Reklama Google Shop: czy działa?

Google shopping w Polsce

Zakupy Google (nazywane również: Google Shop, Google Shopping, Google Merchant Center oraz PLA) zostały wprowadzone do Polski 8 listopada 2013. Miało to miejsce akurat przed Świętami, co pozwoliło witrynom e-commerce na jeszcze lepszą promocję produktów w wyszukiwarce, w najgorętszym dla nich czasie.

Minęły już dwa miesiące od polskiej premiery Zakupów Google, zatem przyszedł czas na pierwsze wnioski i odpowiedzenie sobie na kilka pytań:
– Czy Google Shop sprzedaje?
– Ile kosztuje kliknięcie w reklamę tego typu?
– Jak wygląda skuteczność takiej kampanii na tle innych usług Google, a w szczególności remarketingu oraz reklam tekstowych w wyszukiwarce?

Jak działa Google Shop?

Poniżej przedstawiam statystyki ze sklepu jednego z naszych Klientów. Dane pochodzą z ostatnich 30 dni.

 

google shop statystyki

Statystyka, która interesuje nas szczególnie, to Koszt konwersji (1/kliknięcie). W naszym przypadku przez konwersję rozumiemy dokonanie zakupu w sklepie. Widzimy, że cena za pozyskanie jednego Klienta jest niższa w kampanii Google Shop niż dla remarketingu, czy też w kampanii w wyszukiwarce (nie licząc jednej kampanii, gdzie wartość ta wyniosła 5,82 zł). Jedno kliknięcie w reklamę Google Shop kosztowało średnio 0,99 zł. Można uznać, iż jest to porównywalna cena do przejść na stronę poprzez reklamy tekstowe w wyszukiwarce.

Uwagę zwraca również Współczynnik konwersji (1/kliknięcie). Reklama w Zakupach Google jest dwukrotnie skuteczniejsza w generowaniu zakupów niż przekaz w klasycznych reklamach zawierających tylko tekst.

Google Shop nie wygenerował jednak najwięcej konwersji, co zgadza się z wypowiedziami pracowników Google, którzy podkreślają, że Zakupy Google są tak skonstruowane, aby uzupełniały i poszerzały możliwości kampanii w wyszukiwarce, a nie ją zastępowały.

Biorąc pod uwagę niewysokie stawki za kliknięcia, niższy koszt pozyskania Klienta oraz wyższą skuteczność w sprzedaży – działanie Google Shop oceniamy bardzo dobrze, spełnia wymagania jakie zostały postawione przed tą usługą przez naszych Klientów.

Minęły dopiero dwa miesiące od premiery w Polsce i zdecydowanie widać, że warto poważnie rozważyć promocję swojego e-sklepu za pomocą Google Shop. System dopiero się rozwija, a już widać pozytywne efekty jego działania. Wraz z czasem i rozbudowywaniem usługi przez Google, możliwości i osiągane wyniki będą się poprawiać na jeszcze lepsze.

 

Filip Kaźmierczak
EACTIVE – Wiemy jak

14/01/2014
Filip Kaźmierczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to