Jak zwiększyliśmy sprzedaż dla kwiatowadostawa.pl dzięki pozycjonowaniu lokalnemu oraz kampaniom reklamowym?

180%

Wzrost widoczności w TOP3

110%

Wzrost kliknięć z SEO

Kwiatowa Dostawa & EACTIVE

Kwiatowa Dostawa to profesjonalna, tania kwiaciarnia wysyłkowa. Kurier dostarcza kwiaty pod dowolnie wskazany adres. Kwiatowa wysyłka funkcjonuje na terenie całej Polski. Po złożeniu zamówienia wybrana przesyłka będzie dostarczona w określony dzień i na konkretną godzinę do bliskiej osoby. Z Kwiatową Dostawą współpracujemy w zakresie pozycjonowania od 2018 roku, a w zakresie kampanii reklamowych od sierpnia 2020 roku. Od stycznia 2022 roku realizujemy działania zarówno SEO, jak i PPC w ramach elastycznej współpracy.

Agencja SEO & Ads. Oferujemy skuteczne strategie SEO i SXO, które spełnią nawet największe wymagania marek. Dążymy do realizacji ustalonych celów biznesowych, uwzględniając zmiany rynkowe, zachowania konsumentów i aktualne potrzeby marki. Stawiamy na przemyślany plan, skuteczne realizowanie kampanii i ciągłą optymalizację działań. Wyróżnia nas Aktywny Model Rozliczeń #wiemyjak łączyć doświadczenie, wiedzę, innowacyjność i profesjonalizm.

Wyzwanie

Oczekiwania klienta:

Na początku projektu zostały postawione przed nami trzy zadania:

  • Zwiększenie sprzedaży internetowej z lokalnych kwiaciarni powiązanych z klientem.
  • Zwiększenie ogólnej widoczności strony.
  • Zwiększenie sprzedaży na stronie kwiatowadostawa.pl

Główne zadania, z którymi musieliśmy się zmierzyć:

  • zweryfikowanie wyników SERP w oparciu o cele klienta oraz zweryfikowanie fraz,
  • zaprojektowanie i wdrożenie struktury lokalnej,
  • zaprojektowanie i wdrożenie linkowania,
  • pełna indeksacja struktury,
  • przygotowanie warstwy contentowej dla wszystkich podstron lokalnych ujętych w strukturze.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Rozwiązania

Zadania zrealizowane dla klienta:

  • Zweryfikowanie działań konkurencji,
  • Wytypowanie odpowiednich fraz pod strukturę,
  • Zweryfikowanie obecnej struktury lokalnej,
  • Zaprojektowanie nowej struktury lokalnej na podstawie danych fraz i celów klienta,
  • Przygotowanie odpowiednich tekstów optymalizacyjnych,
  • Zaprojektowanie linkowania wewnętrznego,
  • Zaprojektowanie odpowiedniego skryptu, który wdroży strukturę razem z tekstami i linkowaniem,
  • Optymalizacja paginacji na stronach struktury,
  • Zweryfikowanie błędów na stronie i wdrożenie przekierowań,
  • Optymalizacja prędkości ładowania strony na tyle ile pozwalał dany CMS,
  • Weryfikacja i ponowne indeksowanie nowo dodanych stron,

Wdrożone innowacje

Wdrożenie pokazało, że duplikacja treści nie wpływa na pozycje i nie jest karana w wynikach wyszukiwania Google.

Efekty

Efekty działań SEO

Wzrost liczby kliknięć, wyświetleń oraz średniej pozycji fraz:

Wyniki z GSC dla kwiatowadostawa

Źródło: Google Search Console

Porównując okres 28.11.2022-27.02.2023 do okresu 28.11.2021-27.02.2022, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 110,8%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 86,2%

CTR wzrósł o 0,3%

ŚREDNIA POZYCJA FRAZ wzrosła o 1,3 pozycji

Dla branży, w jakiej działa kwiatowadostawa.pl duże znaczenie mają święta okolicznościowe. Dzięki naszym działaniom popularność brandu znacząco wzrosła w okresie Dnia Babci i Dziadka oraz Walentynek w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej:

Wyniki GSC dla kwiatowadostawa - święta okolicznościowe

Źródło: Google Search Console

Porównując Dzień Babci i Dziadka 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 83,7%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 73,6%

CTR wzrósł o 0,2%

Porównując Walentynki 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 156,1%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 87,7%

CTR wzrósł o 0,7%

Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 1

Źródło: Senuto

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 2

Źródło: Senuto

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 3

Źródło: Senuto

Od początku prowadzenia przez nas działań, 01.03.2023 odnotowaliśmy, że widoczność w:

TOP3 wzrosła o 181,25%

TOP10 wzrosła o 113,81%

TP50 wzrosła o 79,19%

Efekty kampanii reklamowych Google:

W 2022 roku głównym priorytetem działań reklamowych była maksymalizacja osiąganego ROASu, który nie był wystarczająco wysoki dla klienta.

W celu jego zwiększenia odeszliśmy od podejścia „z miesiąca na miesiąc” i spojrzeliśmy na wyniki w skali całego roku. Budżet został podzielony zgodnie z sezonowością w danych porach roku, realizowaliśmy też szeroko zakrojone akcje w ramach kluczowych wydarzeń okolicznościowych.

Wiele zmieniło się także w samej strukturze kampanii — skupiliśmy się wyłącznie na najefektywniejszych obszarach i zmieniliśmy rodzaj realizowanych testów. Działaniom sprzyjała większa dostępność materiałów reklamowych. Przeszkodą / utrudnieniem było z kolei narzucone przez Google przejście z kampanii Smart Shopping na kampanie Performance Max, przez które musieliśmy przeprowadzić konto.

Ostatecznie rok do roku osiągnęliśmy 14,7% wzrost poziomu ROAS. Od strony ruchu pozyskaliśmy 16,01% więcej kliknięć przy 21,18% wyższej skuteczności reklam. Udało się też obniżyć średni koszt kliknięcia o niemal 20%.

Łączne wyniki kampanii reklamowych Google w 2022 roku

Źródło: Menadżer konta Google

Główne korzyści dla klienta:

  • zwiększenie rozpoznawalności w internecie,
  • zbliżenie się do największej konkurencji, co pozwala na kierowanie na swoją domenę większej części rynku niż rok temu,
  • znaczący wzrost widoczności w Google oraz kliknięć do strony, które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż.

Zainteresowały Cię działania opisane w tym case study? Sprawdź, co możemy zaproponować Twojej firmie w Aktywnym Modelu Rozliczeń. Twój cel to nasz cel!

Wypowiedź Eksperta

Mateusz Koj

Advanced Technical SEO Specialist

Realizacja projektu stanowiła ogromne wyzwanie z uwagi na bardzo silną konkurencję działającą w branży klienta. Nasze działania sprawiły jednak, że nie tylko osiągnęliśmy w wielu przypadkach lepsze pozycje niż serwisy konkurencyjne, ale przede wszystkim zwiększyliśmy sprzedaż oraz znacząco poprawiliśmy widoczność strony. Jednym z głównych, a zarazem priorytetowych działań było zaprojektowanie, wdrożenie i zaindeksowanie struktury serwisu, która wynosiła ponad 2000 podstron. Z perspektywy czasu oceniam to jako działanie kluczowe, tworzące fundament pod dalszy rozwój serwisu.

Oczekujesz dedykowanych rozwiązań dla swojej marki?

Napisz do nas, skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.

    TAK
    Adres strony internetowej*
    E-mail*
    Telefon*
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem