Jak zwiększyliśmy sprzedaż dla kwiatowadostawa.pl dzięki pozycjonowaniu lokalnemu oraz kampaniom reklamowym?

180%

Wzrost widoczności w TOP3

110%

Wzrost kliknięć z SEO

Kwiatowa Dostawa & EACTIVE

Kwiatowa Dostawa to profesjonalna, tania kwiaciarnia wysyłkowa. Kurier dostarcza kwiaty pod dowolnie wskazany adres. Kwiatowa wysyłka funkcjonuje na terenie całej Polski. Po złożeniu zamówienia wybrana przesyłka będzie dostarczona w określony dzień i na konkretną godzinę do bliskiej osoby. Z Kwiatową Dostawą współpracujemy w zakresie pozycjonowania od 2018 roku, a w zakresie kampanii reklamowych od sierpnia 2020 roku. Od stycznia 2022 roku realizujemy działania zarówno SEO, jak i PPC w ramach elastycznej współpracy.

Agencja SEO & Ads. Oferujemy skuteczne strategie SEO i SXO, które spełnią nawet największe wymagania marek. Dążymy do realizacji ustalonych celów biznesowych, uwzględniając zmiany rynkowe, zachowania konsumentów i aktualne potrzeby marki. Stawiamy na przemyślany plan, skuteczne realizowanie kampanii i ciągłą optymalizację działań. Wyróżnia nas Aktywny Model Rozliczeń #wiemyjak łączyć doświadczenie, wiedzę, innowacyjność i profesjonalizm.

Wyzwanie

Oczekiwania klienta:

Na początku projektu zostały postawione przed nami trzy zadania:

  • Zwiększenie sprzedaży internetowej z lokalnych kwiaciarni powiązanych z klientem.
  • Zwiększenie ogólnej widoczności strony.
  • Zwiększenie sprzedaży na stronie kwiatowadostawa.pl

Główne zadania, z którymi musieliśmy się zmierzyć:

  • zweryfikowanie wyników SERP w oparciu o cele klienta oraz zweryfikowanie fraz,
  • zaprojektowanie i wdrożenie struktury lokalnej,
  • zaprojektowanie i wdrożenie linkowania,
  • pełna indeksacja struktury,
  • przygotowanie warstwy contentowej dla wszystkich podstron lokalnych ujętych w strukturze.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Rozwiązania

Zadania zrealizowane dla klienta:

  • Zweryfikowanie działań konkurencji,
  • Wytypowanie odpowiednich fraz pod strukturę,
  • Zweryfikowanie obecnej struktury lokalnej,
  • Zaprojektowanie nowej struktury lokalnej na podstawie danych fraz i celów klienta,
  • Przygotowanie odpowiednich tekstów optymalizacyjnych,
  • Zaprojektowanie linkowania wewnętrznego,
  • Zaprojektowanie odpowiedniego skryptu, który wdroży strukturę razem z tekstami i linkowaniem,
  • Optymalizacja paginacji na stronach struktury,
  • Zweryfikowanie błędów na stronie i wdrożenie przekierowań,
  • Optymalizacja prędkości ładowania strony na tyle ile pozwalał dany CMS,
  • Weryfikacja i ponowne indeksowanie nowo dodanych stron,

Wdrożone innowacje

Wdrożenie pokazało, że duplikacja treści nie wpływa na pozycje i nie jest karana w wynikach wyszukiwania Google.

Efekty

Efekty działań SEO

Wzrost liczby kliknięć, wyświetleń oraz średniej pozycji fraz:

Wyniki z GSC dla kwiatowadostawa

Źródło: Google Search Console

Porównując okres 28.11.2022-27.02.2023 do okresu 28.11.2021-27.02.2022, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 110,8%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 86,2%

CTR wzrósł o 0,3%

ŚREDNIA POZYCJA FRAZ wzrosła o 1,3 pozycji

Dla branży, w jakiej działa kwiatowadostawa.pl duże znaczenie mają święta okolicznościowe. Dzięki naszym działaniom popularność brandu znacząco wzrosła w okresie Dnia Babci i Dziadka oraz Walentynek w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej:

Wyniki GSC dla kwiatowadostawa - święta okolicznościowe

Źródło: Google Search Console

Porównując Dzień Babci i Dziadka 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 83,7%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 73,6%

CTR wzrósł o 0,2%

Porównując Walentynki 2023 do analogicznego okresu rok wcześniej, dzięki przeprowadzonym działaniom:

KLIKNIĘCIA wzrosły o 156,1%

WYŚWIETLENIA wzrosły o 87,7%

CTR wzrósł o 0,7%

Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 1

Źródło: Senuto

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 2

Źródło: Senuto

Wzrost widoczności dla kwiatowadostawa - 3

Źródło: Senuto

Od początku prowadzenia przez nas działań, 01.03.2023 odnotowaliśmy, że widoczność w:

TOP3 wzrosła o 181,25%

TOP10 wzrosła o 113,81%

TP50 wzrosła o 79,19%

Efekty kampanii reklamowych Google:

W 2022 roku głównym priorytetem działań reklamowych była maksymalizacja osiąganego ROASu, który nie był wystarczająco wysoki dla klienta.

W celu jego zwiększenia odeszliśmy od podejścia „z miesiąca na miesiąc” i spojrzeliśmy na wyniki w skali całego roku. Budżet został podzielony zgodnie z sezonowością w danych porach roku, realizowaliśmy też szeroko zakrojone akcje w ramach kluczowych wydarzeń okolicznościowych.

Wiele zmieniło się także w samej strukturze kampanii — skupiliśmy się wyłącznie na najefektywniejszych obszarach i zmieniliśmy rodzaj realizowanych testów. Działaniom sprzyjała większa dostępność materiałów reklamowych. Przeszkodą / utrudnieniem było z kolei narzucone przez Google przejście z kampanii Smart Shopping na kampanie Performance Max, przez które musieliśmy przeprowadzić konto.

Ostatecznie rok do roku osiągnęliśmy 14,7% wzrost poziomu ROAS. Od strony ruchu pozyskaliśmy 16,01% więcej kliknięć przy 21,18% wyższej skuteczności reklam. Udało się też obniżyć średni koszt kliknięcia o niemal 20%.

Łączne wyniki kampanii reklamowych Google w 2022 roku

Źródło: Menadżer konta Google

Główne korzyści dla klienta:

  • zwiększenie rozpoznawalności w internecie,
  • zbliżenie się do największej konkurencji, co pozwala na kierowanie na swoją domenę większej części rynku niż rok temu,
  • znaczący wzrost widoczności w Google oraz kliknięć do strony, które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż.

Zainteresowały Cię działania opisane w tym case study? Sprawdź, co możemy zaproponować Twojej firmie w Aktywnym Modelu Rozliczeń. Twój cel to nasz cel!

Wypowiedź Eksperta

Mateusz Koj

Advanced Technical SEO Specialist

Realizacja projektu stanowiła ogromne wyzwanie z uwagi na bardzo silną konkurencję działającą w branży klienta. Nasze działania sprawiły jednak, że nie tylko osiągnęliśmy w wielu przypadkach lepsze pozycje niż serwisy konkurencyjne, ale przede wszystkim zwiększyliśmy sprzedaż oraz znacząco poprawiliśmy widoczność strony. Jednym z głównych, a zarazem priorytetowych działań było zaprojektowanie, wdrożenie i zaindeksowanie struktury serwisu, która wynosiła ponad 2000 podstron. Z perspektywy czasu oceniam to jako działanie kluczowe, tworzące fundament pod dalszy rozwój serwisu.

Oczekujesz dedykowanych rozwiązań dla swojej marki?

Napisz do nas, skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.

    TAK
    Adres strony internetowej*
    E-mail*
    Telefon*
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    Komentarze

    Dodaj komentarz