SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Rodzaje reklam na Facebooku, które pozwolą Ci sprzedać więcej

Prowadzisz firmę i zależy Ci na jej ciągłym rozwoju? Chcesz rozpocząć reklamowanie na Facebooku, jednak nie wiesz jakie rodzaje reklam oferuje Facebook? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! W poniższym wpisie poznasz dostępne rodzaje reklam na Facebooku, na jakiej podstawie dobierane są formaty reklamowe na Facebooku i jakie właściwości powinny posiadać skuteczne reklamy na Facebooku, które osiągną sukces. #wiemyjak

#wiemyjak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku
POZNAJ Facebook Ads w AKTYWNYM MODELU ROZLICZEŃ

Jak zaskoczyć swoich klientów? Poznaj rodzaje reklam na Facebooku

Reklamy na Facebooku — reklama w formie obrazu, czego wymaga Facebook?

Format obrazu  jest chyba najprostszym formatem reklamowym, ale nie oznacza to, że najmniej skutecznym. W tym przypadku szczególnie ważny jest wygląd grafiki reklamowej — musi być ciekawa, dynamiczna, posiadać coś, co wyróżni ją na tle innych materiałów i przyciągnie wzrok odbiorców. 

W jaki sposób zaprojektować obraz?

  • Wybierz plik typu: JPG lub PNG 
  • Najlepszy współczynnik proporcji to: od 1,91:1 do 1:1 
  • Najkorzystniejsza rozdzielczość to: co najmniej 1080 × 1080 pikseli 

Kiedy najlepiej wybrać reklamę w formie obrazu?

Format obrazu najlepiej sprawdzi się, kiedy Twoim celem jest: 

  • Zaprezentowanie usługi, produktu lub marki. Jeśli chcesz, aby odbiorcy poznali Twój produkt, a jego wygląd zapadł im w pamięć, wybierz reklamę w formie obrazu. Pamiętaj jednak o wyborze odpowiednich grafik. Muszą przedstawiać produkt takim, jakim jest w rzeczywistości oraz zachęcać do zakupu.   
  • Samodzielne rozpoczęcie tworzenia treści reklamowych na Facebooku. Ponieważ  jest to najprostszy z dostępnych formatów reklamy, dlatego jest to odpowiedni wybór dla osób, które dopiero rozpoczynają reklamowanie na Facebooku

Formaty reklamowe na Facebooku — reklama wideo

Gdzie możesz umieścić swoją reklamę wideo? Reklamy wideo możesz umieszczać w wielu miejscach na Facebooku, Instagramie, Audience Network oraz Messengerze. Należy jednak pamiętać, że w zależności od miejsca dystrybucji reklamy dopuszczalne będą filmy o różnej długości i odmiennych współczynnikach proporcji. Natomiast niezmienne jest to, że krótsze filmy są zwykle bardziej atrakcyjne na urządzeniach mobilnych

W jaki sposób zaprojektować film?

  • Wybierz typ pliku: MP4, MOV lub GIF 
  • Odpowiedni współczynnik proporcji to: 1:1  (dla komputerów lub urządzeń mobilnych) lub 4:5 (jedynie dla urządzeń mobilnych) 
  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli 

Ostatnią, rzeczą, jaką powinieneś rozważyć, są napisy oraz dźwięk reklamy wideo. Są to opcje dodatkowe, jednak warto je uwzględnić, ponieważ zwiększają one atrakcyjność przekazu reklamowego oraz dają odbiorcy wybór — zarówno dźwięk, jak i napisy można w dowolnym momencie wyłączyć. 

Wymogi techniczne Facebooka 

  • Czas trwania filmu: od 1 sekundy do 241 minut
  • Maksymalny rozmiar pliku: 4 GB
  • Minimalna szerokość oraz wysokość: 120 pikseli x  120 pikseli

Kiedy najlepiej wybrać format wideo reklamy? 

Reklama w formie filmu to najlepszy wybór, jeśli zależy Ci na: 

  • Zaprezentowaniu nowych, unikatowych cech produktu lub usługi. Film pozwala na przekazanie odbiorcy nie tylko wyglądu, ale również ruchu — wykorzystaj to!
  • Przyciągnięciu uwagi odbiorcy i utrzymaniu jej. Czas, jaki użytkownik internetu może w skupieniu oglądać materiały wideo to obecnie niespełna 8 sekund — właśnie tyle czasu mają Twoje reklamy na Facebooku, aby przyciągnąć jego uwagę i zachęcić do dalszego oglądania.  Dlatego musisz wykazać się kreatywnością, tworząc materiał wideo — pamiętaj, jednak że nie możesz zanudzić odbiorcy — najlepiej, żeby jego długość nie przekraczała 15 sekund.  
  • Zaprezentowaniu jednego, prostego i zrozumiałego komunikatu. Jeśli zależy Ci, aby odbiorca wykonał jeden określony ruch (konwersja), np. kupił dany produkt, przyszedł do sklepu stacjonarnego lub odwiedził stronę internetową, wybierz formaty reklamowe wideo i stwórz prosty, ale zapadający w pamięć przekaz. 

Reklamy karuzelowe, czyli zaprezentuj swój potencjał!

Format karuzelowy reklamy na Facebooku umożliwia zaprezentowanie w Aktualnościach w jednej reklamie do 10 obrazów lub filmów, gdzie każdy element ma oddzielny:

  • link, 
  • własny nagłówek, 
  • opis,
  • wezwanie do działania.

Odbiorcy mogą poznawać zawartość karuzeli, przesuwając palcem po ekranie urządzenia mobilnego lub klikając strzałki na ekranie komputera. Reklama w formie karuzeli to więcej miejsca na materiał w jednej reklamie. Te formaty reklamowe na Facebooku umożliwiają  przedstawienie wielu produktów, usług lub promocji w ramach jednego przekazu. Reklama karuzelowa to doskonałe miejsce na storytelling i opowieść o marce na kolejnych kartach karuzeli.

Jak wykorzystać potencjał karuzeli? Czyli stwórz reklamę idealną!

Projekt karuzeli. Jakie zalecenia przedstawia Facebook?

  • Wymagany typ pliku obrazu: JPG lub PNG 
  • Pliku filmu: MP4, MOV lub GIF 
  • Współczynnik proporcji: 1:1 
  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli 
  • Adres URL strony docelowej: wymagany (tylko w ten sposób Twoi odbiorcy zostaną przeniesieni prosto do reklamowanej oferty). Pamiętaj każda karta karuzeli to możliwość nowej reklamy, wykorzystaj to i zaprezentuj potencjał swojej firmy.

    Właściwości techniczne — czego wymaga karuzela?

    • Liczba kart reklamy: od 2 do 10
    • Maksymalny rozmiar pliku obrazu: 30 MB
    • Maksymalny rozmiar pliku filmu: 4 GB
    • Czas trwania filmu: od 1 sekundy do 240 minut. Jednak optymalna długość to między 15-30 sekund. 

    Kiedy najlepiej wybrać reklamę w formie karuzeli?

    Ta reklama to najlepszy wybór, jeśli zależy Ci na: 

    • Przedstawieniu kilku produktów z linkami. Daj klientom większy wybór i popraw współczynnik kliknięć.
    • Wyróżnieniu najważniejszych cech Twojego produktu. Przedstaw go w różnych ujęciach – dzięki temu klienci lepiej poznają Twoją ofertę.
    • Opowiedzieć historię. Użyj karuzeli i opowiedz historię, która zaciekawi Twoich klientów.
    • Przedstawić swoją firmę. Wytłumacz odbiorcom krok po kroku, jak działasz na co dzień.
    • Przedstaw  korzyści. Jeśli Twoja firma to usług, użyj obrazów lub filmów, aby zaprezentować korzyści nowym klientom.

    Kolejny format reklamy na Facebooku — kolekcja

    Format kolekcji uwzględnia materiał błyskawiczny, obraz lub film w tle, pod którym jest pokazanych wiele produktów. Po kliknięciu reklamy zostaje wyświetlony pełnoekranowy materiał błyskawiczny (jest to przeniesienie do widoku strony docelowej bez konieczności opuszczania Facebooka).

    Projekt kolekcji. Jakie zalecenia przedstawia Facebook?

    • Typ obrazu: JPG lub PNG 
    • Typ pliku filmu: MP4, MOV lub GIF 
    • Współczynnik proporcji: 1:1 
    • Rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli

    Reklama w formie kolekcji – wymogi Facebooka

    • Materiał błyskawiczny: wymagany
    • Maksymalny rozmiar obrazu: 30 MB
    • Maksymalny rozmiar pliku filmu: 4 GB

    W jakich przypadkach format kolekcji pozwoli stworzyć skuteczne reklamy na Facebooku?

    • Kiedy Twoim celem jest usprawnienie dotarcia produktu do klienta. Kolekcja pozwala na sprawniejsze odkrywanie produktów. Połączenie filmu lub obrazów z odpowiednimi produktami pozwoli Ci skutecznie zainteresować odbiorców.
    • Kiedy zależy Ci na dotarciu do klienta za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Po dotknięciu reklamy odbiorca może przeglądać dodatkowe produkty lub uzyskać więcej informacji na temat produktu, jednak reklama na Facebooku w formie kolekcji jest dedykowana jedynie urządzeniom  mobilnym.
    • Kiedy zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży. Zainteresowani klienci mogą kupić oglądane produkty, przechodząc bezpośrednio do witryny lub aplikacji.
    • Kiedy posiadasz większą ilość produktów i chcesz zaprezentować je dużemu gronu odbiorców. Udostępniając obrazy wielu produktów lub usług, możesz przedstawić swoją ofertę oraz zachęcić do dokonania większych zakupów. Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Zadbaj o promocję Twojego biznesu! 

    Chcesz stworzyć reklamę w formie kolekcji? Wykorzystaj poniższe rady i osiągaj sukcesy w biznesie!

    • Przedstaw zróżnicowane produkty/usługi. Pokaż odbiorcom, że Twoja oferta skierowana jest do różnych potrzeb i gustów. Im szerszy asortyment, tym większa grupa osób znajdzie w nim coś dla siebie. 
    • Pokaż produkty na zdjęciach w  rzeczywistych sytuacjach. W okolicznościach i miejscach,   w których z twoich produktów/usług będzie korzystał Twój klient. W ten sposób kupujący nie tylko zobaczy produkt w sytuacjach, w których sam będzie z niego korzystał, ale uniknie rozczarowania wynikającego z różnicy między zdjęciami a rzeczywistością. To również doskonały sposób na pokazanie zastosowań danego produktu. 
    • Zachęć klientów do poznania szerszej oferty. W aplikacji lub w witrynie docelowej umieść więcej produktów, niż w reklamie (warto dodać produkty z innych kategorii).

    Wymiary reklam na Facebooku

    Wymiary reklam na Facebooku - tabela

    Tab. oprac. na podstawie Przewodnik po reklamach na Facebooku

    Reklama w relacji – format, który łączy Facebook, Instagram i Messenger

    Reklamowanie na Facebooku to również stories. Docieraj do użytkowników dzięki reklamie w relacjach. Dlaczego użytkownicy wybierają relację? Pasują one  do tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z telefonów – trzymają je pionowo.  Facebook bardzo dobrze o tym wie i dostosował relację do widoku w pionie. Dzięki czemu dostęp do filmów i zdjęć jest prosty oraz intuicyjny.

    Przed utworzeniem reklamy na Instagram Stories lub Facebook Stories upewnij się, że Twoje obrazy i filmy są odpowiednio sformatowane.  Jenak pamiętaj, że Messenger Stories możesz wybrać tylko w połączeniu z Instagram Stories lub Aktualnościami na Facebooku. Messenger Stories nie jest obecnie dostępne jako samodzielna powierzchnia reklamowa.

    Wymagania co do formatowania reklam w relacji przedstawia poniższa tabela:

    Wymiary reklam na Facebooku (stories) - tabela

    Tab. oprac. na podstawie Centrum pomocy dla firm w Meta

    Reklamowanie na Facebooku — optymalizacje, które pozwolą Ci sprzedać więcej

    • Zamień zaangażowanie w reklamę. Jeśli publikujesz na Facebooku, pewnie zauważyłeś, że niektóre posty generują większe zaangażowanie odbiorców od pozostałych. Wykorzystaj to i zamień najbardziej angażujące posty w reklamy. Warto też zastanowić się, jakie elementy sprawiły, że odbiorcy tak chętnie się angażowali i wykorzystać je przy tworzeniu kolejnej reklamy na Facebooku.
    • Ustaw właściwe kierowanie. Możesz mieć najlepiej zaprojektowane kreacje reklamy na Facebooku, ale jeśli będą wyświetlane niewłaściwym osobom, nie zapewni to odpowiedniego zwrotu z inwestycji dla Twojej firmy. Facebook ma wiele różnych sposobów na dotarcie do grupy docelowej, dlatego ważne jest, aby zrozumieć dostępne opcje, oraz  własnych odbiorców reklamy na Facebooku i mieć pewność, że docierasz do właściwych osób we właściwych miejscach.  Targetowanie reklam na Facebooku to nie tylko podstawowe dane takie jak wiek, płeć czy język, ale informacje szczegółowe o odbiorcach reklam m.in. wydarzenia finansowe, edukacyjne, a nawet grono znajomych.  
    • Wykorzystaj Testowanie A/B. Testowanie A/B polega na pobraniu reklamy, wykonaniu kopii i zmianie jednego elementu. Ważne jest, aby za każdym razem zmieniać tylko jeden komponent reklamy, w przeciwnym razie nie zrozumiesz, co działa na odbiorców, a co nie. Wszystkie rodzaje reklam na Facebooku pozwalają na edycję takich elementów jak: obrazy, nagłówki, wezwania do działania (CTA), linki lub filmy.

        Kiedy reklamować firmę na Facebooku?

        Przedsiębiorcy wybierają z wielu formatów reklamy na Facebooku, optymalizują swój przekaz oraz dostosowują go do swoich odbiorców. Wszystko po to, aby stworzyć reklamę, która osiągnie sukces i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Jednak, zanim do tego dojdzie, należy odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie, kiedy jest właściwy moment na rozpoczęcie reklamy na Facebooku? Jest kilka kluczowych sytuacji: 

        Otworzyłeś nowy biznes

        Jeśli prowadzisz nowo otwarty biznes, zapewne brakuje Ci świadomości marki wśród Twoich potencjalnych klientów. Reklama na Facebooku to możliwość reklamowania za pomocą obrazów i filmów. Dzięki temu możesz wyróżnić się swoją ofertą i zdobyć pierwszych klientów.

        Rozszerzyłeś swoją ofertę o nowe usługi/produkty

        Jeśli zdecydowałeś się na wprowadzenie nowych produktów lub usług to bardzo dobry moment na poinformowanie o tym społeczeństwa za pośrednictwem reklamy na Facebooku.

        Kierujesz swoją ofertę do wyspecjalizowanej/niewielkiej grupy odbiorców

        Jedną z największych zalet, jakie daje reklamowanie na Facebooku, jest możliwość bardzo dokładnego kierowania reklam (nawet na ściśle określone grupy odbiorców). Dlatego, jeśli Twój produkt/usługa jest skierowany do niszowych grup, reklama na Facebooku pozwoli Ci dotrzeć właśnie do nich. 

        Prowadzisz sprzedaż sezonową

        W przypadku tego rodzaju działalności reklamowanie za pośrednictwem Facebooka poinformuje użytkowników, że sezon na zakupy w Twoim sklepie właśnie się rozpoczął. Sprzedaż sezonowa bardzo dobrze łączy się z remarketingiem – przypomnij swoim klientom, że być może powinni zaopatrzyć się w Twój produkt ponownie.  

        Jak reklamować swoją firmę na Facebooku? Małe rzeczy, które sprawią, że Twoja firma zyska zaufanie klientów

        Reklamuj z umiarem – pamiętaj, że reklama na Facebooku to tylko dodatek. Użytkownicy cenią sobie unikalne i angażujące treści. Twoi odbiorcy nie chcą widzieć tylko reklam. Twórz systematycznie, a Twoje posty przyciągną do Ciebie klientów.  Jednak budowanie zaufania jest to proces długotrwały, dlatego na efekty zazwyczaj należy poczekać nieco dłużej – z czasem twoje treści staną się Twoją reklamą.

        Zadbaj o kontakt z klientem. Reklamy na Facebooku mają sprawić, że użytkownicy zainteresują się Twoją ofertą i wyślą wiadomość lub bezpośrednio dokonają zakupu. Jeśli jednak nie dbasz o kontakt z użytkownikami, to tracisz nie tylko klienta, ale również pieniądze zainwestowane w reklamy. Osoba, która otrzyma wiadomość zwrotną, będzie wiedziała, że klient jest najważniejszy dla Twojej firmy i chętniej dokona zakupu. 

        5 rodzajów reklam na Facebooku — wiele możliwości!

        W powyższym artykule zostało omówione 5 rodzajów reklamy na Facebooku

        • Obraz,
        • Film,
        • Karuzela, 
        • Kolekcja,
        • Relacja.

        Każdy z nich dedykowany jest do osiągnięcia różnych celów biznesowych oraz wymaga odpowiednich ustawień technicznych. Poszczególne rodzaje reklam na Facebooku, posiadają szablony, z których jako twórca przekazu możesz  skorzystać. Zdecydowanie usprawnia to proces powstawania reklamy — po stronie twórcy zostaje jedynie dobór odpowiednich, unikalnych materiałów oraz dopilnowanie kwestii technicznych takich jak: odpowiednia rozdzielczość, proporcja czy typ pliku.  Dzięki temu reklamowanie na Facebooku stało się jeszcze prostsze i intuicyjne.  A Ty możesz tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku.

        #wiemyjak robić skuteczne kampanie reklamowe

        Ocena artykułu:
        4.9/5 (10)

        Komentarze

        Dodaj komentarz

        TAK

        Zostaw kontakt, oddzwonimy

        Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
        Imię i Nazwisko
        E-mail*
        Numer telefonu*
        Adres strony internetowej*
        Treść wiadomości
        TAK
        Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

        Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

        Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

        Dziękujemy!

         

        Co dalej?

        1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
        2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
        3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

        KLAUZULA INFORMACYJNA

        Informujemy, że:

        1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
        2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
        3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
        4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
        5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
        6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
        7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
        8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
        9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
        10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
        11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

        Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

        Rozumiem