Jak wygenerowaliśmy 23% ruchu dla centrumtlumaczen.pl dzięki content marketingowi?

Zespół naszych specjalistów z działu content marketingu stworzył dla naszego klienta w ramach usługi zwiększania widoczności treści na bloga firmowego. Jeden z przygotowanych artykułów wygenerował 23,53% ruchu z Google (ruchu organicznego) na stronie klienta centrumtlumaczen.pl. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się jakie działania wykonaliśmy, aby uzyskać taki wynik. #wiemyjak

eactive-centrumtlumaczen-case-study-b

Praca nad zwiększeniem ruchu na stronie klienta

Centrumtlumaczen.pl to internetowe biuro tłumaczeń, świadczące specjalistyczne usługi tłumaczeniowe w ponad 40 językach świata. Zespół copywriterów stworzył na bloga firmowego klienta tekst „Czym różni się tłumaczenie zwykłe od przysięgłego?”, który został opublikowany 25.01.2015r.

content marketing dla centrumtlumaczen.pl

Podczas pracy nad tekstem, skupialiśmy się głównie na wygenerowaniu ruchu na stronie oraz wzmocnieniu linkowania wewnętrznego. Odpowiedni dobór fraz oraz właściwa optymalizacja tekstu miała także pomóc w budowaniu zasobu słów kluczowych z długiego ogona. Długi ogon to inaczej rozbudowane, składające się z wielu wyrazów słowa kluczowe, które zazwyczaj cechuje niewielka liczba wyszukań. Mogą jednak wygenerować spory ruch na stronie, jeśli jesteśmy widoczni w wyszukiwarce na wiele tego typu fraz.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię content marketingu w SEO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Poprawa ruchu na stronie klienta poprzez publikację tekstu

Dane od stycznia do sierpnia 2016 roku wskazują, że cel został osiągnięty.

Wpis ten wygenerował 23,53% ruchu organicznego na stronie,
czyli pozyskał co czwartego użytkownika strony. Ponad to trafił również do zaangażowanych użytkowników.

16% użytkowników przechodziło na stronę cennika
po przeczytaniu tekstu.

content marketing dla centrumtlumaczen.plŹródło: Google Analytics

Dane pokazują również, że wpis trafił do grupy docelowej klienta, do której był kierowany, czyli osób w średnim wieku, pracujących w najważniejszych centrach biznesowych Polski.

 content marketing dla centrumtlumaczen.pl

Źródło: Google Analytics

Etapy pracy specjalistów content marketingu

Podczas pracy nad tekstem nasi specjaliści wykonali szereg działań niezbędnych przy tworzeniu content marketingu, takich jak:

  • wytypowanie przy pomocy Planera Słów Kluczowych związanych z branżą słów kluczowych,
  • napisanie wartościowego tekstu zgodnie ze sztuką copywriterską: nagłówki h1-h2 ze słowami kluczowymi, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, wyboldowania, wypunktowania, linkowanie wewnętrzne na frazę „tłumacz przysięgły”, zamieszczenie wezwania do działania celem pozyskania kontaktu,
  • poprawa typograficzna strony bloga: szerokość pola 600-700 px, font 16px, interlinia 150%, h2 – 24px zgodnie z tradycyjną skalą typograficzną.
  • mierzenie rezultatów,
  • ponowna optymalizacja tekstu – rozbudowa treści, dodanie słów kluczowych,
  • mierzenie efektów.

Firmy coraz częściej zaczynają dostrzegać potencjał bloga jako doskonałego narzędzia marketingowego w internecie. Jak pokazuje powyższy przykład, możemy zyskać dzięki niemu skuteczne  i niewymagające dużych nakładów finansowych miejsce do promocji produktów i usług jak i miejsce komunikacji i budowania relacji z klientem. Aby jednak osiągnąć oczekiwane efekty, musimy pamiętać, że oprócz unikatowych i merytorycznych treści, niezbędny jest czas i systematyczność.

Zastanawiasz się czy content marketing jest dla Ciebie ? Skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści przygotują ofertę dopasowaną do Twojego biznesu i potrzeb!

Zamów bezpłatną wycenę. #wiemyjak

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Paweł pisze:

    Również ruszyłem z blogiem, który dostępny jest online. Czy można poznać ogólny cennik oferowanych usług?

    • Agata Strzębska EACTIVE pisze:

      Panie Pawle, dziękujemy za komentarz:) Wszystkie usługi wyceniamy indywidualnie po analizie strony i sytuacji klienta, prosimy w tym celu o kontakt poprzez formularz kontaktowy: https://www.eactive.pl/kontakt/. Pozdrawiamy!

  2. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Krzysztof, to zależy od wielu czynników. Nie wiem czy pytasz pod kątem SEO czy Content Marketingu?
    Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie nie znając tematyki bloga, odbiorców i ich preferencji. Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzanie testów i sprawdzenie jak długi tekst jest w stanie skupić największą uwagę Twoich czytelników.

  3. Krzysztof pisze:

    Czy wg Was istnieje jakieś ograniczenie w liczbie znaków w artykule, którego należy się trzymać? Tzn. piszę bloga na swojej stronie www i czy wg Was przykładowy wpis nie powinien być dłuższy niż np. 5000 znaków?

  4. Kamil pisze:

    Staram się namawiać klientów na to, aby decydowali się prowadzić bloga. W kolejnych wpisach można wytłumaczyć w możliwie prosty sposób skomplikowaną usługę. Czasami lepiej też odesłać klienta do artykułu, zamiast pisać 20 maili z wyjaśnieniem. Zalet jest więcej, wymieniłem zaledwie kilka.

  5. Konrad pisze:

    Bardzo ważny w content marketingu jest punkt, o którym piszecie – czyli powrót do wcześniejszych tekstów i ich aktualizacja. Przekonałem się o tym już wielokrotnie pracując nad blogiem firmowym. Często dzięki przeredagowaniu tekstów czy dodaniu słów kluczowych poprawiał się ruch. Gratuluję również takiego wyniku.