Jak wprowadziliśmy kluczową frazę dla naszego klienta familiasa.pl do TOP3 dzięki strategii link buildingu?

Pozycjonowanie strony to proces, w który zaangażowanych jest wiele czynników. W tym case study zwracamy uwagę na działania z zakresu link buildingu. Jakie linki zdobywać dla strony klienta? Czym charakteryzuje się dobry link? Jak profil linkowy wpływa na pozycje strony w rankingu wyszukiwarki? Przeczytaj case study!  #wiemyjak

efekty link buildingu dla familiasa.pl - case study

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

O naszym kliencie…

Fundusz Hipoteczny Familia SA to wyspecjalizowana instytucja finansowa powołana do wypłaty świadczeń renty dożywotniej. Ich działania umożliwiają wyższy standard życia na emeryturze, a renta dożywotnia dla wielu oznacza sfinansowanie niezbędnych wydatków, spłatę zadłużenia lub zapewnienie comiesięcznego dopływu gotówki.

Dla naszego klienta prowadzimy działania z zakresu pozycjonowania, a poniższe case study przedstawia pracę nad zwiększeniem widoczności strony klienta w wyszukiwarce internetowej. Znaczącym obszarem procesu pozycjonowania są działania link buildingu. Zapraszamy do zapoznania się, jak dzięki zdobywaniu linków strona wchodzi do TOP3 wyników wyszukiwania.

Katarzyna Brzeska – Miksa, Prezes FH Familia SAZ EACTIVE działamy już od paru lat i wspólnie pracujemy nad rozwojem naszej strony, ale także nad zwiększaniem liczby klientów, pozyskanych z wyników wyszukiwania. Dzięki tej współpracy możemy realizować cele naszej firmy, mając wsparcie z zakresu narzędzi i rozwiązań marketingu internetowego.

familiasa.pl - strona klienta

Zaplanowanie pracy – analiza profilu linkowego

Na początku współpracy z klientem została przeprowadzona analiza profilu linkowego domeny. Celem było wykazanie, jak w porównaniu z konkurencją wygląda sytuacja linkowania oraz jakie działania należałoby podjąć. Porównując profil linkowy do konkurencji zauważyć można było znaczące braki, przejawiające się w jakości źródeł, z których pozyskiwane były linki.

Profil linkowy składał się w większości z odnośników pozyskanych na forach, które nie są najmocniejszym źródłem przy budowaniu profilu linkowego. Oczywiście nie oznacza to, że należy zaprzestać ich zdobywania. Wręcz przeciwnie, są konieczne w każdym profilu linkowym. Jednak ich głównym zadaniem jest przede wszystkim różnicowanie wszystkich pozyskiwanych linków dla danej domeny, bądź przy manipulacji stosunku linków follow do nofollow.

Ponadto początkowa analiza domeny wykazała, że struktura linkowania była bardzo uboga, ograniczała się wyłącznie do strony głównej.

Dobry link, czyli jaki?

Jak powszechnie wiadomo, jakość linków zależy od szeregu czynników takich jak:

  • wiek domeny,
  • czas emisji linków,
  • miejsca, w którym link znajduje się na stronie (obowiązuje zasada: „im wyżej w strukturze, tym lepiej”),
  • powiązania strony z innymi domenami,
  • ilości linków wychodzących,
  • użytej formy (URL, brand, słowo kluczowe).

Oprócz tego nie należy zapominać o podstawowych parametrach z narzędzi wykorzystywanych na co dzień w branży SEO, które pozwalają na ocenę profili linkowych.

Jeśli do powyższych czynników, dodatkowo trzymając się odpowiedniego, wypracowanego przez nas poziomu, dodamy powiązanie tematyczne, otrzymamy link niemalże idealny. Im bliżej ideału będziemy, tym mocniej będzie on oddziaływał na naszą witrynę.

CEL: Dywersyfikacja źródeł linkowania

Budowanie profilu linkowego rozpoczęliśmy od fundamentów. Postawiliśmy na pełną dywersyfikację źródeł linkowania. Odnośniki pozyskiwane były z for, profili, blogów oraz artykułów tak, by wyglądało to jak najbardziej naturalnie. Początkowo były to źródła ogólnotematyczne. Warto również dodać, że przy pozyskiwaniu linków cały czas pracowano nad zachowaniem odpowiedniego stosunku między linkami follow i nofollow.

Początkowo odnośniki do strony naszego klienta prowadziły z adresu URL strony głównej oraz wybranych podstron. Dodatkowo pozyskiwane były pojedyncze odnośniki z anchorów (na wybrane przez nas słowa kluczowe).

Przełom nastąpił w styczniu 2019 roku, kiedy to źródłami linkowania prawie w 100 procentach zostały domeny o tematyce biznesowej, finansowej oraz poruszające kwestie osób w podeszłym wieku.

Podtrzymana została strategia linkowania na wcześniej wybrane podstrony wraz z pojedynczymi linkami na słowa kluczowe. Dodatkowo udało się umieścić link w postaci anchora w artykule, który znajdował się w TOP10 dla najważniejszej dla nas frazy.

Zróżnicowane anchory

W tym samym czasie, by wzmocnić wiarygodność całego serwisu, od lutego wzmożone zostały działania mające na celu pozyskanie odnośników o bardzo zróżnicowanych anchorach, związanych z marką klienta, m.in.: Fundusz Hipoteczny „Familia”, Familiasa oraz Familia

Linki te zdobywaliśmy w miejscach, w których nasz klient występował jako ekspert, użyczał swojej wypowiedzi, bądź po prostu został wspomniany, ale z niewiadomych przyczyn link do jego strony nie został zawarty w tekście.

WSKAZÓWKA: Jeżeli chcesz zdobyć linki do swojej witryny, zacznij od analizy miejsc, gdzie występują wzmianki o Twojej firmie. Napisz do tych portali i zapytaj o możliwość podlinkowania do Twojej strony. Nawet jeżeli kilka z nich będzie chciało zapłaty, pozostali z chęcią umieszczą linka za darmo. Jest to zatem idealny sposób na pozyskanie darmowych linków – wystarczy dobry research i prośba :)

Wyniki prowadzonych działań

Po umieszczeniu linków, zauważyliśmy wzrost pozycji na frazę związaną z użytymi anchorami w wytypowanych przez nas źródłach.

Fraza brandowa - wyniki widoczności
Źródło: SENUTO

Na powyższym screenie zauważyć możemy, że od 1 lutego słowo brandowe “familia”, które ma średnio 2 900 wyszukań w miesiącu, poprawiło swoją pozycję o 31 oczek i obecnie znajduje się w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Po zoptymalizowaniu i podlinkowaniu podstrony, na którą wyświetlała się interesująca nas fraza, rozpoczęliśmy eksperymentowanie z jej title. Na tym etapie należało wyczuć potrzeby użytkownika. Kluczowym pytaniem było, czego może oczekiwać użytkownik po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową zapytania: „renta dożywotnia”? Próbując różnych rozwiązań, doszliśmy do wniosku, że potrzebą jest znalezienie strony, która umożliwi użytkownikowi obliczenie dodatkowej emerytury. Mając to na uwadze, wytypowaliśmy title, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji, ale też przede wszystkim będzie przyjazny dla użytkownika.

Wszystkie opisywane wcześniej działania przyczyniły się do zmiany pozycji podstrony klienta z 11 na 1 na frazę „renta dożywotnia”. Fraza w TOP3 utrzymywała się przez 5 miesięcy (od marca do sierpnia).

widoczność frazy renta dożywotnia - lipiec
Źródło: SENUTO (lipiec 2019)

Fraza renta dożywotnia - widoczność wrzesień

Źródło: SENUTO (wrzesień 2019)

Obecnie, z lekkimi wahaniami, fraza dalej utrzymuje się na 2 pozycji, co motywuje do dalszej pracy i dążenia do powrotu na najwyższy stopień podium. :)

Zaplanowanie strategii link buildingu to początek pracy nad poprawą widoczności strony. Wprowadzone działania wymagają monitorowania pozyskanych linków, ale też szukania nowych rozwiązań. Naszym celem jest dalsze zdobywanie linków i poprawa pozycji strony w wyszukiwarce, oczywiście w uzupełnieniu o inne techniki pozycjonowania.

Jeżeli chcesz rozwinąć swoją stronę i wzmocnić swój biznes – zapraszamy do kontaktu z nami!

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.5/5 (15)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Bartosz Wojciechowski EACTIVE pisze:

    @Piotrek

    Mogę powiedzieć, że dywersyfikacja anchorów była bardzo duża. Staraliśmy się użyć wszystkich możliwych wersji dobierając brand naszego klienta. Co do słowa kluczowego, które wzmacnialiśmy – tutaj również pozyskiwaliśmy linki na różne odmiany.

  2. Piotrek pisze:

    Jak mocna była dywersyfikacja anchorów? Przygotowaliście pakiet przed linkowaniem? Między czasie dochodziło dochodziło do jakichś zmian w anchorach. Jaki mniej więcej procent anchorów stanowią anchory brand+słowo kluczowe?