupu), to nie znaczy, że jest dla Ciebie stracony. Dzięki remarketingowi możesz stworzyć reklamę, która będzie wyświetlać się konkretnym użytkownikom. Jej treść będzie dostosowana do tego, jakie produkty przeglądali ostatnim razem, gdy byli na Twojej stronie. Można powiedzieć, że remarketing to droga śladami użytkownika, który chwilowo zrezygnował z zakupów. Największą zaletą remarketingu jest zatem dotarcie do użytkowników, którzy nie dokonali jeszcze zakupumożliwość przekonania ich np. przygotowanym specjalnie dla nich kodem rabatowym.

3. Reklama display

Reklama display to rodzaj reklamy graficznej. Użytkownik po kliknięciu grafiki reklamowej zostanie przeniesiony na reklamowaną stronę internetową. Zaleta tej reklamy to przede wszystkim precyzja w działaniu. W tym rodzaju promocji możesz określić bardzo precyzyjnie, komu ma wyświetlać się przekaz promocyjny oraz na jakich stronach ma się pojawiać. Jeżeli sprzedajesz wędki, nie ma najmniejszego problemu, by dotrzeć do osób, które przeglądają fora, portale czy blogi poświęcone tej tematyce. Dzięki reklamie display możliwe jest dotarcie do konkretnej grupy użytkowników.

4. Reklama Google Shopping 

Reklama Google Shopping pozwala na wyświetlanie listy wybranych produktów wraz z ich zdjęciami, nazwami oraz cenamiReklama Google Shopping to doskonały wybór jeśli zależy Ci na atrakcyjnej prezentacji produktów, a tym samym przyciągnięciu uwagi potencjalnego klienta. Dodatkowa zaleta tej reklamy to jasno ustalone opłaty — jako reklamodawca  płacisz tylko za kliknięcia reklamę. Co więcej, dzięki współpracy z profesjonalną agencją, która posiada własny CSS, koszty za kliknięcia mogą być o wiele niższe!

5. Reklama wideo 

Obraz oraz wideo są znacznie łatwiej przyswajalne przez użytkownika niż tekst pisany, co daje reklamie wideo przewagę nad reklamą statyczną. Reklama wideo umieszczona na YouTube, może stać się przyczyną Twojego sukcesu reklamowego! Odpowiednia optymalizacja reklamy wideo oraz dobrze dobrany model rozliczeń sprawią, że kampania reklamowa spełni założone cele. Jakie zalety posiada reklama  w formie wideo?

  • Szybkie i trwałe zapamiętanie marki przez klientów
  • Powiększenie sieci odbiorców
  • Wzmocnienie i polepszenie wizerunku firmy
  • Stworzenie potrzeb zakupowych u odbiorców

Pokaż się w Internecie

Jak widzisz, zalety reklamy w Internecie oraz zalety Google Ads są niepodważalne. Wykorzystywanie promocji w sieci w przemyślany sposób,  może przynieść Ci wiele korzyści w postaci nowych klientów oraz zwiększonej sprzedaży Twoich usług i produktów. Dołącz do grona najlepszych i pozwól na to, by Twoja firma wypłynęła na szerokie wody reklamy internetowej. Jeżeli czujesz, że nie znasz się na działaniach reklamowych w Internecie, skorzystaj z usług jednej z wielu firm, zajmujących się promowaniem przedsiębiorstw w sieci. Szybko przekonasz się, jakie skuteczne mogą być tego typu działania.  Oczywiście pod warunkiem, że wybierzesz doświadczony zespół, który wie, co robi i szanuje Twój budżet reklamowy.

Nie zapominaj, że jeżeli chcesz, by Twoja firma była rozpoznawalna i zyskiwała coraz więcej klientów, musisz zdecydować się na reklamę internetową. Bez tego będziesz kolejną małą rybką w morzu internetowego biznesu.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

 

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (50)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Hubert pisze:

    Remarketing obecnie jest tak popularny. To, że reklama np. danego sklepu, w którym chcieliśmy coś kupić wyświetli nam się jeśli nie sfinalizujemy zakupu jest wręcz oczywiste. Ale mam wrażenie, że jest to naprawdę skuteczny sposób reklamy.

  2. ania_anna pisze:

    Targetowanie reklam to chyba największa przewaga reklam internetowych nad klasyczną reklamą, chociażby w TV, ale czy samemu można zrobić to w odpowiedni sposób? Pomoc agencji jest konieczna?

  3. agnieszka_solv pisze:

    Może i AdWords się kalkuluje, ale ludzie bardzo niechętnie podchodzą do reklam, uważając je za natrętne. Tak, nawet AdWords! Natknęłam się ostatnio na rozmowę o blokowaniu reklam, chłopak chciał znaleźć wtyczkę lub program blokujący płatne reklamy AdWords w wynikach wyszukiwania, bo jego zdaniem były zbyt nachalne. Dlatego klienci poszukują pozycjonowania, często ignorując płatne reklamy, bo przypuszczają, że ich potencjalni klienci również mogliby należeć do grupy, która nie klika w reklamy.

  4. Artur pisze:

    Adwordsy kalkulują się lepiej niż samo pozycjonowanie. Tyle, że o ile o pozycjonowaniu trochę ludzie słyszeli, to do reklam dalej mają dystans. Uświadamianie i edukowanie potencjalnych klientów pomoże ich do siebie i Adwordsów przekonać.