Kierowanie demograficzne Google AdWords, czyli jak docierać do odbiorców

Kierowanie demograficzne Google AdWords to dobry sposób na dotarcie do konkretnych klientów. Reklamy Google AdWords można kierować w rozmaity sposób – przyjrzyjmy się dziś kierowaniu pod kątem wybranych grup demograficznych. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Kierowanie demograficzne

Personalizacja przekazu to jedno z powszechniej stosowanych przez marketingowców działań. Sam pomysł wykorzystywany jest w różnych działaniach – choćby w  usłudze Google AdWords, w której pojawiła się możliwość kierowania demograficznego. Po co? Po to, by móc dokładnie określać odbiorcę, do którego adresujemy reklamę. Bo przecież, zgodnie z popularnym frazesem ,,jeśli coś jest dla wszystkich – jest tak naprawdę dla nikogo”.

Określ swojego odbiorcę

Usługa kierowania demograficznego to całkiem obiecująca metoda docierania do odbiorców, umożliwiająca udostępnienie przekazu reklamowego na podstawie wybranych kategorii demograficznych wszędzie tam, gdzie istnieje realne prawdopodobieństwo jego skuteczności. Grupy demograficzne mogą być określone według wieku, płci, czy np. statusu rodzicielskiego. Jest to zatem bezsprzecznie dobry sposób na tworzenie przemyślanych strategii oraz prowadzenie efektywnych działań marketingowych. A jak wygląda to w praktyce? Targetowanie reklam AdWords

Umiejętnie kieruj reklamą

Prowadzisz warsztat samochodowy, zapewniając profesjonalne usługi, a oprócz nich – zajmujesz się sprzedażą opon, części  zamiennych oraz akcesoriów. Swoją ofertę kierujesz zatem przede wszystkim do mężczyzn. Prawdopodobnie jesteś także w stanie nakreślić przedział wiekowy osób, które najczęściej odwiedzają miejsce Twojej działalności. Google AdWords pozwoli Ci wyróżnić wszystkie powyższe kryteria, a Ty, dzięki takim ustawieniom, skierujesz swoje reklamy tylko do interesujących Cię, pod względem marketingowym, użytkowników.  W efekcie realnie zwiększysz szansę sprzedaży swoich produktów, udostępniając je przede wszystkim swojej grupie docelowej.

Weźmy pod uwagę jeszcze inną sytuację. Sprzedajesz wózki dziecięce, akcesoria i zabawki dla dzieci. Z pewnością jesteś w stanie przewidzieć, że Twoje produkty potencjalnie bardziej zainteresują Annę z grupy wiekowej 25-34 lat, odwiedzającą witryny o tematyce dziecięcej, aniżeli Helenę z przedziału wiekowego 55-64 lat, systematycznie poszukującą informacji dotyczących uprawy roślin działkowych. Co zatem zrobisz? Z Google AdWords wykluczysz kategorie, które nijak nie pasują do najbardziej prawdopodobnego wizerunku Twojego klienta, a tym samym Twoja reklama wyświetli się tylko tam, gdzie może być faktycznie potrzebna! #wiemyjak

A co z nieznanymi użytkownikami?

Musisz jednak pamiętać, że eliminowanie pewnych kategorii wiąże się z ryzykiem znacznego zawężenia grupy Twoich odbiorców. Google najprawdopodobniej nie będzie też w stanie zebrać wszystkich informacji na temat użytkowników. Masz jednak możliwość zarządzania kategorią ,,Nieznane”, która pozwoli Ci na uwzględnienie bądź wykluczenie z kierowania osób, których danych nie udało się zidentyfikować.

Oto, co dostaniesz!

Jakie realne korzyści daje Ci usługa kierowania demograficznego?

1. Indywidualizacja Twojego przekazu.  Pomyśl, czy sam nie chciałbyś zostać odbiorcą spersonalizowanych reklam? Będąc zapalonym biegaczem, otrzymywać oferty obuwia treningowego, miłośnikiem gier – propozycji najnowszych ich edycji, amatorem kulinariów – przydatnych naczyń i akcesoriów do gotowania? To znacznie ukróciłoby proces zakupowy oraz wyeliminowało wyświetlanie w Twojej wyszukiwarce niepotrzebnych reklam.

2. Możliwość dotarcia do odpowiednich odbiorców – w tym kierowania poprzez wykluczenie potencjalnie niezainteresowanych konsumentów.

3. Dostosowanie reklam i stawek. Dzięki tej funkcji dopasujesz przekaz reklamowy odpowiednio do poszczególnych grup klientów, przykładowo stosując wyższe stawki dla tych o zasobniejszych portfelach. Proste? Oczywiście, że tak!

Wujku Google, skąd Ty to wszystko wiesz?

Pewnie już na początku tego tekstu zacząłeś zastanawiać się, skąd Google czerpie dane, na podstawie których tworzone są profile użytkowników. Otóż, w przypadku zalogowanych użytkowników wykorzystane są dane zawarte na kontach Google, jeżeli jednak użytkownik nie jest zalogowany Google znajduje inne rozwiązanie – ustala dane demograficzne na podstawie jego aktywności. Robi to poprzez odwiedzane przez nich witryny, systematycznie gromadząc przydatne informacje. Użytkownik odwiedza stronę internetową należącą do sieci reklamowej Google, po czym jego przeglądarka wykorzystuje pliki cookie, celem zapamiętania jego wizyty.

A co Ty powinieneś wiedzieć?

Wszyscy użytkownicy, w tym również i Ty sam, mają możliwość edycji przyporządkowanych im danych, a przede wszystkim kategorii zainteresowań. Możesz zarządzać swoimi ustawieniami, dzięki czemu samodzielnie zdecydujesz o doborze wyświetlanych Ci reklam bądź w razie potrzeby – zupełnie zrezygnujesz z pojawiania się w wyszukiwarce propozycji, które oparte są na Twoich zainteresowaniach. Przydatne, prawda?

Potrafimy wykorzystać w praktyce potencjał reklamowy Google AdWords, dlatego sprawdź co możemy Ci zaoferować.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem


    Publikacja wpisu: 25/02/2016 oraz aktualizacja: 29/11/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Magda pisze:

      Fajna oferta. Chętnie do was napiszę