Cele i stawki – o określaniu stawek AdWords i wyborze strategii

Niemal wszystkie działania w życiu codziennym czy zawodowym prowadzą do osiągnięcia założonego celu. Działając w określony sposób pragniemy doprowadzić do konkretnej sytuacji – awansować, zarabiać więcej itp. Podobnie jest w przypadku reklam AdWords. Decydując się na rozpoczęcie kampanii musimy zdecydować, co chcemy osiągnąć przy jej pomocy. Wybór ten wpłynie również na koszty, albowiem strategia ustalania stawek AdWords jest ściśle powiązana z celami reklamowymi.

Cele reklamowe w kampaniach AdWords możemy podzielić na trzy podstawowe rodzaje – pierwszy dotyczy wzrostu intensywności ruchu na witrynie, drugi budowania świadomości marki, trzeci zaś konwersji. W oparciu o powyższe cele określone są stawki reklamowe w kampaniach AdWords. Dowiedzmy się jakie możliwości w tej kwestii oferuje Google i który cel pasować będzie do prowadzonej działalności.

Cele reklamowe

Cel 1 – większy ruch na stronie

System AdWords liczy kliknięcia w momencie, gdy internauta kliknie reklamę, np. w nagłówek reklamy tekstowej. Liczba ta będzie się powiększać również wtedy, gdy strona jest niedostępna bądź użytkownik do niej nie dotrze. Dlatego należy pamiętać, że liczba kliknięć nie zawsze zgadzać się będzie z liczbą odwiedzin.

Analizując liczbę kliknięć możemy dowiedzieć się, czy reklama jest atrakcyjna dla oglądających ją osób. Dlatego też chcąc zwiększyć intensywność ruchu na stronie, powinniśmy skupić się na kliknięciach. Określmy stawkę CPC (cost-per-click) i płaćmy jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę i przejdzie do strony.

Jeśli naszym celem jest zwiększenie ruchu na stronie, przy określaniu stawek CPC możemy skorzystać z jednej z dwóch możliwości. Pierwsza – automatyczna – wymaga od nas jedynie ustalenia budżetu dziennego. System AdWords sam dobierze stawki tak, by liczba kliknięć w danym budżecie była jak największa. W związku z pełną automatyzacją, jest to najprostsze rozwiązanie.

Doświadczeni użytkownicy AdWords mogą samodzielnie ustalać stawki na poziomie grupy reklam, poszczególnych słów kluczowych czy miejsc docelowych. W ten sposób mogą definiować stawki dla najistotniejszych kliknięć względem prowadzonej działalności.

Cel 2 – wyświetlenia

Jeśli zależy nam na budowaniu świadomości marki i chcemy, by jak największa grupa potencjalnych odbiorców kojarzyła naszą firmę, powinniśmy zdecydować się na płatność nie za kliknięcia, lecz wyświetlenia. Sposób ten, sprawdzający się jedynie w kampaniach kierowanych tylko na sieć reklamową, pozwala określić vCPM (viewable cost-per-mille) czyli stawki kosztu tysiąca widocznych wyświetleń reklamy w widocznym miejscu. W ten sposób logo firmy czy znak szczególny zarezerwowany dla naszej marki zostanie wyświetlony jak największej liczbie osób, co pozytywnie wpłynie na budowanie świadomości marki, na czym nam przecież zależy.

Cel 3 – konwersja

Trzecia opcja przeznaczona jest dla osób korzystających ze śledzenia konwersji, którym zależy na podejmowaniu konkretnych działań przez odwiedzających stronę. Bez różnicy czy będzie to sprzedaż, zapisanie się do newslettera czy może rejestracja w serwisie. W przypadku wyboru tej opcji płaci się każde kliknięcie.

Za ustalanie stawek, jeśli za cel kampanii ustawimy sobie konwersję, odpowiada system AdWords. Robi to w taki sposób, by uzyskać jak największą liczbę konwersji przy ustalonym koszcie pozyskania (CPAcos-per-action).

A reklamy wideo?

We wstępie wspomnieliśmy, że większość reklamodawców w trakcie prowadzenia kampanii skupia się na trzech elementach – kliknięciach, wyświetleniach oraz konwersjach. Do grupy tej dołączyły jeszcze obejrzenia, dedykowane – jak można się spodziewać – reklamom wideo.

Decydując się na tę opcję, można kontrolować zaangażowanie użytkowników względem treści wideo, sprawdzać gdzie są oglądane, kiedy wyłączane. Wybierając określanie stawki kosztu obejrzenia (CPVclick-per-view), płaci się za wyświetlenia filmu i np. kliknięcia nakładek.

Konfiguracja stawki CPV odbywa się poprzez ustalenie najwyższej możliwej ceny, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za obejrzenie reklamy, tak zwane „maks. CPV„.

Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele w kampaniach AdWords. Zapoznaj się z naszą ofertą kampanii Google AdWords i zdaj się na wiedzę naszych specjalistów >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem