Narzędzie podglądu reklam AdWords – dlaczego warto z niego korzystać i jak działa?

Poprawne wyświetlanie reklamy to podstawa w prowadzeniu kampanii AdWords. Jak jednak sprawdzić jak wyświetla się dana reklama i czy na pewno jest widoczna dla użytkowników? Z pomocą przychodzi Narzędzie poglądu reklam. Jak działa i dlaczego bywa bardzo pomocne dla reklamodawców? Sprawdź i poznaj je od podstaw. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

Narzędzie podglądu reklam - rozpoczęcie korzystania

Narzędzie podglądu reklam – jakie spełnia funkcje?

Wielu reklamodawców korzystając z systemu reklam Google chce dokładnie wiedzieć jak ich kampania sprawdza się w rzeczywistości, a także jak prezentuje się reklama w wyszukiwarce. Nic w tym dziwnego ;) W końcu każdy chce widzieć rezultat swoich inwestycji i podgląd reklamy AdWords ma kluczowe znaczenie. Często chęć sprawdzania reklamy sprowadza się jednak do wpisywania wybranych słów kluczowych w Google, aby zobaczyć, co się wyświetli. To nie jest jednak najlepsze rozwiązanie – może dojść do sytuacji, kiedy reklama nie będzie widoczna. Efekt? Zaniepokojenie reklamodawcy, na szczęście z reguły zupełnie niepotrzebne i bezpodstawne.

Przyczyn chwilowego nie wyświetlania reklamy może być dużo – od znajdowania się w lokalizacji, na którą nie jest ona ustawiona, czy nawet ograniczenie budżetu.

Dlatego najlepiej korzystać ze sprawdzonego narzędzia, które nie tylko zaprezentuje informacje o wyświetleniu reklamy, ale również wskaże przyczyny jej ewentualnego wstrzymania. Narzędzie podglądu reklam pozwala szybko i łatwo zobaczyć jak wyświetla się ona po wpisaniu danego słowa kluczowego wraz z danym rozszerzeniem bz generowania dodatkowych wyświetleń. Gdy pojawia się problem w wyświetleniu, narzędzie przedstawia dokładną informację dotyczącą takiego stanu rzeczy i jego przyczynę.

Kilka wskazówek przed startem

Przed rozpoczęciem korzystania z narzędzia podglądu AdWords warto pamiętać o kilku prostych zasadach. Przede wszystkim Twoje reklamy muszą być zatwierdzone przez Google, gdyż podgląd AdWords możesz zastosować wyłącznie dla tych w pełni zaakceptowanych.

Dodatkowo:

  • upewnij się, czy reklama, grupa reklam i kampania są włączone,
  • pamiętaj, że narzędzie podglądu AdWords nie wyszuka reklamy w sieci reklamowej, gdyż jest przeznaczone przede wszystkim do reklamy w sieci wyszukiwania.

Warto też pamiętać, że narzędzie pokazuje jeden sposób formatowania reklamy, a jej wygląd z reguły zależy od np. urządzenia na jakim jest wyświetlana.

Jak sprawdzić podgląd reklamy AdWords krok po kroku

Skoro już wiadomo jakie zalety posiada narzędzie podglądu reklam, czas dowiedzieć się jak zacząć korzystać z tego narzędzia w praktyce. Do podejrzenia reklamy dzieli Cie dosłownie kilka prostych kroków, których opanowanie powinno zająć krótką chwilę. Po zalogowaniu na konto AdWords, należy:

  • najpierw kliknąć ikonę „Narzędzia”,
  • następnie wybrać „Podgląd i diagnostyk reklam” w sekcji Planowanie,
  • wpisać słowo kluczowe – dzięki temu możesz teraz zobaczyć, czy reklama wyświetla się pod dane słowa kluczowe – w panelu znajdziesz miejsce do wpisania wybranego słowa. Oczywiście słowo musi korespondować z prowadzoną kampanią.

Po wybraniu określonych ustawień wyszukiwania (np. lokalizacja, czy język), można sprawdzić wyświetlenie reklamy. To świetny sposób do sprawdzenia jak prezentuje się reklama, a także powodów braku wyświetlenia jeśli taka sytuacja ma miejsce. Informacja o tym, dlaczego nie widzimy danej reklamy jest bardzo wartościowa, dlatego jeśli zauważysz jasno czerwone pole z krótkim tekstem, zwróć na nie uwagę. Jedną z przyczyn może być np. niewystarczający budżet, bądź błędy na poziomie ustawień kampanii.

Weryfikacja i zatwierdzanie reklam przez Google

Warto zaznaczyć, że reklamy AdWords nie pojawiają się w internecie bez żadnej kontroli. Wręcz przeciwnie – Google sprawdza każdą nową reklamę, aby uniknąć prezentowania nieodpowiednich komunikatów – wulgarne, niepoprawne czy nieprawdziwe komunikaty reklamowe nie pojawią się w sieci. Google posiada spory zbiór zasad, którymi operuje przy sprawdzaniu reklam. Na świeczniku znajdują się wszystkie nowe reklamy, a także te niedawno zaktualizowane. Jeśli masz je wśród swoich reklam, pamiętaj, że Google sprawdzi je zanim zaczną się wyświetlać. Dopiero po pełnym sprawdzeniu będzie można skorzystać z narzędzia podglądu reklam. Przeczytaj, na czym polegają odrzucenia reklam Google.

Sprawdzanie jest wnikliwe, a jeśli zasada zostanie złamana można się liczyć z odrzuceniem danej reklamy. W związku z tym, zgodnie z przysłowiem „lepiej zapobiegać niż leczyć”, o jakość swojej reklamy warto zadbać wcześniej. Chodzi o każdy element reklamy, zarówno jej nagłówek, treść, słowa kluczowe, a także grafiki. Gdy zdarzy się, że reklama została odrzucona, na szczęście można ją swobodnie poprawić. W kolumnie z informacją o odrzuceniu powinna się pojawić krótka informacja wskazująca na przyczynę tego stanu rzeczy. Dzięki temu możesz szybko i sprawnie dostosować swój komunikat reklamowy do wymogów Google.

Podgląd reklamy AdWords ma zatem duże znaczenie, a co najważniejsze narzędzie stworzone do tego celu jest intuicyjne i proste w obsłudze. Szybko można zorientować się, czy reklama która się wyświetla jest zgodna z naszymi oczekiwaniami, czy może warto się zastanowić nad wprowadzeniem zmian, co ma wpływ na skuteczność prowadzonej kampanii.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz