Elastyczność na zawołanie, czyli jak działa reklama elastyczna AdWords

Jedną z często podkreślanych zalet usługi Google AdWords jest elastyczność, co szczególnie wpływa na jej atrakcyjność i popularność wśród reklamodawców. W kampanii można dowolnie kształtować budżet w zależności od swoich możliwości i celów, a także na bieżąco optymalizować kampanię i wyświetlać ją w określonej lokalizacji bądź czasie. System AdWords to różne rodzaje reklam, wiele możliwości ich emisji, a także rozbudowane metody targetowania. Dziś przyjrzymy się bliżej reklamie, która pojawia się w sieci reklamowej Google – jest to reklama elastyczna. Jak działa i co ją charakteryzuje? Poznaj szczegóły. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Reklama elastyczna AdWords

Reklama elastyczna AdWords – czym właściwie jest?

Tak jak wspomnieliśmy wyżej, tytułowa reklama występuje w sieci reklamowej Google i może prezentować swój przekaz na witrynach należących do sieci. Jej cechą szczególną jest pełne dostosowanie do każdego wolnego miejsca na reklamę, co oznacza, że w zależności od miejsca elastycznie zmienia się jej rozmiar, wygląd i format aby pokazać się użytkownikom w atrakcyjnej odsłonie. Reklama może zawierać zarówno tekst jak i obraz, a system AdWords generuje ją automatycznie. Opcjonalnie można dodać również logo firmy. Reklamodawcy cenią sobie szczególnie ich łatwość konfiguracji, a także automatyzację, która pozwala na znaczną oszczędność czasu. Przeczytaj, jak działa Sieć reklamowa Google i wyświetlanie reklam.

Dla przypomnienia, sieć reklamowa Google w której pojawia się reklama elastyczna to cenny zbiór ponad 2 mln witryn, aplikacji i filmów, gdzie można docierać do odbiorców i wyświetlać swój przekaz. Cechuje się ona wieloma możliwościami targetowania, co pozwala precyzyjniej dotrzeć do grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy inne przykładowe reklamy, które można wyświetlać w tej opcji poza reklamami elastycznymi:

  • reklamy angażujące,
  • reklamy w Gmailu,
  • własne reklamy graficzne.

Wdrażanie reklamy elastycznej

Google zachęca do korzystania z reklamy elastycznej podkreślając prostotę jej konfiguracji. Okazuje się, że wystarczy dodać do systemu grafiki i tekst, a Google wszystkim się zajmie i utworzy właściwą reklamę, ściśle dopasowaną do danego miejsca. Proste, prawda? Dla wielu reklamodawców również skuteczne.

Reklama elastyczna AdWords powoli zastępowała klasyczne reklamy tekstowe w sieci reklamowej, które nie przynosiły szczególnych efektów. Sam tekst nie zachęcał do kliknięcia, czego nie można powiedzieć o połączeniu przekazu tekstowego z grafiką – taka forma zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę odbiorców. Reklama elastyczna może przybierać następujące formaty:

  • natywny baner reklamowy,
  • dynamiczna reklama tekstowa.

Reklama elastyczna AdWords – tworzenie krok po kroku

Kiedy już zdecydujesz się na stworzenie reklamy elastycznej, czas zacząć działać w Panelu AdWords. Po zalogowaniu się na swoje konto, należy początkowo kliknąć „+reklama”, a następnie wybrać reklamę elastyczną i grupę reklam. Kolejny krok to już wgranie aspektów wizualnych, czyli obrazów – możliwe jest wgranie ich z własnych zasobów, lub skorzystanie z bazy Google. Można je przesłać w następujących wersjach:

  • w formie prostokąta w orientacji poziomej, gdzie rozmiar pliku nie może przekraczać 1MB, a jego zalecona wielkość to 1200 x 628,
  • w formie kwadratu o podobnym rozmiarze i zalecanych wymiarach 1200 x 1200,
  • opcjonalnie można przesłać też logo.

Grafika nie jest jednak pozostawiona sama sobie, zatem do dyspozycji jest jeszcze tekst. Tu mamy też całkiem spore pole do popisu – nagłówki, docelowy tekst reklamowy i strona, na którą będzie kierować reklama to elementy, które w dużym stopniu mogą zadecydować o kliknięciu w reklamę.

Zastanów się zatem co powinna przekazywać reklama, jak chcesz zachęcić użytkowników do działania i co Twój produkt/ usługa ma do zaoferowania. Tekst reklamy może mieć maksymalnie 90 znaków i jest szansą na najlepsze przedstawienie Twojej oferty. W panelu pozostają do uzupełnienia również dwa nagłówki; pierwszy (maks. 25 znaków) oraz drugi nieco dłuższy, pozwalający dodać tekst maksymalnie do 90 znaków. Po wykazaniu się kreatywnością, dodaniu tekstu i grafiki pozostaje jedynie zapisanie strony docelowej, na którą ma być kierowana reklama i sprawdzenie jej podglądu. Brawo :) Reklama elastyczna jest już gotowa!

Reklamy elastyczne coraz częściej doceniane

Dostosowanie do praktycznie każdej powierzchni reklamowej to niewątpliwa zaleta reklam elastycznych. Taka automatyzacja sprawia, że są one często doceniane przez reklamodawców – w końcu ich stworzenie nie wymaga zbyt dużego wysiłku ani pracy. Taka kampania sprawdza się z reguły pod kątem wizerunkowym, daje również możliwość uzyskania bardziej wartościowych kliknięć, dzięki wstawieniu wielu linijek tekstu. Użytkownicy, którzy klikną reklamę są bardziej świadomi w co wchodzą i decyzja o kliknięciu może sprawić, że stronę odwiedzi użytkownik faktycznie zainteresowany produktem/usługą.

Jedyną wadą reklam elastycznych może być utrata kontrola nad prezentowanym komunikatem – Google łączy przesłane obrazy i tekst, jednak później już automatycznie dopasowuje reklamę do wolnych miejsc na stronach w sieci reklamowej. Oczywiście, dostępny jest podgląd reklamy więc mamy przybliżony obraz tego, co zobaczy użytkownik na danej stronie internetowej. Są one zaprojektowane, aby odpowiednio prezentowały się na stronie, w zależności od miejsca gdzie będą wyświetlone – zobaczenie wszystkich kombinacji jest jednak niemożliwe, gdyż sieć reklamowa to ogromna baza witryn i możliwości wyświetlenia.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Andrzej pisze:

      Ciekawy artykuł.