Reklama Google Shop: czy działa?

Google shopping w Polsce

Zakupy Google (nazywane również: Google Shop, Google Shopping, Google Merchant Center oraz PLA) zostały wprowadzone do Polski 8 listopada 2013. Miało to miejsce akurat przed Świętami, co pozwoliło witrynom e-commerce na jeszcze lepszą promocję produktów w wyszukiwarce, w najgorętszym dla nich czasie.

Minęły już dwa miesiące od polskiej premiery Zakupów Google, zatem przyszedł czas na pierwsze wnioski i odpowiedzenie sobie na kilka pytań:
– Czy Google Shop sprzedaje?
– Ile kosztuje kliknięcie w reklamę tego typu?
– Jak wygląda skuteczność takiej kampanii na tle innych usług Google, a w szczególności remarketingu oraz reklam tekstowych w wyszukiwarce?

Jak działa Google Shop?

Poniżej przedstawiam statystyki ze sklepu jednego z naszych Klientów. Dane pochodzą z ostatnich 30 dni.

 

google shop statystyki

Statystyka, która interesuje nas szczególnie, to Koszt konwersji (1/kliknięcie). W naszym przypadku przez konwersję rozumiemy dokonanie zakupu w sklepie. Widzimy, że cena za pozyskanie jednego Klienta jest niższa w kampanii Google Shop niż dla remarketingu, czy też w kampanii Google AdWords w wyszukiwarce (nie licząc jednej kampanii, gdzie wartość ta wyniosła 5,82 zł). Jedno kliknięcie w reklamę Google Shop kosztowało średnio 0,99 zł. Można uznać, iż jest to porównywalna cena do przejść na stronę poprzez reklamy tekstowe w wyszukiwarce.

Uwagę zwraca również Współczynnik konwersji (1/kliknięcie). Reklama w Zakupach Google jest dwukrotnie skuteczniejsza w generowaniu zakupów niż przekaz w klasycznych reklamach zawierających tylko tekst.

Google Shop nie wygenerował jednak najwięcej konwersji, co zgadza się z wypowiedziami pracowników Google, którzy podkreślają, że Zakupy Google są tak skonstruowane, aby uzupełniały i poszerzały możliwości kampanii w wyszukiwarce, a nie ją zastępowały.

Biorąc pod uwagę niewysokie stawki za kliknięcia, niższy koszt pozyskania Klienta oraz wyższą skuteczność w sprzedaży – działanie Google Shop oceniamy bardzo dobrze, spełnia wymagania jakie zostały postawione przed tą usługą przez naszych Klientów.

Minęły dopiero dwa miesiące od premiery w Polsce i zdecydowanie widać, że warto poważnie rozważyć promocję swojego e-sklepu za pomocą Google Shop. System dopiero się rozwija, a już widać pozytywne efekty jego działania. Wraz z czasem i rozbudowywaniem usługi przez Google, możliwości i osiągane wyniki będą się poprawiać na jeszcze lepsze.

 

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – Wiemy jak

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem