Promocja aplikacji mobilnych, czyli jak skutecznie docierać do użytkowników smartfonów

Promocja aplikacji mobilnych to jedyna możliwość, aby trafić do potencjalnych klientów – obecnie konkurencja w tym obszarze jest naprawdę duża. Na szczęście z pomocą przychodzi Google AdWords i reklamy aplikacji mobilnej. Dowiedz się, na czym polega promowanie aplikacji i dlaczego warto przyjrzeć się bliżej propozycjom reklamowym od Google.

reklama aplikacji mobilnej

Pamiętacie jeszcze pierwsze smartfony, wyposażone wyłącznie w aplikacje umożliwiające odbiór poczty e-mail czy przeglądanie stron internetowych? Dziś tego rodzaju rozwiązania traktujemy raczej jako podstawowe funkcje naszych telefonów, zaś producenci co rusz udostępniają nam coraz to nowsze oprogramowania dla naszych urządzeń mobilnych. Mimo że po aplikacje sięgamy często i chętnie, one też wymagają działań promocyjnych – zwłaszcza, że z dnia na dzień jest ich coraz więcej. Sprawdźcie, na czym polega promocja aplikacji mobilnych i jakie reklamy aplikacji można wyświetlać. #wiemyjak

Smartfony kiedyś a dziś

Początkowo były absolutną nowością, na którą niekoniecznie każdy z nas mógł sobie pozwolić. Dziś, użytkowane przez nas smartfony są znacznie bardziej wszechstronne, umożliwiając nam wykonywanie wielu czynności – komunikowanie się ze znajomymi, oglądanie filmów, wykonywanie przelewów bankowych, robienie zakupów, uprawianie sportów z możliwością mierzenia wyników i wiele, wiele innych…

Rodzajów i funkcji aplikacji jest całe mnóstwo, jednak czołowe miejsca w rankingu należą do największych graczy rynku mobilnego. Jak wynika z raportu amerykańskiej agencji doradczej Nielsen, środowisko mobile’u zdominowały trzy ogromne firmy: Google, Facebook oraz Apple. Poznajcie teraz możliwości promocji aplikacji mobilnych.

Promocja aplikacji mobilnej – niezbędne podstawy

Większość kampanii promujących aplikacje mobilne to podtypy kampanii reklamowych. To, co należy zrobić przed ich uruchomieniem, to podjąć decyzję dotyczącej tego, gdzie chcesz promować swoją aplikację. Do dyspozycji jest sieć wyszukiwania (wyszukiwarkę Google oraz partnerów w sieci wyszukiwania), sieć reklamowa (tu również inne aplikacje, mobilne portale informacyjne, blogi i inne witryny dzielące się powierzchnią reklamową) oraz YouTube. Warto dodać, że w przypadku YouTube kierowanie reklam odbywa się na zasadzie mechanizmów analogicznych do sieci reklamowej, a więc z wykorzystaniem m. in. odpowiednich słów kluczowych, zainteresowań użytkowników czy ich danych demograficznych.

Za każdym razem tak samo istotny jest przede wszystkim cel – musisz określić, czy zależy Ci głównie na częstszym pobieraniu aplikacji, czy raczej zachęcie do bardziej aktywnego z niej korzystania. Na tej właśnie podstawie wyróżnia się dwa typy reklam aplikacji mobilnych, o których przeczytasz w dalszej części tego tekstu.

Reklama aplikacji mobilnej – jak zacząć?

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, w Google AdWords dostępnych jest kilka formatów reklam. W zależności od tego, w jakiej sieci będziesz chciał wyświetlać reklamy, których celem będzie promocja aplikacji mobilnych oraz jaki typ kampanii wybierzesz, ustawienia zostaną odpowiednio zoptymalizowane, a Google AdWords będzie automatycznie generował formaty wyświetlanych reklam. Nie trzeba zatem projektować pojedynczych reklam, gdyż system dostosuje ich kreacje automatycznie.

Główne zadanie polega tu jedynie na stworzeniu tekstu reklamowego oraz wskazaniu kilku niezbędnych informacji, które potrzebne będą do promocji aplikacji mobilnej. Można również opcjonalnie dodać link do filmu w YouTube, dzięki czemu reklamy będą mogły wyświetlać się także w tej usłudze.

Istotne jest też zdefiniowanie limitu, czyli stawki docelowego CPI, który obliczany jest na podstawie kosztu instalacji naszej aplikacji. Ten z kolei wynika z częstotliwości wyświetlania naszych reklam oraz związanych z tym opłat. Na początku ważne jest też określenie języków i lokalizacji, na które kierowana będzie reklama.

Reklama aplikacji mobilnej i jej rodzaje

Dwa podstawowe typy reklam aplikacji mobilnych, to reklamy promujące ich instalację oraz reklamy angażujące użytkowników, przy czym większą popularnością cieszą się te pierwsze. Celem tych reklam jest, najprościej mówiąc, zwiększenie liczby pobrań. Są one dostosowywane automatycznie, a każda z nich wyposażona jest w przycisk ,,Instaluj” oraz link prowadzący do aplikacji w sklepie. Reklamy te mogą być wyświetlane w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz w YouTube. W zakresie tego typu reklam dostępne są trzy formaty: reklama standardowa, graficzna oraz wideo.

Drugi rodzaj to reklamy angażujące pozyskanych już wcześniej użytkowników aplikacji. Mają one zachęcać ich do powrotu do niej oraz wykonania pożądanych działań. Najczęściej tego typu reklamy aplikacji mobilnej zawierają przycisk z wezwaniem do działania oraz posiadają link prowadzący bezpośrednio do aplikacji. Użytkownicy mogą zatem otworzyć aplikację bezpośrednio z poziomu reklamy. Jeśli natomiast reklama aplikacji zostanie wyświetlona użytkownikowi, który nie zainstalował jeszcze aplikacji, przed uaktywnieniem takiego linku otrzyma komunikat o możliwości pobrania oprogramowania. Reklamy te mogą być wyświetlane tylko w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej, a dostępne w ich zakresie formaty to reklamy standardowe oraz graficzne.

Dlaczego promowanie aplikacji mobilnych jest takie istotne?

Sklep Google udostępnia obecnie ponad 400 tysięcy aplikacji, rokrocznie zwiększając liczbę ich pobrań. W ramach ciekawostki – badania przeprowadzone przez App Annie mówią, że w ubiegłym roku przewyższyła ona liczbę pobrań aplikacji z Apple Store aż o… 100%. Warto zaznaczyć, że w roku wcześniejszym wskaźnik ten wynosił 60%.

Ogromna ilość dostępnych aplikacji sprawia, że wyróżnić się jest coraz trudniej. Rynek rządzi się swoimi prawami – aby zostać zauważonym na tle ogromnej konkurencji, potrzeba skutecznych działań promocyjnych. To właśnie z tego względu Google AdWords udostępnia kilka rodzajów kampanii, pozwalających na reklamowanie aplikacji mobilnych zgodnie z Twoimi celami i założeniami. Tak promowane aplikacje mobilne mają większe szanse, by zainteresować swoich potencjalnych użytkowników.

Reklamy Google to nasza specjalność. Przygotujemy dla Ciebie efektywną reklamę, która przyniesie Ci szereg korzyści.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mirosław pisze:

    Dobry tekst obrazujący podstawy promocji aplikacji mobilnych. W sumie tak jak w innych działaniach promocyjnych podstawa to określenie celu, no i monitoring sytuacji,czy stworzona reklama aplikacji jest efektywna.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem